AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg er over 50, huden er tørr og rynkete, magen vokser, vekta øker, fått skjegg, håret blir grått og tørt, mangler gløden...prøver å gå turer, men er mer sliten etter jobb, orker mindre...føler jeg har lite overskudd til å ta vare på meg sjøl. Har skiftet jobb og liker meg veldig godt, men føler jeg ser ut som ei sliten middelaldrende dame med gamle slitte klær...hvor begynne? Anonymkode: 7b867...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg er 35 og de siste 5 årene har jeg fått BETYDELIG bart. Kunne se den på 1 meters avstand, selv om lys/blondt hår osv. Jeg måtte krype til korset å begynne å barbere den. Bart, skjegg under haka og skikkelig kinnskjegg langs hele kjaken også. Flaut! Er ikke PCOS eller slikt, bare god gammeldags kjerringbart 😭😭😭😂😂😂😂 For meg handler mye om å senke farten og stresse ned. Langvarig stress/kortisol er helt forferdelig på kroppen. Har "gravidmage" hele tiden, så forsøker trene den, og kuttet søtning i te - som hjalp MYE på oppblåst mage. Får heller bruke sukker og honning der og kutte ned noe annet. Uff. Jeg sliter allerede med å ikke bli "kjerring" eller noe. Grønn te og spearmint te hver dag! Ikke være flink pike, ikke tilgjengelig hele tiden, gjør ting som gjorde deg glad da du var mellom 14 - 19 (musikken, hobbier, interesser, filmer, bøker, sporter osv) 🥰 Bær slitte klær med stolthet - du bidrar til en bedre planet med det, hihi. Ikke ha på musikk/lydbok når du går tur, vent med det til en annen anledning. Ikke les nyheter hele døgnet, ikke hør på surmaga drit på KG, ikke scroll face/insta/tiktok/osv. Og husk, det er lov å føle seg helt herpa i 50årene, der er vel en slags ny pubertet som er i vente? Anonymkode: ab08d...1c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Del Skrevet 8. april 2024 Styrketrening er et must tenker jeg. Beste innvesteringen vi gjør for alderdommen. Har så mange positive effekter på alt fra humør, vekt, beinhelse, figur, hormoner, hjerte-kar og sikkert mye mer. Bare ikke gå for hardt ut hvis du er nybegynner. En dag i uka holder når du begynner - så kan du bygge på når du føler deg inspirert Det å fjerne ansiktshår (dermaplane) gjør helt utrolig mye for uttrykket og også gløden i huden synes jeg En (mild) eksfolierende syremaske gjør også mye for glød i ansiktet, ellers gir hudpleieprodukter som gir mye fukt også stor effekt. Det er for øvrig masse du kan gjøre av hudbehandlinger hjemme som har god effekt på linjer, hudtone, glød, spenst dersom du har interesse til å følge en rutine over tid Hvis du er sliten, sjekk om du mangler vitaminer og/eller mineraler. Mange må for eksempel begynne med b12 når man kommer litt ut i midtlivet Anonymkode: b661d...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg er snart 51 men jeg tiltrekkes ikke av typiske kjerring ting.....så derfor tror/vet jeg at jeg ser endel yngre ut. Unngår typisk allværsjakker, høstfarger, mye mønster, kort frisyre, uformelige klær. Sminker meg også hver dag. Har også svært få linjer og er høy og slank. Kler meg mange ganger mer ungdommelig enn jenter jeg kjenner på 35. Ikke vanskelig heller å få "draget" på mye yngre menn på byen hvis det er en indikator. Anonymkode: 97434...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Del Skrevet 9. april 2024 Hvis man har kort frisyre så legger man på seg minst 10 år. Har man sorte briller eller briller som ikke passer til ansiktet, ser man også minst 10 år eldre. Blir 50. Bruker ikke allværsjakker, uformelige klær, mye mønster eller blomstrete klær. Har langt hår, ingen linjer, kler meg som jeg vil, med måte. Anonymkode: 3fdc8...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. april 2024 #6 Del Skrevet 9. april 2024 (endret) Jeg er 54, i overgangsalderen og skjønner hva du mener, TS - jeg synes også det tar mer tid og energi å se bra ut nå enn da jeg var yngre, men samtidig så gjør det så mye for trivselen å ta vare på seg selv, at jeg prioriterer det Jeg vil foreslå at du spanderer på deg en dag på hudpleie/skjønnhetssalong og får en "full overhaling" med hårfjerning, ansiktspleie, hårklipp, kur og evt. farging/striping, manikyr og pedikyr, så får du en god start på egenpleierutinen. Det viktigste du gjør for huden din er rens, masse fukt og solkrem, og så kan du supplere med f.eks. et antioksidantserum, jevnlig eksfoliering og evt. et retinoid. Det trenger ikke bli spesielt dyrt heller, det finnes gode produkter i rimelige prisklasser, og jeg lover deg at du vil se forskjell på huden etter kort tid. Om du har mulighet, stikk innom en klesbutikk der de har dyktig betjening som kan hjelpe deg til å finne klær som passer din stil og kroppsfasong. Det trenger heller ikke bli dyrt, vet at du kan bestille "personal shopper" ved flere Lindexbutikker, bl.a. Om Lindex ikke er helt din stil, kan du likevel få mange tips å ta med deg. Du sier ikke noe om hvilken stil du har eller liker, men en fin måte å oppdatere stilen på, er å tørre å bevege seg litt utenfor komfortsonen og prøve noe nytt Som AB#4 over her skriver, dropp allværsjakken og stormønstrete klær. Om du har bodd i skinnyjeans de siste 20 årene, kan du forsøke en annen jeansfasong, f.eks. rette eller vide bein, som er kledelig til mange kroppsfasonger. Bruk Pinterest og Instagram for inspirasjon, her er noen av mine favoritter (på IG): @useless_dk @thesilverkat @ladyofthemanor77 @thefashionsessions @rebelattitude @investinstyle @unapizcade Når vi blir eldre, og spesielt når vi kommer i overgangsalderen, kan det også være greit å gjøre noen justeringer i kostholdet , som å øke andelen proteiner i kostholdet. Det har bl.a. positiv effekt på tap av beinmasse og gir bedre metthetsfølelse. I tillegg er det slik at kroppens behov for protein øker, fordi musklene våre ikke klarer å bruke proteiner like effektivt som da vi var yngre. Håper dette kan være til hjelp og inspirasjon Endret 9. april 2024 av Roci 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå