Gå til innhold

Dette er det mest kjerringaktige plagget som finnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Million skrev (1 time siden):

Det var i hvert fall totalt uformelig og ukledelig. Finnes ikke noe ved det som forskjønner eller fremhever en kvinnes kropp eller utseende.

Hvorfor må kvinner gå med klær som forskjønner eller fremhever kroppen eller utseende??

Anonymkode: 4e467...032

• Liker 28
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (53 minutter siden):

Det mest kjerringaktige plagget jeg vet, er sånne mønstrede jerseytopper med ubestemmelig lengde på ermene (midt mellom 3/4 og hel lengde) : 183105.jpg

Blinkskudd!! 

Anonymkode: 2ea81...631

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventet å se nok et bilde av Hést genseren etter å ha lest overskriften. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så vidt jeg kan se så er dette en regncape, og det er ment som beskyttelse mot regn .
Jeg synes capen er stiligere enn en regnjakke eller regnkappe. 

Anonymkode: ca322...65c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det anorakklignende plagget blir først "kjerringstil" når den som bruker det er overvektig!

Det er ikke "kjerring" på en ung, slank, pen dame

Anonymkode: e333a...763

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjerringaktig regncape? Hvem søren bryr seg når det striregner. 

Anonymkode: 577c7...e80

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerring? Jeg synes mye heller det så ut som en del av uniformen til en trendfølgende jente på musikkfestival eller Norgesferie. Nå synes jeg ikke regnponcho er særdeles pent, men det er ett veldig funksjonelt plagg om man skal være ute i regnet i timesvis eller dagesvis. I mitt eget liv har jeg sett mye regnponcho på leirer og blant gjeterhundfolk. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan legge til disse genserne her på lista

Fam-Genser-Kort-Hvit_kleins_hest_1-760x1

Anonymkode: 1cfbf...6c8

Enig!! 

Anonymkode: 34217...290

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor må kvinner gå med klær som forskjønner eller fremhever kroppen eller utseende??

Anonymkode: 4e467...032

Det har kvinner gjort til uminnelige tider, så lenge klær har finnes. Så hvorfor du spør om noe så dumt, aner jeg ikke.  Går du rundt og lurer på hvorfor i alle dager kvinner smører sminke i ansiktene sine hver eneste dag også? 

For noen hundre år siden gikk kvinner i klær som fremhevet bysten og livet, ved å snøre seg inn i stramme korsetter under kjolene. Målet var vepsetalje. 

På 1700-tallet var det høyeste mote og ansett for å være forskjønnende å sminke ansiktet sitt med blyinnholdende kritthvit sminke. Det var giftig, men det visste de ikke da. Alt for skjønnheten.

På 1920-tallet var idealet at kvinner skulle ha gutteaktige tynne kropper så da snørte de inn brystene sine i stramt klede for å bli helt flate i frontpartiet. Høyeste mote, og det var slik kroppene til kvinner skulle se ut da.

Kinesiske kvinner fikk tærne på føttene sine brettet under foten og snørt sammen stramt, slik at foten skulle bli bitteliten. De gikk i sko som så ut som barnesko. Det var en utrolig smertefull skikk, og kvinnene måtte trippe når de gikk. Men igjen.. det ble ansett for å være forskjønnende og vakkert, og var moten.

Du spør altså om flere århundrers historie. 

Endret av Million
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (1 time siden):

Det mest kjerringaktige plagget jeg vet, er sånne mønstrede jerseytopper med ubestemmelig lengde på ermene (midt mellom 3/4 og hel lengde) : 183105.jpg

Fra Zavannah med z 😂

Anonymkode: 7b73b...730

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (2 minutter siden):

Det har kvinner gjort til uminnelige tider, så lenge klær har finnes. Så hvorfor du spør om noe så dumt, aner jeg ikke.  Går du rundt og lurer på hvorfor i alle dager kvinner smører sminke i ansiktene sine hver eneste dag også? 

For noen hundre år siden gikk kvinner i klær som fremhevet bysten og livet, ved å snøre seg inn i stramme korsetter under kjolene. Målet var vepsetalje. 

På 1700-tallet var det høyeste mot og ansett for å være forskjønnende å sminke ansiktet sitt med blyinnholdende hvit sminke. Det var giftig, men det visste de ikke da. Alt for skjønnheten.

På 1920-tallet var idealet at kvinner skulle ha gutteaktige tynne kropper så da snørte de inn brystene sine i stramt klede for å bli helt flate i frontpartiet. Høyeste mote, og det var slik kroppene til kvinner skulle se ut da.

Du spør altså om flere århundrers historie. 

Skjerp deg litt da! Det finns viktigere ting enn å være tiltrekkende og framheve kropp. Vi er mange som gir blanke! Jeg går i det som er godt å ha på og som JEG syns er fint. 

Anonymkode: 9b467...812

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjerp deg litt da! Det finns viktigere ting enn å være tiltrekkende og framheve kropp. Vi er mange som gir blanke! Jeg går i det som er godt å ha på og som JEG syns er fint. 

Skjerpe meg? Pøh. Tullprat. Du kan skjerpe deg sjøl. Gå i det du vil - ingen har snakket om deg i denne tråden. Men det store flertallet (og det mener jeg bokstavelig) med kvinner over hele den vestlige og moderne verden FORETREKKER pene og kledelige klær som fremhever deres utsennede på et eller annet vis. De foretrekker kledelige klær som gjør noe godt for utseendet deres.

Endret av Million
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (17 minutter siden):

Skjerpe meg? Pøh. Tullprat. Du kan skjerpe deg sjøl. Gå i det du vil - ingen har snakket om deg i denne tråden. Men det store flertallet (og det mener jeg bokstavelig) med kvinner over hele den vestlige og moderne verden FORETREKKER pene og kledelige klær som fremhever deres utsennede på et eller annet vis. De foretrekker kledelige klær som gjør noe godt for utseendet deres.

Har vel ikke snakket mer om deg enn om meg. 

Jeg skriver gjerne for å få slutt på kroppspress og for at det skal bli akseptert at flertallet at folk går i det de vil uten at det blir en negativ greie. 

Hvorfor i all verden skal det sitte folk og si at "det er kjerring så det kan du ikke gå i"? Verdt å ta kampen opp for! 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vel ikke snakket mer om deg enn om meg. 

Jeg skriver gjerne for å få slutt på kroppspress og for at det skal bli akseptert at flertallet at folk går i det de vil uten at det blir en negativ greie. 

Hvorfor i all verden skal det sitte folk og si at "det er kjerring så det kan du ikke gå i"? Verdt å ta kampen opp for! 

Er det bedre om noen kaller deg kjærring på grunn av oppførsel? Meninger? Er det bare forhåndsdømming på grunn av klær og da særlig "ikke fine nok klær/ikke kledelige nok klær" som er problemet?

Anonymkode: 8a7f9...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det bedre om noen kaller deg kjærring på grunn av oppførsel? Meninger? Er det bare forhåndsdømming på grunn av klær og da særlig "ikke fine nok klær/ikke kledelige nok klær" som er problemet?

Anonymkode: 8a7f9...f7a

Jeg er over 50 så kjerring er jeg som alle andre på min alder. Men at det skal være et negativt merke på klær som man ikke skal gå i, er for dumt. La folk få ha den stilen se vil, la det være i å tørre å kle seg i det man vil. Det er mitt poeng. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå måtte jeg le! Solgte min for noen dager siden, så slapp unna kjerring stempelet med et nødskrik. 😄 Egentlig likte jeg den, men fikk meg til å se diger ut, og jeg er lav/slank. Var på kjøpesenter i går og så sikkert 10 stk med ponchoen (flest grønne eller navy med orange detalj på lomma) og de fleste godt over 50 år. Men har sett den på unge også. Synes den er kul jeg, kjerring eller ei. 

Anonymkode: cb867...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingenting slår leopard mønstrede leggings.

IMG_4801-644x1081.thumb.jpg.cb0ff2ba1c2913ebeba050686ec2058c.jpg

Anonymkode: 6c923...222

Ganske sexy i forhold til tunika og diverse andre kjerringplagg.

Hilsen mann

Anonymkode: ddbb2...753

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå måtte jeg le! Solgte min for noen dager siden, så slapp unna kjerring stempelet med et nødskrik. 😄 Egentlig likte jeg den, men fikk meg til å se diger ut, og jeg er lav/slank. Var på kjøpesenter i går og så sikkert 10 stk med ponchoen (flest grønne eller navy med orange detalj på lomma) og de fleste godt over 50 år. Men har sett den på unge også. Synes den er kul jeg, kjerring eller ei. 

PS! Jeg har bikket 50. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...