Gå til innhold

Jeg klarer ikke fjerne porene eller få de mindre.?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor hjelper ikke neseplaster på porene? De er like store og like sorte. Jeg vil ha de mindre og ikke så synlige. 

Anonymkode: cdaca...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neseplaster fjerner bare hudormer, det er vanskelig å gjøre noe med størrelsen på porene i huden. 

Men du kan forebygge dannelsen av nye hudormer ved å rense huden morgen og kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neseplaster fungerer ikke.

Du må forebygge godt. Rens morgen og kveld, sminkefri når du er hjemme. Peeling (kjemisk) to ganger i uka. Leirmaske eller annen rensende maske en gang i uka. 

Anonymkode: 01d58...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neseplaster fungerer ikke.

Du må forebygge godt. Rens morgen og kveld, sminkefri når du er hjemme. Peeling (kjemisk) to ganger i uka. Leirmaske eller annen rensende maske en gang i uka. 

Dette. + nok fukt

Anonymkode: b8b8c...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det er sånn du er lagd TS. Aksepter det og livet blir enklere. 

Anonymkode: 6f2a0...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette. + nok fukt

Anonymkode: b8b8c...223

Ja, fukt er viktig, mange med trøblete hud som i utgangspunktet ikke er tørr glemmer det. 

Jeg bruker i tillegg hudpleie med bha, pha, og ikke minst nicamide. Men tenkte det kan være steg 2, etter å ha etablert gode rutiner knyttet til rens, peel og maske, og fukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi det er sånn du er lagd TS. Aksepter det og livet blir enklere. 

Anonymkode: 6f2a0...25d

Det er noe man kan gjøre noe med, om man ønsker. 

Uten stegene jeg beskriver har jeg synlige porer, det utvikler seg også til hudormer, som over tid forverrer problemet. I tillegg ligger sminke stygt. Med grepene jeg oppsummerer så er huden over nese og kinn glatt, jevn og fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neseplaster/porestrips kan kan faktisk forverre problemet, TS. Porestørrelsen er genetisk og ikke noe man kan påvirke i særlig grad, men rens og tilstrekkelig fukt kan få porene til å framstå som mindre.

Hudormer er overskuddstalg og smuss (døde hudceller, rester etter sminke etc om du ikke er nøye med rens), og den mørke fargen kommer av oksidasjon, altså kontakt med oksygen. Det er den samme prosessen som skjer når et halvt eple blir brunt på snittflaten etter å ha ligget på benken en stund.

Det som skjer når du bruker neseplaster, er at du kun fjerner den øverste delen av hudormene, mens resten blir liggende igjen i porene og gjør at nye hudormer dannes. I tillegg er det slik at hyppig bruk av neseplaster kan føre til at poreveggene tøyes og strekkes, slik at de faktisk utvides litt og gjør det ennå lettere for smuss å trenge inn i porene.

Det du må gjøre, er å sørge for grundig rens spesielt om kvelden, om du har fet hud kan du også rense om morgenen. Bruk en rens tilpasset din hudtype som ikke stripper huden for fukt.

Deretter kan du bruke et serum med Niacinamide, som bidrar til å balansere talgproduksjonen og derfor forebygger hudormer og urenheter.

Så trenger du en fuktighetskrem, ettersom mangel på fukt kan føre til økt talgproduksjon, fordi huden forsøker å kompensere for manglende fukt. Og til slutt solkrem.

Rens og fukt på kvelden, og et par ganger i uka kan du eksfoliere med BHA (salisylsyre). Den løser opp talg i porene, balanserer talgproduksjon og forebygger dannelsen av nye hudormer.

Dette er ikke noen quick -fix, men vil gi synlige resultater etter noen uker, hvis du holder deg til rutinen🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...