Gå til innhold

Redd for å lage kjedelig bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal gifte oss i sommer, og har tenkt å holde ting litt lowkey. Tenkte å ha fotobar og gjestebok, og muligens karaoke som en del av kveldsunderholdninge . Ellers blir det taler under middagen. Sikkert et ganske standard bryllup, men vi leier sted som gjør «alt» for oss, og jeg er sånn sett litt redd for at bryllupet vil oppfattes kjedelig eller langtekkelig. Har vært i kjedelige bryllup selv tidligere, men grunnen har ikke vært fravær av selskapsleker etc., men mer dårlig logistikk, lite gjennomtenkt bordplassering, veldig lang kø til toalettene osv.. 

Hva tenker dere? 

En annen ting, noen som har erfaring med å lage kirkeprogram i Word? Jeg prøver meg frem med de oppskriftene jeg finner på nett, men samme hva jeg gjør blir det opp-ned, speilvendt, feil tekst på feil side, osvosv… 

Anonymkode: a1e97...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du redd de ikke skal komme i det neste bryllupet ditt siden du er så bekymret for om dette bryllupet blir bra nok? 

Anonymkode: 69c7c...9fc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 15.41):

Er du redd de ikke skal komme i det neste bryllupet ditt siden du er så bekymret for om dette bryllupet blir bra nok? 

Ekspander  

Eh, nei.. dette er jo en engangshendelse, så jeg vil at det skal være top notch og trivelig for gjestene! Vi legger jo også en del penger i det, så er leit hvis det ender opp med at folk synes det er kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Sofakona skrev (På 5.4.2024 den 15.43):

God mat , eventuelt alkohol, musik og god stemning da har du flott bryllup:)

Ekspander  

Ja, jeg tenker at mye løses med nok mat og drikke, gjennomtenkt bordplassering og nogenlunde egnede lokaler ☺️ Er dog liksom bare litt i tvil om folk forventer veldig mye mer som bryllupsgjester. Bør nevne at vi ikke kjører noe bryllupshelg. Vi gifter oss i Oslo, og inviterer kun til vielse + middag/fest. Tenker at folk får fylle resten av helga med ting de selv ønsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som elsker selskapsleker heller, jeg setter pris på bryllup uten. 😃

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 15.49):

Ja, jeg tenker at mye løses med nok mat og drikke, gjennomtenkt bordplassering og nogenlunde egnede lokaler ☺️ Er dog liksom bare litt i tvil om folk forventer veldig mye mer som bryllupsgjester. Bør nevne at vi ikke kjører noe bryllupshelg. Vi gifter oss i Oslo, og inviterer kun til vielse + middag/fest. Tenker at folk får fylle resten av helga med ting de selv ønsker. 

Ekspander  

Gjester forventer ingen ting... veldig få har en hel helg når de gifter seg.

Vi giftet oss o kirken..kjørte til lokale...hadde 2 manns band.. koldtbord, alkohol og verdens beste bryllup. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 15.47):

Eh, nei.. dette er jo en engangshendelse, så jeg vil at det skal være top notch og trivelig for gjestene! Vi legger jo også en del penger i det, så er leit hvis det ender opp med at folk synes det er kjedelig. 

Ekspander  

Er det ikke noe som heter Bridezilla eller noe? 

Senk skuldrene, de er der for å feire deg og mannen din.. Har vært på nok av bryllup vhor brudgommen har ødelagt hele dagen  fordi alt skal være så perfekt (som i hodet hennes) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle bryllup er kjedelige, så senk skuldrene 😊 Fokuser på god mat og nok alkohol så er det gull. 👌🏻 Dropp de kleine selskapslekene.

Anonymkode: f7bfe...b78

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 15.57):

Alle bryllup er kjedelige, så senk skuldrene 😊 Fokuser på god mat og nok alkohol så er det gull. 👌🏻 Dropp de kleine selskapslekene.

Anonymkode: f7bfe...b78

Ekspander  

😂😂😂 Måtte le av dette. Er jo i grunn enig - alle bryllup er kjedelig, og er nok derfor jeg tenker at vi bare holder det low key og prøver å lage en morsom fest ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som forresten har en link eller beskrivelse til hvordan man lager kirkeprogram i Word? Blir koko av at alt blir surr, vridd og vendt når jeg printer det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har vært det mest avgjørende for om jeg har hatt en vellykket kveld i samtlige bryllup jeg har vært i, har vært de andre gjestene, mao at jeg har hatt noen å prate og ha det gøy med. Jeg forventer ikke leker og underholdning - strengt tatt vil jeg helst slippe akkurat det...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Kålrota skrev (På 5.4.2024 den 18.58):

Ikke lag program i Word! 

Ekspander  

Har gjort dette før (10+ år siden) med stor suksess. Hadde så klart pene logoer, vakkert oppsett, nydelige farger og godt papir. Hehe. Nå klarer jeg det bare ikke. Hvilket program anbefaler du eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 5.56):

Har gjort dette før (10+ år siden) med stor suksess. Hadde så klart pene logoer, vakkert oppsett, nydelige farger og godt papir. Hehe. Nå klarer jeg det bare ikke. Hvilket program anbefaler du eventuelt?

Ekspander  

Ikke meg du siterer men prøv Canva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Alice123 skrev (På 6.4.2024 den 18.36):

Ikke meg du siterer men prøv Canva!

Ekspander  

Takk, brukte Canva til invitasjonene med godt hell, men skjønner ikke bæret når det gjelder å lage hefte, altså hvordan få ting på riktig måte på hver «side». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 18.58):

Takk, brukte Canva til invitasjonene med godt hell, men skjønner ikke bæret når det gjelder å lage hefte, altså hvordan få ting på riktig måte på hver «side». 

Ekspander  

Lag to forskjellige pdf, og snu papiret når du printer på side nr 2. 

Finnes sikkert en lur løsning, men jeg fant den aldri 😅 Testet noen ganger til jeg fant rett måte å snu på, så printa jeg alle samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 18.58):

Ekspander  

Bruk power point i stedet. Endre formatet til egendefinert størrelse og skriv inn målene for A4

Anonymkode: 940fe...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lag tekst på en side av dokumentet. Lag heller flere sider enn tekst på begge sider. 

Anonymkode: f4822...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  NordNord skrev (På 8.4.2024 den 19.06):

Lag to forskjellige pdf, og snu papiret når du printer på side nr 2. 

Finnes sikkert en lur løsning, men jeg fant den aldri 😅 Testet noen ganger til jeg fant rett måte å snu på, så printa jeg alle samtidig.

Ekspander  

Jeg fant det faktisk ut, etter mange runder med prøving og feiling. Trikset er å velge «2-falset hefte» under papirinstillinger, og når man skal printe det hele ut må man velge alternativet «vend sider på kortsiden». Hva det siste der egentlig betyr aner jeg ikke, men det funket i alle fall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...