Thomasine Skrevet 6. april #21 Del Skrevet 6. april Bare å se på noe annet, vel? For å lære av historien slik at det ikke gjentas må man kunne historien. Det er uendelig mange historier…det viser alle de filmene som har kommet de siste årene. La dem bare komme, sier jeg! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gentleman59 Skrevet 6. april #22 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må vi virkelig lage en ny norsk film om 2.verdenskrig hvert år? Har vi ingenting annet spennende å fortelle om? Jeg er så lei! Er det seriøst et marked for alle disse filmene? Anonymkode: cdda6...d86 Ja. Vi skal aldri glemme. Se på nyhetene. Det er krig i Europa. Les Forsvarskommisjonens rapport fra 2023, les Totalberedskapskommisjonens rapport fra 2023 og les Langtidsplanen for Forsvaret fra regjeringen som ble lagt frem i går. Vi trenger å huske de som ville gi alt og ga alt, det er nemlig fortsatt noen som er villige til å dø for Konge, Flagg og Fedreland for at noen skal leve på en rosa sky og tro at uvesentligheter som influencere, relaity-tv og annet tøv er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #23 Del Skrevet 6. april Historien om 2 verdenskrig er viktig å fortelle fordi den førte til den kalde krigen. Pluss at den er et resultat av avslutningen på 1 verdenskrig. Hvordan politiske motsetninger førte til polarisering og til slutt krig. Akkurat dèt vi ønsker å motvirke nå. Putins krig mot Ukraina er Hitlers krig mot Polen. Resten sier seg selv. Anonymkode: cac6b...980 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 6. april #24 Del Skrevet 6. april 1.) Krig er dagsaktuelt. 2.) Nasjonalismen i Norge og Europa vokser. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #25 Del Skrevet 6. april 1 minutt siden, Vera said: Ja, Norge var ikke involvert i samme skala som i 2. verdenskrig, men vi var definitivt involvert. Vi lærte svært lite om dette på skolen. Jeg savner også mer informasjon om kvinners rolle under 2. verdenskrig, det er et veldig fokus på hva menn gjorde - men lite informasjon om hvor mye enkelte kvinner også var involvert. Samme her. Mennene har nok vært flinkere enn kvinnene til å fortelle sine historier. Anonymkode: 2b4d1...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. april #26 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samme her. Mennene har nok vært flinkere enn kvinnene til å fortelle sine historier. Anonymkode: 2b4d1...8a4 Ja, det, og at mennene fikk mer taletid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #27 Del Skrevet 6. april 1 minutt siden, Vera said: Ja, det, og at mennene fikk mer taletid? Absolutt, det tror jeg ikke det er noe tvil om. Anonymkode: 2b4d1...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. april #28 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Absolutt, det tror jeg ikke det er noe tvil om. Anonymkode: 2b4d1...8a4 Nå er det vel ikke så mange kvinner igjen fra 2. verdenskrig til å fortelle historien sin dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #29 Del Skrevet 6. april 1 minutt siden, Vera said: Nå er det vel ikke så mange kvinner igjen fra 2. verdenskrig til å fortelle historien sin dessverre. Det er også dessverre sant. Anonymkode: 2b4d1...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gentleman59 Skrevet 7. april #30 Del Skrevet 7. april Vera skrev (16 timer siden): Nå er det vel ikke så mange kvinner igjen fra 2. verdenskrig til å fortelle historien sin dessverre. Hei, «– Kvinnene deltok på alle områder i motstandskampen. Om enn ikke i samme målestokk og antall som menn.»: https://www.forskning.no/historie-kilden-krig-og-fred/norske-kvinner-deltok-pa-alle-krigens-omrader/1773723 Anne-Sofie Østvedt https://snl.no/Anne-Sofie_Strømnæs var XU-sentralens nestleder fra 1943 og frem til frigjøringen, jeg anbefaler boken til Edda Espeland: «XU-agenter». Det er mer enn nok til mange filmer og bøker og talkshows om kvinners innsats i krig og kald krig, hvis historikere, filmskapere og efterslekt vil og ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 9. april #31 Del Skrevet 9. april Veldig glad for å ha fått den norske krigsfilmen Konvoi i posten på selveste 9.april! Sverger til fysisk film når jeg kan, det er fremdeles best. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #32 Del Skrevet 9. april DelvisPresley skrev (18 minutter siden): Veldig glad for å ha fått den norske krigsfilmen Konvoi i posten på selveste 9.april! Sverger til fysisk film når jeg kan, det er fremdeles best. All ære til folk som deg, som fortsatt ser verdien i en fysisk plate, uten å la seg blende av utvalget på streamingstjenester, som vil være borte vekk den dagen man slutter å betale. Ulempen med musikk eller film på fysiske plater er at dette krever god plass; noe man begynner å merke med et par tusen DVD-er. Vedkommende som fant ut at det ideelle oppbevaringsformatet for DVD er en svær boks, fortjener å bli forvist til en annen planet, og selv når man tar platene og omslaget ut av coveret, tar dette plass; det beste hadde vært med et miniformat for på størrelse med MicroSD. Anonymkode: 86ce3...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 9. april #33 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): All ære til folk som deg, som fortsatt ser verdien i en fysisk plate, uten å la seg blende av utvalget på streamingstjenester, som vil være borte vekk den dagen man slutter å betale. Ulempen med musikk eller film på fysiske plater er at dette krever god plass; noe man begynner å merke med et par tusen DVD-er. Vedkommende som fant ut at det ideelle oppbevaringsformatet for DVD er en svær boks, fortjener å bli forvist til en annen planet, og selv når man tar platene og omslaget ut av coveret, tar dette plass; det beste hadde vært med et miniformat for på størrelse med MicroSD. Anonymkode: 86ce3...f80 Velger å beholde kvalitetsfilmer/klassikere som jeg vet jeg ser flere ganger. Prøver å kvitte meg med alt annet. Selv har jeg ca 300-400 dvd`er og 70 % av av dem kommer jeg sikkert ikke til å se igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå