Gå til innhold

Hvor lenge er du borte fra hunden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange timer er du maks borte fra hunden din? Hvor lenge er den maks alene hjemme?

Anonymkode: e1980...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hverdagen? Maks 2 timer.

Ved unntakstilfeller noen få ganger i løpet av ett år: Kanskje opptil 6 timer.

Anonymkode: 81474...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri samvittighet til å være borte lenger enn 4 timer. Hun hadde lett klart en arbeidsdag, men det klarte ikke jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han klarer fint å være alene en arbeidsdag og litt kjøretid. Som regel skjer det 1 gang i uka. Resten av uka kommer noen hjem etter ca 5-6t. 

Mange hunder må være alene i 7.5t. Er jo vanlig arbeidstid. De klarer det fint, og det er helt normalt å måtte jobbe. Må jo tjene penger til hundeutstyr 😉 

Anonymkode: 397be...fe3

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er alene hjemme fra 08.15-13.30. 

Anonymkode: b9608...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,5t på det meste. Skjer heldigvis ikke ofte.

Anonymkode: 10bfa...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åtte timer har jeg som maks, men blir som oftest mye mindre enn dette. Som oftest ikke mer enn fire timer. Har kamera på henne, og hun bare sover hele tiden selv om jeg er borte, så det er ikke noe problem.

Anonymkode: 36746...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

I hverdagen? Maks 2 timer.

Ved unntakstilfeller noen få ganger i løpet av ett år: Kanskje opptil 6 timer.

Anonymkode: 81474...b55

Samme her. 2-3 timer et par ganger i uken og maks 6 timer om jeg skal noe spesielt, men forrige gang det skjedde var på 17. mai i fjor, så det er ikke ofte.

Anonymkode: cdc39...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke, så sjeldent met enn en time. De har aldri vært hjemme mer enn 4 timer. Hvis jeg må bort hele dagen, tar mannen hjemmekontor eller så passer svigers på dem. 

Anonymkode: f600a...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det meste inntil 5 timer, men det er sjeldent. Idag blir det alt fra et par timer til 4 og det er jeg litt stresset over. 

Anonymkode: 8692b...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bare hvis jeg skal til frisøren eller til tannlegen eller noe sånt. Så et par timer maks. Har 100% hjemmekontor spesifikt for at hun skal slippe å være så mye alene.

Anonymkode: 26f6f...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somregel er hun alene 6,5 time fra ungene går på skolen til de er hjemme igjen. Da går jeg tur før jeg går på jobb og eldste går tur når han kommer fra skolen. Har hatt kamera på og hun ligger stort sett bare og sover, piper eller bjeffer ikke :) 

Anonymkode: bf5d9...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde det til maks 6 timer alene. Har ikke blitt mer enda, men kan hende det skjer. Er to stk så de har litt selskap av hverandre også. Det er dumt med å bo i Sverige for her er arbeidsdagen lenger(8-5 vanlig heltid), men vi har løst det bra fram til nå iallefall. 

Anonymkode: e5cea...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er normalt alene 9t hver dag. Jobber i 8t også har jeg også reisevei til/fra jobb med kollektivt 30min hver vei. Syns det er fint at de fleste her klarer å gi den tilsyn vertfall hver 4t, men det er helt urealistisk for meg hvertfall... men han har det fint. Følger med på kamera og han ligger bare og sover til jeg kommer hjem.

Anonymkode: 5980b...9cd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt et par ganger i uka en hel arbeidsdag/ 7,5 timer. Mannen jobber skift så hundene er ofte heldige med at skiftene overlapper og det bare blir en time fra han går til jeg kommer. Mange uker blir det ingen hele dager heldigvis :)

På fritiden tas de med på alt vi kan ha dem med på, inkludert ærend hvor de bare venter i bilen så lenge det ikke er for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber så de er alene hjemme fra 07.00-15.15 hver dag. De har fri tilgang til hele huset unntatt kjøkkenet (det er kattenes domene) og har selskap i hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden er med på kontoret hver dag så hun er sjeldent hjemme alene. Hun kan være hjemme alene, men hun er sjeldent alene merenn ett par timer på ettermiddag/helg. Skal jeg være borte lenger så er hun hos min far.

Anonymkode: bb464...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Min er normalt alene 9t hver dag. Jobber i 8t også har jeg også reisevei til/fra jobb med kollektivt 30min hver vei. Syns det er fint at de fleste her klarer å gi den tilsyn vertfall hver 4t, men det er helt urealistisk for meg hvertfall... men han har det fint. Følger med på kamera og han ligger bare og sover til jeg kommer hjem.

Han ligger og sover om natten også regner jeg med? Håper i hvert fall han har et innholdsrikt liv den siste tredjedelen av døgnet da...

Anonymkode: 26f6f...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer ut i fra hvordan jeg jobber. Men alt fra 6-9 timer. Ikke så ofte hun er 9 t alene, tenker det går bra så lenge det kun skjer innimellom. Får mye aktivitet i forkant, og hun klarer det fint.

Anonymkode: fac3e...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva ellers skal han gjøre, lese bok? Se på tv? Scrolle sosiale medier?

Om du var isolert 9 timer hver dag uten mulighet til å bruke kropp eller hode, så hadde du sikkert sovet de vekk du også. 9 timer uten skjerm, bok eller en annen type for sysselsetting. 9 timer uten kontakt med folk. 

Jeg synes ikke folk som er borte 8-9 timer hver dag bør ha hund. 

Anonymkode: 61405...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...