Gå til innhold

Hvor er det mest usjarmerende stedet du har vært i utlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mine er følgende:

- Cartagena, Colombia. Følte meg ikke trygg, masse skumle folk og mye prostitusjon/drugs. Skal ALDRI tilbake dit. 

- Magaluf, Mallorca.  Jeg var der i 2 timer før jeg tok taxi tilbake til Palma igjen, bare for å se. Masse fulle britiske damer som gikk rundt i bare truse og høye hæler, jeg var helt sjokkert. Generelt fulle briter. Opplevde at folk satt og kasta mat rundt på andre på en restaurant, utrolig lite classy. Skjønner godt at spanjolene er lei. Veldig synd, for det er fine strender der og byen kunne vært såå mye koseligere. 

- Riga, Latvia. Mulig det finnes noen skjulte perler men jeg fant de ikke. Sure innbyggere. Utrolig nok veldig bra shopping og gode restauranter, og det var veldig gøy på russisk disco der. En del shady russere der men de var hvertfall hyggelige og livlige. 

- New York, USA. Stygt og slitsomt. Masse tiggere og uteliggere overalt. Mye mas. Har aldri skjønt hypen med New York. 

Anonymkode: 5dc26...361

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En annen ting, i neste episode av Null stjerner på TVNorge så er de i Cartagena. Mener jeg så på reklamen at de damene og syntes det var schtøgt og jævlig der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egypt. Hurghada. Ufyselige mennesker! 

Anonymkode: 5b7d1...338

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapor. Gud for et kjedelig land. Det er absolutt ingenting der verdt å oppleve. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig! Verste ferien vi har hatt

Anonymkode: 297c0...bd9

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skulle skrive det samme. 
Skal ALDRI til egypt igjen

Anonymkode: 71a53...997

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Muligens Johor Bahru i Malaysia. Var bare på dagstur og ville vekk derfra umiddelbart. Følte meg skikkelig beglodd, menn stirra og ropte. Følge meg bare generelt utrygg.

Ellers var heller ikke Tirana noe særlig, men følte meg ikke skikkelig utrygg, bare litt falleferdig og skitten by med lite å gjøre.

Singapore syntes jeg var fantastisk og er ikke enig med brukeren litt lenger oppe i det hele tatt.

Anonymkode: 63cc6...6b1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mine er følgende:

- Cartagena, Colombia. Følte meg ikke trygg, masse skumle folk og mye prostitusjon/drugs. Skal ALDRI tilbake dit. 

- Magaluf, Mallorca.  Jeg var der i 2 timer før jeg tok taxi tilbake til Palma igjen, bare for å se. Masse fulle britiske damer som gikk rundt i bare truse og høye hæler, jeg var helt sjokkert. Generelt fulle briter. Opplevde at folk satt og kasta mat rundt på andre på en restaurant, utrolig lite classy. Skjønner godt at spanjolene er lei. Veldig synd, for det er fine strender der og byen kunne vært såå mye koseligere. 

- Riga, Latvia. Mulig det finnes noen skjulte perler men jeg fant de ikke. Sure innbyggere. Utrolig nok veldig bra shopping og gode restauranter, og det var veldig gøy på russisk disco der. En del shady russere der men de var hvertfall hyggelige og livlige. 

- New York, USA. Stygt og slitsomt. Masse tiggere og uteliggere overalt. Mye mas. Har aldri skjønt hypen med New York. 

Skriver under på Riga. Den byen var bare deprimerende grå og trist. Dere som ikke har vært der- styr unna!😣

Anonymkode: c050f...269

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine er følgende:

Så du dro til verdens kokainhovedstad hvor alle vet at det er høy kriminalitet og du forventet at det skulle være fint og koselig?

Deretter dro til Magaluf, et sted som er mest kjent for festing og turisme, og du er overrasket over at det er mange full turister?

Anonymkode: 11c1b...786

• Liker 36
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine er følgende:

Skriver under på Riga. Den byen var bare deprimerende grå og trist. Dere som ikke har vært der- styr unna!😣 Noen som har vært i Tallin og vet om det er ‘samme Ulla?

Er også enig i Magaluf, men der stedet er jo kjent for å være akkurat slik du beskriver. Er heldogvis bare 10 min busstur fra nydelige Palma hovedstaden.

New York er proppfull av fornøyelser. Og har sin egen sjarm. Man må dog like støy og storby. Central park er likevel fint  for roligere avkobling. Er bare å planlegge godt så får du en spennende uke.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ser at Hurghada i Egypt er en gjenganger. 

Det er det verste stedet jeg har vært. Det er rart reise et sted der en skal vise så mye respekt ovenfor deres skikker og så blir en bare behandlet som noe dritt den skal tjene mest mulig penger på i gjengjeld.

• Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Skriver under på Riga. Den byen var bare deprimerende grå og trist. Dere som ikke har vært der- styr unna!😣

Helt enig i Riga. INGEN smilte, folk glodde stygt på en, og ingen gjestmildhet!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et par steder i Egypt og Tunisia. Bedritne steder særlig for vestlige kvinner. Og selvsagt alle harrytassdritafullesydensteder.

Anonymkode: eda25...37f

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært i nesten 50 land, og i flere av dem sett store deler av landet. Jeg har steder jeg ikke trenger å dra tilbake til. Men ingen steder jeg vil kalle direkte usjarmerende. Alle steder har sitt. Et sted jeg ikke har noen gode minner fra er Amsterdam, det var iskaldt, grått, eviglange køer for å komme seg inn på severdigheter, og vi bommet både på hotell og mat, samt var småsyke. Men jeg skal tilbake og prøve på nytt. 

Jeg har vært i både Hurghada, Tunis, Riga, samt kjørt rundt på Mallorca - der vi droppet stopp i Megaluf av grunner som nevnt. Ingen av stedene trenger jeg dra tilbake til. Men New York - dit drar jeg igjen og igjen. 

Anonymkode: d34b6...16f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke vært der selv men aldri hørt noe positivt om Egypt. Min venninne dro dit med foreldrene sine, typisk turisplass. Hun ble forfulgt, og faren ble mast på av menn som ville gifte seg med henne. 

Hun var 12. 

Anonymkode: 6bba1...336

• Liker 10
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Arusha, Tanzania var spesielt hyggelig. Det har nok ikke akkurat med stedet eller folket å gjøre, men konsentrert fattigdom er aldri sjarmerende, det gjelder  alle steder enten det på Kensington ave. i Philadelphia eller downtown Kingston, Jamaica. 

På landsbygda i f.eks Laos er det også stor fattigdom, men ikke så påtrengende når befolkningen er spredt og rismarkene og åsene grønne. 

Vi har alle godt av å se verdens mangfoldighet med egne øyne hvis det får oss til å sutre mindre av hjemlige bagateller. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Skriver under på Riga. Den byen var bare deprimerende grå og trist. Dere som ikke har vært der- styr unna!😣 Noen som har vært i Tallin og vet om det er ‘samme Ulla?

Er også enig i Magaluf, men der stedet er jo kjent for å være akkurat slik du beskriver. Er heldogvis bare 10 min busstur fra nydelige Palma hovedstaden.

New York er proppfull av fornøyelser. Og har sin egen sjarm. Man må dog like støy og storby. Central park er likevel fint  for roligere avkobling. Er bare å planlegge godt så får du en spennende uke.

Har vært i Tallinn på jentetur. Ikke spesielt fint, ikke bra shopping. Vi var ute, men snakket bare litt med andre turister. Ville heller dratt et annet sted på weekendtur. 

Har også vært i Litauen på jobbtur (Haha). Deprimerende sted. 

Anonymkode: db58a...888

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...