AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg pleide å være en vanlig mann. Stort sett glad og fornøyd med ting, sjarmerende og glad i folk. Jeg tenkte alltid godt om folk, trodde at menneskeheten unnet hverandre godt og ville opp og fram. Så begynte jeg å lufte noen tanker på KG. Og alle illusjonene brast. Det er vanlig å forvente motstand når man diskuterer, men på KG blir man til og med angrepet og hånet for små bagateller. Og ikke få meg til å begynne med opplysningsmotstanden! Sakte men sikkert begynte verdensbildet mitt å rakne og nå har jeg blitt misantrop. Jeg er redd for alle jeg ikke kjenner og har nesten isolert meg hjemme. All ondskapen som bor i folk. Ja ja, kommer vel til å få hate på dette innlegget også. Anonymkode: a8bd7...34f 11 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 8. april 2024 #2 Del Skrevet 8. april 2024 Skjerp deg! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Del Skrevet 8. april 2024 Rødt flagg, du må gå fra kona di 😄 Fleip, men jeg er helt enig med deg. KG får frem det verste i folk, og de som ikke får ut sinnet sitt i kommentarfeltene på Facebook de logger seg inn her og spyr ut resten. Anonymkode: 11228...4c8 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Del Skrevet 8. april 2024 Grevling skrev (7 minutter siden): Skjerp deg! Ja var som jeg trodde 😔 Anonymkode: a8bd7...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 8. april 2024 #5 Del Skrevet 8. april 2024 (endret) Man må huske at et forum som dette vil appellere til de verste der ute. De ensomme, arbeidsløse og/eller bitre. Folk som først og fremst er her for å skape dårlig stemning og finner glede i det. Dette ville til en viss grad løst seg om mods var mer våkne, særlig mtp personangrep postet som AB. Endret 8. april 2024 av norw 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Del Skrevet 8. april 2024 Skru av pcen da Anonymkode: d68ba...954 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg pleide å være en vanlig mann. Stort sett glad og fornøyd med ting, sjarmerende og glad i folk. Jeg tenkte alltid godt om folk, trodde at menneskeheten unnet hverandre godt og ville opp og fram. Så begynte jeg å lufte noen tanker på KG. Og alle illusjonene brast. Det er vanlig å forvente motstand når man diskuterer, men på KG blir man til og med angrepet og hånet for små bagateller. Og ikke få meg til å begynne med opplysningsmotstanden! Sakte men sikkert begynte verdensbildet mitt å rakne og nå har jeg blitt misantrop. Jeg er redd for alle jeg ikke kjenner og har nesten isolert meg hjemme. All ondskapen som bor i folk. Ja ja, kommer vel til å få hate på dette innlegget også. Anonymkode: a8bd7...34f Men altså, verdensbildet ditt rakner? Hvordan har du klart deg fram til nå i livet? På grunn av hva fremmede skriver på internett har du isolert deg og blitt redd for folk? Kvinneguiden er da ikke representativt for den virkelige verden. Og uansett så er jo det ikke normalt å reagere så voldsomt på sånt, da hadde jo dette skjedd med annenhver person nå i dag. Aldri hørt om lignende, så høres i grunn litt ut som det bare er tull. Anonymkode: 957a2...5d9 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MNK2017 Skrevet 8. april 2024 #8 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg pleide å være en vanlig mann. Stort sett glad og fornøyd med ting, sjarmerende og glad i folk. Jeg tenkte alltid godt om folk, trodde at menneskeheten unnet hverandre godt og ville opp og fram. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og alle illusjonene brast. Det er ikke fint og selvfølgelig vanskelig. Men på den annen side også bra og lærerikt. Nå vet du "hvordan folk virkelig er", fordi det første var egentlig ikke ekte. Kanskje en fantasi eller naiv. Men nå som du vet hvordan folk virkelig er, må du på nytt bli kjent med folk og lære å forstå folk igjen. Lære på nytt å forstå din egen og andres adferd og kommunikasjon og hvordan du kan reagere på det på en god måte. Kanskje føler du deg "fortapt" en stund, men når du har lært hvordan ting fungerer nå, vil det bli bedre igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Del Skrevet 8. april 2024 Kg representerer ikke gjennomsnittpersonen her i Norge! Anbefaler deg å logge av og være med folk i det virkelige livet. Anonymkode: b6e37...2bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 8. april 2024 #10 Del Skrevet 8. april 2024 (endret) Så sån jeg tolker det,og jeg er helt sikkert en del av problemet ditt: Du kommer inn her. Kommer med dine meninger. Du er vandt med at mennesker lytter til deg,og tar til seg det du sier. Skal det diskuteres,så er du vandt med å vinne disse diskusjonene pga du lasser på med det du mener er til "opplysning" helt til andre part bare gir opp,eller går lei. Hva nå en dette måtte være kan man jo bare spekulere i,men kan tenke meg det har ting som har med politikk å gjøre,eller antiwoke etc. Hvor skjermet har man i tillegg vært,dersom man først her på KG går på en smell i sosiale medier? De færrste kommentarfelt og grupper innen ditt og datt er blomsterenger og solskinnshistorier. Man må også lære seg at man ikke klarer å overtale alle til samme tenkesett som en selv. Mestrer man å tolerere at andre har annerledes meninger,og som ellers ikke er som en selv,så vil man få en langt bedre opplevelse av å være aktiv i SOME Jeg er ikke uenig i at KG er en avgrunn,der mye negativithet og hat spres åpenlyst. Bruk forumet for underholdning. Stritter det i mot i en diskusjonen,så ta en L,eller bare logg av. Man må ikke vinne hver diskusjon,selv om man tenker at man er aldri så smart. Endret 8. april 2024 av Fant80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg tenker at skriftlig kommunikasjon med mennesker man ikke kjenner er vanskelig. Det er veldig lett å ordlegge seg på en måte som gjør at andre blir trigget og går i forsvar. Da blir det lett en "kamp" mellom mennesker som ellers ville forstått hverandre mye bedre. Ofte så snakker man forbi hverandre. Jeg synes KG er et interessant sted, noen ganger føler jeg at mange mener sterkt og mye om temaer de kanskje ikke har den store kunnskapen om/erfaringen med. Andre mener sterkt og mye om noe de har erfaring fra, noen ganger erfaring som har gitt dype sår. Det er nok viktig å ikke ta inlegg altfor personlig, alle har flere nyanser som mennesker enn det som kommer frem her. Livet kommer sjelden med rette/gale fasitsvar. Anonymkode: 9e0d5...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Del Skrevet 8. april 2024 Du sier Kg har ødelagt livet ditt, men velger allikevel å være her inne? Hvis det er så fælt, så får du melde deg ut. Anonymkode: 14fc6...040 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #13 Del Skrevet 8. april 2024 Er det ikke bare å slutte å være her? Anonymkode: c5c45...16a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #14 Del Skrevet 8. april 2024 Men altså, KG representerer jo ikke virkeligheten. I det hele tatt. Det er så giftig her inne at selv fanden kunne blitt mørkeredd. Alle disse trådene om hvor fæle menn er, for eksempel. Jeg møter aldri noen sånne kvinnefiendtlige mannssjåvinister i virkeligheten, de aller fleste er faktisk hyggelige mennesker. Anonymkode: 607cc...ad9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 8. april 2024 #15 Del Skrevet 8. april 2024 Fant80 skrev (1 time siden): Så sån jeg tolker det,og jeg er helt sikkert en del av problemet ditt: Ja, antakelig, for avsnittene som følger bærer preg av et veldig vanlig fenomen her inne, nemlig at i stedet for å ta til seg og svare på det som faktisk står i HI, benytter man anledningen til å projisere alle sine fordommer og kjepphester over på TS. Fant80 skrev (1 time siden): Du kommer inn her. Kommer med dine meninger. Du er vandt med at mennesker lytter til deg,og tar til seg det du sier. Skal det diskuteres,så er du vandt med å vinne disse diskusjonene pga du lasser på med det du mener er til "opplysning" helt til andre part bare gir opp,eller går lei. Hva nå en dette måtte være kan man jo bare spekulere i,men kan tenke meg det har ting som har med politikk å gjøre,eller antiwoke etc. Hvor skjermet har man i tillegg vært,dersom man først her på KG går på en smell i sosiale medier? De færrste kommentarfelt og grupper innen ditt og datt er blomsterenger og solskinnshistorier. Man må også lære seg at man ikke klarer å overtale alle til samme tenkesett som en selv. Mestrer man å tolerere at andre har annerledes meninger,og som ellers ikke er som en selv,så vil man få en langt bedre opplevelse av å være aktiv i SOME Jeg er ikke uenig i at KG er en avgrunn,der mye negativithet og hat spres åpenlyst. Bruk forumet for underholdning. Stritter det i mot i en diskusjonen,så ta en L,eller bare logg av. Man må ikke vinne hver diskusjon,selv om man tenker at man er aldri så smart. For hvor har TS skrevet at han forventer at alle skal være enige med ham? Han skriver jo nettopp at motstand er forventet, det er vel formen den tar som er problemet. Altså at folk sporer av og henger seg opp i uvesentlige detaljer i stedet for å ta tak i hovedpoenget. At folk bare er ute etter å framheve seg selv ved å påpeke at de slett ikke har slike problemer. At folk gjør et stort nummer av at den aktuelle saken ikke er noe å diskutere i det hele tatt. Eller at folk argumenterer mot noe som bare befinner seg i deres eget hode. Osv. Med mindre HI inneholder en viss grad av spøkefull overdrivelse, tar kanskje TS KG en smule for alvorlig... Men jeg må jo også innrømme at mengden goddag mann økseskaft-svar her inne kan bli litt slitsom i blant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #16 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg har et tips : Logg av KG. Det er helt frivillig å lese det som står her. Hvorfor skylder på på andre for dine egne, og for deg, dårlige valg? Helt opp til deg hva du åpner av nettsider. Anonymkode: b20e1...60f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #17 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vanlig å forvente motstand når man diskuterer, men på KG blir man til og med angrepet og hånet for små bagateller. Og ikke få meg til å begynne med opplysningsmotstanden! Spesielt hvis damene finner ut at du er en mann. Da blir man plutelig bedt om å finne seg et eget forum fordi "menn hører ikke hjemme på kvinneguiden". Anonymkode: 6875c...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 8. april 2024 #18 Del Skrevet 8. april 2024 norw skrev (2 timer siden): Man må huske at et forum som dette vil appellere til de verste der ute. De ensomme, arbeidsløse og/eller bitre. Folk som først og fremst er her for å skape dårlig stemning og finner glede i det. Dette ville til en viss grad løst seg om mods var mer våkne, særlig mtp personangrep postet som AB. Hvorfor er de ensomme og de arbeidsløse de verste? Det var da et utrolig dømmende utsagn. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #19 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du sier Kg har ødelagt livet ditt, men velger allikevel å være her inne? Hvis det er så fælt, så får du melde deg ut. Anonymkode: 14fc6...040 "Du sier at mannen din banker deg opp, men velger allikevel å være sammen med han? Hvis han er så fæl, så får du gjøre det slutt" Det er ikke alltid like lett å "bare gjøre så og så", som man ofte ser med folk i forhold hvor de også blir mishandlet. Anonymkode: 6875c...a63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 8. april 2024 #20 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleide å være en vanlig mann. Stort sett glad og fornøyd med ting, sjarmerende og glad i folk. Jeg tenkte alltid godt om folk, trodde at menneskeheten unnet hverandre godt og ville opp og fram. Så begynte jeg å lufte noen tanker på KG. Og alle illusjonene brast. Det er vanlig å forvente motstand når man diskuterer, men på KG blir man til og med angrepet og hånet for små bagateller. Og ikke få meg til å begynne med opplysningsmotstanden! Sakte men sikkert begynte verdensbildet mitt å rakne og nå har jeg blitt misantrop. Jeg er redd for alle jeg ikke kjenner og har nesten isolert meg hjemme. All ondskapen som bor i folk. Ja ja, kommer vel til å få hate på dette innlegget også. Anonymkode: a8bd7...34f Leit å høre, men hvorfor er du fortsatt her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå