Kristin70 Skrevet 10. april 2024 #141 Del Skrevet 10. april 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Kan vi ikke endre trådtittel til å inkludere; "gjelder ikke deg som helt blindt har kastet deg på en billig chartertur" Anonymkode: d34b6...16f Hvorfor ikke, det er snakk om hvilket sted den enkelte finner usjarmerende og her er også opplevelsen til charterturister inkludert. Jeg har vært i Hurgadha og ikke på chartertur, jeg var ikke i Hurgadha på ferie men jeg var der i noen timer i påvente av å reise videre med buss. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #142 Del Skrevet 10. april 2024 Værste stedene jeg har vært må være følgende: - Asuncion, Paraguay. - Amsterdam, Nederland. - Tacna, Peru. Og de fleste byer i sør-sverige. Malmø, Gøteborg osv… Anonymkode: e564e...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #143 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ... Kypros var dyrt, veldig "britanisert" og generelt nedslitt og lite inspirerende. Ikke noe som trekker meg tilbake dit, husker det som en festested med lite annet å by på. Anonymkode: e1604...9df Det er ikke så rart at Kypros er påvirket, og besøkt, av briter. Landet var en engelsk koloni frem til 1960. Jeg lurer på hvor du har vært som opplevde det nedslitt og lite inspirerende, du var kanskje på et av de typiske tursiststedene uten å besøke verken Nicosia eller Troodosfjellene? Kypros utenfor turiststedene har mye kultur, god mat og hyggelige mennesker. Jeg tenker og tenker, men jeg tror jeg har klart å finne noe sjarmerende med nesten alle plasser jeg har vært. Det minst sjarmerende stedet jeg har besøkt så langt er nok Fort Lauderdale, men det er enkelt å ikke reise tilbake dit. Anonymkode: 12b87...007 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #144 Del Skrevet 10. april 2024 Vet mange er uenige, men for meg er det New York. Kald, sjelløs, skitten, så mye fattigdom og prangende rikdom, så ukoselig. Ga den en ny sjanse ti år etterpå, men klarte heller ikke da å trives. Mange fine museer og gallerier, så helt bortkastet vil jeg ikke kalle turene dit. Jeg elsker London, så det er ikke det at det er en storby som skremmer meg bort heller. Anonymkode: e54c2...dd8 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #145 Del Skrevet 10. april 2024 Ang charterreiser. Jeg dro engang til Kreta, Platanias, vi dro dit i mai. Herregud for en kjedelig øy. Er ikke vits i å dra dit om det er overskyet og grått. Anonymkode: 5b7d1...338 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #146 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ang charterreiser. Jeg dro engang til Kreta, Platanias, vi dro dit i mai. Herregud for en kjedelig øy. Er ikke vits i å dra dit om det er overskyet og grått. Anonymkode: 5b7d1...338 Var ikke knossos en veldig spesiell og innsiktsfull erfaring? Anonymkode: d34b6...16f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #147 Del Skrevet 10. april 2024 Sunny Beach - Bulgaria Fy faen for en plass! Ble frastjålet bankkort og telefon. Varslet politiet som sto i gatene, Ble kjeppjaget av de med balltre. Helt jævlig mat og skummelt og dra på utesteder. Flere norske , både kvinner og menn ble dopet ned imens vi var der. Anonymkode: dd966...d62 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #148 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var ikke knossos en veldig spesiell og innsiktsfull erfaring? Anonymkode: d34b6...16f Platanias er en sjelløs turistfelle, men du var på feil sted. Kreta er en helt fantastisk og allsidig øy bare du kommer deg vekk fra turistfellene. Anonymkode: 8b5bd...93a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #149 Del Skrevet 10. april 2024 Verste stedet jeg har vært er Paradise Island på Bahamas. Overpriset sjelløs turistfelle med kun høylytte og brautende amerikanere. Var på Hersonnisos på Kreta for mange år siden og der var det helt grusomt fullstendig ødelagt av charterturister. Nå elsker jeg Kreta, men da utenfor charterbeltene. Anonymkode: 8b5bd...93a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #150 Del Skrevet 10. april 2024 Port Ellen, Islay, en liten drittplass på en liten øy i Skotland hvor de lager Whisky. Første dagen kastet de lokale barna stein etter oss og på puben (som nesten var tom) overså bartender oss i gode ti min. Joke's on them, de jævlene som må bo der, vi slapp etter tre fire dager. 😬 Anonymkode: c8093...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #151 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg har også vært utenlands - Svinesund. Fy faen for et sted. Er jo bare nordmenn der, og den innfødte delen av befolkningen hilser ikke engang. De som bor der blir imidlertid i godt humør etter å ha drukket øl (på 3.5%). Jeg forstår heller ikke da hva de sier. Mener de kommuniserer ved å lage en form for klikkelyder. Anonymkode: 90e6e...8a0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #152 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Platanias er en sjelløs turistfelle, men du var på feil sted. Kreta er en helt fantastisk og allsidig øy bare du kommer deg vekk fra turistfellene. Anonymkode: 8b5bd...93a Hvorfor siterer du meg? Jeg har vært rundt på hele øya, og sett hvor spesiell den er. Også Knossos - på slike steder må du se forbi turistene, og føle på historien. Anonymkode: d34b6...16f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #153 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Åh? Da har vi forskjellige opplevelser. Jeg elsker Singapore, jobbet der litt for noen år siden. Er jo masse å gjøre der.. Gardens by the Bay, Marina Sands, Sentosa, matmarkeder, karaoke. Tur i fjellet. Båtturer til øyene i området. Kunne gjerne bodd der igjen Men respekterer at folk har ulike meninger, er bare interessant å høre hvorfor. Anonymkode: 5dc26...361 Steril, kjedelig og strømlinjeformet by, uten noe særlig orientalsk feel og særpreg, slik som fx Hongkong, Saigon, Shanghai eller Bangkok. Byen er omtrent like pregløs som Kuala Lumpur. Anonymkode: a9071...209 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #154 Del Skrevet 10. april 2024 Må også nevnte Stoke-on-Trent. Der var det falleferdig 😅 Anonymkode: 63cc6...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #155 Del Skrevet 10. april 2024 Alicante, Torrevieja og Sousse (Tunisia) er steder jeg aldri vil reise tilbake til. De to førstnevnte fordi de er utrolig usjarmerende, bare norske barer og innkastere på restauranter som roper til deg på gebrokkent svorsk overalt. Alle restaurantene er overprisede turistfeller og det er ingenting annet spennende å gjøre der enn å ligge på stranda (og fine strender er det tusenvis av andre, og mye mer spennende byer som også har). Sousse pga ting som allerede er nevnt her, ubehagelige, påtrengende og masete selgere overalt, folk som prøver å lure deg (f.eks en vi trodde var grei og hjalp oss ut av medinaen for å være hyggelig - han truet oss til å betale tilsvarende 100 kr for at han hadde gått sammen med oss i ca 5 min for å vise veien ut 🙄) og generelt masse kriminalitet, lommetyver etc. Dårlig kvinnesyn hjelper heller ikke på. Anonymkode: c0f17...7cb 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #156 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alicante, Torrevieja og Sousse (Tunisia) er steder jeg aldri vil reise tilbake til. De to førstnevnte fordi de er utrolig usjarmerende, bare norske barer og innkastere på restauranter som roper til deg på gebrokkent svorsk overalt. Alle restaurantene er overprisede turistfeller og det er ingenting annet spennende å gjøre der enn å ligge på stranda (og fine strender er det tusenvis av andre, og mye mer spennende byer som også har). Sousse pga ting som allerede er nevnt her, ubehagelige, påtrengende og masete selgere overalt, folk som prøver å lure deg (f.eks en vi trodde var grei og hjalp oss ut av medinaen for å være hyggelig - han truet oss til å betale tilsvarende 100 kr for at han hadde gått sammen med oss i ca 5 min for å vise veien ut 🙄) og generelt masse kriminalitet, lommetyver etc. Dårlig kvinnesyn hjelper heller ikke på. Anonymkode: c0f17...7cb Du må jo bevege deg inn i de spanske delene av områdene. Eller der de fastboende "utlendingene" bor (gjelder først og fremst torrevieja). Iskald øl for 1 euro. God og autentisk mat. Selvfølgelig er du misfornøyd når du kun har gått i turistgatene 😜 Anonymkode: d34b6...16f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #157 Del Skrevet 10. april 2024 Los Angeles. Alt for stor og uoversiktlig. Ikke noe hyggelig sentrum. Overtrivelige amerikanere. Men jeg elsker byer som Riga og Tallinn, opplever hyggelig service og blide folk der. Anonymkode: cd2cb...cc4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 10. april 2024 #158 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg har bare vært i forskjellige land i Europa. Jeg likte meg ikke så godt i Tsjekkia, så der reiser jeg nok ikke tilbake. Belgia er heller ikke så fantastisk, ei heller Spania. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #159 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Egypt, Sharm El Sheik. Æsj Anonymkode: e1ee0...bb6 Ja. Aldri igjen. Skittent og masete sted. Masete folk som bare skulle ha penger av oss, innpåslitne og ekle menn som «innkastere» i butikkene. Vi skulle respektere dem og deres skikker, men fikk bare frekkheter og kjeft om vi ikke brukte penger på tingene de ville selge Kvinnelige vektere på flyplassen var søte da, de spurte om å få ta på håret til jentene mine. 2 og 4 år gamle blonde jenter. Anonymkode: b14cc...aba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #160 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må jo bevege deg inn i de spanske delene av områdene. Eller der de fastboende "utlendingene" bor (gjelder først og fremst torrevieja). Iskald øl for 1 euro. God og autentisk mat. Selvfølgelig er du misfornøyd når du kun har gått i turistgatene 😜 Anonymkode: d34b6...16f Jeg har reist veldig mye rundt i Spania og vært der minst 10 ganger. Har vært i bl.a Madrid, Barcelona, Bilbao, Valencia, Malaga, Sevilla og Zaragoza. Har derfor opplevd veldig mye autentisk og sjarmerende spansk - og vil likevel fastholde at både Alicante og Torrevieja er LANGT unna det 😅 Anonymkode: c0f17...7cb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå