Gå til innhold

Blir yngre norske jenter mindre og mindre attraktive

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke problemet. Om mennesker blir mindre attraktive av å kunne velge partner på egen premisser og følelser, hva så? Er ikke valg uansett viktigere? 

Gener varierer sånn, om mannen liker kvinnene eller kvinnen liker mannen først, null innvirkning. Så lenge mennesker er fri til å finne hverandre og bli sammen med noen de elsker= suksess for levestandar. 

Overfladisk kommentar jeg ikke mener men om det er så galt for deg ts så kan du jo glede deg over at vi kan alltids operere oss finere. Det har nok en større innvirkning på genene enn fritt valg. 

Anonymkode: 4c3af...56b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har vært forskning som tyder på at kvinnelige preferanser ofte er kulturelt betinget. Eksempelvis hårfarge preferanse viser seg å variere basert på hvor kvinnene bor i USA. les her: https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.ut.edu/uploadedFiles/Academics/CNHS/Health_Sciences_and_Human_Performance/Faculty_Research/Wortham_PosterPresentation2.pdf&ved=2ahUKEwjvjp-oubCFAxV9FBAIHRPMANYQFnoECCUQAQ&usg=AOvVaw09Wuf1bZOGSOhX0NOTn_Fn

Et annet eksempel er at øst asiatiske trekk på menn lenge ble sett på som svært uatraktivt. Men etter fenomen som k-pop ol. så endret mye seg. 

Kultur har null å si for menns preferanser for kvinner og de har i alle fall ikke endret seg de siste 100 årene. Kvinners preferanser virker å endre seg hele tiden. 

Anonymkode: cb9f3...fff

Å vi har ikke like preferanser alltid heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke noe av dette jeg. Ts mener kvinner nå får barn med menn som er mindre pene enn før? Slik at barna blir mindre pene enn før? Hvorfor skulle kvinner velge mindre pene menn nå enn før? 

Anonymkode: a2682...d71

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg syns de unge er vakker, akkurat som de var da jeg også var yngre. Så ikke et problem. Men det er større skjønnhetspress nå, som kanskje påvirker hjernen din til å ikke se det. Kanskje du er for vant med filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke noe av dette jeg. Ts mener kvinner nå får barn med menn som er mindre pene enn før? Slik at barna blir mindre pene enn før? Hvorfor skulle kvinner velge mindre pene menn nå enn før? 

Anonymkode: a2682...d71

De vil jo teknisk sett velge menn de er genuint tiltrukket nå, som kanskje sørger for penere barn om kvinner velgeren de syns er attraktive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det har vært forskning som tyder på at kvinnelige preferanser ofte er kulturelt betinget. Eksempelvis hårfarge preferanse viser seg å variere basert på hvor kvinnene bor i USA. les her: https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.ut.edu/uploadedFiles/Academics/CNHS/Health_Sciences_and_Human_Performance/Faculty_Research/Wortham_PosterPresentation2.pdf&ved=2ahUKEwjvjp-oubCFAxV9FBAIHRPMANYQFnoECCUQAQ&usg=AOvVaw09Wuf1bZOGSOhX0NOTn_Fn

Et annet eksempel er at øst asiatiske trekk på menn lenge ble sett på som svært uatraktivt. Men etter fenomen som k-pop ol. så endret mye seg. 

Kultur har null å si for menns preferanser for kvinner og de har i alle fall ikke endret seg de siste 100 årene. Kvinners preferanser virker å endre seg hele tiden. 

Ja, men symmetri er likevel noe vi anser som generelt attraktivt. Så varierer utrykk, hårvekst, ansiktshår, kroppsfasong, med mer over tid og kulturelt, men symmetri som attraktivt trekk er konstant. 

Menns preferanser endrer seg også. Du kan bare kikke litt på historien for å se det, og på hva som er attraktivt i ulike kulturer. Kraftige kvinner har og har ikke vært idealet opp gjennom, og er fremdeles idealet i ulike kulturer. Jeg ble forøvrig veldig overrasket da krigen jeg antar var i Bosnia- Hercegovina pågikk, og vi fikk flyktninger derfra. Kvinnene gikk ofte i tynne strømpebukser hvor svært hårete legger, med svart krøllet kroppshår, var godt synlig, og jeg fikk vite at dette ble ansett som sexy. En kvinne med mye kroppshår var varmblodig og sterk. Det var svært attraktivt for menn fra deres kultur. 

Så du er naiv om du tenker at menns preferanser ikke blir påvirket av tid, sted og kultur. 

Anonymkode: f5c58...ed3

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å en ting til..det med at i en slekt er det sjelden både døtre og sønner er attraktive? Det må jo være tull fra din side ts. Har aldri i mitt liv tenkt at noens bror er uatraktiv om søsteren er, eller motsatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er lettere for dem å få barn og kjæreste. Siden det er så mange flere menn enn kvinner i Norge (i alle fall utenfor Oslo området).

Hvis du er heterofil, ja. For lesbiske er det langt fra lettere.

Det er lettere for en heterofil mann å få seg kjæreste enn en lesbisk kvinne.

Anonymkode: 37b80...582

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kvinner har uten tvil mer makt på kjønnsmarkedet enn menn i dag. Det er lettere for dem å få barn og kjæreste. Siden det er så mange flere menn enn kvinner i Norge (i alle fall utenfor Oslo området).

Trekk som er populært på menn er ikke alltid like godt likt på jenter. Så når kvinner får barn med menn med slike trekk, så får jentungene disse trekkene og. 

Når kvinner får økt makt på partnermarkedet er det naturlig å tenke seg at trekkene som er populært på menn blir ført videre i økt grad. Slik at den neste generasjonen blir mye mindre pene enn mødrene deres. Før ville gjerne menn med trekk som er pene på kvinner oftere få barn, slik at døtrene gjerne ble født svært attraktive. 

Slik er det ofte i slekter. Enten er døtrene attraktive eller sønnene. Sjeldent begge deler.

Jeg synes kvinner i dag velger ekstremt dårlig. Døtrene deres blir mye mindre attraktive enn dem selv. Skjønnheten deres forvinner, kanskje for altid.

Har dere merket dette også? Den oppvoksende generasjonen jenter er mye mindre attraktive i gjennomsnitt?

Du kunne signert med: Hilsen en incels.

Anonymkode: e12ab...e52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Jeg har overhodet ikke lagt merke til noe slikt, men gitt denne "teorien" din stemmer, da er vel sønnene tilsvarende atrraktive da? Og så da? Det må da være en fordel for alle? 

Anonymkode: 80fca...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe, så burde det vært motsatt. I og med at både kvinner og menn har et større marked å velge partner fra.

For 150 år siden endte man ofte opp med nabogutten med den store nesa og dårlige humoren. Men han var arving til gården, så…

Anonymkode: f8479...cd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre døtre som er mellom 19 og 25. Jeg har gamle foto av min bestemor, oldemor, tippoldemor og tipp, tipp oldemor. 

Så jeg har faktisk et godt sammenligningsgrunnlag på dette for min slekt. Det første jeg må si er at disse fordamene mine var noen vakre damer. Det andre er at jeg ler av disse gamle bildene som jeg har funnet, fordi det er helt syykt hvordan familielikhet kan dukke opp. Jeg fikk feks sjokk da jeg så et bilde av et 100 år gammelt foto av ei dame på min mann sin side, og hvor utrolig likt det var min datter. 

Jeg er lik min oldemor og mormor. 

Men til saken; Jeg synes ikke  jeg ser noe stor forskjell på skjønnheten, ettersom jeg har veldig fine døtre. Det jeg synes skiller seg er at dagens ungdom er mer overvektig, og de er mindre opptatt av holdning, og dekker seg med stygge tatoveringer. Mens de eldre hadde mer stil, ynde, - både menn og damer, og litt klasse. Det savner jeg, og det trekker jo selvsagt ned. 

Anonymkode: 3d864...956

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt om jeg forstod hva du ville si med hi, men hvis jeg forstod det rett, er du på kollisjonskurs med evolusjonsteorien. I følge den, vil kvinner alltid søke å få tak i genene til de mennene som vil gi avkom med høyest mulig reproduktiv suksess. Det vil si, kvinner ser etter gode, friske gener hos mannen hun velger å få barn med.

Så er det jo selvsagt ikke slik at en pen mann gir stygg datter. Tvert imot, er det slik at gode gener statistisk sett gir godt utseende. Dette skjer uavhengig av om det blander seg inn et y-kromosom eller ikke. 

Anonymkode: f2019...1eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som faktisk bryr seg om dette? 

Anonymkode: 4f6c0...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette kan jo ikke være noe av ny dato når man ser på kvinner fra 25-50, utseendet er litt av grunnen til import av kvinner fra Asia.

Anonymkode: 1a486...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen. For noe bullshit. Helt utrolig at det sitter menn og tenker slikt.

Ts trenger å ta et basic naturfagskurs. Ungdomsskolenivå burde funke. Gener funker ikke slik som TS sitter og spekulerer over. Dessuten har både menn og kvinner ikke vært sunnere og penere enn det vi er nå.

Ts føler seg ikke attraktiv nok på datingmarkedet og har derfor et behov for å "jekke ned" kvinnene. Men det funker ikke.

Ts burde heller ta en utdannelse, begynne å trene, kanskje øve på sosiale ferdigheter. Slutte å henge på lugubre nettforums hvor slike absurde meninger blir dyrket.

Anonymkode: 211b0...0db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags trekk er det snakk om på menn som ikke blir bra når det arves av datteren?

Anonymkode: aed1e...7c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/7/2024 at 1:31 PM, AnonymBruker said:

Så det er altså ikke lov å snakke om unge kvinners utseende? 

Ehh, nei...? Man diskuterer ikke andre menneskers fysiske fremtreden, det har vi lagt bak oss. Vi diskuterer i alle fall ikke unge menneskers utseende som voksne, det er boomeraktivitet. Vi skal støtte og løfte dem opp. De er fremtiden, vi er fortiden (jeg antar du er minst millenial, mer sannsynlig genX/boomer).

On 4/8/2024 at 12:19 PM, AnonymBruker said:

Jeg har tre døtre som er mellom 19 og 25. Jeg har gamle foto av min bestemor, oldemor, tippoldemor og tipp, tipp oldemor. 

Så jeg har faktisk et godt sammenligningsgrunnlag på dette for min slekt. Det første jeg må si er at disse fordamene mine var noen vakre damer. Det andre er at jeg ler av disse gamle bildene som jeg har funnet, fordi det er helt syykt hvordan familielikhet kan dukke opp. Jeg fikk feks sjokk da jeg så et bilde av et 100 år gammelt foto av ei dame på min mann sin side, og hvor utrolig likt det var min datter. 

Jeg er lik min oldemor og mormor. 

Men til saken; Jeg synes ikke  jeg ser noe stor forskjell på skjønnheten, ettersom jeg har veldig fine døtre. Det jeg synes skiller seg er at dagens ungdom er mer overvektig, og de er mindre opptatt av holdning, og dekker seg med stygge tatoveringer. Mens de eldre hadde mer stil, ynde, - både menn og damer, og litt klasse. Det savner jeg, og det trekker jo selvsagt ned. 

Anonymkode: 3d864...956

Veldig fint skrevet, bortsett fra det uthevede. Du synes at tatoveringer er stygge, men for yngre generasjoner er det helt vanlig.

Det samme gjelder uttrykk som stil/ynde/klasse. Mye av dette er ekstremt utdatert, men så normalisert for oss voksne at vi ikke tar oss selv i å dømme andre etter utdaterte standarder. Stil er subjektivt. Ynde får meg til å tenke på et partiarkalsk og arkaisk kvinnebilde. Klasse sier seg selv for min del - det er knyttet mot tilgang til penger og derfor dyrere ting.

Å være ung i dag må være tøft, antakeligvis betydelig tøffere enn da vi som nå er foreldre var unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...