Gå til innhold

Jeg tiltrekker meg drittsekker! Hva kan jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tiltrekker meg folk som behandler meg dårlig, folk som er egoistiske, lite empatiske og narsistiske. Naboer, kollegaer - folk som vil valse over andre, de går rett på meg. 

Altså hjelp! Hvordan kommer jeg meg vekk fra dette?

Anonymkode: fc08f...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli asosial. Slutt å vaske deg. Oppfør deg som gal. Ha søppel utenfor huset ditt.

Rekken er lang.

Anonymkode: d5426...6b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du innsett problemet. Så bra, det er del 1.

Nå kan du prøve å gi snillfyr en sjans så kommer du nok ikke til å angre:)

Anonymkode: 9197f...db8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb med deg selv. Ikke fordi jeg mener at noe av dette er din feil men man tiltrekker seg ofte mennesker utifra sin egen selvfølelse.

Anonymkode: 11fb9...e06

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvordan kommer jeg meg vekk fra dette?

Jobb med deg selv. Lære og vokse, bli en sterkere person på innsiden. Og du må sette grenser.

Anonymkode: 40ad8...5ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og du må sette grenser.

Det er jeg skikkelig dårlig til!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå har du innsett problemet. Så bra, det er del 1.

Nå kan du prøve å gi snillfyr en sjans så kommer du nok ikke til å angre:)

Anonymkode: 9197f...db8

Vil ikke ha noen mann. Vil bare bli behandlet ordentlig av andre folk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bli asosial. Slutt å vaske deg. Oppfør deg som gal. Ha søppel utenfor huset ditt.

Rekken er lang.

Anonymkode: d5426...6b9

Tviler på at det hjelper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du kan lære det.

Anonymkode: 40ad8...5ad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Har vurdert å overgå deres galskap ved å være enda mer gal, men barrieren er stor.
Jeg tror jeg kommer til å snakke til dem så de forstår at jeg ser tvers igjennom manipuleringen deres. 
Vise null følelser, være kald og kalkulert.

Anonymkode: 8e7e6...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jobb med deg selv. Ikke fordi jeg mener at noe av dette er din feil men man tiltrekker seg ofte mennesker utifra sin egen selvfølelse.

Anonymkode: 11fb9...e06

Dette! Det er her problemet ligger.

Anonymkode: 682de...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke at du tiltrekker dem, men at du ikke avviser dem. 

Anonymkode: 608c4...466

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier at du har problemer med å sette grenser, og da forsterker det hva jeg tenkte når jeg klikket meg inn om at du nok er en person som fremstår som veldig raus og snill. Og for drittsekker: svak og lett å utnytte. Slike folk ser bevisst etter folk de kan bruke for egen vinning. Til og med for mange som ikke er aktivt drittsekker så kan en slik fremtoning få frem lignende tendenser. At det blir for fristende å tråkke på den personen. I arbeidslivet så blir gjerne oversnille folk fort mobbet og lite respektert.

Du må rett og slett lære deg å sette grenser ellers kommer dette problemet bare til å fortsette. Ubehagelig er det ja, men enda mer ubehagelig er det vel å fortsette i dette sporet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Problemet er ikke at du tiltrekker dem, men at du ikke avviser dem. 

Anonymkode: 608c4...466

Ja, men hvis jeg forsøker det så bare presser de på enda hardere, skal gjengjelde, baksnakke, fryse ut, manipulere - jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å holde ut så mye dritt. 

VetAlt skrev (7 timer siden):

Slutt å gå etter chads. 

Hva snakker du om? Dette handler ikke om dating. Og den myten om at kun chads er drittsekker er FEIL. 

Grevling skrev (7 timer siden):

Du sier at du har problemer med å sette grenser, og da forsterker det hva jeg tenkte når jeg klikket meg inn om at du nok er en person som fremstår som veldig raus og snill. Og for drittsekker: svak og lett å utnytte. Slike folk ser bevisst etter folk de kan bruke for egen vinning. Til og med for mange som ikke er aktivt drittsekker så kan en slik fremtoning få frem lignende tendenser. At det blir for fristende å tråkke på den personen. I arbeidslivet så blir gjerne oversnille folk fort mobbet og lite respektert.

Du må rett og slett lære deg å sette grenser ellers kommer dette problemet bare til å fortsette. Ubehagelig er det ja, men enda mer ubehagelig er det vel å fortsette i dette sporet.

Men selv om jeg sier nei, ignorerer, argumenterer, så eskalerer det bare! Og da blir jeg liggende søvnløs med angst og tør ikke gå ut eller sjekke mobilen, lettere å bare gi etter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Der har du svaret selv. Bli kjent med deg selv og hva DU liker. Si nei til ting du ikke har LYST til. Når du vet hva du vil, bestemmer deg for at du fortjener det og setter grenser, er det ikke lenger nyttig for drittsekker å være med deg. 

Finn venner som du deler interesser med og la interessene være bondingen med andre. I hvertfall det første året.

Ta vare på deg selv og la andre ta vare på seg. 

Anonymkode: dcdb2...1b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men hvis jeg forsøker det så bare presser de på enda hardere, skal gjengjelde, baksnakke, fryse ut, manipulere - jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å holde ut så mye dritt. 

Hvordan startet kontakten og situasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan startet kontakten og situasjonen? 

. Det er helt vanlige situasjoner i utgangspunktet, men folk vil ha noe av meg som jeg ikke vil gi. Det kan være tiden min, ressursene mine, eiendelene mine, planene mine, hva som helst. 

Fra naboen som parkerer foran mitt hus, faren min som vil jeg skal komme på besøk, kollegaen som vil vi skal gjøre ting slik han vil. Hvis jeg sier nei eskalerer de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du svaret selv. Bli kjent med deg selv og hva DU liker. Si nei til ting du ikke har LYST til. Når du vet hva du vil, bestemmer deg for at du fortjener det og setter grenser, er det ikke lenger nyttig for drittsekker å være med deg. 

Greit, men hva med naboen som parkerer oppi huset mitt? Den andre naboen som vil jeg skal ommøblere verandaen min? Kollegaen som stadig låner stolen min og glemmer å sette den tilbake? Broren min som vil låne penger? 

Kan ramse opp i det uendelige. Noen ganger virker det som nesten alle jeg møter bare skal manipulere meg og utnytte meg. Hvorfor kan de ikke bare akseptere et nei uten å bli frekke, respektløse og truende?

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se denne videoen!! Den er den beste!! Både for deg og dette temaet men den gir også masse svar ift andre spm her i livet! 
youtube: Søk på Marisa Peer. Se videoen med den lange tittelen: Why you feel lost in life and how to find your true self again! 

Den er så bra jeg har ikke ord! Hun er en fantastisk suksessfull terapaut! Thank me later ❤️ Leste bare overskriften din men nå skal jeg lese hele innlegget! Men denne videoen HJELPER!!

Anonymkode: 5c4f6...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...