HemmeligSpion Skrevet 24. april 2024 #81 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 12.58): Hvorfor i SVARTE HÆLVETE skal mannens eneste prevensjon være damenes ansvar??? Anonymkode: 328ab...d84 Kondom er da ikke "mannens prevensjon". Kondom er ikke et prevensjonsmiddel for menn. Her er det likestilling, det er ikke engang rosaskatt på kondomer. Serr, prøv å gå ned på super'n og se om de forbyr deg å kjøpe. De kommer ikke til å spørre etter leg engang.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #82 Skrevet 24. april 2024 Nå har ikke jeg vært singel på 18 år, men jeg brukte svært sjelden kondom fra jeg startet å være seksuell aktiv i 1998 frem til 2006. Hadde vel klamydia 7 ganger eller noe. Det var pes å bruke kondom. Anonymkode: 30747...5bb
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #83 Skrevet 24. april 2024 On 4/14/2024 at 12:47 PM, AnonymBruker said: Dummeste jeg har lest. Kanskje det er en umerkelig forskjell for kvinner, men for menn er det stor forskjell. Anonymkode: 135ab...54b Forskjell er det. Men det er fremdels et langt bedre alternativ enn å ikke ha sex. Jeg har hatt vanvittig mye bra sex med kondom. Godt med men bedre uten, ja. Men da må det være noen jeg kjenner og ligger med fast. Anonymkode: 5d75b...252
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #84 Skrevet 24. april 2024 Vi er kjærester, vært sammen i ett år, det har hele veien vært uaktuelt for han å bruke kondom. Jeg fant en del kondomer i skapet hans på badet som gikk ut på dato i 2020. Det er betryggende at han snakker sant om at han har brukt kondom med ons og slikt. Jeg og han har aldri brukt det. Jeg går heller ikke på hormonprevansjon Anonymkode: c8eb9...0ac
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #85 Skrevet 24. april 2024 Jeg bruker hvis jeg må, men prøver å unngå det. Årsaken er enkel. Jeg klør meg til blods i dagene etter. Anonymkode: cb5f0...457
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #86 Skrevet 24. april 2024 On 4/17/2024 at 7:45 AM, AnonymBruker said: Var det ikke en hjernedød tulling fra Paradise Hotel eller en influenser, som sto frem og hevdet at han kunne "se" på en dame om hun hadde seksuelt overførbare sykdommer eller ikke? Så da trengte han ikke kondom, for han kunne se det på forhånd....Han plukket damer etter hvilke han mente så friske ut og ikke. Hvis det er flere idioter som han, og alt tyder på det, så er det jo sikkert grunnen til at mange menn ikke vil bruke kondom. Anonymkode: ab29c...b81 Tullingen fra Paradise har misforstått helt. Den beste måten å se om noen har seksuelt overførbare sykdommer på er om de er villige til å ha sex uten kondom med deg. Er de villig er det fordi de ikke pleier å bruke kondom og da er det høy sjanse for at de har seksuelt overførbare sykdommer Anonymkode: 9ab8e...638
Irak Skrevet 25. april 2024 #87 Skrevet 25. april 2024 Hvis jeg kan velge så foretrekker jeg uten kondom, men grunnen til det er at jeg trives best i et forhold.... Det er da min seksualitet blomstrer 🪷
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #88 Skrevet 25. april 2024 Mener jeg så en notis for ikke lenge siden at det kan kobles til økt risiko for kreft i eggstokker hos kvinner hvis man har mye sex med forskjellige partnere uten kondom, noen som kjenner til reportasjen? Kan være mange gode grunner til å bruke kondom da, ikke bare den bitte lille negative "merker forskjell" - biten. Anonymkode: b7f56...212
Besserwisser Skrevet 25. april 2024 #89 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mener jeg så en notis for ikke lenge siden at det kan kobles til økt risiko for kreft i eggstokker hos kvinner hvis man har mye sex med forskjellige partnere uten kondom, noen som kjenner til reportasjen? Kan være mange gode grunner til å bruke kondom da, ikke bare den bitte lille negative "merker forskjell" - biten. Anonymkode: b7f56...212 Ja risikoen for livmorhalskreft øker med flere sexpartnere. Svært mange har HPV-viruset, og de aller fleste vet ikke om det. Ref diskusjoner om testing lengre oppe; menn har ingen symptomer eller plager/risiko med å ha viruset. Dette testes heller ikke når man tar vanlig test for kjønnssykdommer. Flere kan gå hele livet og «spre» viruset til mange damer. Som igjen da blir smittet av viruset og dermed er svært eksponert for livmorhalskreft… AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg bruker hvis jeg må, men prøver å unngå det. Årsaken er enkel. Jeg klør meg til blods i dagene etter. Anonymkode: cb5f0...457 Har du sjekket om du har latexallergi? En jeg kjenner har det og opplevde det samme som deg. Men det finnes «allergivennlige» kondomer du kan bruke.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #90 Skrevet 26. april 2024 Beskytter kondom 100% mot HPV-viruset? Anonymkode: b7f56...212
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #91 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beskytter kondom 100% mot HPV-viruset? Anonymkode: b7f56...212 Nei, kondomer gir ikke beskyttelse mot herpes og hpv.. Anonymkode: 2a5fd...d28
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #92 Skrevet 26. april 2024 Trodde HPV var en seksuelt overførbar sykdom? Anonymkode: b7f56...212
Druid Skrevet 26. april 2024 #93 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 8.19): FHI: Gonorésmitten fortsatte å øke kraftig i 2023 (vg.no) Folk må slutte med å omtale bruk av kondom som noe negativt! Er da nesten umerkelig forskjell. Mange gutter/menn skaper en illusjon ovenfor "nye" brukere om at dette å bruke kondom er helt forferdelig. Fryktelig uheldig og dårlig gjort! Anonymkode: b7f56...212 Hvis du ikke kjenner forskjell, så er det noe seriøst galt med følsomheten din. Selv min kone kjenner stor forskjell på blindtest, og jeg har ekstremt lite gevinst av sex generelt med kondom. Det er noe spektakulært galt når vi fortsatt i dag har seksuelt overførbare sykdommer. Vi har blitt kvitt såpass mange sykdommer på ulike vis, inklusiv parasitter som graviditet, at det er KUN moralisme som gjør at vi aksepterer dette på sex og at det er noe man skal jobbe rundt. Men ja, gitt dagens situasjon, så er kondombruken altfor lav. Det har litt med at vi ikke har noe fungerende språk for sex.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #94 Skrevet 26. april 2024 30 minutter siden, AnonymBruker said: Trodde HPV var en seksuelt overførbar sykdom? Anonymkode: b7f56...212 HPV generelt finnes vel i noen hundre varianter og kan smitte på mange måter. Det er blant annet HPV som gir vorter. Ikke bare kjønnsvorter altså, men vorter generelt. HPV som gir kjønnsvorter smitter hovedsaklig ved sex, men i teorien kan det overføres ved andre former for kontakt også. Anonymkode: 5d75b...252
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #95 Skrevet 26. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, kondomer gir ikke beskyttelse mot herpes og hpv.. Anonymkode: 2a5fd...d28 NJa både og. Kondomet i seg selv beskytter jo. Problemet er jo at hpv og herpes kan smitte via andre steder på kroppen som kondomet ikke dekker. Anonymkode: 5d75b...252
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå