AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Del Skrevet 9. april Jeg skulle få en pakke av postnord i går, men når jeg fikk melding om at pakken var lastet opp på bil og postbudet ville ta kontakt snart så var jeg hos legen, så fikk ikke tatt telefonen når de ringte. Fikk meldingen kl 13.00 ca, og postbudet (antar jeg) ringte 13.30. Nå ser jeg i appen at det står at pakken ble levert kl 18.00? Det er vanskelig å finne fram her og leilighetene er dårlig markert, så pakkene pleier enten å bli lagt i postkassen eller sendt til post-i-butikk. Men pakken er ikke i postkassen altså, og det står at den er levert. Jeg har tatt kontakt med postnord, som sa at de skulle sjekke internt og komme tilbake til meg. Men har noen andre lignende erfaringer? Nå sitter jeg her og stresser, kan det hende at de fraskriver seg alt ansvar? De må vel kunne bevise at pakken er levert? Jeg har ikke skrevet under på at de bare kan sette den utfor heller, fordi jeg vet de aldri hadde funnet riktig leilighet uansett. Pakken hadde verdi på over 2000 kr, så er ikke noe jeg bare kan legge fra meg heller. Anonymkode: 8cceb...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Del Skrevet 9. april Enten så har budet stjålet pakken eller så er den bare levert på en eller annen adresse, fatter ikke at det er lov til å levere fra seg pakker uten at noen må legitimere seg og kvittere. Anonymkode: 2db36...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Del Skrevet 9. april Da du bestilte så velger du leveringsmåte, og her har nok klikket på levert hjem og da leverer de kontaktløst hjem. Har budet regisrert at det har levert pakken blir det nok en tung sak å få igjennom hos postnord. Jeg har opplevd at Postnord sier de har levert, mens jeg ikke finner pakken (jeg kom hjem rett etterpå), men jeg kom ingen vei så måtte ta tapet av pakken selv da jeg tydeligvis hadde klikket på levere hjem uten at jeg husker det selv. Anonymkode: bf936...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Del Skrevet 9. april 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skulle få en pakke av postnord i går, men når jeg fikk melding om at pakken var lastet opp på bil og postbudet ville ta kontakt snart så var jeg hos legen, så fikk ikke tatt telefonen når de ringte. Jammen det var da jævla dumt. Fikk meldingen kl 13.00 ca, og postbudet (antar jeg) ringte 13.30. Nå ser jeg i appen at det står at pakken ble levert kl 18.00? Det er vanskelig å finne fram her og leilighetene er dårlig markert. Varte tiden hos legen frem til da? Du kunne jo ha ringt nummeret som ringte deg og spurt? For øvrig må du nok måtte regne med at pakken er borte. Anonymkode: 8cceb...b13 Jeg holder meg hjemme om jeg bestiller pakke hjem, spesielt om det er en pakke som ikke kan legges i postkassen. Anonymkode: f9c98...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #5 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da du bestilte så velger du leveringsmåte, og her har nok klikket på levert hjem og da leverer de kontaktløst hjem. Har budet regisrert at det har levert pakken blir det nok en tung sak å få igjennom hos postnord. Jeg har opplevd at Postnord sier de har levert, mens jeg ikke finner pakken (jeg kom hjem rett etterpå), men jeg kom ingen vei så måtte ta tapet av pakken selv da jeg tydeligvis hadde klikket på levere hjem uten at jeg husker det selv. Anonymkode: bf936...206 Jeg valgte samme leveringsmåte som alltid - men uansett om det skulle blitt levert kontaktløst så ligger den jo ikke her, så den har ikke blitt levert. Jeg bor i leiligheter oppå en butikk, så er ingen som går forbi her tilfeldig. Postbudet finner til og med aldri frem, så pakker blir ALLTID levert i postkasse eller sendt til post-i-butikk. Har aldri opplevd dette. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg holder meg hjemme om jeg bestiller pakke hjem, spesielt om det er en pakke som ikke kan legges i postkassen. Anonymkode: f9c98...700 Kan jo ikke holde meg hjemme døgnet rundt bare fordi jeg venter på en pakke... Legetimen bestilte jeg 5 uker i forkant så var lite å gjøre der. Pakkene mine har alltid blitt lagt i postkassen eller sendt til post-i-butikk. Anonymkode: 8cceb...b13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #6 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enten så har budet stjålet pakken eller så er den bare levert på en eller annen adresse, fatter ikke at det er lov til å levere fra seg pakker uten at noen må legitimere seg og kvittere. Anonymkode: 2db36...e51 Nei dette føles jo helt håpløst. Det er ikke skilt her så det er null måte for postbudet å vite hvilken leilighet pakken skulle til, så tviler på at den har blitt levert. Spesielt mtp at jeg ble ringt av postbudet kl 13.30, men pakken står ikke registrert levert før kl 18.00. Hadde han faktisk levert pakken til meg når han skulle, hadde den blitt levert i 13.30 tiden. Anonymkode: 8cceb...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #7 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da du bestilte så velger du leveringsmåte, og her har nok klikket på levert hjem og da leverer de kontaktløst hjem. Har budet regisrert at det har levert pakken blir det nok en tung sak å få igjennom hos postnord. Jeg har opplevd at Postnord sier de har levert, mens jeg ikke finner pakken (jeg kom hjem rett etterpå), men jeg kom ingen vei så måtte ta tapet av pakken selv da jeg tydeligvis hadde klikket på levere hjem uten at jeg husker det selv. Anonymkode: bf936...206 Ser nå på meldingen jeg fikk av postnord i forkant. Der fikk jeg en link jeg kunne klikke på om jeg ville velge levering uten signatur, dersom jeg ikke kunne være tilstede. Noe jeg ikke gjorde. Anonymkode: 8cceb...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom.Krus Skrevet 9. april #8 Del Skrevet 9. april (endret) Det er ofte mye tull med PostNord! Jeg ventet en gang på en pakke som skulle bli levert på døren. Jeg satt hjemme en hel dag og ventet på noen som aldri kom. Det var ingen blå bil som kjørte forbi huset (kan se hovedveien lett fra stuevinduet) eller stoppet opp utenfor. Ingen bud banket på døra. Ingen pakke på dørmatten. Ytterdøren er godt merket med både navn og husnummer. Huset er synlig fra hovedveien, det er lett å finne frem. But no PostNord. Sent på ettermiddagen fikk jeg en melding på mobilen hvor dem påstod at dem hadde prøvd å kontakte meg, men siden jeg ikke var hjemme og dem ikke fikk tak i meg, fikk de ikke levert pakken som avtalt. Derfor ble pakken sendt til nærmeste utleveringssted. Jeg ville få en ny melding når pakken var klar og kunne hentes. Hallo? Dem hadde ikke prøvd å levere noe som helst! Jeg tror rett og slett de ikke gadd, eller rettelse, bare ga "f" Jeg måtte uansett vente en dag ekstra før jeg kunne hente pakken. Jeg får og stadig pakker levert i postkassen eller utenfor døren som ANDRE skal ha. Jeg har ikke nok fingrer til å telle alle gangene det har skjedd, det er jammen ikke få. Jeg kunne ha beholdt dem selv og gitt "f" det er jo ikke mitt problem at PostNord ikke klarer å levere til rett person. Right? Nei, jeg er ikke den typen. Kontakter heller eieren av pakken (e) og avtaler tid og sted på hvordan den skal leveres. At pakken din fra PostNord er "levert" og du ikke finner den, kan bety at den enten er: - Levert ut til feil person. - Vil bli levert senere på nærmeste utleveringsted. - Blitt stjelt (det hender dessverre) eller den har på en eller annen måte komt bort under transport. Da kan du søke om erstatning. Du skriver at du har kontaktet kundeservice og at dem vil komme tilbake til deg, da er det bare å krysse fingre og håpe på at dem finner ut av det og at pakken kommer tilrette. De pleier å være veldig hjelpsomme i slike situasjoner, har alltid opplevd god kundeservice. Har du ikke MyPostnord-appen, så anbefaler jeg at du laster den ned. Der kan du søke/spore opp pakken. Endret 9. april av Tom.Krus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gentleman59 Skrevet 9. april #9 Del Skrevet 9. april Det er en grunn til at PostNord ikke benyttes; det er den eneste leverandøren av pakketransport man ikke kan stole på. Den eneste som har rotet bort en pakke for meg. Finnes ikke alternativ til PostNord hos leverandøren da handler jeg et annet sted. Bestilte sko til kjæresten fra USA på lørdag kveld, de ankommer med DHL torsdag. Alltid presis levering med DHL og glimrende sporing. Samme med klær til henne fra USA; levering på maksimum 6 dager hjem på døren eller på pick up point med DHL. I Norge bruker jeg kun Posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 9. april #10 Del Skrevet 9. april PostHvor hevder de leverer pakker, men stort sett gjør de alt mulig annet med dem enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #11 Del Skrevet 9. april Tom.Krus skrev (29 minutter siden): Sent på ettermiddagen fikk jeg en melding på mobilen hvor dem påstod at dem hadde prøvd å kontakte meg, men siden jeg ikke var hjemme og dem ikke fikk tak i meg, fikk de ikke levert pakken som avtalt. Derfor ble pakken sendt til nærmeste utleveringssted. Jeg ville få en ny melding når pakken var klar og kunne hentes. Hallo? Dem hadde ikke prøvd å levere noe som helst! Jeg tror rett og slett de ikke gadd, eller rettelse, bare ga "f" Jeg måtte uansett vente en dag ekstra før jeg kunne hente pakken. Dette har jeg aldri opplevd med PostNord, men med Posten. De har påstått at de har prøvd å kontakte meg, eller flere ganger påstått at «pakken var for stor for postkassen» når pakkene var mindre enn et A4-ark og tynnere enn 5 cm. Anonymkode: eacfb...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stepbystep Skrevet 9. april #12 Del Skrevet 9. april Det samme skjedde med meg. Jeg kontaktet postnord, og de bekrefter at pakken hadde blitt levert til feil adresse. Så det ordnet seg ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 9. april #13 Del Skrevet 9. april PostHvor stoler jeg ikke på og bruker dem minst mulig, har opplevd litt for mange ganger at de leverer til et annet utleveringssted enn jeg har valgt, kjøper jeg fra USA bruker jeg vanligvis Jetcarrier selv om de bruker PostHvor til distribusjon i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom.Krus Skrevet 9. april #14 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette har jeg aldri opplevd med PostNord, men med Posten. De har påstått at de har prøvd å kontakte meg, eller flere ganger påstått at «pakken var for stor for postkassen» når pakkene var mindre enn et A4-ark og tynnere enn 5 cm. Anonymkode: eacfb...96b Posten er bare helt håpløs. Noen ganger tror jeg de gir litt "f" med å kjøre ut med leveringer. Lettere å bare levere på et utleveringssted og sende en sms om at pakken var for stor til å leveres, så er de ferdig med det liksom 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #15 Del Skrevet 9. april Sjåføren kan ha tatt den inn igjen til terminalen, så blir den gjerne omsortert til utleveringssted. Anonymkode: 9eae4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #16 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sjåføren kan ha tatt den inn igjen til terminalen, så blir den gjerne omsortert til utleveringssted. Anonymkode: 9eae4...cdb Nei da skal det stå det i appen. Det står kun "levert" når de har levert den fra seg hos deg, eller når du har hentet den på utleveringssted.. Men kjipt at mange har like erfaringer! Jeg velger alltid å få det sendt til post-i-butikk, men det var ikke en mulighet på zalando. Kunne hente pakken, eller bestille hjem via postnord.. Håpløst. Men jeg skal ikke gi meg. Har snakket med naboene, ingen har sett et postbud utforbi her. Så enten er den levert feil, eller stjålet av postbudet. Anonymkode: 8cceb...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #17 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Enten så har budet stjålet pakken eller så er den bare levert på en eller annen adresse, fatter ikke at det er lov til å levere fra seg pakker uten at noen må legitimere seg og kvittere. Anonymkode: 2db36...e51 Eller så har noen andre stjålet pakken. Er ganske mange steder der det er pakketyver Anonymkode: b1c01...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #18 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei dette føles jo helt håpløst. Det er ikke skilt her så det er null måte for postbudet å vite hvilken leilighet pakken skulle til, så tviler på at den har blitt levert. Spesielt mtp at jeg ble ringt av postbudet kl 13.30, men pakken står ikke registrert levert før kl 18.00. Hadde han faktisk levert pakken til meg når han skulle, hadde den blitt levert i 13.30 tiden. Anonymkode: 8cceb...b13 Postbudet som kommer fra posten kommer ikke med pakker fra postnord. Anonymkode: 065f5...16d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #19 Del Skrevet 10. april FruKine skrev (17 timer siden): De stjeler. Det var nettopp i avisen om en som hadde fått beskjed om at pakker var levert i postkassa, selv om det var fysisk umulig ut i fra størrelsen på pakken og postkassen den skulle bli levert i. Den kan ha blitt stjelt av noen andre? Skjer støtt og stadig i gata vår så he leverer de ikke i postkassen eller på døren lenger. Anonymkode: e3e3a...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #20 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Postbudet som kommer fra posten kommer ikke med pakker fra postnord. Anonymkode: 065f5...16d Joda, postnord kjøper ofte tjenester fra posten. Anonymkode: b4018...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå