Gå til innhold

Bruker dere de grønne matavfallsposene til noe annet også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min svigerrinne bruker de grønne posene til masse annet også og ikke bare til å kaste mat. Hva om dere? Bruker kun til å kaste mat?

Anonymkode: b9338...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brruker egg som hårkur, og da tar jeg en grønn pose til det. 

Reiser jeg bort en sjelden gang, så har det hendt jeg bruker de til sko og til å samle skittent tøy i bagasjen, men de blir gjenbrukt til matavfall når jeg kommer hjem.

Samtidig så går mesteparten av matavfallet mitt  (og det er stort sett veldig lite) i bokasshibøtta. Jeg bor alene, og i min kommune er renovasjonsaviften den samme enten man er 1 eller 5 eller 10 i husstanden, så jeg har ikke dårlig samvittighet for det.

Anonymkode: 5dd19...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri gjort. De grønne gratis matavfallsposene har jeg kun brukt til matavfall. Kunne ikke falle meg inn å gjøre noe annet, og fucke opp avfallssystemet til kommunen. Matavfallet brukes til noe.

Hils svigerinna di og si hun er et dustehue og at hun må skjerpe seg.

Anonymkode: 9abb8...ecc

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir jo sortert automatisk på gjenvinningsstasjonen, og det bør ikke blandes inn andre ting enn mat i de posene. Det kan jo potensielt ødelegge hele opplegget. Driver hun og kaster porselen og kjøkkenglass i glass- og metallgjenvinningen også, så hele kontaineren er ødelagt og må kastes?

Noen folk er bare onde. Hva er vitsen med å ødelegge noe som er relativt enkelt å forholde seg til, og som antagelig gjør planeten godt? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt de til noe annet enn matavfall. De er jo så tynne og revner lett, så de er ikke egnet til noe annet.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det har jeg aldri gjort. De grønne gratis matavfallsposene har jeg kun brukt til matavfall. Kunne ikke falle meg inn å gjøre noe annet, og fucke opp avfallssystemet til kommunen. Matavfallet brukes til noe.

Hils svigerinna di og si hun er et dustehue og at hun må skjerpe seg.

Anonymkode: 9abb8...ecc

 

newman01 skrev (52 minutter siden):

De blir jo sortert automatisk på gjenvinningsstasjonen, og det bør ikke blandes inn andre ting enn mat i de posene. Det kan jo potensielt ødelegge hele opplegget. Driver hun og kaster porselen og kjøkkenglass i glass- og metallgjenvinningen også, så hele kontaineren er ødelagt og må kastes?

Noen folk er bare onde. Hva er vitsen med å ødelegge noe som er relativt enkelt å forholde seg til, og som antagelig gjør planeten godt? 

Nei nei nå misforstår dere litt. Hun bruker ikke de grønne posene til å kaste andre type avfall.  Hun bruker til andre ting

Her om dagen var 3  åringen hennes hos meg med noen leker. Og  de hadde putta lekene i den grønneposen 😅 

En annen gang var jeg hos henne og sønnen min klarte å søle noe på klærne da ga hun meg grønn pose til å ha de våte klærne oppi

Anonymkode: b9338...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en og annen til vått svømmetøy etter svømming, eller til å pakke klær i ved hyttetur, men til slutt ender de alltid (!) som matavfallsposer og inneholder kun matavfall når de kastes i søpla. Jeg ser null problemer med å låne til andre ting før kasting. Smart gjenbruk.

Anonymkode: 89a50...bfb

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker en og annen til vått svømmetøy etter svømming, eller til å pakke klær i ved hyttetur, men til slutt ender de alltid (!) som matavfallsposer og inneholder kun matavfall når de kastes i søpla. Jeg ser null problemer med å låne til andre ting før kasting. Smart gjenbruk.

Anonymkode: 89a50...bfb

Ja  faktisk har jeg sett noen andre på svømmingen til sønnen min. De pleier å ha vått tøy oppi den

 

Ts

Anonymkode: b9338...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Nei nei nå misforstår dere litt. Hun bruker ikke de grønne posene til å kaste andre type avfall.  Hun bruker til andre ting

Her om dagen var 3  åringen hennes hos meg med noen leker. Og  de hadde putta lekene i den grønneposen 😅 

En annen gang var jeg hos henne og sønnen min klarte å søle noe på klærne da ga hun meg grønn pose til å ha de våte klærne oppi

Anonymkode: b9338...ff4

Hmmm, slik bruk ja. De har en praktisk størrelse, og man har mange av dem. Kan finne på å putte sko i de posene når jeg skal pakke koffert, så jeg slipper sand på de andre klærne. 

Men jeg kaster ikke vanlig søppel i slike poser, for det ødelegger for gjenvinningen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De grønne posene som brukes her er av flortynn bioplast og revner bare man ser på dem. Ikke har de bærehåndtak heller, bare fire tynne fliser som man kan forsøke å "knyte" posen med. De er i mine øyne ikke engang egnet til matavfall, så nei, de brukes definitivt ikke til andre ting.

Skal de brukes til matavfall må de brukes dobbelt (2 poser) og bæres ut med én gang, ellers svetter de til middag om man har kastet noe til frokost... 

Anonymkode: 1aef3...c15

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, brukes kun til matavfall.

Anonymkode: 7f36e...2f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg fryser ting som rundstykker el i de, funker veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (11 timer siden):

Hender jeg fryser ting som rundstykker el i de, funker veldig bra. 

😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De grønne posene som brukes her er av flortynn bioplast og revner bare man ser på dem. Ikke har de bærehåndtak heller, bare fire tynne fliser som man kan forsøke å "knyte" posen med. De er i mine øyne ikke engang egnet til matavfall, så nei, de brukes definitivt ikke til andre ting.

Skal de brukes til matavfall må de brukes dobbelt (2 poser) og bæres ut med én gang, ellers svetter de til middag om man har kastet noe til frokost... 

Anonymkode: 1aef3...c15

Samme som hos oss. Synes den nye avfallsordningen vi har nå er helt forferdelig.

Anonymkode: aa4c2...335

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husholdningspapir, ellers bare mat. 

Anonymkode: 6d929...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke grønne matavfallsposer? Det er de brune papirposene som skal brukes til matavfall. Vi bruker dem ikke til noe annet nei. Så står det jo utførlig på dem hva som kvalifiserer som matavfall og, så ikke så veldig fristende å slepe rundt på😅

Anonymkode: d0792...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke grønne matavfallsposer? Det er de brune papirposene som skal brukes til matavfall. Vi bruker dem ikke til noe annet nei. Så står det jo utførlig på dem hva som kvalifiserer som matavfall og, så ikke så veldig fristende å slepe rundt på😅

Anonymkode: d0792...192

Jeg bor i en liten kommune og har en liten leilighet i Oslo ved siden av. Begge steder er det grønne poser. De i Oslo er litt mer solide. Kommunene har nok forskjellige løsninger.

Anonymkode: 5dd19...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er de grønne matavfallsposene elendige, så bruker dem ikke til noe annet. De er ikke vanntette.

Anonymkode: 46f12...48d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her jeg bor er de grønne matavfallsposene elendige, så bruker dem ikke til noe annet. De er ikke vanntette.

Anonymkode: 46f12...48d

Samme her. 

Ellers bruker vi sekkene for plastikk til panteflasker. De er det alltid så mange av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilke grønne matavfallsposer? Det er de brune papirposene som skal brukes til matavfall. Vi bruker dem ikke til noe annet nei. Så står det jo utførlig på dem hva som kvalifiserer som matavfall og, så ikke så veldig fristende å slepe rundt på😅

Anonymkode: d0792...192

Hos dere er det de brune papirposene. Her er det solide grønne poser. På hytta er det flortynne lysegrønne.

Anonymkode: 91bbb...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...