Gå til innhold

Venninne voldelige eks har funnet en ny alenemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du burde absolutt si ifra, men må ha en form for beviser. Det er jo dessverre sånn at de fleste som holder på sånn, har mange narsissistiske trekk, om ikke annet. Noe som også betyr at de gjerne er gode til å manipulere folk, og gjerne fremstår som en sjelevenn i starten av et forhold. Og eksen er i så fall allerede stemplet som gal, fordi de sjeldent er i stand til å se egne feil. Mens den nye kjæresten er manipulert, love bomba og gaslighta så mye at hun tror han er det beste som noensinne kan skje henne. Og da hjelper det ikke å bare si ifra. Du må bevise. For å bryte "tåka". 

Anonymkode: 23308...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike kvinner hører neppe på advarsler. Best å ikke blande seg inn i det. La det ligge. 

Anonymkode: 77c05...70d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du et ansvar for å kontakte barnevernet. Du kan i første omgang ringe dem anonymt; kanskje de vil anbefale at du sender en bekymringsmelding. Jeg forstår bekymringen din for din sikkerhet altså, men her er det jo barn inne i bildet. Jeg har vært i en lignende situasjon som din og jeg valgte å sende bekymringsmelding i tillegg til å snakke med politiet om hvordan sikre meg selv i tilfelle represalier.

Anonymkode: 0c399...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har du et ansvar for å kontakte barnevernet. Du kan i første omgang ringe dem anonymt; kanskje de vil anbefale at du sender en bekymringsmelding. Jeg forstår bekymringen din for din sikkerhet altså, men her er det jo barn inne i bildet. Jeg har vært i en lignende situasjon som din og jeg valgte å sende bekymringsmelding i tillegg til å snakke med politiet om hvordan sikre meg selv i tilfelle represalier.

Anonymkode: 0c399...4ae

Det er barn hos meg og. Om han kommer på døra her så er det utrygge barn her og. 

Anonymkode: cd99a...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hun er advart om han, men mener sterkt at man ikke skal spre rykter. Fikk i senere tid vite at det er et besøksforbud til på han. Det vil jo ikke hjelpe å advare hver eneste dame, altså dette er nummer 3 på 12 måneder. Skal man advare hver eneste gang han finner seg en ny en å terrorisere? Finnes det et system som kan stoppe slike "menn" i lengden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dem finner seg nye ofrer dem som er narisisster og psykopater. Jeg ville sendt henne en melding og advart henne, men lag gjerne en falsk fb profil så du kan advare henne. Gjerne ta med og dokumentasjon som bevis på at det viser at han er voldelig. 

Har selv vært i et forhold der jeg var godtroende og naiv, møtte en som på første date gave meg love boming og varte og varte til vi var sammen og litt i begynnelsen. Var ikke måte på hvor jeg hadde reddet livet hans, jeg gav han lyst å leve, jeg var hans alt, det var kjærlighets erklæringer og ikke måte på. Jeg trodde på det og tok han inni mitt hjerte. Noe jeg ikke skulle gjort. Følte meg som ei prinsesse. Så kom det trussel og regler og han måtte teste meg og kontroll, fikk meg sjalu, måtte stadig ha bekreftelser på at jeg elsket han og ikke forlot han for da tok han livet sitt. og fortalte løgner om venninne forhold, han gikk og i offer rollen når han gjorde noe galt. Han fremstod som offer og andre hadde vært slemme mot han. Men jeg ble redd han og hadde en vond magefølelse i meg i flere måneder. Da jeg klarte ikke være meg selv med han for det var noe falskt og uekte med han som skremte meg. Ble slutt men veldig vondt brudd med masse følelser osv. Men jeg tror han har glemt meg nå og hadde ikke ordentlige følelser for meg. Merket og at han var veldig opptatt av sex med meg og da jeg ikke ville så ble han sur og ville ikke kose med meg engang omtrent. Men han ble kjent med ny dame og falt for hun vet jeg så da mistet han interessen for meg. Var like greit det selv om det var vondt at han ikke var ærlig med meg. Følelser kan en ikke ta vekk dessverre, men han er historie for meg nå kjennes det ut som. Psykologen sa til meg at jo lengre enn er med dem, jo mer skadet og ødelagt kan en bli. Så beste er å komme seg unna. Håper denne damen blir advart om han. For det er bare i begynnelsen dem er slik så vises dems sanne jeg frem. 

Anonymkode: f4401...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun er advart om han, men mener sterkt at man ikke skal spre rykter. Fikk i senere tid vite at det er et besøksforbud til på han. Det vil jo ikke hjelpe å advare hver eneste dame, altså dette er nummer 3 på 12 måneder. Skal man advare hver eneste gang han finner seg en ny en å terrorisere? Finnes det et system som kan stoppe slike "menn" i lengden? 

Nei blir vanskelig å advare hvert eneste nye offer. Skulle vært et system der dem som driver psykisk og fysisk vold i forhold og slikt kan bli registrert. Og den bør være offentlig. Men noe slikt skjer nok ikke her i landet. Hvordan tok hun det når hun ble advart da? Hadde jeg blitt advart om han jeg ble utsatt for psykisk vold så hadde jeg sprunget der i fra ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei blir vanskelig å advare hvert eneste nye offer. Skulle vært et system der dem som driver psykisk og fysisk vold i forhold og slikt kan bli registrert. Og den bør være offentlig. Men noe slikt skjer nok ikke her i landet. Hvordan tok hun det når hun ble advart da? Hadde jeg blitt advart om han jeg ble utsatt for psykisk vold så hadde jeg sprunget der i fra ja. 

Dem er jo så sjarmerende og flinke å snakke for seg og, så er ikke lett å avsløre dem før en har dem skikkelig innpå seg i livet. Å være kjæreste/gift og venn med dem kan oppfatte dem som 2 vidt forskjellige personer. Jeg kjente ingen tidligere damer fra han jeg rotet meg bort i, men kontaktet en venninne av han, han hadde løyet om deres relasjon delvis, og da jeg fortalte om hvordan jeg hadde hatt det med han, så ble hun sjokkert, for den siden hadde hun ikke sett hos han. Selv om dem kjente hverandre i mange år. Men han hadde og hatt flere korte forhold og da burde jo alarmen gått hos meg. Nei hvor dum og naiv kan en være? sukk veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 17.39):

Barnevernet. 

Og sendt henne anonymt PC skrevet brev at hun bør LØPE å tenke på barna sine

Anonymkode: f78b6...c5f

Hun vil sikkert ikke tro på anklagene, det er typisk. Har selv en eks som misbrukte barnet mitt seksuelt. Han har funnet ny dame, ei som egentlig burde vært oppegående, og har til og med fått barn med henne. Hun valgte å tro på han, og jeg håper bare at han har lært, og ikke tørr å misbruke nåværende barn. 

Men ts kan melde til barnevernet ja. Men da er det veldig lurt å skrive hvordan han var mot eksens barn, og hva bekymringene er for ny-damas barn. Mulig barnevernet var innblandet da han var sammen med venninna også, sånn at de har god kjennskap til han fra før.

Anonymkode: b0b0f...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hun ble ganske ufin, så jeg backet ut rimelig raskt, selv om jeg sitter med faktiske bevis. Jeg turte ikke sende de da både jeg og veninnen kan få mer problemer etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hun vil sikkert ikke tro på anklagene, det er typisk. Har selv en eks som misbrukte barnet mitt seksuelt. Han har funnet ny dame, ei som egentlig burde vært oppegående, og har til og med fått barn med henne. Hun valgte å tro på han, og jeg håper bare at han har lært, og ikke tørr å misbruke nåværende barn. 

Men ts kan melde til barnevernet ja. Men da er det veldig lurt å skrive hvordan han var mot eksens barn, og hva bekymringene er for ny-damas barn. Mulig barnevernet var innblandet da han var sammen med venninna også, sånn at de har god kjennskap til han fra før.

Anonymkode: b0b0f...a3a

Har ingen informasjon om han er involvert med barna og ingen informasjon om han har vært ufin med barn tilstedet. 

Barnevernet i et fylke leser vel ikke sakene til barnevernet i et annet, så det har vel ikke noe å si om et barnevern kjenner til han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...