Gå til innhold

Jeg tiltrekker meg drittsekker! Hva kan jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

og  terapigruppen består utelukkende av folk som sliter med relasjoner.

Hvor fant du en slik gruppe? Høres ut som akkurat det jeg trenger!

Anonymkode: fc08f...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å, skulle gjerne gjort det samme. Men tror neppe jeg blir prioritert😞Må bruke kredittkort hos tannlege, og kan ikke bruke penger på privat psykolog🙈

Men må innrømme at jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å ta litt hensyn til hverandre. Et snev av empati burde de fleste klare å lirke ut. Verden er blitt for kald og kynisk for meg. 

Anonymkode: d0f07...dc9

Verden ER kald og kynisk, er helt enig med deg. Så vanvittig mange folk som brøyter seg frem, tråkker på andre, driter i andre menneskers ve og vel. Synes ting har eskalert etter pandemien, uten at jeg klarer å forstå helt hvorfor. 

Når det gjelder psykolog, så er dette noe du kan ta gjennom fastlegen. Selv visste ikke jeg at jeg hadde en diagnose, men skjønte jo at det var noe som var "off" siden jeg alltid lot meg tråkke på. Hvis det var én gang jeg klarte å stå på mitt, så var det da jeg ba om utredning ift psyken min. Måtte til og med bytte fastlege i prosessen, for den forrige fastlegen var det ingen hjelp i. 

Anonymkode: 78a85...7c4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor fant du en slik gruppe? Høres ut som akkurat det jeg trenger!

Er på min lokale DPS, de har flere slike grupper der. Vet ikke hvordan det er på andre DPS'er i landet, men det vet sannsynligvis fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær mindre grei. 

Anonymkode: f08bf...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Mennesker  tenker i mønster , så om du vil ha et annet utfall så må du endre et element i mønsteret ditt, kan være en underliggende ting. Veldig , veldig vanskelig å endre på , mange  går i  det samme mønsteret til den dagen dem dør😅. Viktigste er å ikke tenke på seg selv som offer, for det er noe man styre via adferd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sette potter og stener på den offentlige veien? Det er vel ikke innafor?

Ts sier han parkerer inntil inngangsdøren. Hun har vel ikke inngangsdøren sin oppå en offentlig vei. Hvor vanskelig kan det være å sette opp noen potter slik at han må parkere der han skal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ligget søvnløs i natt pga div kommentarer fra en «veninne» i går. Kjemedeprimert og sint. Hun blir faset ut, og hvis hun spør kan jeg prøve å forklare(men det er mest trolig bortkastet energi😌). Tror jeg skal bestille time hos fastlege og se på mulughet for kognitiv terapi og gruppeterapi. Det er tungt å ikke føle tilhørighet noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 22.08):

Jeg tiltrekker meg folk som behandler meg dårlig, folk som er egoistiske, lite empatiske og narsistiske. Naboer, kollegaer - folk som vil valse over andre, de går rett på meg. 

Altså hjelp! Hvordan kommer jeg meg vekk fra dette?

Det er ikke det at du tiltrekker deg de nødvendigvis, slike folk går på alt med puls. Psykologen forklarte meg at vi med lav selvfølelse, dårlig oppvekst, vært mishandlet før eller ensomme osv, vi lar dem bli og setter dem ikke på plass. Slike mennesker er ofte seg selv fra start og folk som lukter røde flagg og dårlig oppførsel stenger det ned fra starten, mens for oss er det mer normalt. Jeg har forandret meg, jeg møtet likevel slike mennesker, men nå ser jeg langt fortere enn før de for den de er, og tsr avstand og ikke lar de komme innpå meg mer. Da løper de til neste offer. 

Anonymkode: 594d8...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke det at du tiltrekker deg de nødvendigvis, slike folk går på alt med puls. Psykologen forklarte meg at vi med lav selvfølelse, dårlig oppvekst, vært mishandlet før eller ensomme osv, vi lar dem bli og setter dem ikke på plass. Slike mennesker er ofte seg selv fra start og folk som lukter røde flagg og dårlig oppførsel stenger det ned fra starten, mens for oss er det mer normalt. Jeg har forandret meg, jeg møtet likevel slike mennesker, men nå ser jeg langt fortere enn før de for den de er, og tsr avstand og ikke lar de komme innpå meg mer. Da løper de til neste offer. 

Det er det jeg også mener. Det kan være ts har det sånn, men hun har også en nabo som bokstavelig talt overkjører henne, og parkerer klin inntil huset hennes. Han er nok ikke helt god og det er nok uflaks at hun har en sånn fyr som nabo. 

Noen mener de har rett på ting. Hadde han vært normal hadde han nok brydd seg og heller parkert forran sitt eget hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 22.08):

Jeg tiltrekker meg folk som behandler meg dårlig, folk som er egoistiske, lite empatiske og narsistiske. Naboer, kollegaer - folk som vil valse over andre, de går rett på meg. 

Altså hjelp! Hvordan kommer jeg meg vekk fra dette?

Du må lære deg at dating-perioden ikke bare handler om hodeløs forelskelse, men også å bli kjent med den andre. Selv psykopater vil gi deg små hint tidlig i denne fasen på hvem de er. Å plukke opp de hintene og lese den andre personen er dermed helt basic for om dette kan være en langsiktig partner eller ikke. 

Sagt på en annen måte, du kan ikke la følelsene dine styre hele deg. Forsøk å være 50-50 mellom følelser og fornuft. Får du flere hint om drittsekk-tendenser, så bruk fornuften.

Sagt på en tredje måte, du må ta lærdom av ting som har skjedd deg. Vet at du faller for slemme bad boys, så må det være noe i deg som har lært at dette er en dårlig ide, jeg må endre fokus.

Anonymkode: 2b22c...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (47 minutter siden):

Ts sier han parkerer inntil inngangsdøren. Hun har vel ikke inngangsdøren sin oppå en offentlig vei. Hvor vanskelig kan det være å sette opp noen potter slik at han må parkere der han skal? 

Jeg er ts, og det var jeg som svarte deg. Jo, døren min er rett ved en offentlig vei, kanskje ti cm mellom. Naboen har MANGE andre steder å stå, inkludert foran eget hus og i egen garasje, men velger å stille seg der. 
Jeg har sagt fra. Han sier bare at jeg kan ikke bestemme det siden jeg ikke eier den veien. 
Mener du fortsatt at jeg kan sette opp potter på den offentlige veien?

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du må lære deg at dating-perioden ikke bare handler om hodeløs forelskelse, men også å bli kjent med den andre. Selv psykopater vil gi deg små hint tidlig i denne fasen på hvem de er. Å plukke opp de hintene og lese den andre personen er dermed helt basic for om dette kan være en langsiktig partner eller ikke. 

Sagt på en annen måte, du kan ikke la følelsene dine styre hele deg. Forsøk å være 50-50 mellom følelser og fornuft. Får du flere hint om drittsekk-tendenser, så bruk fornuften.

Sagt på en tredje måte, du må ta lærdom av ting som har skjedd deg. Vet at du faller for slemme bad boys, så må det være noe i deg som har lært at dette er en dårlig ide, jeg må endre fokus.

Anonymkode: 2b22c...5e2

Jeg snakker ikke om dating! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (34 minutter siden):

Noen mener de har rett på ting. Hadde han vært normal hadde han nok brydd seg og heller parkert forran sitt eget hus. 

Ja, men jeg treffer sånne hele tiden. Jeg har flere sånne i livet mitt enn de som ikke er sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Psykologen forklarte meg at vi med lav selvfølelse, dårlig oppvekst, vært mishandlet før eller ensomme osv, vi lar dem bli og setter dem ikke på plass.

Jeg forstår ikke hvordan. Hvis jeg sier nei og de gjør det likevel, da har jeg jo ikke mer jeg kan gjøre? Hva gjør andre folk da? Med naboen som jeg beskrev feks. Lager de helvete? Slåss? Ringer politiet? Kliner bæsj på bilen? 

Jeg synes ikke det virker som andre folk opplever sånt jeg gjør, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmonster skrev (1 time siden):

Mennesker  tenker i mønster , så om du vil ha et annet utfall så må du endre et element i mønsteret ditt, kan være en underliggende ting. Veldig , veldig vanskelig å endre på , mange  går i  det samme mønsteret til den dagen dem dør😅. Viktigste er å ikke tenke på seg selv som offer, for det er noe man styre via adferd selv.

Interessant innspill, og helt sikkert et godt poeng, jeg skjønner bare ikke hva dette mønsteret er eller hvordan jeg forandrer det 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (48 minutter siden):

Det er det jeg også mener. Det kan være ts har det sånn, men hun har også en nabo som bokstavelig talt overkjører henne, og parkerer klin inntil huset hennes. Han er nok ikke helt god og det er nok uflaks at hun har en sånn fyr som nabo. 

Ja da er han en idiot eller har psykiske problemer rett og slett, dessverre for ts som har gjort alt rett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

eg er ts, og det var jeg som svarte deg. Jo, døren min er rett ved en offentlig vei, kanskje ti cm mellom. Naboen har MANGE andre steder å stå, inkludert foran eget hus og i egen garasje, men velger å stille seg der. 
Jeg har sagt fra. Han sier bare at jeg kan ikke bestemme det siden jeg ikke eier den veien. 
Mener du fortsatt at jeg kan sette opp potter på den offentlige veien?

Da hadde jeg kjøpt potter på ti cm og sette de i glippet mellom huset og veien, slik at han i det minste ikke greier å dekke til inngangsdøren din. 

Ellers hadde jeg kanskje vurdert å flytte altså.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja da er han en idiot eller har psykiske problemer rett og slett, dessverre for ts som har gjort alt rett 

Ja, noen ganger er vi uheldige og har sånne kokko folk tett på oss. Jeg har opplevd det jeg og. Det beste er å få de på avstand på en slags måte. Har full forståelse for at det er ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Da hadde jeg kjøpt potter på ti cm og sette de i glippet mellom huset og veien, slik at han i det minste ikke greier å dekke til inngangsdøren din. 

Ellers hadde jeg kanskje vurdert å flytte altså.  

Ja, kan gjøre det. Skulle ønske noen andre sa fra til han også, han sperrer jo hele veien når han står sånn. De som bor i veien innenfor meg kommer ikke forbi med sine biler når han parkerer der. 

Hvis jeg hadde vært rik skulle jeg flyttet på dagen! Samtidig har jeg hatt slike naboer alle steder jeg har bodd, så jeg tror folk bare er sånn. Overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, kan gjøre det. Skulle ønske noen andre sa fra til han også, han sperrer jo hele veien når han står sånn. De som bor i veien innenfor meg kommer ikke forbi med sine biler når han parkerer der. 

Hvis jeg hadde vært rik skulle jeg flyttet på dagen! Samtidig har jeg hatt slike naboer alle steder jeg har bodd, så jeg tror folk bare er sånn. Overalt. 

Det er jeg desdverre enig i; at de er overalt. Være seg nabo, familie, venner etc…Venner kan man ta avstand fra, også familie-men ellers er det vanskelig med naboer, og folk man møter generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det vil alltid være en nabo som er så entitled at de liksom skal kunne gjøre hva de vil. I alle nabilag jeg har bodd i har det vært minst én sånn idiot. I et nabolag hadde vi en gretten pensjonist som lot den digre bobilen stå langtidsparkert på den eneste gjesteparkeringen i nabolaget, i et annet nabolag hadde vi en drittsekk som ville tvinge gjennom hogst av private trær fordi trærne "skygget for bassenget", og i et tredje nabolag hadde vi en terrorkatt som ødela alt rundt seg mens eierne bare smilte og lo av hvor "søt" den var. Entitled bastards, altså😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...