Gå til innhold

Hvit edderkopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor sommer så jeg en hvit edderkopp med snev av veldig lyst grønnskjær, jeg så den inne på bussen (østfold), men jeg har veldig araknofobi så våger ikke helt å google. Den var på størrelse med en vanlig edderkopp, typ en 20 kroning med beina. Noen som vet hva det var? Har ikke sett hvit edderkopp før jeg

Anonymkode: b3a3c...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett den størrelsen, men har sett mindre som er veldig lysgrønn.. er vel noen hvite der ute også.. De er godt kamuflert i diverse busker. 

Den mest uvanlige jeg har sett hadde oransje striper. 

Kan anbefale eksponeringsterapi.. jeg har bare gjort ting på egenhånd. Som å ha edderkopper i syltetøyglass, og se masse videoer på youtube og tv. Pluss stoppe opp og puste dypt.. og drepe de, tror jeg også hjelper. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En «vanlig» edderkopp på «størrelse med en 20-kroning»? 🫥

Anonymkode: 24c40...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, svartkatt said:

Har ikke sett den størrelsen, men har sett mindre som er veldig lysgrønn.. er vel noen hvite der ute også.. De er godt kamuflert i diverse busker. 

Den mest uvanlige jeg har sett hadde oransje striper. 

Kan anbefale eksponeringsterapi.. jeg har bare gjort ting på egenhånd. Som å ha edderkopper i syltetøyglass, og se masse videoer på youtube og tv. Pluss stoppe opp og puste dypt.. og drepe de, tror jeg også hjelper. 

oi, nesten litt interessant jo. så du den oransje i norge? 🫣

Anonymkode: b3a3c...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

En «vanlig» edderkopp på «størrelse med en 20-kroning»? 🫥

Anonymkode: 24c40...e84

ja jeg vil si det er en type "vanlig" størrelse når man inkluderer beina, selv om de strengt tatt kommer i veldig ulike størrelser 😬

Anonymkode: b3a3c...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Pawn Hearts said:

Med beina, sto det. Ikke noe uvanlig med det. Det er mulig det var en hvitryggskrubbedderkopp https://no.wikipedia.org/wiki/Hvitryggskrubbedderkopp

den hadde overhodet ingen flekker, og det fantes ikke noe brunt/mørkt på den 🤔 den kunne nesten virke gjennomsiktig liksom. akkurat som at den var glatt, og nærmest tilhørte havet🤔 samme hvit farve over hele, kroppen og beina 

Anonymkode: b3a3c...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

oi, nesten litt interessant jo. så du den oransje i norge? 🫣

Anonymkode: b3a3c...713

Ja, husker ikke navnet. Den var brun med oransje stripe på hver side. Tok bilde av den, men har det ikke på mobilen. Jeg mener jeg så en med skarp farge på soverommet en gang på 90-tallet også. Den gangen freaka jeg ut, og vi prøvde å lete etter den, men fant den aldri 😆 så kan jo hende det var innbilning. Men etter jeg så den i hagen så kan jeg tro det var en på soverommet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du så en krabbeedderkopp. Mulig det er andre lignende, men den kan være hvit, eller grønn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En giftig hvit enke var det 

Anonymkode: 01d61...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...