AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #21 Skrevet 9. april 2024 1 og 2. Har ingen psykiske sykdommer. Sliter med migrene/hodepine etter en skade og det er hovedsakelig det som var grunnlaget for at vi gikk for uføretrygd,. Smertene ellers i kroppen var på det tidspunktet sekundært for min del, nå flere år etter så er smertene i kroppen det verste. Veldig glad jeg har noe "mer" enn bare FM for det er ikke en sykdom som er høyt i kurs. Å ha noe "nevrologisk" som kan vises på MR er veldig greit for kan det ikke "bevises" så blir man mistrodd. Håper de finner en skikkelig test for FM og at man kan ende opp med å få noe mer håndfast å "slå i bordet med". Så er det vel og en mistanke om at jeg har noe mer revmatisk og, vi har leddgikt i nær familie og jeg har i det siste fått mer symptomer på Sjøgrens. Når jeg først fikk FM diagnose så var legen veldig på at han trodde jeg hadde noe mer underliggende som er i gang. 3. Vanskelig å si hva som er min personlighet og hva som er valg gjort på grunnlag av smerter og det hele. Men vil si jeg klarer å følge opp alt som må følges opp og så velger jeg vekk det jeg ikke gidder å prioritere. Men igjen, det er vanskelig å svare på siden jeg alltid har likt å surre rundt for meg selv. 4. Intense smerter har jeg vel egentlig hver dag men det blir SÅ mye verre når jeg har mensen og eggløsning. Er aldri sengeliggende, går ut på tur hver dag, hvis jeg ikke har sykt barn eller er syk selv, altså forkjølet og slikt. Jeg legger meg aldri ned og ikke gjør noe, å være stillesittende hjelper ingenting, da blir smertene bare verre og kroppen stivere. 5. Er i begynnelsen av 40 årene. 6. Ja, har barn som jeg er helt alene med og nei jeg hadde ingen sykdom eller skader før jeg fikk barn. Føler jeg har fått være mamma 100% for jeg har gått helt opp i rollen og det er der jeg har lagt fokuset mitt.. Veldig glad jeg fikk barn før jeg visste hva fremtiden ville bringe for da hadde jeg kanskje ikke våget å få barn. Og jeg hadde nok helt ærlig ikke vært så "optimistisk" anlagt og levd med dette om jeg ikke hadde barn altså for motivasjonen hadde ikke vært der. Har man barn så må man bare stå på, har ikke noe valg. Anonymkode: 08d77...30d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #22 Skrevet 9. april 2024 Forundret.. skrev (4 timer siden): Jeg har fått diagnosen fibromyalgi oppå Sjøgren. Klarer ikke å jobbe, men tror at Nav og lege nå skal ha meg i arbeide. Det bekymrer meg mye, noe som igjen sliter på. Jeg har barn, er i begynnelsen av førtiårene. Mitt liv handler nå ene alene om å prøve å ta meg av barna og følge dem opp slik jeg må. Jeg er sjeldent sengeliggende, men kjenner hver dag på smerter og klarer ikke å hente meg inn. Men når jeg tar i, for eksempel prøver å trene så ligger jeg "influensa"syk i noen dager etterpå. Jeg blir fort stresset, stiv og vond i kroppen, og har begynt å kvie meg for å være sosial med venner. Jeg orker det ikke lenger. Det er liksom ikke verdt bryet. Straffer bare seg etterpå. En avslappende telttur fører som regel med seg noen dager der jeg blir sengeliggende. Reiser sliter også. En uke ferie = en uke med ekstra symptomer. En tur på byen kan jeg bare glemme. Alkohol, om det så er en øl og to gjør meg skikkelig syk, som om jeg har vært på fylla. Drikker derfor aldri, ikke et glass vin engang. Har mistet meg selv helt etter jeg ble syk, nå er jeg "bare" mor. Makter ikke mer. Hva skal Botox gjøre med fibromyalgi? Det å være mor er jobb. Anonymkode: a4376...5fe
Forundret.. Skrevet 9. april 2024 #23 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det å være mor er jobb. Anonymkode: a4376...5fe Ja, og den som er høyeste prioritet.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #24 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Svarer kjapt, derfor ikke detaljert. Jeg ble diagnostisert med fibromyalgi, men i ettertid, typ 20 år etter, viste det seg at egentlig var adhd. det er veldig vanlig at kvinner med udiagnostisert adhd får smerter i muskler og ledd som samsvarer med fibro Anonymkode: f61fd...8df Er det sant? Jeg har nettopp fått diagnosen ADHD (er 40 år) og har slitt i mange år med smerter, har mistenkt fibromyalgi lenge. Hvordan blir man kvitt smertene da? 🤔 Anonymkode: 62756...642
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #25 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det sant? Jeg har nettopp fått diagnosen ADHD (er 40 år) og har slitt i mange år med smerter, har mistenkt fibromyalgi lenge. Hvordan blir man kvitt smertene da? 🤔 Anonymkode: 62756...642 Les mine senere svar i samme innlegg og søk opp kliniker Liv Stray Larsen. Hun snakker om økt muskeltonus, og har laget et eget program for å avdekke symptomatiske muskelsmerter hos spesielt barn med ADHD, samt øvelser for å redusere muskeltonus. Fordi standard motoriske tester en fysioterapeut utfører IKKE vil avdekke disse plagene er det utviklet en undersøkelse som heter MFNU - motorisk funksjonsnevrologisk undersøkelse. Mange barn, spesielt jenter har har levd med disse smertene så lenge de kan huske, men tror dette er vanlig fordi de sjelden eller aldri er smertefrie. Fordi det ikke finnes en fysisk medisinsk årsak til smertene går de etterhvert på den berømte veggen, blir utbrent osv, og så får de diagnosen fibromyalgi, som i aller høyeste grad er en reell diagnose, men har en bakenforliggende årsak, som for mange kvinner er adhd eller PTSD. har du fått diagnosen ADHD anbefaler jeg utprøving av medisiner, men dette er en lang og kronglete vei. Det kan ta lang tid å finne korrekt medisin og korrekt dose, og det kan følge med mange bivirkninger. for min del, som har fibromyalgi, adhd og PTSD har det fungert med en blanding av medisiner, opplæring og bevissthet om hvordan jeg bruker kroppen og muskler, smertestillende, innsovningstabletter samt sovemedisin, strenge rutiner i hverdagen, psykomotorisk fysioterapi og sist men ikke minst har jeg lært meg å ta hensyn til egen kropp og egne begrensninger. Antagelig jobber jeg mer enn jeg burde; 50%, men jeg brenner for jobben min, og henvisningene øker og øker fordi DPS verken har kapasitet eller kunnskap. Med andre ord; jeg føler meg viktig i jobben min, jeg er motivert og jeg elsker den! Lykke til til deg også:) Anonymkode: f61fd...8df
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #26 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er virkelig ikke ute etter å krangle med deg. Jeg forsøker å forklare deg mine opplevelser med diagnosen, jeg prøver å hjelpe deg fordi du beskriver en hverdag full av smerter og begrensninger som gir redusert livskvalitet, men du har bestemt deg for at det jeg sier er tull. Fordi jeg oppriktig bryr meg prøver jeg igjen: PTSD gir funksjonssvikt på de samme områdene som ADHD, det er de samme funksjonene i hjernen som ikke fungerer. Mange som har PTSD og fibromyalgi har en underliggende adhd diagnose, men symptomforsterkninger etter man er utsatt for traume. dette kan være tilfelle for deg også; spesielt om symptomene på fibromyalgi oppstod FØR traumet. Kvinner med ADHD får oftere enn andre både fibromyalgi og PTSD, dette er evidensbasert. DPS har ingen eller begrenset kunnskap om dette. Jeg kan gjette på at du er utredet for adhd og at det er konkludert med at du istedenfor har PTSD. Det ene utelukker ikke det andre. DPS kan svært lite om kvinner og ADHD, om det ulike symptomtrykket for kvinner og menn og jenter og kvinner. De færreste vet ikke hva symptomene for en ikke-hyper jente er. Jeg jobber direkte som privatpraktiserende i dag (tror retningslinjene på KG ikke lar meg skrive stillingstittel) etter jeg sluttet i jobben min på DPS fordi jeg opplevde at kvinner ikke ble utredet eller ble feil utredet for adhd, og jeg var selv én av de. i et landsdekkende prosjekt ble det av Sørlandet sykehus avdekket at 88% av kvinner med ADHD har økt muskeltonus med funksjonsnedsettende smerter mot 3% av normalbefolknkngen. De fleste av disse var feildiagnostisert med fibromyalgi etter å gjentatte ganger ha blitt gitt opp av leger og sykehus. Adhd diagnosen ble his mange også oppdaget senere. Det finnes ingen medisiner mot PTSD, men symptomene kan likevel behandles, slik som f.eks smertestillende, kvalmenedsettende, angstdempende medisiner etc. Dette kan også hjelpe symptomene på fibromyalgi. Fakta er at de med PTSD kan nyttiggjøre seg sentralstimulerende midler brukt som adhd medisin fordi svikten ligger på samme sted i hjernen. grunnen til at jeg forteller deg dette er fordi jeg svarte at jeg har adhd i tillegg til fibromyalgi. Du fortalte så at du er utredet for adhd, men med negativt svar. Det betyr at du har hatt et såpass høyt symptomtrykk at noen har vurdert at det er verdt å utrede deg. I tillegg forteller du at dubhar PTSD, hvilket er en differensialdiagnose til adhd fordi det gir ganske nøyaktig samme symptomer. Jeg fortalte deg ikke at jeg har PTSD, men det har jeg altså. I tillegg jobber jeg med utredning og behandling av nevrodivergens hos voksne kvinner. Jeg har bred kompetanse rundt dette og forteller deg derfor, med omsorg, at kanskje det finnes annen hjelp til deg. jeg forteller deg dette kun fordi jeg tror jeg forstår hvordan du har det fordi jeg har vært der selv. Jeg har levd et invalidiserende liv pga smerter da jeg ble plassert i fibromyalgibåsen. Jeg ønsker deg lykke til. Anonymkode: f61fd...8df Jeg vet 100% at jeg ikke har adhd. Jeg ble utredet for adhd på dps og kom ut med borderline. Da vet du sikkert og at adhd og borderline kan ha likhet i seg,jeg mistenkte adhd,men har alltid egentlig tenkt borderline....det var borderline. Migrene/hodepine/stiv nakke har jeg hatt fra jeg var 11år grunnet traumer. Traumene fortsatte etter voldelige forhold i voksenlivet. Jeg er i dag 39. Jeg tror ikke du vil krangle,men jeg var har oppriktig prøvd mange medisiner mot smerter helvete uten effekt. Dps er for borderline/ptsd/angst+++ Fibro+migrene har jeg dessverre funnet lite hjelp for. Jo jeg blir bedre i muskulatur i syden/varmere vær. Litt Ts Anonymkode: ae427...d14
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #27 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1 og 2. Har ingen psykiske sykdommer. Sliter med migrene/hodepine etter en skade og det er hovedsakelig det som var grunnlaget for at vi gikk for uføretrygd,. Smertene ellers i kroppen var på det tidspunktet sekundært for min del, nå flere år etter så er smertene i kroppen det verste. Veldig glad jeg har noe "mer" enn bare FM for det er ikke en sykdom som er høyt i kurs. Å ha noe "nevrologisk" som kan vises på MR er veldig greit for kan det ikke "bevises" så blir man mistrodd. Håper de finner en skikkelig test for FM og at man kan ende opp med å få noe mer håndfast å "slå i bordet med". Så er det vel og en mistanke om at jeg har noe mer revmatisk og, vi har leddgikt i nær familie og jeg har i det siste fått mer symptomer på Sjøgrens. Når jeg først fikk FM diagnose så var legen veldig på at han trodde jeg hadde noe mer underliggende som er i gang. 3. Vanskelig å si hva som er min personlighet og hva som er valg gjort på grunnlag av smerter og det hele. Men vil si jeg klarer å følge opp alt som må følges opp og så velger jeg vekk det jeg ikke gidder å prioritere. Men igjen, det er vanskelig å svare på siden jeg alltid har likt å surre rundt for meg selv. 4. Intense smerter har jeg vel egentlig hver dag men det blir SÅ mye verre når jeg har mensen og eggløsning. Er aldri sengeliggende, går ut på tur hver dag, hvis jeg ikke har sykt barn eller er syk selv, altså forkjølet og slikt. Jeg legger meg aldri ned og ikke gjør noe, å være stillesittende hjelper ingenting, da blir smertene bare verre og kroppen stivere. 5. Er i begynnelsen av 40 årene. 6. Ja, har barn som jeg er helt alene med og nei jeg hadde ingen sykdom eller skader før jeg fikk barn. Føler jeg har fått være mamma 100% for jeg har gått helt opp i rollen og det er der jeg har lagt fokuset mitt.. Veldig glad jeg fikk barn før jeg visste hva fremtiden ville bringe for da hadde jeg kanskje ikke våget å få barn. Og jeg hadde nok helt ærlig ikke vært så "optimistisk" anlagt og levd med dette om jeg ikke hadde barn altså for motivasjonen hadde ikke vært der. Har man barn så må man bare stå på, har ikke noe valg. Anonymkode: 08d77...30d Hvordan klarer du gå tur med migrene og muskel smerter? Jeg må ligge i mørkt rom,blir kvalm og takler knapt stå på beina. Har virkelig prøvd alt. 😩Heldigvis hjelper søvn. Må ta sovemedisin når jeg får anfall. Ts Anonymkode: ae427...d14
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #28 Skrevet 9. april 2024 Jeg trodde jeg hadde det, men ble helt frisk med intens trening og psykolog! Anonymkode: d3095...ab5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #29 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): 1. Hvilke andre diagnoser/sykdommer fysisk og/eller psykisk har du utenom ? 2. Klarer du å jobbe eller er du ufør? 3. Hvor mye påvirker dette livet ditt..sosialt,barn,kjæreste,reising osv. 4. Hvor ofte har du intense smerter og er sengeliggende? 5. Alderen din? 6. Har du barn du klarer ta deg av? Jeg spør da jeg lurer på hvordan mitt liv med diagnosen preger meg kontra andre. Hvor store forskjeller er det egentlig. For meg som er ufør med mye smerter som til tider føles som ulevelige "tannpine" smerter i muskulatur og hodet er det helt rart å tenke på at noen kan fungere i jobb med denne diagnosen. Når jeg har mine verste smerte dager ligger jeg i mørkt rom å takler hverken lys,berøring eller lyder.😞 Kjenner ingen med samme diagnose. Hadde blitt glad for mange svar❤Takk Anonymkode: ae427...d14 1. Fibromyalgi/ME 2. Ufør 3. Påvirker alt. Har smerter og utmattelse konstant og jeg prøver å ikke la det påvirke hverdagen, men det gjør det, bla pga at jeg må hvile hver dag og ikke orker like mye som andre. Om det er ting som egentlig skal gi påfyll så får jeg alltid en smell etterpå uansett. 4. Hver dag. 5. 41 (startet rundt 18) 6. Ja, alene (18 og 16 nå) Anonymkode: afc5d...b36
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #30 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva heter medisinene du tar? Ts Anonymkode: ae427...d14 Cymbalta, det er et antidepressiva men for rundt 40-60% av oss med FM har det vist seg å gi mindre smerter. Står også fast på 1gr Paracet tre ganger daglig Anonymkode: 7176a...531
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #31 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan klarer du gå tur med migrene og muskel smerter? Jeg må ligge i mørkt rom,blir kvalm og takler knapt stå på beina. Har virkelig prøvd alt. 😩Heldigvis hjelper søvn. Må ta sovemedisin når jeg får anfall. Ts Anonymkode: ae427...d14 Som jeg sa så er min "migrene/hodepine" etter en slags skade så muligens det er derfor jeg fungerer selv om jeg sliter med smerter. Kjenner mange som må legge seg når de får anfall men jeg har egentlig hatt hodepine hele livet, det er normalen for meg. Etter skaden så ble smerten bare mer intens. Å gå rundt med muskelsmerter er ikke et problem, problemet er hvis jeg må sitte i ro over lengre tid, da blir jeg dårlig så jeg må ha muligheten til å bevege meg. Blir så stiv hvis jeg ikke får bevegd meg skikkelig hver dag, yoga og en liten gå tur på et par timer er et minimum. Anonymkode: 08d77...30d
Laraa Skrevet 10. april 2024 #32 Skrevet 10. april 2024 Jeg har ikke fibromyalgi selv, men jeg har nære venner og kolleger som har. De har ME bekterev , adhd og MS som tilleggsdiagnose.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #33 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Cymbalta, det er et antidepressiva men for rundt 40-60% av oss med FM har det vist seg å gi mindre smerter. Står også fast på 1gr Paracet tre ganger daglig Anonymkode: 7176a...531 Takk for svar. Noen bivirkninger? Jeg er redd vektøkning og intet sexlyst. Ts Anonymkode: ae427...d14
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #34 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 1. Fibromyalgi/ME 2. Ufør 3. Påvirker alt. Har smerter og utmattelse konstant og jeg prøver å ikke la det påvirke hverdagen, men det gjør det, bla pga at jeg må hvile hver dag og ikke orker like mye som andre. Om det er ting som egentlig skal gi påfyll så får jeg alltid en smell etterpå uansett. 4. Hver dag. 5. 41 (startet rundt 18) 6. Ja, alene (18 og 16 nå) Anonymkode: afc5d...b36 Kjenner meg mye igjen i ditt svar. Godt barna er store, du hadde sikkert og slitt nå tatt deg av babyer og småbarn! Jeg er glad for mine er tenåringer også nå. Lettere når man er totalt utslått enkelte dager. Ts Anonymkode: ae427...d14
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #35 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Noen bivirkninger? Jeg er redd vektøkning og intet sexlyst. Ts Anonymkode: ae427...d14 Hadde litt bivirkninger i starten i form av nummenhet og følelsen av klump i halsen, men det gikk over i løpet av de første ukene. Føler meg kanskje litt flat i humøret men heller det enn at jeg krasjer på kvelden og blir fort irritert for at jeg ikke har noen krefter igjen. Har faktisk gått litt ned i vekt da tablettene demper de emosjonelle følelsene rundt trøstespising. Anonymkode: 7176a...531
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #36 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): 1. Har ingen andre diagnoser, legen mener det er noe bindevevssykdom inne i bildet men ingenting har slått ut på prøver enda. 2. Jeg er i full jobb men måtte omskolere meg fra et krevende fysisk yrke til ingeniør. 3. Det påvirker det ikke veldig mye annet enn at jeg må være flink til å hvile å ta pauser innimellom. Reiser en del i jobbsammenheng og det fungerer greit. Går på medisiner som fungerer godt for smertene. 4. Er aldri sengeliggende, å ligge i ro gjør vondt verre for min del. Restorativ yoga og tur i marka med hunden er min beste trening. 5. 37 år 6. Ja har to tenåringer som jeg fint følger opp. Fibromyalgi hemmer meg svært lite egentlig annet enn at jeg lever med en del smerter, liker ikke å bli tatt på (pga det føles som at man tar på blåmerker) og er helt ferdig før kl 22 på kvelden. Anonymkode: 7176a...531 Er du meg? 😂 Jeg kan bare signere denne. Samme alder og alt. Hund og det hele 😅 Det tok meg lang tid å akseptere at jeg har mindre kapasitet enn tidligere og må hvile og ta pauser. Men når jeg gjør det nå, så klarer jeg meg bra, foruten at jeg må leve med smerter hele tiden. Anonymkode: 82c29...b37
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #37 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du meg? 😂 Jeg kan bare signere denne. Samme alder og alt. Hund og det hele 😅 Det tok meg lang tid å akseptere at jeg har mindre kapasitet enn tidligere og må hvile og ta pauser. Men når jeg gjør det nå, så klarer jeg meg bra, foruten at jeg må leve med smerter hele tiden. Anonymkode: 82c29...b37 Haha! Godt vi er flere, på en måte ❤️ Det sitter langt inne å innse at man må bremse ned, at man faktisk må si nei til ting man sa ja til før. Har nok mistet noen venner pga det siden jeg var et ekstremt ja-menneske for en del år tilbake. Men ved å akseptere det har jeg også fått mer tilbake i form av at helsa er litt bedre selv om det er vondt så og si hele tiden. Anonymkode: 7176a...531
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #38 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): 1. Hvilke andre diagnoser/sykdommer fysisk og/eller psykisk har du utenom ? 2. Klarer du å jobbe eller er du ufør? 3. Hvor mye påvirker dette livet ditt..sosialt,barn,kjæreste,reising osv. 4. Hvor ofte har du intense smerter og er sengeliggende? 5. Alderen din? 6. Har du barn du klarer ta deg av? 1. Fysikalsk urtikaria, k-ptsd, ocd 2. Klarer ikke jobbe, AAP for tiden, håper å komme i jobb, ser mørkt ut 3. Fullstendig. Ikke fått barn enda og vurderer om det må skrinlegges pga nedsatt kapasitet. Som en annen skrev, jeg har begynt å vegre meg for sosial kontakt fordi jeg får en sånn "baksmell" av det. Reiser ingenting. Målet for mars var en reise ut av byen jeg bor i. Om så bare en halvtime, til neste tettsted. Jeg endte med å kjøre 15 minutter til en sted jeg ikke pleier og sitte utenfor et lite senter. Når jeg har prøvd å reise har jeg blitt mye dårligere og har sluttet. Jeg pleide å like reising over alt. 4. Vet ikke om jeg kan si at jeg har intense smerter. Er mer en stødig, påtrengende verk. Intense smerter er 6-12 ganger i året og ofte som følge av for mye stress. Er litt sengeliggende hver dag. Prøver å være fysisk aktiv hver dag fordi jeg opplever at det blir verre uten, samtidig må jeg være veldig forsiktig fordi for mye gir influensalignende symptomer. 5. 32 6. Nei. Dessverre/heldigvis 😭 Utenom spørsmålene: Jeg opplever at smertene endres ekstra mye fra emosjonelt, psykologisk, sosialt og kognitivt stress (altså det meste utenom fysisk og praktisk belastning). Dette gjør jo til at alt av relasjoner blir veldig vanskelig. Jeg har en kjæreste, men vi møtes bare 2 timer i uka. Det skaper også for mye stress fordi jeg savner ham da mye. Jeg er villig til å jobbe hardt, gi alt, for å få det bedre fra dette, samtidig tror jeg det å jobbe hardt nettopp er en del av problemet. Forsøker å ta godt vare på meg selv, det er vanskelig. Anonymkode: cd6e1...f84
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #39 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): 1. Hvilke andre diagnoser/sykdommer fysisk og/eller psykisk har du utenom ? 2. Klarer du å jobbe eller er du ufør? 3. Hvor mye påvirker dette livet ditt..sosialt,barn,kjæreste,reising osv. 4. Hvor ofte har du intense smerter og er sengeliggende? 5. Alderen din? 6. Har du barn du klarer ta deg av? JAnonymkode: ae427...d14 1) Fibromyalgia , C-PTSD 2) 100 % ufør. Var 55 % ufør en del år 3) påvirker alt. Legger dagene mine opp etter formen den dagen. Vanskelig å planlegge noe frem i tid. 4) Jeg er ikke sengeliggende , da smertene blir verre av det. Har smerter 24/7, noen dager intense. 5) 50 + 6) har et barn på 12. Er gift så mannen min tar den delen jeg ikke klarer Anonymkode: 54cb4...b81
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #40 Skrevet 10. april 2024 Jeg har diagnosen fibromyalgi, men vet ikke hvor relevant min helse er for deg. Jeg føler at min helse er så kompleks at leger bare ga opp å finne ut av dette. Har istedenfor bare kastet diagnoser etter meg. Jeg har diagnosene: Skoliose Prolaps Graves Adhd Ptsd IBS Kognitiv svikt Allergier Tror jeg glemte noen også. Jeg jobbet til jeg fikk kognitiv svikt. Da var det slutt. Adhd har jeg alltid hatt, men vært velfungerende med. Ptsd er godt bearbeidet, og egentlig noe de kunne stryke. Problemer med ryggen og nakken levde jeg med i årevis før jeg ble ufør. Jeg er selv overbevist om at mitt problem ligger i mage og tarm, og burde være til å løse. At IBS, fibromyalgi og kognitiv svikt ville blitt bra dersom "nøkkelen" til disse plagene ble funnet og behandlet. Det var bare enklere å sette på diagnosene fibromyalgi og IBS, og være fornøyd. Den kognitive svikten kommer mest av at det tar for mye energi å ha konstante smerter og dårlig mage. Anonymkode: c6648...f9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå