AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Del Skrevet 7. april Jeg fikk to like sterke streker for 3 dager siden. Trodde da at jeg hadde eggløsning. Men i forigårs og igår fikk jeg sterkere strek enn kontroll streken. Idag tidlig våknet jeg med eggløsningsslim, og ikveld har testen begynt å bli svak. Siden det går 12-24 timer til eggløsning, kan jeg potensielt ikke ha eggløsning før nå ikveld/imorgen tidlig? Anonymkode: 0a62c...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Del Skrevet 7. april En eggløsningstest kan ikke fortelle deg når du har eggløsning. Kun at du har stigning i LH nivå. Så verken vi eller testene kan fortelle deg når du får EL. Anonymkode: e7273...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #3 Del Skrevet 7. april Hvordan kan man da si at man er f.eks. 10dpo? Anonymkode: 0a62c...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #4 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvordan kan man da si at man er f.eks. 10dpo? Anonymkode: 0a62c...e02 Dersom man har regelmessig syklus "vet" man mer om syklusen sin og da er EL tester et godt hjelpemiddel. Men det kan skje hvem som helst at EL ikke kommer når den "skal" og syklusen blir lengre enn normalt eller en syklus uten EL - noe som skjer skjelden for de med regelmessig syklus. For kvinner med pco/pcos eller annen hormonbalansen er EL tester ikke hjelpsomt da det kan gi falske utslag. Så at man kan si man er 10dpo er i all praksis gjetting basert på kunnskapen man har om syklusen sin. Det er også slik at man gjerne har ulikt antall dager mellom mensen og eggløsning fra syklus til syklus, men man har gjerne mer regelmessig antall dager mellom eggløsning og mensen (12-14 dager) Svært skjelden skjer eggløsning samme dag i syklus, men det er likt antall dager mellom EL og neste mens slik at man kan regne seg tilbake. Men ingenting annet enn blodprøver og UL kan vite om el faktisk har skjedd eller ikke. Testene viser kun stigning i LH hormon. Noe som kan forekomme uten at kroppen slipper et egg. Anonymkode: e7273...55c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå