Gå til innhold

Pressefriheten er ikke lisens til å støte

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jesus er perfekt for de kristne. Jesus drepte aldri noen. Jesus ER et bedre forbilde. Men han var litt svak for Muhammed. For lite macho.

Jeg ser at det allerede er en kamp mellom Jesus og Muhammed for deg. Det er det ikke for meg, og det må du lære deg å leve med.

Videoannonse
Annonse
Gjest kah-dorian
Skrevet
Fra bare MÅ gjøre det:

"At Selbekk ikke vil trykke Jesus-karikaturer, er typisk for forvirringen på dette området. Det er også påstanden om at vi har full ytringsfrihet: Både lover og kulturelt betinget selvsensur begrenser norske ytringer."

Er det så rart han ikke ville trykke dem? Ytringsfrihet dreier seg ikke om at en person skal si hva som helst, men at han kan si hva han har lyst til å si.

Men her snakker vi om et redaktøransvar. Man kan ikke si hva man vil i det offentlige rom som redaktør, og man har et ansvar for konsekvensene av sine publikasjoner.

Skrevet
Men her snakker vi om et redaktøransvar. Man kan ikke si hva man vil i det offentlige rom som redaktør, og man har et ansvar for konsekvensene av sine publikasjoner.

Jo, men å bruke det at han som redaktør ikke ville trykke karikaturer av Jesus blir for drøyt. Avisen har en kristen profil, og da kan du vel ikke forvente det.

Eller forventer vi at Klassekampen skal starte å trykke frp sine meninger?

Skrevet
Poenget er at livet ikke gir deg mening, og du ser ingen lyspunkter i fremtiden, du har lyst til å dø.

Husker du david koreash og sekten hans i waco... flerparten døde jo for noe de trodde på, og det ble slagsmål også...

Det jeg mener, hvis man først er selvmordsbomber så vil man ta flere liv og ha mer fight når man sloss litt først, tror ikke osama binladen eller mulla omar ville sprengt seg selv når man heller kan se andre bli sprengt.

Men den egentlige årsaken til at palestinere er selvmordsbombere er vel fordi at de ikke har noen miletærher, med tanks, fly og ubåter slik israelerne har. Da blir det litt kaste sten på de som har atomvåpenmentalitet.

Skrevet

Nå har Selbekk beklaget trykkingen offentlig. :)

Skrevet
Nå har Selbekk beklaget trykkingen offentlig. :)

Er du virkelig så naiv at du tror det har noen betydning?

Skrevet

det har en god del å si for interne forhold.

ute i verden så går det for det meste i kill danes nå for tiden.

Skrevet

Det har en prinsippiell betydning ja.

Skrevet

Den unskyldningen var nok virkelig oppriktig. :ironi: Islam er nok en fredelig religion og det har nok Selbekk alltid ment. :ironi: Nå er det bare for alle å tro litt mindre på yttringsfriheten og litt mer på Islam så blir dem nok fornøyd og fredelige. :ironi: Spesielt er det viktig å gi fundamentalistiske imamer mulighet til å uttale seg i nyhetene helt uten kritisk syn på det som blir sagt. :ironi: Alt for litt fred og ro. :ironi: Husk å sjekk moten innen muslimske klesplagg og glem turen til badestranden til sommeren for det kan nok fornærme noen muslimers tro. Flinke til å manipulere er dem iallefall det skal dem ha.

Gjest Gjest_masa_*
Skrevet
Jo, men å bruke det at han som redaktør ikke ville trykke karikaturer av Jesus blir for drøyt. Avisen har en kristen profil, og da kan du vel ikke forvente det.

Eller forventer vi at Klassekampen skal starte å trykke frp sine meninger?

Svarer du på det som sto i quote? For der sto det ingenting om Jeeeeesus :ler:

Forøvrig mener jeg at Klassekampen skal skrive alles meninger og ikke drive filtrering. Det at du mener noe annet forteller meg alt om hvordan Frp-orienterte medier drives.

Som om jeg ikke visste det fra før :ler:

Skrevet

Vedder på at FRP vinner mange velgere om dagen

Gjest Gjest_masa_*
Skrevet
Vedder på at FRP vinner mange velgere om dagen

Ja, kampanjen til Øgrim og Selbekk har betalt seg.

Skrevet
Jeg ser at det allerede er en kamp mellom Jesus og Muhammed for deg. Det er det ikke for meg, og det må du lære deg å leve med.

Selv er jeg ateist, og begge disse tapte for lenge siden. Det var bare en kommentar til hva jeg siterte.

Skrevet
Jeg tør ikke lenger stole på det som blir skrevet/sagt om denne saken fra massemedia ettersom jeg ikke vil ha huet mitt ødelagt av propaganda.

Er dette virkelig nytt for noen?

Jeg har aldri stolt på massemedia når det gjelder dekning av det som skjer i Midtøsten. Mediene lever sitt eget liv, uavhengig av sannheten.

Skrevet
Er dette virkelig nytt for noen?

Jeg har aldri stolt på massemedia når det gjelder dekning av det som skjer i Midtøsten. Mediene lever sitt eget liv, uavhengig av sannheten.

Sier du at vi ikke skal stole på massemedia når det gjelder Selbekk (dvs at han likevel ikke har beklaget trykkingen), eller er det kun mht hva som skjer i midtøsten vi ikke skal stole på ?

Skrevet
Sier du at vi ikke skal stole på massemedia når det gjelder Selbekk (dvs at han likevel ikke har beklaget trykkingen), eller er det kun mht hva som skjer i midtøsten vi ikke skal stole på ?

Jeg stoler ikke på disse massemediene uansett.

Når jeg ikke kan stole på dem i en sak, har jeg da noen grunn til å stole på dem i en annen?

Skrevet
Nå ER det faktisk jødene som dreper flere muslimer enn det er muslimer som dreper jøder. Og det ER faktisk slik at Bush støtter Isreal og langt på vei ønsker å "fjerne" palestinerene. Det ER faktisk slik at det er Bush og hans kompanjonger som valgt å gå til krig mot Irak og Afghanistan. Dette er historiske facts og kan ikke endres.

At dette med "vanntro hunder" har eksistert i lang tid sier bare at Bush ønsker altså å benytte seg av samme taktikk som folket i midt-østen gjorde for 2000 år siden.

La oss behandle Israelere og Palestinere likt og vi skal endre noe. Dette innebærer bl.a. at USA, som den største bidragsyteren i verden til apertheid regimet, enten slutter å overføre penger til Israel, eller overfører like mye til Palestinerene.

Hva i all verden har jødene i denne tråden å gjøre?

Må du legge skylden på jødene uansett hva som blir diskutert her på KG?

Hvis du har et sånt voldsomt jødehat så kan du vel starte en egen tråd for å demonstrere dette?

Og leser du det jeg skriver?

Jeg skrev at muslimene kaller ikke-muslimer for vantro hunder, og det var ikke bare for 2000 år siden, dette skjer også i dag. Jeg har hverken hørt eller sagt at Bush sier det samme.

At du skal vri på alt om det muslimene sier og gjør, over på jødene og Bush, vitner mye om rasisme.

At du kaller Israel for et apartheidregime vitner om at du enten ikke vet hva dette innebærer, eller ikke vet hva som foregår i Israel, og israelernes forhold til naboene. Å sammenligne dette med Sør-Afrika er rent humbug.

Skrevet
Husker du david koreash og sekten hans i waco... flerparten døde jo for noe de trodde på, og det ble slagsmål også...

Det jeg mener, hvis man først er selvmordsbomber så vil man ta flere liv og ha mer fight når man sloss litt først, tror ikke osama binladen eller mulla omar ville sprengt seg selv når man heller kan se andre bli sprengt.

Men den egentlige årsaken til at palestinere er selvmordsbombere er vel fordi at de ikke har noen miletærher, med tanks, fly og ubåter slik israelerne har. Da blir det litt kaste sten på de som har atomvåpenmentalitet.

Ja, da er det godt å ha barn å ty til, for hverken barna eller foreldrene tør å nekte dette. Og de fleste i vesten heier på disse massemorderne som ikke tør å gjøre noe selv, annet enn å sende barna i døden.

Alle i Vesten som har støttet disse, er medskyldige i disse barnedrapene.

Hadde Vesten protestert på palestinernes terroraksjoner istedet for å protestere på at israelerne forsvarte seg mot dem, hadde det ganske sikkert vært mye fredeligere i disse områdene. Da hadde Arafat og hans medskuespillere måttet utføre det de hadde skrevet under på.

Skrevet
Hadde Vesten protestert på palestinernes terroraksjoner istedet for å protestere på at israelerne forsvarte seg mot dem, hadde det ganske sikkert vært mye fredeligere i disse områdene.

Forsvarer seg? Hvem er det som er den angripende part her? Vesten protesterer på alle former av terroraksjoner. Men vesten må få lov til å kritisere Israel når det er de som er årsaken til at problemet er der.

Du kan ikke tråkke noen ned i søla og kjefte på de når de gjør motstand, vettu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...