Gå til innhold

Feire bursdag. Gjester betale selv..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir 50 år i August. Har ikke lyst på noen feiring. Tenkte å ta med mann og barn ute å spise. Tante sier at hun og mann og datter vil bli med. Så sier hun at jeg kanskje kan invitere mine 2 venninner også. Jeg sier at vi har ikke råd til det nå pga at mannen går på aap. Men så sier Tante at alle kan jo betale maten selv. Men det synes jeg høres veldig rart ut. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 728e5...0a3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde bare tatt med kjernefamilien og ingen tanter og søskenbarn eller venninner. De siste hadde jeg eventuelt feiret med på egenhånd, men uten de i midten,

Anonymkode: 3ded2...692

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok, men da kan man nevne det når man inviterer at vi skal ut å spise 

Anonymkode: c50ad...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg som venninne ikke hadde tenkt det var supergøy å spise ute med venninnens tante og onkel og flere barn... 

Anonymkode: ca3fe...07a

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer selv hvordan du vil feire, men som venninne hadde jeg ikke satt så stor pris på å være med en venns kjernefamilie og tante på restaurant, og så må jeg attpåtil betale. Er det ikke hyggeligere å bare gå ut med venninnene? Da kan jeg godt betale for meg selv. Og så hadde jeg invitert tante på kakeselskap hjemme.

Anonymkode: 8df45...cbf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller invitert venninnene mine på middag hjemme hos meg selv en annen dag da, istedenfor å invitere dem med din tante, onkel, søskenbarn, mann og barn for å dra ut å spise. Om da ikke disse venninnene dine har et veldig godt forhold til slekten din, riktignok. 

Anonymkode: be15e...96d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vert i flere venninne bursdager på resturant der hver og en betaler selv. Tror likevel ikke at jeg som venninne hadde likt å gå på resturant med kjernefamilien til venninnen min

Anonymkode: 4fd73...25c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er egentlig om det er greit å be gjestene betale selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vert i flere venninne bursdager på resturant der hver og en betaler selv. Tror likevel ikke at jeg som venninne hadde likt å gå på resturant med kjernefamilien til venninnen min

Anonymkode: 4fd73...25c

Det er mine beste venninner. Vi er oppvokst sammen og de kjenner min familie godt

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir 50 år i August. Har ikke lyst på noen feiring. Tenkte å ta med mann og barn ute å spise. Tante sier at hun og mann og datter vil bli med. Så sier hun at jeg kanskje kan invitere mine 2 venninner også. Jeg sier at vi har ikke råd til det nå pga at mannen går på aap. Men så sier Tante at alle kan jo betale maten selv. Men det synes jeg høres veldig rart ut. Hva hadde du gjort?

Gå ut kun dere, lag noen kaker/snitter og inviter de andre evt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er slett ikke så uvanlig så lenge du skriver/ sier det når de blir invitert. Jeg har ofte selv blitt bedt på bursdager som feires ute, da poengteres det at hver enkelt betaler selv istedenfor å gi gave til jubilanten.

Anonymkode: f3305...b78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spørsmålet er egentlig om det er greit å be gjestene betale selv?

Det er faktisk helt greit, så lenge det er tydeliggjort i invitasjonen!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk helt greit, så lenge det er tydeliggjort i invitasjonen!😁

Men hvordan si det eller skrive det i invitasjonen uten at det høres rart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan jo skrive at dette kan være deres bursdagspresang til deg? 

Anonymkode: 038f4...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har veldig lyst til at dere er med ut og spiser med familien, men grunnet Pål sin aap har jeg dessverre ikke økonomi til å spandere på dere. Jeg håper dere kan være med selvon dere må betale selv, men jeg skjønner det veldig godt dersom dere takker nei og det går helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan skrive noe sånt som at istedenfor gave, så ønsker du at de heller betaler for egen mat på restaurant. 

Jeg ville ikke reagert på det, og venninnene dine kjenner deg jo og vet jo om din økonomiske situasjon. 

Anonymkode: be15e...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mine beste venninner. Vi er oppvokst sammen og de kjenner min familie godt

Men det er har litt å si hvor gøy noe er. Å betale for middag med kun deg og andre venninner ville nok vært mer fristende enn å betale for egen middag i venninnens familieselskap.. 

Noen andres familieselskap burde vært gratis. 

Anonymkode: ca3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I 50 årene er det helt vanlig å betale sin egen mat når man er ute og spiser. 

Anonymkode: 7b74c...4df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har då dårlig råd, så skjønner jeg ikke hvorfor dere skal spise på restaurant (heller ikke hvis du har god råd, forresten).

Inviter til middag hjemme hos deg selv.

Anonymkode: 80f89...d0c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rart? Er det liksom standard at bursdagsbarnet skal betale for hele gjengen ute? Det gir jo ingen mening. Det er noe annet om du inviterer noen hjem. Men om man tenker på det, er kanskje det også mye å forlange av den som har bursdag.. Altså, det er normalt og vanlig, men.. 

Uansett, alle kan definitivt betale for seg ute. Om noe kunne de andre delt på prisen av det du spiser og drikker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...