Gå til innhold

Bruker ingen kondom lenger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kondom er som å ha en dame med burka. Jeg kjenner mye mindre med kondom, da er det bedre å spytte selv på kuken og runke.

Anonymkode: dd670...1db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en godt voksen mann som ble skilt for 5-6 år siden. Etter det har det blitt mange dater via Tinder og andre apper, og jeg har hatt sex med 35-40 damer i løpet av denne tiden. Kun én av disse sa at hun ville bruke kondom, noe som er litt overraskende. De aller fleste har vært ons, men ikke hatt noen problemer med å la meg komme hvor som helst.

Anonymkode: f641f...9cb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

FHI: Gonorésmitten fortsatte å øke kraftig i 2023 (vg.no)  

Folk må slutte med å omtale bruk av kondom som noe negativt! Er da nesten umerkelig forskjell. Mange gutter/menn skaper en illusjon ovenfor "nye" brukere om at dette å bruke kondom er helt forferdelig. Fryktelig uheldig og dårlig gjort!

Anonymkode: b7f56...212

jeg vokste opp på 80-tallet. livredd for hiv. bruker allltid gummi på pikken når jeg knuller.

Anonymkode: 236bf...687

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker selvfølgelig kondom. Ikke bare tar det bort stresset med sykdommer, graviditet osv. det gjør også at jeg holder litt lenger og holder meg hardere lenger.

Anonymkode: 91b8b...c86

• Nyttig 6
Skrevet

Det er en økning i samtlige seksuelt overførbare sykdommer, og kondom er et fremmedord for veldig mange som tar kontakt 🙄

Her i gjengen brukes det kondom med samtlige unntatt evt primærpartnere.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en godt voksen mann som ble skilt for 5-6 år siden. Etter det har det blitt mange dater via Tinder og andre apper, og jeg har hatt sex med 35-40 damer i løpet av denne tiden. Kun én av disse sa at hun ville bruke kondom, noe som er litt overraskende. De aller fleste har vært ons, men ikke hatt noen problemer med å la meg komme hvor som helst.

Anonymkode: f641f...9cb

Men er det ikke like mye ditt ansvar å si at du vil bruke det? 

Anonymkode: 8d590...a9b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke brukt kondom siden jeg var tenåring. At ting kan forekomme er jo en del av spenningen, det meste kan fikses i dag, så den frykten jeg hadde for 25 år siden er helt borte. Hud mot hud er best, både psykisk og fysisk. (M43)

Anonymkode: 6fdd2...126

AnonymBruker
Skrevet

Ser svarene her så er det på tide å begynne med dobbeldong og tigerbalsam mellom lagene igjen. Ikke rart kjønnssykdommer bobler i skrittet på dere når det er så slappe holdninger ute blant folk.

Anonymkode: a32cd...9e5

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre sykt stor forskjell for menn med eller uten kondom. Jeg klarer ikke oppnå orgasme ved kondom og kjenner knapt noenting.

Har testet meg regelmessig de gangene jeg har hatt flere kortvarige forhold.

Skjønner at man bør bruke det ved ons, men da dropper jeg heller sex. 

Anonymkode: 950d4...f65

Skrevet

Skjønner ikke dette at det er så kjipt med sex med kondom, jeg.

Ja, følsomheten forandrer seg kanskje noe, men det er jo ikke sånn at sex'en blir bortkasta og dårlig bare fordi det blir en annen følsomhet.

Jeg har alltid syntes det er noe sexy ved kondom, man har lyst på hverandre og gir etter hverandres lyster, men samtidig så passer man på hverandres helse, liksom. At det er en viss fornuft i lidenskapen.

Skjønner ikke hva som er så usexy ved det..

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er KAN VÆRE stor forskjell for menn med eller uten kondom. Jeg klarer ikke oppnå orgasme ved kondom og kjenner knapt noenting.

Har testet meg regelmessig de gangene jeg har hatt flere kortvarige forhold.

Skjønner at man bør bruke det ved ons, men da dropper jeg heller sex. 

Anonymkode: 950d4...f65

Se jeg fiksa den for deg.

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Burde ikke flere jenter være strengere og "stå på krava" ellers blir det ikke noe på de rett og slett?

Jepp.
Begge må ha likt ansvar for å kreve kondom. Det er verken kvinnen eller mannens jobb å ha kondomer tilgjengelig; det er begges.

Begge er med på leken.
Begge kan få steken.
Begge kan kjøpe en pakke kondomer på Rema.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min statistikk:

Jeg har ligget med ca 50 stk de siste 5 årene. Kun to av disse har ønsket å bruke kondom, mens kanskje fem til har spurt om jeg går på prevensjon. Jeg tenker at det siste er det viktigste. Jeg, som kvinne, vet at jeg er trygg, og ikke kan bli gravid. Men 80-90% av menn bryr seg visst ikke om det, og det er jo ganske sykt egentlig. Jeg har kun insistert på kondombruk når jeg har hatt fast partner utenom (ikke kjæreste), men utenom det tatt sjansen. Har fått klamydia én gang i denne perioden, og hpv flere ganger. Testet meg jevnlig. Tror nok at menn, som kvinner, tar veldig lett på dette med kondombruk ja. Sikkert fordi man «bare» kan teste seg etterpå, og i de fleste tilfellene går det jo bra. Men dumt er det selvfølgelig ja!

Anonymkode: 53143...fd3

Hva om hiv er det du ender opp med? 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

All kjønnssykdom kan jo behandles i disse dager og ingen er dødelig lenger. Er nok den mentaliteten, tror jeg.

Anonymkode: 160c2...f6b

Noe behandles med antibiotika og problemet er at folk begynner å bli imunne. Dermed, ikke nødvendigvis en kur i fremtiden. 

Anonymkode: 2fde4...811

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Even Tuell skrev (7 minutter siden):

Jepp.
Begge må ha likt ansvar for å kreve kondom. Det er verken kvinnen eller mannens jobb å ha kondomer tilgjengelig; det er begges.

Begge er med på leken.
Begge kan få steken.
Begge kan kjøpe en pakke kondomer på Rema.

Men den med en pikk bør i større grad ha. Om jeg hadde pikk har jeg følt et ansvar. Kommer mer med fingrene uansett jeg, så penetrening er i mange tilfeller mest for mannen. 

Men kvinnen har et ansvar å ikke ha sex med en mann uten kondom. 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Er frivillig å avstå fra sex også da? Eller er det ikke ille nok til at dere avstår fra sex likevel?

Sex er jo en viktig del av ett forhold. Uten det og intimitet så er man bare "roommates" som bor sammen.

Anonymkode: c6040...0aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Damer kan jo selv ta ansvar også?

Er jo bare å si ingen kondom ingen sex.

Hilsen k38, med kondomer i nattskuffen 😉

Anonymkode: 11fd1...2aa

Enig i det.. men det er jo helt normalt å prate om dette temaet, før vi hopper til køys.. Jeg spør jo til og med hva hun vil ha til frokost😉Tilliten i samtalene er iallefall gjensidig, for jeg har aldri blitt lurt.. Så de små samtalene er så sexy og betryggende, men også for å vise at man tar hensyn og ansvar..

Altså, nå er jo ikke graviditet det største faren, de fleste har jo spiral eller passert i alder. Så det er nok smittefaren som er størst. Så jeg har alltid selvtestere liggende hjemme, hvis det er noen som er i tvil.. Testen er billig og det tar bare noen minutter, og blir den negativ.. blir det jo i det minste masse klining🥰 Men generelt stoler på voksne kvinner..

Skrevet (endret)

"Ingen kondom ingen sex" er en god del som mener her🤔

Betyr ikke det at man må på badet å vaske fingrene, etter litt heftig fingring i forspillet?
Eller har dere sex uten forspill?

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min statistikk:

Jeg har ligget med ca 50 stk de siste 5 årene. Kun to av disse har ønsket å bruke kondom, mens kanskje fem til har spurt om jeg går på prevensjon. Jeg tenker at det siste er det viktigste. Jeg, som kvinne, vet at jeg er trygg, og ikke kan bli gravid. Men 80-90% av menn bryr seg visst ikke om det, og det er jo ganske sykt egentlig. Jeg har kun insistert på kondombruk når jeg har hatt fast partner utenom (ikke kjæreste), men utenom det tatt sjansen. Har fått klamydia én gang i denne perioden, og hpv flere ganger. Testet meg jevnlig. Tror nok at menn, som kvinner, tar veldig lett på dette med kondombruk ja. Sikkert fordi man «bare» kan teste seg etterpå, og i de fleste tilfellene går det jo bra. Men dumt er det selvfølgelig ja!

Anonymkode: 53143...fd3

Du regner også med at det går bra i lengden?

Det er jo småkjipt hvis du ender opp med Hiv. Men det regner jeg ikke med at du engang tester deg for, så det kan du jo spankulere rundt med i 10 år før du får et eneste symptom.

På generelt grunnlag vil jeg si at det kun er en type menn og en type kvinner som tar lett på kondombruk. Og det er nettopp de type menn og kvinner som man absolutt burde bruke kondom med.

Anonymkode: a33a2...daf

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (1 time siden):

"Ingen kondom ingen sex" er en god del som mener her🤔

Betyr ikke det at man må på badet å vaske fingrene, etter litt heftig fingring i forspillet?
Eller har dere sex uten forspill?

Hvorfor er det rart at det ikke blir sex uten kondom, når det er iferd med å blir en faktisk krise rundt sykdommer vi kanskje står uten behandling mor i fremtiden? Å flere enn en, tenk på alt som behandles av antibiotika. 

Hun kan fingre segselv om det er tvil om kjønnsykkdomspredning. Men jeg regner med at om folk er flinkere å beskytte seg=mindre sykdom i fremtiden. Men akkurat nå, ikke ligg med noen i det hele tatt om de ikke har testet seg etter forrige partner og vil bruke beskyttelse. Om det ikke er fast forhold. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du regner også med at det går bra i lengden?

Det er jo småkjipt hvis du ender opp med Hiv. Men det regner jeg ikke med at du engang tester deg for, så det kan du jo spankulere rundt med i 10 år før du får et eneste symptom.

På generelt grunnlag vil jeg si at det kun er en type menn og en type kvinner som tar lett på kondombruk. Og det er nettopp de type menn og kvinner som man absolutt burde bruke kondom med.

Anonymkode: a33a2...daf

Godt sakt og sinnsykt skummelt med hiv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...