AnonymBruker Skrevet 6. april #21 Del Skrevet 6. april 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja! Det er fordi ingen av oss vil vere det vi egentleg er: arbeidarklasse Anonymkode: 109ef...7e0 Jo, jeg vil Anonymkode: 315fe...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 6. april #22 Del Skrevet 6. april 1 hour ago, AnonymBruker said: Hjelper ikke det, når det er som det er. Navn reflekterer ofte familie og oppvekst. Hedda og Nora er ofte fra vestkanten, Marielle og Samantha-Michelle nærmere svenskegrensa. Anonymkode: 04bf7...764 Alle de jeg kjenner som kaller barna sine Nora nå er fra middelklassen og ikke vestkanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #23 Del Skrevet 6. april Helt vanlige navn. Har møtt folk i alle samfunnsklasser med sånne navn. Anonymkode: 7a2b3...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #24 Del Skrevet 6. april Høystatus blir de navnene først når de kombineres med riktig etternavn og adresse….. Anonymkode: 8b1b4...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #25 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja! Det er fordi ingen av oss vil vere det vi egentleg er: arbeidarklasse Anonymkode: 109ef...7e0 Veldig mange i Norge er ikke i arbeiderklassen selv om de ser til å tro det. Man er ikke i arbeiderklassen bare fordi man jobber. Arbeiderklassen er tradisjonelt folk som driver med kroppsarbeid - i gamle dager var det f.eks. fabrikkarbeid, arbeid på båt, lasting på kaia, syerske, altså jobber der man begynte rett fra skolen og ikke trengte noen utdannelse. Har man utdannelse og jobb som f.eks. lærer, journalist, lege, dekoratør o.l. er man ikke i arbeiderklassen men middelklassen. Anonymkode: 7a2b3...e40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #26 Del Skrevet 6. april «Nora» er vel 2010-tallets «Silje». Et ganske vanlig jentenavn. Men det er mer mangfold i navn nå enn på 80- og 90-tallet. Anonymkode: 4afcf...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #27 Del Skrevet 6. april 14 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig mange i Norge er ikke i arbeiderklassen selv om de ser til å tro det. Man er ikke i arbeiderklassen bare fordi man jobber. Arbeiderklassen er tradisjonelt folk som driver med kroppsarbeid - i gamle dager var det f.eks. fabrikkarbeid, arbeid på båt, lasting på kaia, syerske, altså jobber der man begynte rett fra skolen og ikke trengte noen utdannelse. Har man utdannelse og jobb som f.eks. lærer, journalist, lege, dekoratør o.l. er man ikke i arbeiderklassen men middelklassen. Anonymkode: 7a2b3...e40 Jeg har utdannelse og jobber i staten, leier på en adresse der gjennomsnittsinntekt for postnummeret er 300 000, jeg har sjekket. Føler meg absolutt ikke som en del av middelklassen med den lønna jeg har! Anonymkode: c101d...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #28 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har utdannelse og jobber i staten, leier på en adresse der gjennomsnittsinntekt for postnummeret er 300 000, jeg har sjekket. Føler meg absolutt ikke som en del av middelklassen med den lønna jeg har! Anonymkode: c101d...5cc Skryte, skryte. Så du er overklasse da, mener du? Hvorfor leier du da på et sted med så lav gjennomsnittsinntekt i stedet for å kjøpe hus på beste vest? Anonymkode: d0114...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #29 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 19.44): Skryte, skryte. Så du er overklasse da, mener du? Hvorfor leier du da på et sted med så lav gjennomsnittsinntekt i stedet for å kjøpe hus på beste vest? Anonymkode: d0114...ff0 Ganske sikker på at hun mente at hun føler seg som arbeiderklasse. Anonymkode: a902a...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. april #30 Del Skrevet 7. april svartkatt skrev (På 6.4.2024 den 17.24): Det er snakk om fordommer. Selvfølgelig - det er vel ingen som tror det faktisk sier noe om individer? Men fordommer betyr noe, på den måten at det kan være kjipt å ha et navn mange har fordommer mot. Når det gjelder Nora, tror jeg det (som de fleste navn) ikke er noen av delene. Mye brukt blant alle samfunnsgrupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #31 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ganske sikker på at hun mente at hun føler seg som arbeiderklasse. Anonymkode: a902a...084 Åja, da misforsto jeg i så fall. Unnskyld Anonymkode: d0114...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 7. april #32 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 17.14): Nora, hvorfor skal det være status at man er oppkalt etter syltetøy? Anonymkode: c5157...db4 Eller narkopose Nora. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #33 Del Skrevet 7. april Hvem bryr seg om klasser og "høystatus"? Æsj 🤢 Finnes alltid noen rikere, penere og mer suksessfulle som sikkert heter noe du trodde tilhørte "lavklasse"! Anonymkode: 8146c...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå