AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Del Skrevet 8. april 2024 Dette blir et klageinnlegg, men jeg trenger å få dette ut. Jeg sliter veldig med å være tilfreds og passe inn i dette samfunnet. - jeg hater teknologi og hva det har gjort med menneskeheten, uansett hvem jeg er med sitter de klistret til telefon. Tror det er ekstremt skadelig for sinnet at man lever livet gjennom en skjerm og jeg føler jeg mangler nærhet, tilhørighet og tilstedeværelse av andre mennesker. - jeg liker ikke kulturen i Norge. Jeg synes nordmenn er kalde, selvopptatte og lite inkluderende. - jeg klarer ikke forstå hvordan man skal jobbe 40 timer i uken til den dagen myndighetene ikke anser deg som «brukelig» lenger pga alder for så å dø. (Jeg jobber 100% bare så det er sagt) - jeg har problemer med å assosiere meg med andre mennesker. Kun et fåtall av mine nærmeste har tilnærmet identisk tanker som meg, mens resten lever i mine øyne som sauer. - det er mørkt og grått halve året. Med en gang jeg er i varmere strøk får jeg en helt annen psyke og jeg tror ikke jeg er skapt for å leve i dette klimaet. Andre som tenker likt? Anonymkode: f12cf...c2c 7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 8. april 2024 #2 Del Skrevet 8. april 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Dette blir et klageinnlegg, men jeg trenger å få dette ut. Jeg sliter veldig med å være tilfreds og passe inn i dette samfunnet. - jeg hater teknologi og hva det har gjort med menneskeheten, uansett hvem jeg er med sitter de klistret til telefon. Tror det er ekstremt skadelig for sinnet at man lever livet gjennom en skjerm og jeg føler jeg mangler nærhet, tilhørighet og tilstedeværelse av andre mennesker. - jeg liker ikke kulturen i Norge. Jeg synes nordmenn er kalde, selvopptatte og lite inkluderende. - jeg klarer ikke forstå hvordan man skal jobbe 40 timer i uken til den dagen myndighetene ikke anser deg som «brukelig» lenger pga alder for så å dø. (Jeg jobber 100% bare så det er sagt) - jeg har problemer med å assosiere meg med andre mennesker. Kun et fåtall av mine nærmeste har tilnærmet identisk tanker som meg, mens resten lever i mine øyne som sauer. - det er mørkt og grått halve året. Med en gang jeg er i varmere strøk får jeg en helt annen psyke og jeg tror ikke jeg er skapt for å leve i dette klimaet. Andre som tenker likt? Anonymkode: f12cf...c2c Ikke ta livet så seriøst og fokuser heller på å oppsøke plasser og kulturer du trives i. Om du føler du er omgitt av mennesker du ikke kan assosiere med deg er dette et symptom på at det er på tide med forandring. Hva andre gjør gjør og tenker er heller din sak. Om du konstant går rundt å grubler rundt sauene i samfunnet vil dette kun dyrke negativitet i livet ditt. Tenkte mye rundt det du beskriver før. Håper du finner ut av det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8Bal Skrevet 9. april 2024 #3 Del Skrevet 9. april 2024 Føler det samme… men sånn har det blitt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Del Skrevet 9. april 2024 Det er jo bare å flytte til et land hvor vøret er bedre og teknologien ikke så tilstedeværende 🤷♀️ Anonymkode: e7f5a...d75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 18.41): - jeg liker ikke kulturen i Norge. Jeg synes nordmenn er kalde, selvopptatte og lite inkluderende. - det er mørkt og grått halve året. Med en gang jeg er i varmere strøk får jeg en helt annen psyke og jeg tror ikke jeg er skapt for å leve i dette klimaet. Anonymkode: f12cf...c2c Enkel løsning.Flytt til utlandet. Anonymkode: f16d2...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #6 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 18.41): Dette blir et klageinnlegg, men jeg trenger å få dette ut. Jeg sliter veldig med å være tilfreds og passe inn i dette samfunnet. - jeg hater teknologi og hva det har gjort med menneskeheten, uansett hvem jeg er med sitter de klistret til telefon. Tror det er ekstremt skadelig for sinnet at man lever livet gjennom en skjerm og jeg føler jeg mangler nærhet, tilhørighet og tilstedeværelse av andre mennesker. - jeg liker ikke kulturen i Norge. Jeg synes nordmenn er kalde, selvopptatte og lite inkluderende. - jeg klarer ikke forstå hvordan man skal jobbe 40 timer i uken til den dagen myndighetene ikke anser deg som «brukelig» lenger pga alder for så å dø. (Jeg jobber 100% bare så det er sagt) - jeg har problemer med å assosiere meg med andre mennesker. Kun et fåtall av mine nærmeste har tilnærmet identisk tanker som meg, mens resten lever i mine øyne som sauer. - det er mørkt og grått halve året. Med en gang jeg er i varmere strøk får jeg en helt annen psyke og jeg tror ikke jeg er skapt for å leve i dette klimaet. Andre som tenker likt? Anonymkode: f12cf...c2c Kjenner meg igjen i absolutt alt du skriver. Føler meg på en måte fanget. Anonymkode: c195f...10b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #7 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 18.41): Andre som tenker likt? Tenker ikke likt, mener heller ikke glad i samfunnet vi har nå, men av helt andre grunner enn dine: -Vi er gått fra å være en homogen nasjon, der de aller fleste hadde samme referanser, til å bli et samfunn som spriker i alle retninger, og er så langt fra å være et samlet samfunn som det er mulig. -Delvis enig angående teknologi, det er kaldt og fremmedgjørende. -Vi venner oss til alt som er farlig og galt, ''slik er det bare for tiden'' er svaret på alt. Folk gjør alt for lite opprør mot at vi passivt blir vant il all mulig elendighet. -Globaliseringshelvetet. Anonymkode: 0bd1d...209 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 10. april 2024 #8 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 18.41): Dette blir et klageinnlegg, men jeg trenger å få dette ut. Jeg sliter veldig med å være tilfreds og passe inn i dette samfunnet. - jeg hater teknologi og hva det har gjort med menneskeheten, uansett hvem jeg er med sitter de klistret til telefon. Tror det er ekstremt skadelig for sinnet at man lever livet gjennom en skjerm og jeg føler jeg mangler nærhet, tilhørighet og tilstedeværelse av andre mennesker. - jeg liker ikke kulturen i Norge. Jeg synes nordmenn er kalde, selvopptatte og lite inkluderende. - jeg klarer ikke forstå hvordan man skal jobbe 40 timer i uken til den dagen myndighetene ikke anser deg som «brukelig» lenger pga alder for så å dø. (Jeg jobber 100% bare så det er sagt) - jeg har problemer med å assosiere meg med andre mennesker. Kun et fåtall av mine nærmeste har tilnærmet identisk tanker som meg, mens resten lever i mine øyne som sauer. - det er mørkt og grått halve året. Med en gang jeg er i varmere strøk får jeg en helt annen psyke og jeg tror ikke jeg er skapt for å leve i dette klimaet. Andre som tenker likt? Anonymkode: f12cf...c2c Enig, bortsett fra det med klimaet. Hater varme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MNK2017 Skrevet 10. april 2024 #9 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 18.41): Jeg sliter veldig med å være tilfreds og passe inn i dette samfunnet. Hva liker du å gjøre? Hva synes du er viktig i livet? Hva slags liv ønsker du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. april 2024 #10 Del Skrevet 10. april 2024 On 4/8/2024 at 6:41 PM, AnonymBruker said: Dette blir et klageinnlegg, men jeg trenger å få dette ut. Jeg sliter veldig med å være tilfreds og passe inn i dette samfunnet. - jeg hater teknologi og hva det har gjort med menneskeheten, uansett hvem jeg er med sitter de klistret til telefon. Tror det er ekstremt skadelig for sinnet at man lever livet gjennom en skjerm og jeg føler jeg mangler nærhet, tilhørighet og tilstedeværelse av andre mennesker. - jeg liker ikke kulturen i Norge. Jeg synes nordmenn er kalde, selvopptatte og lite inkluderende. - jeg klarer ikke forstå hvordan man skal jobbe 40 timer i uken til den dagen myndighetene ikke anser deg som «brukelig» lenger pga alder for så å dø. (Jeg jobber 100% bare så det er sagt) - jeg har problemer med å assosiere meg med andre mennesker. Kun et fåtall av mine nærmeste har tilnærmet identisk tanker som meg, mens resten lever i mine øyne som sauer. - det er mørkt og grått halve året. Med en gang jeg er i varmere strøk får jeg en helt annen psyke og jeg tror ikke jeg er skapt for å leve i dette klimaet. Andre som tenker likt? Anonymkode: f12cf...c2c Jeg er stor sett helt enig med deg ! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 10. april 2024 #11 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg misliker også hvordan det har blitt her i Norge. Ønsker å flytte, men vet ikke hvor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 10. april 2024 #12 Del Skrevet 10. april 2024 Deler mye av det samme synet som deg. Har hatt perioder i livet der jeg synes alt er mørkt og trist. Dagene går på repeat,og man vet ikke engang hva måned man er i. Har heller ikke spesielt mye til overs for menneskene jeg omgås rundt. Jeg vet godt at det finnes gode folk,men har i disse mørke periodene vanskelig med å finne interesse,eller glede i noen av de. Løsningen for min del har vært å reise. Er så heldig at jeg har familje som bor veldig langt unna Norge,så har tilbrakt lange perioder der,både med og uten kjæreste med meg. Har blitt en rutine på at jeg samler mest mulig ferie opp,og reiser. Det har gitt så vanvittig mye livsglede for meg. Jeg kan til og med tolerere de mest irriterende personene jeg vet om nå,i små doser. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #13 Del Skrevet 10. april 2024 Det høres ut som du er litt ensom TS. Anonymkode: b54db...f3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #14 Del Skrevet 10. april 2024 Først: Gi beng i hva andre gjør. Har de nesa i mobilen, synd for de som går glipp av ting. Ikke tenk sånn på hva andre gjør. Det er masse du kan gjøre for å kutte ned på skjermbruk, teknologi og slikt. Kjøp deg en dumtelefon, eller rydd opp i din egen telefon. Sjekk på youtube etter tips. Der er det mange i samme båt. Husk at det kan være lurt å ha en smarttelefon med epost, bank, vipps osv. Begynn å skriv i journal for å rydde hodet for tanker. Trenger ikke være en struktur på noe. Her også er det lurt å se på tips og råd på youtube. Ikke bruk mobil til ting som huskelapper. Skaff deg en liten A6 notatbok eller lignende. Og en adressebok t.ex. Du kan jo skrive brev til venner og familie! Bruk slike handlelapper man får gratis i butikker. Ta bilder med digitalkamera, ikke mobil. Finn deg noen interesser og hobbier som ikke er digitale. Noe du kan sysle med hjemme i boligen selv i vintermørket. En bonsaiplante kanskje, eller LEGO, eller whatever. Og husk, sånne "kjerringer" som mange ler av fordi de koser seg i høstmørket/vintermørket med kakao/te, telys, pledd, smågodt, ei god bok eller en serie, de er inne på noe! Du må gjøre hver årstid til noe koselig selv, det kommer ikke automatisk. Anonymkode: 7a6a8...c30 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #15 Del Skrevet 10. april 2024 Dediker de neste ti år til å spare så mye du klarer og så reiser du til et billig varmere land og lever der resten av livet. Det høres ikke ut som du har noe som holder deg tilbake så hvorfor ikke Anonymkode: 8fb96...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #16 Del Skrevet 11. april 2024 On 4/8/2024 at 6:41 PM, AnonymBruker said: Dette blir et klageinnlegg, men jeg trenger å få dette ut. Jeg sliter veldig med å være tilfreds og passe inn i dette samfunnet. - jeg hater teknologi og hva det har gjort med menneskeheten, uansett hvem jeg er med sitter de klistret til telefon. Tror det er ekstremt skadelig for sinnet at man lever livet gjennom en skjerm og jeg føler jeg mangler nærhet, tilhørighet og tilstedeværelse av andre mennesker. - jeg liker ikke kulturen i Norge. Jeg synes nordmenn er kalde, selvopptatte og lite inkluderende. - jeg klarer ikke forstå hvordan man skal jobbe 40 timer i uken til den dagen myndighetene ikke anser deg som «brukelig» lenger pga alder for så å dø. (Jeg jobber 100% bare så det er sagt) - jeg har problemer med å assosiere meg med andre mennesker. Kun et fåtall av mine nærmeste har tilnærmet identisk tanker som meg, mens resten lever i mine øyne som sauer. - det er mørkt og grått halve året. Med en gang jeg er i varmere strøk får jeg en helt annen psyke og jeg tror ikke jeg er skapt for å leve i dette klimaet. Andre som tenker likt? Anonymkode: f12cf...c2c Jeg tenker slik også bortsett fra at teknologi syns jeg er bra vi har og lider ikke av mørke og kaldt klima. - er også lei av mangel på nestekjærlighet, fellesskap og det at folk ikke tar ansvar for tar vare på planeten vi har. ☹️ Anonymkode: fef27...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Del Skrevet 11. april 2024 Jeg er enig i deler av det du skriver, og jeg tror mange kjenner seg igjen på den ene eller andre måten. Og du er absolutt alene (med mindre du mener du må mene nøyaktig det samme som deg. Uansett tenker jeg at den eneste som kan få gjort noe med situasjonen, er deg selv. Det hjelper ikke å sitte stille og håpe at samfunnet rundt deg skal endre seg? Kan du oppsøke et annet miljø? Kanskje et kristent eller et I mer alternativ retning? Kanskje noe a la dette? https://www.nrk.no/trondelag/xl/anne-_24_-vil-lage-nytt-samfunn-pa-fjellvaeroya-i-trondelag-1.16465981 Ta en kikk på NRK-seriene Der ingen skulle tru at nokon kunne bu og Eit enklare liv. Der nøter du folk som har tatt aktive valg om å leve annerledes, men også hva de tenker om og hvordan de forholder seg til livet og samfunnet. Kanskje det kan være til inspirasjon? Anonymkode: bfb3e...26e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #18 Del Skrevet 11. april 2024 Nordmenn er ikke spesielt kalde og selvopptatte synes jeg. Jeg fikk problemer med sykkelen min på vei til jobb her om dagen. Det tok vel kanskje to minutter på fortauet før en høflig ungdom (kul hoodie og saggebuksetype) stoppet og spurte så fint "unnskyld, men trenger du hjelp?" Og det er bare ett eksempel av mange hvor jeg opplever at nordmenn er hyggelige og hjelpsomme. På fotballtrening med eldstemann, gymen som yngstemann går på, i min egen jobb og ellers i samfunnet, så føler jeg det er mange ildsjeler og hyggelige, inkluderende mennesker. Jeg tror heller at du ubevisst er litt avvisende og negativ fordi du har en tanke om at det er sånn. Mørket er noe drit, men hvis du kommer deg ut på tur feks hver dag likevel, så kan det hjelpe på. Svømmehallen er også digg når det er mørkt og kaldt ute Anonymkode: a8443...106 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå