Gå til innhold

Alle kvinnene reiser til storbyene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette er ganske trist. Siden det er ca 50% flere kvinner som tar høyere utdanning tømmes byer og bygder langt fra populære studiesteder for kvinner. I Oslo er det tusenvis flere kvinner enn menn, mens det i mange vestlandsbyer og i nord Norge er det ofte 20% overtall menn.

Er det lite greit å bare kaste inn håndklet og flytte til Oslo eller andre steder med overtall kvinner?

Anonymkode: 800bb...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

 

Er det lite greit å bare kaste inn håndklet og flytte til Oslo eller andre steder med overtall kvinner?

Anonymkode: 800bb...aa6

Det kan man jo 😊

Selv gikk jeg motsatt vei. Jeg solgte i Oslo, pakket sekken og flyttet på landet. Nå er jeg kun i Oslo når jeg besøker familie/venner.
Man gjør som man vil 😊

Anonymkode: bc602...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk jeg motsatt. Flyttet fra by, fant meg mann og bor på bygda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at noen går andre veien, men strømmen er minus for områdene langt borte fra studiestedene. Både for byer og bygder.  

Anonymkode: 800bb...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke overtall i kvinner for å få deg kjæreste. Du er ikke nødt til å få deg kjæreste fra byen du bor i heller, det er noen som møter noen på nett fra London foreksempel,eller nabobyen. Mennesker ville aldri gått opp om tallet var likt heller, fordi kjærligheten krever at dere blir glade i hverandre og tiltrukket. 

Anbefaler ikke å flytte til Oslo for kjæreste, om du ikke liker Oslo fra før og det er et sted du har lyst til å oppleve. Det er kanskje et større utsende og suksess press der også. Mye dyrere, mennesker overalt, så mange at jeg ble sliten og tenkte dette er en by det må være umulig å finne noen. Vær sving har massive mengder nye mennesker.

At det finnes masse kvinner trenger ikke å bety det er lett. Det er ingen garanti at de i det hele tatt anerkjenner tallene, for de kan sitte med tanken om at jeg kan finne noen allikevel, eller det er jo menn i Bergen også, eller utenfor Oslo, eller alle andre steder i verden, eller jeg kan flytte ut på landet senere. Eller date noen litt eldre. 

Anonymkode: 9d853...91d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt flyttet til bygda om jeg fant meg en passende jobb som ikke innebar helse og omsorg. Dessverre er det ikke flust av andre muligheter veldig mange steder. 

Anonymkode: cec66...561

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fra en mindre by i Norge. Har i mange år bodd i Oslo og har vært skilt noen år nå. Har begynt å tenke på å flytte tilbake til hjemstedet, men det kan jeg ikke uten en jobb å gå til. Følger med på jobbmarkedet, men svært lite som er aktuelt for meg. Ikke fordi jeg er kresen, men utdanningsmessig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygde-mennene kommer inn til Oslo når det er bondens marked og Reko-ring. Masse kvinner møter opp der. Dere får hekte en da? Profilen av disse er kanskje at de drømmer om et småbruk og jord under neglene?

Anonymkode: 4f78a...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil møte single damer for forhold, så er det bedre i mindre byer og bygda generelt. Mange damer på et sted betyr ikke nødvendigvis at det blir lettere. Jenter som flytter til Oslo får ofte høyere forventninger. Så med mindre du ser bra ut, har ting på stell og har kontakter, så er det bare å glemme Oslo. 

Anonymkode: cd94f...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det lite greit å bare kaste inn håndklet og flytte til Oslo eller andre steder med overtall kvinner?

Anonymkode: 800bb...aa6

Ja, flytt til Oslo! Så lenge du er en real type som er noenlunde oppegående, er det ikke vanskelig å få kjæreste i Oslo. Det er så mange kvinner i denne byen som ønsker å finne en mann å etablere seg med.

Ser noen over kommenterer at det ikke er enklere å være singel mann i Oslo enn på bygda, fordi kvinner i Oslo er kresne. Det er jo helt bak mål å påstå at tusenvis av kvinner er kresne. For all del, det finnes sikkert mange kresne kvinner i Oslo, men det finnes da også jordnære og fine kvinner som vektlegger "de viktige verdiene". 

Så ja – kom deg til Oslo, TS!
 

 

Anonymkode: 9d32c...892

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, flytt til Oslo! Så lenge du er en real type som er noenlunde oppegående, er det ikke vanskelig å få kjæreste i Oslo. Det er så mange kvinner i denne byen som ønsker å finne en mann å etablere seg med.

Ser noen over kommenterer at det ikke er enklere å være singel mann i Oslo enn på bygda, fordi kvinner i Oslo er kresne. Det er jo helt bak mål å påstå at tusenvis av kvinner er kresne. For all del, det finnes sikkert mange kresne kvinner i Oslo, men det finnes da også jordnære og fine kvinner som vektlegger "de viktige verdiene". 

Så ja – kom deg til Oslo, TS!
 

 

Anonymkode: 9d32c...892

Han må ønske å bo i Oslo. Reis dit først ts og kjenn på det. Ikke legg alle planer rundt det du tror vil føre til kjæreste, for kjæreste kan det bli uansett. Tenk på hvor du trives og gjør det beste du kan utav det. Om det er Oslo, kjør på. Men ikke tenk smått.

Anonymkode: 9d853...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig lettere da? Ja det er en bedre menn / kvinner ratio, men jo flere innbyggere det er jo flere blir det av de høyeste og kjekkeste mennene.

Kvinner, spesielt i 20-årene, vil jo alle ha slike menn. Det hjelper ikke om det er mange damer om du ikke er høy, stor og kjekk.

På et lite sted er det så få av de mest populære mennene at en del kvinner gir opp. Det skjer ikke i like stor grad når det er så mange slike menn på markedet, selv om det er mange om beinet.

Anonymkode: d7a64...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det egentlig lettere da? Ja det er en bedre menn / kvinner ratio, men jo flere innbyggere det er jo flere blir det av de høyeste og kjekkeste mennene.

Kvinner, spesielt i 20-årene, vil jo alle ha slike menn. Det hjelper ikke om det er mange damer om du ikke er høy, stor og kjekk.

På et lite sted er det så få av de mest populære mennene at en del kvinner gir opp. Det skjer ikke i like stor grad når det er så mange slike menn på markedet, selv om det er mange om beinet.

Anonymkode: d7a64...cee

Etter man brenner seg en gang eller to på en av de kjekkeste mennene, så klarer de fleste å justere forventningene.  Man har absolutt gode odds i Oslo som mann, selv om man har en  helt middels mating value.

Anonymkode: 9d32c...892

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han må ønske å bo i Oslo. Reis dit først ts og kjenn på det. Ikke legg alle planer rundt det du tror vil føre til kjæreste, for kjæreste kan det bli uansett. Tenk på hvor du trives og gjør det beste du kan utav det. Om det er Oslo, kjør på. Men ikke tenk smått.

Anonymkode: 9d853...91d

Hvorfor ikke prøve Oslo da? Går jo an å jobbe et år eller to der, eller studere noe en periode? Trenger ikke permanent å slå seg ned i Oslo om han ikke trives, men går an å prøve.

Anonymkode: 9d32c...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke prøve Oslo da? Går jo an å jobbe et år eller to der, eller studere noe en periode? Trenger ikke permanent å slå seg ned i Oslo om han ikke trives, men går an å prøve.

Anonymkode: 9d32c...892

Ja, men syns ikke han bør gjøre det om det kun er fordi han ser for seg sjangsen for kjæreste er større der pga noe tall. Det bør være fordi han ser på det å bo der som en opplevelse for andre grunner også, ellers blir han kanskje skuffet. Ikke at han ikke kan møte noen, men ingen vet hva fremtiden bringer, så se flere resurser i noe er viktig. 

Anonymkode: 9d853...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men syns ikke han bør gjøre det om det kun er fordi han ser for seg sjangsen for kjæreste er større der pga noe tall. Det bør være fordi han ser på det å bo der som en opplevelse for andre grunner også, ellers blir han kanskje skuffet. Ikke at han ikke kan møte noen, men ingen vet hva fremtiden bringer, så se flere resurser i noe er viktig. 

Anonymkode: 9d853...91d

Det kommer jo an på hvor viktig det er for vedkommende å få kjæreste. Hvis han feks uansett vurderer å bytte jobb, skader det jo ikke å forsøke å bo i Oslo et år. Det kan jo uansett være en fin avveksling, og hvis han ikke har kjæreste, barn eller andre forpliktelser, er det jo bare å prøve for en periode.  

Anonymkode: 9d32c...892

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo an på hvor viktig det er for vedkommende å få kjæreste. Hvis han feks uansett vurderer å bytte jobb, skader det jo ikke å forsøke å bo i Oslo et år. Det kan jo uansett være en fin avveksling, og hvis han ikke har kjæreste, barn eller andre forpliktelser, er det jo bare å prøve for en periode.  

Anonymkode: 9d32c...892

Oslo garanterer ikke kjæreste i det hele tatt, derfor er det lurt å ha flere grunner til å ønske å bo der. Det er mye som foregår der, men det er også veldig dyrt. Om han syns Oslo virker spennende, da er det en lur plan, men om han tror han kommer til en buffe av kjæreste klare kvinner kan det jo gjøre han bitter om det ikke er det han møter. Spørs hvordan tankegang ts har, det at han annerkjenner tall så mye som han gjør får meg til å misstenke han er som mange av de andre mennene som er kronisk på nett, sorry for å forhåndsdømme deg ts 😅 Men de må jo uansett lære i møte med verden, så det vil jo uansett gi han erfaring, og kanskje kjæreste.

Om det er relevant for han: Vil han skal få det greit, og ønsker han ser seg rundt og søker løsning i mer enn bare disse tallene. Og søker mer av opplevelser enn å reise til en by for kjæreste og det alene. Mener ikke å ikke søke kjæreste, men bare mer enn det. 

Anonymkode: 9d853...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hadde aldri blitt sammen med en dame som bor eller har bodd i oslo. Er ikke mange flagg som er rødere enn det. 

Anonymkode: 0b390...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg personlig hadde aldri blitt sammen med en dame som bor eller har bodd i oslo. Er ikke mange flagg som er rødere enn det. 

Anonymkode: 0b390...815

Hvorfor? 

Anonymkode: 9d853...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? 

Anonymkode: 9d853...91d

Liker ikke den typen damer, har truffet en del og det er noe med dem som er lite appetittelig. Kall det karakterstruktur. Dessuten er jo kvinnelig fraflytning et digert samfunnsproblem, et som går sterkt ut over meg (nesten alle damene jeg snakker med har type, barene har en 1/5 ratio osv, er en større utfording enn det innstinktene mine forteller meg at det burde være å finne seg hustru) og jeg vil ikke bli sammen med noen som viten og vilje bidrar til dette, prioriterer seg selv over felleskapet i så stor grad at de er villige til å la hjemstedet sitt, stedet som oppfostret dem, dø til fordel for en ganske fæl by. Jeg er ganske sosialt bevisst og gjør så godt jeg kan for å opprettholde det lokale felleskapet og fraflytning er stikk i strid med mine verdier. Er ikke et appellerende trekk for noen jeg ideelt skal ha barn med å ha. Det er ikke noe jeg vil at de skal arve og jeg tror ikke det er en oppskrift på et bra ekteskap heller.  

Anonymkode: 0b390...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...