Gå til innhold

Min sønn har blitt alenefar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn å 17, ble pappa til en herlig liten gutt for 9 måneder siden, han har vert sammens med mamman i 4 år før sønnen kom,men forrige mnd bestemt mamman til barnet  at hun ikke ville være mor mer, hun taklet det rett og slett ikke, sønnen min går 1 året på vgs,så dumt hvis han detter ut, har sagt jeg kan stille opp,da jeg er dagmamma til 2 andre barn, han begynner i barnehagen til høsten.

Hvordan skal vi takle dette, barnebarnet mitt har heldigvis vert pappa gutt siden han var nyfødt ,da mor trakk seg unna mye i begynnelsen da hun var deprimert,men redd for barnebarnet mitt skal ta skade av dette, eller er han for liten for det?

Anonymkode: b9e9e...5d1

• Liker 1
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker forbyggende er viktig. Stiller din sønn opp for barnet sitt og dere bistår så godt dere kan så går det nok bra.

Jeg ville oppfordret han til å kontakte helsestasjonen / lege / kommunen for å finne foreldreveiledning. Dette kan styrke han utrolig mye i denne rollen.

Han klarer det fint om han vil 🙂

Anonymkode: bc391...fa3

• Liker 18
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok veldig lurt å ta kontakt med helsesykepleieren som følger barnet på helsestasjonen for litt tettere oppfølging. Gutten din er selv fortsatt et barn, så du må jo være veldig involvert i barnebarnet ditt sitt liv. Har mor frasagt seg foreldreansvar skriftlig?

Anonymkode: 8b6bf...ead

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker forbyggende er viktig. Stiller din sønn opp for barnet sitt og dere bistår så godt dere kan så går det nok bra.

Jeg ville oppfordret han til å kontakte helsestasjonen / lege / kommunen for å finne foreldreveiledning. Dette kan styrke han utrolig mye i denne rollen.

Han klarer det fint om han vil 🙂

dett var en lurt ide, har ikke klart og tenkt det selv,men det vil være veldig lurt

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok veldig lurt å ta kontakt med helsesykepleieren som følger barnet på helsestasjonen for litt tettere oppfølging. Gutten din er selv fortsatt et barn, så du må jo være veldig involvert i barnebarnet ditt sitt liv. Har mor frasagt seg foreldreansvar skriftlig?

Anonymkode: 8b6bf...ead

Ja hun har skrevet fra seg all ansvar + at hun har sagt at barnet ikke skal ha noen kontakt med hennes famiie.

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min sønn å 17, ble pappa til en herlig liten gutt for 9 måneder siden, han har vert sammens med mamman i 4 år før sønnen kom,men forrige mnd bestemt mamman til barnet  at hun ikke ville være mor mer, hun taklet det rett og slett ikke, sønnen min går 1 året på vgs,så dumt hvis han detter ut, har sagt jeg kan stille opp,da jeg er dagmamma til 2 andre barn, han begynner i barnehagen til høsten.

Hvordan skal vi takle dette, barnebarnet mitt har heldigvis vert pappa gutt siden han var nyfødt ,da mor trakk seg unna mye i begynnelsen da hun var deprimert,men redd for barnebarnet mitt skal ta skade av dette, eller er han for liten for det?

Får mor hjelp? Høres jo ut som hun har fødselsdepresjon. 

Sønnen din bør ta kontakt med helsestasjonen for hjelp og veiledning :) Du kan jo være med han på en samtale. 

Anonymkode: 68470...2c5

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja hun har skrevet fra seg all ansvar + at hun har sagt at barnet ikke skal ha noen kontakt med hennes famiie.

Hun kan ikke bestemme hvorvidt hennes familie vil ha kontakt eller ikke med barnet. Det blir opp til dem og dere.

• Liker 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her bør jo alt av offentlige instanser kontaktes. Det er godt mulig mor har en fødselsdepresjon og behøver hjelp. 

Anonymkode: bdd1a...6d5

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart at de ikke har fått noe ekstra oppfølging når de er så unge.

Enig i at mor høres deprimert ut.

Anonymkode: f238c...f4d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Husk å ta kontakt med nav også slik at stødnad som enslig forsørger også kommer på plass. Det spørs om ikke far må innom fvk for å få meklingsattest. Litt usikker i denne saken.

Anonymkode: 07b7c...276

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet har en familie rundt seg som stiller opp så vil dette gå fint. Sønnen din vil nok trenge en del hjelp, men det betyr ikke at barnebarnet ditt ikke vil ha det bra. 
Man kan få støtte og veiledning fra mange instanser, men det viktigste er nok hjelpen og støtten din sønn kan få fra dere som er rundt og nær han! 

Anonymkode: 903ef...cbd

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fireflies skrev (3 minutter siden):

Hun kan ikke bestemme hvorvidt hennes familie vil ha kontakt eller ikke med barnet. Det blir opp til dem og dere.

Jeg vil ikke nekte familien hennes og se gutten,men det var et ønske hun kom med

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

dett var en lurt ide, har ikke klart og tenkt det selv,men det vil være veldig lurt

Det er veldig lurt. Jeg er alenefar selv og kan skrive under på at slik veiledning er gull verdt. Jeg ble det som voksen, men hadde nok ikke klart å stille opp på samme måten om ikke jeg hadde fått denne hjelpen.

Dersom barneverntjenesten er involvert eller blir involvert så kan det være lurt for sønnen din å be om hjelp den veien. De kan tilby en til en veiledninger som virkelig er verdt innsatsen.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her bør jo alt av offentlige instanser kontaktes. Det er godt mulig mor har en fødselsdepresjon og behøver hjelp. 

Anonymkode: bdd1a...6d5

mor hadde fødseldepresjon noen hun er friskmeldt fra i følge pyskologen hyn gikk det,men ja må vel si meg enig, hun er slettet seg selv helt så vi får ikke kontakt med henne, jeg hadde et ønske om og hjelpe henne eller i alle fall og snakke med henne,men hun ønsker ikke det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet har en familie rundt seg som stiller opp så vil dette gå fint. Sønnen din vil nok trenge en del hjelp, men det betyr ikke at barnebarnet ditt ikke vil ha det bra. 
Man kan få støtte og veiledning fra mange instanser, men det viktigste er nok hjelpen og støtten din sønn kan få fra dere som er rundt og nær han! 

Anonymkode: 903ef...cbd

Takk. jeg vil støtte dem 100%

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig lurt. Jeg er alenefar selv og kan skrive under på at slik veiledning er gull verdt. Jeg ble det som voksen, men hadde nok ikke klart å stille opp på samme måten om ikke jeg hadde fått denne hjelpen.

Dersom barneverntjenesten er involvert eller blir involvert så kan det være lurt for sønnen din å be om hjelp den veien. De kan tilby en til en veiledninger som virkelig er verdt innsatsen.

Takk :) barnevernet var i bilde de første 6 månedene, de var på et hjem for mor,far og barn,men etter det meldte de seg ut, vi kunne tenkt oss og ha de i alle fall når dette skjedde

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk :) barnevernet var i bilde de første 6 månedene, de var på et hjem for mor,far og barn,men etter det meldte de seg ut, vi kunne tenkt oss og ha de i alle fall når dette skjedde

Godt å høre de hadde en god opplevelse med de. Det hadde jeg også. De var utelukkende ute etter å hjelpe.

Da tenker jeg det kanskje kan være lurt å ta kontakt, oppdatere de på situasjonen og høre om de kan gjenoppta saken for oppfølgingens del. Det er den veien de kan få tilgang på den beste veiledningen som gjerne er en til en.

Husk at hvis din sønn er den som ber om hjelpen så gir han et veldig godt inntrykk.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre de hadde en god opplevelse med de. Det hadde jeg også. De var utelukkende ute etter å hjelpe.

Da tenker jeg det kanskje kan være lurt å ta kontakt, oppdatere de på situasjonen og høre om de kan gjenoppta saken for oppfølgingens del. Det er den veien de kan få tilgang på den beste veiledningen som gjerne er en til en.

Husk at hvis din sønn er den som ber om hjelpen så gir han et veldig godt inntrykk.

Nå mente bv at de var gode nok foreldre, så vet ikke helt om vi ønsker det

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker dere masse hell og lykke på veien videre! Dette barnet kommer nok til å få der fint som har en så omtenksom familie som dere.

Humper i veien i årene som går vil det helt sikkert bli, men da er det så utrolig viktig å vite hvor man kan oppsøke støtte. 

God natt fra meg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå mente bv at de var gode nok foreldre, så vet ikke helt om vi ønsker det

Det er jo et kjempepluss! Men hva er det som gjør at dere stusser?

Situasjonen har endret seg og førstepri for å fortsette å være en god forelder i en så vanskelig situasjon er kunnskap.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...