AnonymBruker Skrevet 9. april #21 Del Skrevet 9. april Mine kan være alene hjemme lenge uten "problem". Men stort sett er de kun hjemme alene maks 4 timer. Men til hverdags er de sjeldent hjemme alene fordi jeg jobber hjemmefra. Anonymkode: ac10c...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 9. april #22 Del Skrevet 9. april (endret) . Endret søndag kl 01:31 av Disney Adult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #23 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor mange timer er du maks borte fra hunden din? Hvor lenge er den maks alene hjemme? Anonymkode: e1980...39c 8-10 timer om jeg er på kontoret. Blir 1-3 ganger pr uke, alt etter som. Men de står ute i hundegård når vi ikke er hjemme så de kan gjøre hva de vil. De dagene jeg har hjemmekontor ligger de og sover hele dagen, oftest i en annen etasje. Er ute en tur i lunsjen på do men kommer jevnt over rett inn igjen og legger seg. Anonymkode: 6d273...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #24 Del Skrevet 9. april 3-4 timer kanskje 1-2 ganger i måneden, og så 1 time et par ganger i uka mens jeg er på butikken. Hadde ikke skaffet meg hund hvis den hadde måttet være hjemme alene ut over vanlig arbeidstid. Hvis hunden er alene i 9 timer på dagtid, og alene den samme tiden om natta, så blir det alt for lite sosial kontakt og aktivisering. En gjennomsnitthund sover 8-16 timer i døgnet, og hvis det er "natt" fra klokka 22-07 så er 9 av timene allerede "brukt opp". Hunden vil også ta noen hvilestunder på ettermiddagene etter aktivisering og turer, så å sove 9 timer på dagtid på grunn av mangel på stimuli vil jeg nok tro vil gå ut over helse og psyke til hunden. Anonymkode: 59e7e...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #25 Del Skrevet 13. april Det lengste han ligger alene er når jeg er på besøk, da kan det bli fem timer. Ellers er det ukentlig fra 30 min opptil fire timer ca tre ganger. Anonymkode: 5b026...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #26 Del Skrevet 13. april Smertegrensa er på 6 timer her, med hund som takler bra å være hjemme alene over tid. Anonymkode: 67adc...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #27 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 10.21): Han ligger og sover om natten også regner jeg med? Håper i hvert fall han har et innholdsrikt liv den siste tredjedelen av døgnet da... Anonymkode: 26f6f...153 Fortell meg at du ikke har snøring på hvor mye søvn hunder trenger uten å fortelle det 😇 Anonymkode: 6b420...930 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 13. april #28 Del Skrevet 13. april Jeg synes ikke folk som er borte 8-9 timer hver dag bør ha hund. Anonymkode: 61405...387 Så du mener at bare hjemmeværende bør få lov til å ha hund? Ble glad da jeg leste at flere som har hund også jobber. Det er ikke uvanlig at folk må jobbe for å få penger til å leve av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 13. april #29 Del Skrevet 13. april Fra 08.00 til senest 15.30. Noen dager i uka får jeg dratt fra jobb før. Er sammen med hundene ellers på fritiden. Etterlater de aldri alene når jeg har fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #30 Del Skrevet 13. april Belima skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke folk som er borte 8-9 timer hver dag bør ha hund. Anonymkode: 61405...387 Så du mener at bare hjemmeværende bør få lov til å ha hund? Ble glad da jeg leste at flere som har hund også jobber. Det er ikke uvanlig at folk må jobbe for å få penger til å leve av. Mange muligheter. Noen har hunden med på jobb eller jobber hjemmefra, de hjemme jobber forskjellige tider eller overlapping med større barn, pass/lufter (privat eller profesjonelt) er noen av de. Ikke alle liv som er forenelig med å ha hund, det er det dyret som krever mest av en for å ha det godt. Anonymkode: 67adc...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #31 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 10.40): Hva ellers skal han gjøre, lese bok? Se på tv? Scrolle sosiale medier? Om du var isolert 9 timer hver dag uten mulighet til å bruke kropp eller hode, så hadde du sikkert sovet de vekk du også. 9 timer uten skjerm, bok eller en annen type for sysselsetting. 9 timer uten kontakt med folk. Jeg synes ikke folk som er borte 8-9 timer hver dag bør ha hund. Anonymkode: 61405...387 Jeg skrev første svar i tråden om at hunden min var maks hjemme i 2 timer, og jeg er uenig med deg. 8-9 timer alene klarer fint en hund å leve med. Faktisk sover hundene mye, og har nær et dobbelt så stort søvnbehov som mennesker. Selv om hunden min nær aldri er hjemme mer enn 2 timer alene, så sover han nesten konstant på formiddagen uansett. Han tisser og bæsjer om morgenen, men restsen av formiddagen så er han bare oppe og vaker innimellom all sovingen, før han legger seg igjen. Og han går gjerne i kjelleren alene for å sove da. Dagens hans begynner ikke før kl 16 uansett om jeg er hjemme eller ikke. Dessuten er hunder vanedyr, og er en selvstendig rase. De vennes til å være alene, og trenger ikke overvåkes. Faktisk ønsker de ikke overvåkning og konstant stimuli. Da trekker de seg tilbake. Det er ikke om å gjøre å være tilgjengelig bare for å være det, og overstimulering bør man unngå. Anonymkode: 81474...b55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #32 Del Skrevet 13. april Max 6 timer prøver vi på. Men han er sjeldent hjemme alene. Noen timer kanskje. Vi prøver å jobbe forskjellige dager slik at det er noen her. Anonymkode: 31ee9...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #33 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skrev første svar i tråden om at hunden min var maks hjemme i 2 timer, og jeg er uenig med deg. 8-9 timer alene klarer fint en hund å leve med. Faktisk sover hundene mye, og har nær et dobbelt så stort søvnbehov som mennesker. Selv om hunden min nær aldri er hjemme mer enn 2 timer alene, så sover han nesten konstant på formiddagen uansett. Han tisser og bæsjer om morgenen, men restsen av formiddagen så er han bare oppe og vaker innimellom all sovingen, før han legger seg igjen. Og han går gjerne i kjelleren alene for å sove da. Dagens hans begynner ikke før kl 16 uansett om jeg er hjemme eller ikke. Dessuten er hunder vanedyr, og er en selvstendig rase. De vennes til å være alene, og trenger ikke overvåkes. Faktisk ønsker de ikke overvåkning og konstant stimuli. Da trekker de seg tilbake. Det er ikke om å gjøre å være tilgjengelig bare for å være det, og overstimulering bør man unngå. Anonymkode: 81474...b55 Ja det ser jeg på han vi har no. Han er unghund. Han trekker seg unna. Ikke glad i selskap hele tiden. Kommer når han vil ha kos og leke. Så trekker seg unna for å sove. Anonymkode: 31ee9...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #34 Del Skrevet 13. april Belima skrev (1 time siden): Jeg synes ikke folk som er borte 8-9 timer hver dag bør ha hund. Anonymkode: 61405...387 Så du mener at bare hjemmeværende bør få lov til å ha hund? Ble glad da jeg leste at flere som har hund også jobber. Det er ikke uvanlig at folk må jobbe for å få penger til å leve av. Det er ikke en menneskerett å ha hund. Det er også en mellomting mellom å være borte 8-9 timer av døgnet hver dag i uka, og å være 100% hjemmeværende. Anonymkode: 61405...387 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #35 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skrev første svar i tråden om at hunden min var maks hjemme i 2 timer, og jeg er uenig med deg. 8-9 timer alene klarer fint en hund å leve med. Faktisk sover hundene mye, og har nær et dobbelt så stort søvnbehov som mennesker. Selv om hunden min nær aldri er hjemme mer enn 2 timer alene, så sover han nesten konstant på formiddagen uansett. Han tisser og bæsjer om morgenen, men restsen av formiddagen så er han bare oppe og vaker innimellom all sovingen, før han legger seg igjen. Og han går gjerne i kjelleren alene for å sove da. Dagens hans begynner ikke før kl 16 uansett om jeg er hjemme eller ikke. Dessuten er hunder vanedyr, og er en selvstendig rase. De vennes til å være alene, og trenger ikke overvåkes. Faktisk ønsker de ikke overvåkning og konstant stimuli. Da trekker de seg tilbake. Det er ikke om å gjøre å være tilgjengelig bare for å være det, og overstimulering bør man unngå. Anonymkode: 81474...b55 En dansk studie viser at den moderne familiehunden sliter med ensomhet. De er mye alene. Verre, de er mye alene mens de er innestengt og derfor uten ekstern stimuli. At din selvstendige rase gjerne trekker seg unna for å ligge en annen plass når du er hjemme, er irrelevant for spørsmålet om vi som samfunn skal ta lett på det og la hunder være alene 8-9 timer hver eneste ukedag. I Sverige kan man straffes om man lar hunden være alene hjemme mer enn 6 timer. Det får folk til å tenke seg om før man skaffer seg et kjæledyr med behov. På dyrebutikken selges det bittesmå kaninbur. Mange kaniner lever i disse små burene hjemme hos norske familier. Det betyr ikke at det er ok. Nå er langt flere obs på det, og skaffer seg ikke kanin med mindre de kan gi de det de trenger av plass og stimuli. Anonymkode: 61405...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #36 Del Skrevet 13. april Mine kan fint være alene hjemme i 8 - 9 timer. Jeg har kamera på dem og de ligger stort sett og sover hele dagen. Men, nå har jeg fått en jobb hvor de kan være med, så da er dem det. Er dem alene hjemme en arbeidsdag, så lager jeg ingen andre planer, med mindre de kan være med. Minst 2 ganger i uka, så trener vi i hundeklubben og minst 2 dager i uka får dem en styrketreningsøkt. De har også lært seg at det ikke skjer noe hver eneste dag, så de andre dagene så klarer de fint å slappe av. Tror absolutt ikke mine har lidd noen nød eller tatt skade av de timene de har vært alene hjemme. Anonymkode: 90e05...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #37 Del Skrevet 13. april 4-5 timer 1-2 dager i uken. Som oftest 1 dag i uken. Har vært opp til 7 timer et par ganger. Gått helt fint det også. Men har ikke behov for å være borte så lenge så ofte. Hadde jeg jobbet, så hadde jeg aldri hatt hund. Det er egoistisk om man er alene med hund. Anonymkode: 7b424...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 13. april #38 Del Skrevet 13. april Vi har en ettåring som fortsatt sliter med å være alene, så hittil klarer han kun 20 minutter mens vi står og overvåker ham via kamera. Men planen er at han til slutt vil klare flere timer. Hvis spørsmålet handler om hvor lenge folk synes det er greit at hunden er alene hjemme, så vet jeg ikke helt hva jeg synes. Har snakket med hundetrenere som mener at 3-4 timer egentlig er makstid for mange hunder, og andre hundetrenere som mener at de fleste hunder takler en arbeidsdag alene helt fint, så lenge de får behovene sine dekket ellers og ikke ligger i bur. Vi vil nok ende opp med at hunden vår er alene i opptil 4-5 timer en sjelden gang, som regel 2-3 timer noen ganger i uken. Vi har en hverdag som gjør at hunden slipper å være alene en hel arbeidsdag hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #39 Del Skrevet 13. april Har en voksen på 4 år og en valp på 4 måneder. Før jeg fikk valpen var den voksne hjemme alene max 9 timer 3 dager i uken. Valpen kan ikke være alene hjemme noe mer enn 30-40 min, så jobber hjemmefra fram til over sommeren etter planen. Den voksne sover hele arbeidsdagen selvom jeg er hjemme🤷♀️ Anonymkode: 9aad7...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #40 Del Skrevet 13. april Vi er heldige og kan ha ham med på jobb, så han er enten på kontoret eller hjemme når en av oss har hjemmekontor. Han er normalt sett hjemme 2-3 timer på ettermiddag/kveld i forbindelse med trening. Et par ganger i måneden får har nok en turn på 5-6 timer fordi vi har ærend eller er på besøk. Anonymkode: 829fd...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå