Gå til innhold

Dette er det mest kjerringaktige plagget som finnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Roci skrev (21 timer siden):

Det mest kjerringaktige plagget jeg vet, er sånne mønstrede jerseytopper med ubestemmelig lengde på ermene (midt mellom 3/4 og hel lengde) : 183105.jpg

Er det tilfeldigvis Cellbes? 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (1 time siden):

Men du skjønner vel forskjell på at et plagt er stygt og at det er kjerring? Poenget ditt kommer veldig dårlig frem hvis du bruker de to som synonymer. 

Ikke meg du svarer men hva er i såfall kjerring da, hvis dere mener det ikke er stygt? Hvorfor skal man ikke gå i slik? 

Anonymkode: 9b467...812

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Her jeg bor er ordet kjerring 100% et negativt ladet uttrykk.

Anonymkode: 97e2e...aec

Og i enkelte distrikter på Vestlandet er det motsatt, dvs. at det mynter på sin Kjære, altså Kjærring(a). Så vær så snill å ikke bruke dette ordet i mening om hva noen har på seg av klær og at det er negativt ladet.

Anonymkode: c9794...89e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og i enkelte distrikter på Vestlandet er det motsatt, dvs. at det mynter på sin Kjære, altså Kjærring(a). Så vær så snill å ikke bruke dette ordet i mening om hva noen har på seg av klær og at det er negativt ladet.

Hele tråden gjør meg trist, er leit å se alle som rakker ned på kvinner på grunn av klær.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Need I say more...

blarney-aop-ms24-02a-frlalu-bluse.jpg

ed7205c3473a4b50b1d266d12209d54c.jpg.webp

w900h1200.jpg

w450h600.jpg

Anonymkode: c25f0...7b1

Mange av disse plaggene var ikke spesielt kjerring da 🤔 😄

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hele tråden gjør meg trist, er leit å se alle som rakker ned på kvinner på grunn av klær.

Det er bare klær.

Anonymkode: 182c2...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare klær.

Men når det "bare" er klær, hvorfor så viktig å spre mishagsytringer til mennesker som har på seg "bare" klær? Liker du ikke en type plagg, går det vel an å holde dette for seg selv? Det kan tenkes at noen synes et og annet om det du har på deg også? Og,- det kan hende noen ikke har RÅD i disse tider til å følge det som motepolitiet mener er riktig mote for øyeblikket, og som dermed må ta på seg det de har liggende?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en sånn og elsker den! Min er riktig nok svart. Den kan brukes med lite klær under, og med tjukke gensere under, på dager med ekstra mye regn kan jeg til og med ha veske/ryggsekk under. 

Couldn't care less om noen sier den er kjerring.

Hilsen kjerring fra Bergen

Anonymkode: 201d7...22e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men når det "bare" er klær, hvorfor så viktig å spre mishagsytringer til mennesker som har på seg "bare" klær? Liker du ikke en type plagg, går det vel an å holde dette for seg selv? Det kan tenkes at noen synes et og annet om det du har på deg også? Og,- det kan hende noen ikke har RÅD i disse tider til å følge det som motepolitiet mener er riktig mote for øyeblikket, og som dermed må ta på seg det de har liggende?

De som kjøper den aktuelle ponchoen har så absolutt råd til både det ene og det andre, den koster intet mindre enn 2500 kroner. Den er skikkelig trendy også, så jeg ser ikke helt poenget ditt. Selvsagt tenker folk sitt om det jeg har på meg også, og hva så? Hvorfor skal det bry meg?

Andre plagg enn den ponchoen har jeg ikke nevnt med et ord, så det får du ta med de det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som kjøper den aktuelle ponchoen har så absolutt råd til både det ene og det andre, den koster intet mindre enn 2500 kroner. Den er skikkelig trendy også, så jeg ser ikke helt poenget ditt. Selvsagt tenker folk sitt om det jeg har på meg også, og hva så? Hvorfor skal det bry meg?

Andre plagg enn den ponchoen har jeg ikke nevnt med et ord, så det får du ta med de det gjelder.

Nå var det ikke jeg som skrev eller hadde noe med den ponchoen å gjøre da.. rette baker for smed eller hva det heter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå var det ikke jeg som skrev eller hadde noe med den ponchoen å gjøre da.. rette baker for smed eller hva det heter.

Jeg er ts og oppfattet kommentaren din som kritikk av hele emnet, og svarte basert på det. Er det feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest issoras
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Men la oss være ærlige med oss selv her, når noen omtaler klær som kjerringklær, så er det jo ikke i betydningen av "klær min kjære bruker". Det er jo et nedsettende begrep om klær man synes er litt gammelmodige, og begrepet er mer nedsettende jo yngre den du omtaler er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skikkelig kjerring her også ⬇️

Det er vel helst kroppen mange av disse klærne henger på som gjør at det blir kjerring. Helt normale kvinnekropper som har levd og gjort jobben sin endel år. Er så jævla lei denne alders-shamingen! Og for ordens skyld, jeg bruker ingen av plaggene som er vist til nå, og jeg synes leopardmønster så harry at jeg ikke eier en leopardmønster truse, engang.

Bildekilde: https://www.onlineleggingstore.com/products/brown-leopard-sports-bra-and-leggings-set?variant=31435235622991

IMG_8272.jpeg

Anonymkode: e94e4...af2

Hun så 50 år eldre ut bare på grunn av det mønsteret.

Anonymkode: 6c923...222

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, men antrekket hadde tross alt vært 60% mindre «kjerring» om hun hadde droppet ørepynten og det ordførerkjedet.

Anonymkode: d0937...3db

Nei. 100% kjærring med leopard mønster uansett alder.

Anonymkode: 6c923...222

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte denne med en gang den kom i grønn da jeg tenkte den kunne være veldig praktisk.  Men så ble den å se overalt (med kjerringstempel) og likte ikke lommen foran, så jeg solgte den på Finn 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 minutt siden):

Hahaha stemmer😂

Det lyste Cellbes lang vei 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ts og oppfattet kommentaren din som kritikk av hele emnet, og svarte basert på det. Er det feil?

Men jeg har aldri skrevet noe om denne ponchoen, og du kommenterte at jeg hadde råd til å kjøpe det jeg ville da jeg hadde råd til å kjøpe denne, noe som er helt feil! Må være noen andre her som har kjøpt denne. Vi er en del som må bruke det vi har p.g.a. økonomi selv om du og andre på liv og død må kalle det kjerring

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...