AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Del Skrevet 9. april Min venninne var i et dårlig forhold for en god stund siden og de fleste skjønte lunta etter kort tid. Noen ga henne råd, noen kjeftet på henne for å ikke sette grenser for fyren, jeg var tilgjengelig uten å dømme. Jeg vet selv hvor vanskelig det er å innse at forholdet aldri vil fungere uansett hvor mye jeg gjør for å få det til. Både vold, fyll, utskjelling og andre ting skjer i forholdet. Jeg får ikke vite alt med en gang, men får vite litt og litt etter hvert. Det er vitner på flere av tingene som skjer, flere presser henne til å forlate han uten hell. En dag fikk hun nok, men var for redd pga truslene hun har mottatt. Jeg hjelper til med å være der for henne og gi henne tak over hodet til hun er ute av det. Både jeg og min venninne blir truet på livet over telefon og meldinger. Politiet blir tilkalt flere ganger, han truer både eldre og yngre i hennes omgangskrets. Han bryter seg inn hos venner av henne, truer og er voldelig mot venninner av henne. Han truet med å drepe meg og forklarte hvordan han skulle gjøre dette, per sms. Slik var det i ganske lang tid, ingen rundt henne var trygge. Det verste var for hennes barn.. Min venninne får tilslutt et besøksforbud mot han, på 1 helt år. Nå har fyren flyttet vekk og funnet seg en ny alenemor som fremstår som litt enkel. Etter at de har vært sammen en måned så skriver hun på sosiale medier om drømmemannen osv. Vi er flere som er sterkt bekymret for hennes barn og lurer på hva som bør gjøres. Jeg tør ikke å gi beskjed om noe, jeg har jo mine å tenke på. Slik tenker vel alle i vår situasjon.. Hva ville andre ha gjort? Anonymkode: cd99a...a95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min venninne var i et dårlig forhold for en god stund siden og de fleste skjønte lunta etter kort tid. Noen ga henne råd, noen kjeftet på henne for å ikke sette grenser for fyren, jeg var tilgjengelig uten å dømme. Jeg vet selv hvor vanskelig det er å innse at forholdet aldri vil fungere uansett hvor mye jeg gjør for å få det til. Både vold, fyll, utskjelling og andre ting skjer i forholdet. Jeg får ikke vite alt med en gang, men får vite litt og litt etter hvert. Det er vitner på flere av tingene som skjer, flere presser henne til å forlate han uten hell. En dag fikk hun nok, men var for redd pga truslene hun har mottatt. Jeg hjelper til med å være der for henne og gi henne tak over hodet til hun er ute av det. Både jeg og min venninne blir truet på livet over telefon og meldinger. Politiet blir tilkalt flere ganger, han truer både eldre og yngre i hennes omgangskrets. Han bryter seg inn hos venner av henne, truer og er voldelig mot venninner av henne. Han truet med å drepe meg og forklarte hvordan han skulle gjøre dette, per sms. Slik var det i ganske lang tid, ingen rundt henne var trygge. Det verste var for hennes barn.. Min venninne får tilslutt et besøksforbud mot han, på 1 helt år. Nå har fyren flyttet vekk og funnet seg en ny alenemor som fremstår som litt enkel. Etter at de har vært sammen en måned så skriver hun på sosiale medier om drømmemannen osv. Vi er flere som er sterkt bekymret for hennes barn og lurer på hva som bør gjøres. Jeg tør ikke å gi beskjed om noe, jeg har jo mine å tenke på. Slik tenker vel alle i vår situasjon.. Hva ville andre ha gjort? Anonymkode: cd99a...a95 Barnevernet. Og sendt henne anonymt PC skrevet brev at hun bør LØPE å tenke på barna sine Anonymkode: f78b6...c5f 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Del Skrevet 9. april Kan du ikke si ifra anonymt? Så har du ihvertfall sagt ifra og kan ha god samvittighet for å ihvertfall ha prøvd å hjelpe henne og hennes barn. Anonymkode: 660e3...ebe 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke si ifra anonymt? Så har du ihvertfall sagt ifra og kan ha god samvittighet for å ihvertfall ha prøvd å hjelpe henne og hennes barn. Anonymkode: 660e3...ebe Hvordan? Jeg har ikke noe mulighet til å fremstå som anonym noe sted.. Går det an for henne å gå til politiet å få bevis på anmeldelsene? Noen tror jo at andre kun er ute etter å ødelegge eller er sjalu. Jeg er redd for at om noen prøver å advare henne så vil de "bli sterkere" sammen. Anonymkode: cd99a...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #5 Del Skrevet 9. april Med barn involvert så må man gå enda lenger med å varsle, om ikke for moren så gjør det for ungene. Er det rette mannen så er han veldig utspekulert om han mangler en plass å bo. Anonymkode: c1427...cc3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 9. april #6 Del Skrevet 9. april Om du klarer å se hvem som er hennes nærmeste familie søster, bror, mor, far eller venninner, så kan du jo kontakte de og be de være på vakt fordi han har vært veldig truende før (du kan såklart legge til at du virkelig håper han har endret seg) Som andre skriver så vil alenemoren mest sannsynlig ikke ta en advarsel seriøst, men heller tenke at det er den sjalue eksen som prøver å få henne til å bryte opp forholdet. Barnevernet som noen nevnte kan vel kun gå inn om han har hatt alvorlige anmeldelser mot seg og blitt dømt i vold oppimot barn. Om ikke så må det være skole/barnehage som anmelder på bakgrunn av egne observasjoner på reaksjoner hos barna. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #7 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med barn involvert så må man gå enda lenger med å varsle, om ikke for moren så gjør det for ungene. Er det rette mannen så er han veldig utspekulert om han mangler en plass å bo. Anonymkode: c1427...cc3 Han hadde jobb da han var med min venninne, men haugevis av tvangstrekk, bil han ikke fikk startet, telefoner som aldri fungerte. Mt3 skrev (1 minutt siden): Om du klarer å se hvem som er hennes nærmeste familie søster, bror, mor, far eller venninner, så kan du jo kontakte de og be de være på vakt fordi han har vært veldig truende før (du kan såklart legge til at du virkelig håper han har endret seg) Som andre skriver så vil alenemoren mest sannsynlig ikke ta en advarsel seriøst, men heller tenke at det er den sjalue eksen som prøver å få henne til å bryte opp forholdet. Barnevernet som noen nevnte kan vel kun gå inn om han har hatt alvorlige anmeldelser mot seg og blitt dømt i vold oppimot barn. Om ikke så må det være skole/barnehage som anmelder på bakgrunn av egne observasjoner på reaksjoner hos barna. Det skal litt til om han er endret da besøksforbudet ble satt i august 2023. Han ble lagt inn på psykiatrisk en kort stund etterpå. Noen andre ble utsatt for noe vondt av fyren nå rett før jul. Det er endel rus i bildet, amfetamin var hans greie. Han er meldt for drapsforsøk, trusler om drap og vold. Anonymkode: cd99a...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #8 Del Skrevet 9. april Jeg var i et forhold med en voldelig mann i flere år. Vi har begge gode utdannelser og jobber, og han er leder innenfor stat. Han er ganske flink til å prate for seg. Etter at det ble slutt fant han seg en litt enkel dame, som virker veldig snill og samtidig veldig naiv. Jeg klarte ikke la vare å advare henne, men jeg tror hun stemplet det som at jeg er den gale eksen - og at mannen hennes er så snill. Jeg får ikke gjort mer, men samvittigheten min er ren. Om han slår henne en gang tipper jeg at jeg har sagt i fra gjør det enklere for henne å gå. Tror ikke dere får gjort noe. Dessverre. Jeg hadde advart, og latt det ligge der. Anonymkode: 8544c...189 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #9 Del Skrevet 9. april Lag en falsk Facebook / insta e.l. profil og send melding. Finn adressen og send et anonymt brev i posten. Anonymkode: 4774f...332 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 9. april #10 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han hadde jobb da han var med min venninne, men haugevis av tvangstrekk, bil han ikke fikk startet, telefoner som aldri fungerte. Det skal litt til om han er endret da besøksforbudet ble satt i august 2023. Han ble lagt inn på psykiatrisk en kort stund etterpå. Noen andre ble utsatt for noe vondt av fyren nå rett før jul. Det er endel rus i bildet, amfetamin var hans greie. Han er meldt for drapsforsøk, trusler om drap og vold. Anonymkode: cd99a...a95 Jeg skjønner han ikke har endret seg, men de du evt kontakter vet jo ingenting om han og vil trolig ikke tro din versjon så sant han ikke allerede har vist hvordan han kan være. At han er meldt kommer vel ikke opp om de søker info hos politiet, der får de kun vite ting han faktisk har blitt dømt for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #11 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lag en falsk Facebook / insta e.l. profil og send melding. Finn adressen og send et anonymt brev i posten. Anonymkode: 4774f...332 Jeg har lett etter adressen uten hell. Har funnet ut at vi har felles venner via ei annen så mulig jeg må gå den veien. Mt3 skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner han ikke har endret seg, men de du evt kontakter vet jo ingenting om han og vil trolig ikke tro din versjon så sant han ikke allerede har vist hvordan han kan være. At han er meldt kommer vel ikke opp om de søker info hos politiet, der får de kun vite ting han faktisk har blitt dømt for. Vi har fremdeles meldinger og bilder av skader liggende, men han snakker seg vel ut av det og. Anonymkode: cd99a...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #12 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva ville andre ha gjort? Anonymkode: cd99a...a95 Ville sendt henne en kopi av besøksforbudet med en forklaring på hvorfor det er gitt, og kontaktinformasjon om hun ønsker mer detaljer. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har lett etter adressen uten hell. Har funnet ut at vi har felles venner via ei annen så mulig jeg må gå den veien. Vi har fremdeles meldinger og bilder av skader liggende, men han snakker seg vel ut av det og. Anonymkode: cd99a...a95 Bilder og meldinger kan også sendes til henne. Anonymkode: d68ba...ae4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #13 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville sendt henne en kopi av besøksforbudet med en forklaring på hvorfor det er gitt, og kontaktinformasjon om hun ønsker mer detaljer. Bilder og meldinger kan også sendes til henne. Anonymkode: d68ba...ae4 Hun får jo ikke kontaktinformasjon om det skal foregå anonymt for å slippe flere trusler selv? Anonymkode: cd99a...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #14 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg var i et forhold med en voldelig mann i flere år. Vi har begge gode utdannelser og jobber, og han er leder innenfor stat. Han er ganske flink til å prate for seg. Etter at det ble slutt fant han seg en litt enkel dame, som virker veldig snill og samtidig veldig naiv. Jeg klarte ikke la vare å advare henne, men jeg tror hun stemplet det som at jeg er den gale eksen - og at mannen hennes er så snill. Jeg får ikke gjort mer, men samvittigheten min er ren. Om han slår henne en gang tipper jeg at jeg har sagt i fra gjør det enklere for henne å gå. Tror ikke dere får gjort noe. Dessverre. Jeg hadde advart, og latt det ligge der. Anonymkode: 8544c...189 Er han fortsatt leder i stat? Jeg syns det burde vært ulovlig at mennekser som begår kriminalitet får ha innflytelse på landet. Anonymkode: 24d80...ad6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #15 Del Skrevet 9. april Jeg tror det er å gå fram med litt forsiktighet. En gang i tida tok jeg ei som var med min voldelige X tilside og spurte hvor godt hun kjente han. Sa jeg kjente han tilbake i tid og at han kunne ha endret seg, men at mine opplevelser tilsa at hun burde være forsiktig og var på om han hadde grenseoverskridende adferd. Hun skjønte veldig godt hva jeg pratet om. Jeg tenker du ikke bør legge fram påstander fra en anonym konto, det etiske er å finne formuleringer som er sanne, forståelig for et naivt menneske og som du kan stå for. I samtale med henne: jeg har anmeldt denne mannen for vold og drapstrussler, prater du med X-en hans vil du få opplysninger om misbruk, vold og trusler. Som venninne av hans X var inntrykket mitt at besøksforbudet han er idømt er helt riktig. Jeg håper du er forsiktig med denne mannen. Anonymkode: cca3d...654 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #16 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kan du ikke si ifra anonymt? Så har du ihvertfall sagt ifra og kan ha god samvittighet for å ihvertfall ha prøvd å hjelpe henne og hennes barn. Anonymkode: 660e3...ebe Gjør det vær så snill. Har en god kollega som ble nesten drept av en hun fant på tinder. Min snille kollega er fortsatt 70% sykemeldt, etter 6 mnd. Sånne menn vil bare ødelegge, og de går etter kvinner som er lett å ta. Og hun har barn.. Si ifra før hun blir ødelagt og det går utover barnet 💔 Anonymkode: f4a3d...84b 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #17 Del Skrevet 9. april Jeg har også vært ute for en sånn. Hans sider kom først frem når veien ut av forholdet ble vanskelig (felles bolig, barn osv). Eksen hans (som hadde opplevd det samme) sa hun hadde vurdert å si det til meg. Skulle ønske hun hadde gjort det. Jeg hadde nok ikke villet tro det med en gang, men jeg hadde i hvert fall oppsøkt første gang det skjedde med meg, fått vite hennes historie og kommet meg unna MYE tidligere. Anonymkode: 79057...656 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #18 Del Skrevet 9. april Jeg syns det er litt spesielt at damen hans deler på sosiale medier at hun var ødelagt før hun møtte han, elsker han, sjelevenn, verdens beste og alt innen det har gått en måned. Damen er i midten 30 årene og jeg tenker at hun burde vel ikke være så naiv, men det sier litt om hvor lur han er. Jeg får helt vondt fordi jeg vet at det kommer til å bli brukt mot henne den dagen hun vil ut av forholdet. Han pleide å si at hans ekser brukte han, han var for snill.. lurer på hvem disse eksene egentlig er og hvor i verden. Anonymkode: cd99a...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #19 Del Skrevet 9. april Ring barnevernet anonymt og si at det har kommet deg for øret at denne mannen er sammen med XX og at du vet fra før at han var voldelig med noen du kjenner. Kan barnevernet få tilgang til politihistorikken på mannen? Anonymkode: 9e310...064 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #20 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring barnevernet anonymt og si at det har kommet deg for øret at denne mannen er sammen med XX og at du vet fra før at han var voldelig med noen du kjenner. Kan barnevernet få tilgang til politihistorikken på mannen? Anonymkode: 9e310...064 Barnevernet i vår kommune kjenner godt til mannen da de ble koblet inn i venninne sin sak her. De kam vel forhøre seg med barnevernet i annen kommune? Anonymkode: cd99a...a95 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå