Gå til innhold

Dritt lei av at pudder legger seg i rynkene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Drit dårlig på å sminke meg til nå å være godt inn i 30 åra og er rett og slett irritert over hele sminke kjøret. Leser overalt om mineral pudder men er det kun mineral pudder (ludder😂)  som ikke legger seg i furer og rynker? Jeg har en slags blandingshud tror jeg.

Blir alltid tørr rundt nese og mellom øyebrynene. Jeg har dårlig råd så er ikke mye å bruke på sminke her i gården. Har brukt Isadora sitt pudder i alle år fra Cubus,vita,h&m ect… sånnt rundt lite skrin med en sånn rund påførings ‘’svanp’’ inni skrinet. Sorry men er ikke flink å forklare..

Var så gøy å sminke seg som 20 åring men syntes det bare blir mer og mer et problem enn en glede med årene.

noen som har gode råd rundt foundation og pudder ? 

Jeg har både tørr hud og litt fet hud? Er det fet hud man har delvis når man får sånnt skimmer/skinnende hud noen plasser … 

Anonymkode: 92cfd...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forresten så vil jeg spørre om noen andre føler at sminke gjør huden fortere gammel? Jeg mener ikke pågrunn av mangel på hudpleie rutiner , men mer at jeg føler huden blir gammel av all den ‘’gnikkinga’’ og at man på en måte herjer så mye med huden med å ta på hver eneste dag for å så gnikke alt bort med produkter og pads og alt dette!

blæh🤢 fått sminke helt i vranghalsen! sier ikke jeg nødvendigvis MÅ sminke meg hver dag, men gjør jo litt da med et trøtt og deprimert tryne i hverdagen 😅

får bare alltid en ekkel følelse som om det ikke er bra i lengda hvis man vil unngå mere rynker… noen andre som kjenner seg igjen i disse tankene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørsmålet for meg er om du virkelig trenger pudder? Når man blir eldre gjør matt hud at man ser eldre ut og fine linjer blir mer tydelige. Hvis ja du må ha pudder, har du prøvd en primer, feks e.l.f sin blå primer? Den påfører man før du legger sminken og da unngår man at pudder etc legger seg i linjene. 

Anonymkode: ac4c0...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg igjen med tankene. Spesielt blending av øyenskygge da man tar å gnir den allerede tynne huden. Har derfor aldri brukt øyenskygge forbi å dabbe litt farge med fingeren eller Rouge børsten.

Men ikke bra at vi putter mye på huden, men som du nevner. Jeg føler jeg må. Har så mye rød hud også, må kanskje begynne å takkle det egentlige problemet om mulig, istede for å bare irritere huden mer? Men vanskelig! Føler meg finere med sminke(fordi jeg er det😅) men det blir jo å skape flere problemer ja. 

Så at jeg så mye eldre ut/eller ut som egen alder, alt ettersom? Med bare fundation istede for concealer. 

Dropper fundation og pudder. Går for blank heller enn matt, fordi det blir så tørt. Bruker fuktighetskrem, solkrem, så concealer. Men er ingen ekspert! 

Og har blandingshud jeg også. En skikkelig bitchy blandingshud 😂😭 

Anonymkode: 680af...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner meg igjen med tankene. Spesielt blending av øyenskygge da man tar å gnir den allerede tynne huden. Har derfor aldri brukt øyenskygge forbi å dabbe litt farge med fingeren eller Rouge børsten.

Men ikke bra at vi putter mye på huden, men som du nevner. Jeg føler jeg må. Har så mye rød hud også, må kanskje begynne å takkle det egentlige problemet om mulig, istede for å bare irritere huden mer? Men vanskelig! Føler meg finere med sminke(fordi jeg er det😅) men det blir jo å skape flere problemer ja. 

Så at jeg så mye eldre ut/eller ut som egen alder, alt ettersom? Med bare fundation istede for concealer. 

Dropper fundation og pudder. Går for blank heller enn matt, fordi det blir så tørt. Bruker fuktighetskrem, solkrem, så concealer. Men er ingen ekspert! 

Og har blandingshud jeg også. En skikkelig bitchy blandingshud 😂😭 

Huden var ille før jeg begynte med fukt, solkrem, concealer. 

Tilfelle noen lurer, burker:

Dabber vann på ansiktet for har hørt fuktighetskrem ikke tilfører men holder fukt inne. Bruker cetaphil fecial moistorisour dry to very dry sensitive. 

Solkrem, Clinderem 50 age difient(Fikk mye kviser av andre, men tror ikke jeg har fått av den)

Concealer er vanskelig nå, for liker bobby brown consealer stick, men de har utsolgt i min farge som er porselen, er usikker om den er på vei ut. Håper ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Primer er redningen min. Og en god dekkkrem. Har prøvd mange ulike, få noen prøver og råd på Kicks.

Anonymkode: 1f6fb...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bytt ut pudder med flytende foundation. Dior har en som gir fukt. Litt dyr å kjøpe, men svært drøy. Jeg bruker bare en halv pump max i gangen fordi vil kun ha på et tynt lag. Synes det blir finest. Du kan feks ønske deg i bursdag/julegave?

Det er vanskelig å finne riktig farge. Gå å be om hjelp hvis du skal kjøpe. Jeg trodde jeg hadde riktig farge, men den som jeg fikk hjelp til å finne var perfekt.

Anonymkode: 2ebc4...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pudder funker fint for å matte fet, men perfekt, tenåringshud. Det høres mer ut som at du ønsker litt fargeutjevning? Da er det foundation som gjelder.

Dessuten er hudpleie veldig viktig for at sminken skal legge fint. Jevnlig eksfoliering (kjemisk ikke korn), serum tilpasset din hud, og gode kremer. Og alltid godt med fukt under sminke. 

Anonymkode: 09336...dc1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pudder og tørre Foundation er ikke din venn. Bruk flytende! Jeg liker veldig godt skin tint fra Camilla phil 

Anonymkode: 51910...e08

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dessuten er hudpleie veldig viktig for at sminken skal legge fint. Jevnlig eksfoliering (kjemisk ikke korn), serum tilpasset din hud, og gode kremer. Og alltid godt med fukt under sminke. 

Dette, TS! God hudpleie tilpasset din hudtype er alfa og omega for å gi et godt underlag for sminken slik at den blir jevn og fin. Du nevner at du har dårlig råd, men det finnes mange gode hudpleieprodukter som ikke koster all verden. Du kommer langt med rens, fukt, solkrem og et eksfolierende serum. Det høres absolutt ut som om du har kombinert hud/blandingshud, som du selv er inne på. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forresten så vil jeg spørre om noen andre føler at sminke gjør huden fortere gammel? Jeg mener ikke pågrunn av mangel på hudpleie rutiner , men mer at jeg føler huden blir gammel av all den ‘’gnikkinga’’ og at man på en måte herjer så mye med huden med å ta på hver eneste dag for å så gnikke alt bort med produkter og pads og alt dette!

blæh🤢 fått sminke helt i vranghalsen! sier ikke jeg nødvendigvis MÅ sminke meg hver dag, men gjør jo litt da med et trøtt og deprimert tryne i hverdagen 😅

får bare alltid en ekkel følelse som om det ikke er bra i lengda hvis man vil unngå mere rynker… noen andre som kjenner seg igjen i disse tankene? 

Tja - sminke i seg selv gjør ikke huden fortere gammel, hvis man er nøye med å rense og tilføre fukt. Grunnen til at det er så viktig å fjerne solkrem og sminke om kvelden, er både fordi dette kan tette porene og føre til uren hud og kviser, og fordi huden jobber med å fornye seg om natten, med å reparere bindevev og skifte ut cellene. Da blir slikt som rester av sminke og solkrem "i veien" for denne prosessen. Huden er også mer mottakelig for pleiende ingredienser om natten som følge av dette, og huden må være ren for å kunne dra ordentlig nytte av disse. 

Om du føler at du må "gnikke og gnu" for å fjerne sminke, så er det fordi du gjør det på feil måte og bruker feil produkter. Servietter og pads for sminkefjerning bør bare brukes unntaksvis, f.eks. i situasjoner når du er uten tilgang på vann. Den mest effektive og samtidig mest skånsomme måten å fjerne sminke på, er oljerens/dobbeltrens, men da trenger du to renseprodukter. Alternativt kan du bruke en renselotion og evt. i tillegg micellarvann for å fjerne mascara og øyesminke. Da er det viktig at du har rikelig med produkt på en bomullpads, og lar den ligge i ro på huden til sminken er oppløst slik at du kan fjerne den uten gnikking. Skyll med lunkent vann, klapp huden tørr og påfør fuktighetskrem/øyekrem. 

Selv foretrekker jeg å påføre foundation eller BB/CC-cream med (rene) fingre/hender, evt. "dytte" den på med en fuktet sminkesvamp. Deretter bruker jeg et tynt lag transparent settingpudder i t-sonen der jeg har lett for å bli blank. Dette "dytter" jeg lett på huden med en stor, myk pudderbørste, og har ikke problemer med at det setter seg i rynker og porer. 

Håper dette kan være til hjelp, TS :) Jeg kommer gjerne med forslag til hudpleieprodukter og rutine om du ønsker det :) 

Endret av Roci
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å spraye over ansiktet etter jeg har sminket meg.

Enten med urban decay all nighter setting spray, eller en annen fuktighetsgivende spray.

Den får sminken til å smelte bedre inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som flere sier, du må ha hudpleien i bunn for at sminken skal se fin ut. Pudder som legger seg i linjer, det kommer ann på både teknikk og produkt samt underlaget. Det finnes mange videoer på YouTube om dette tema. Når det kommer til produkter så er det ikke bare å tipse om produkt da det kommer ann på hva annet du bruker sammen med det. Det finnes rimelige alternativer men man må litt opp i pris hvis man skal ha kvalitet som regel. Det går fint ann å legge en pen sminke på moden, problemhud men produktene og teknikken må tilpasses alderen. Man kan ikke gjøre det samme som da en var ung. 

Anonymkode: 2f935...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange som lever veldig vanskelige og utfordrende liv her i verden.

Noen sulter, noen løper for livet med bomber og granater i hælene, mange kjemper mot sykdom og kreft, og andre igjen strever med pudder i rynkene. Livet er nådeløst.

Anonymkode: 2ee19...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gitt opp pudder. BB-cream fungerer mye bedre for mer voksen hud. Er det visse problemområdet kan du ha et tynt lag med pudder, men BB burde holde i lange baner. Enkel leppepomade, mascara og eventult eyeliner og man er klar på et par minutter.

Bruker Garnier sin:

https://www.blush.no/product/garnier-miracle-skin-perfector-53071?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwq86wBhDiARIsAJhuphmYitNXWYzBCMI6BQU_9GuTWZIM5ngeCi-Qk3EBQuGbBIhxOwb3voEaAoecEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen sulter, noen løper for livet med bomber og granater i hælene, mange kjemper mot sykdom og kreft, og andre igjen strever med pudder i rynkene. Livet er nådeløst.

Hvorfor sitter du hjemme og skriver sure innlegg på internett når det er krig i verden? Har du ikke noe mer konstruktivt å gjøre?

Anonymkode: ca868...039

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Drit dårlig på å sminke meg til nå å være godt inn i 30 åra og er rett og slett irritert over hele sminke kjøret. Leser overalt om mineral pudder men er det kun mineral pudder (ludder😂)  som ikke legger seg i furer og rynker? Jeg har en slags blandingshud tror jeg.

Blir alltid tørr rundt nese og mellom øyebrynene. Jeg har dårlig råd så er ikke mye å bruke på sminke her i gården. Har brukt Isadora sitt pudder i alle år fra Cubus,vita,h&m ect… sånnt rundt lite skrin med en sånn rund påførings ‘’svanp’’ inni skrinet. Sorry men er ikke flink å forklare..

Var så gøy å sminke seg som 20 åring men syntes det bare blir mer og mer et problem enn en glede med årene.

noen som har gode råd rundt foundation og pudder ? 

Jeg har både tørr hud og litt fet hud? Er det fet hud man har delvis når man får sånnt skimmer/skinnende hud noen plasser … 

Om du ikke bruker hudpleieprodukter så kan jeg anbefale The Inkey List. 
Har kombinasjonshud selv, og bruker både rens, flere serum og krem fra dette merket. 

Dropp pudder og gå over til concealer. Jeg synes YSL sin er overlegen alle andre concealere, og den setter seg ikke i fine linjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke sminkeforumet på et kvinneforum er stedet for deg. Eller norske forum i det hele tatt. 

Ja, det er mye drit i denne verden. Da kan man velge å dra seg selv dypt ned i det, og frykte fremtiden. Eller man kan kose seg med litt sminke og hudpleie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker smashbox sitt halo-pudder, og det kladder ikke eller legger seg i rynkene… synes det er mye bedre enn bb/cc-krem, kjennes mer ut som huden får puste (bruker ikke mye da). Dessverre virker det som det er på vei ut, så kan fort bli krise etter hvert. Er 55 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 34 år og bruker ikke pudder. Matt hud legger 10 år på ansiktet.

Bruker litt concealer delvis under øynene og ellers bare blush når det kommer til huden. 

Bruker god hudpleie og går for en glowy/dewy look, ser mye friskere ut 😊

Anonymkode: f0fcf...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...