AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #21 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei jeg kan ta et ekte eksempel, samme det. Jeg har vært sammen med en fyr som på ingen måte har behandlet meg pent.. gjort mye dumt og er narsisistisk. Når jeg forteller henne f.eks at nå har han rusa seg igjen og han gjorde sånn og sånn og sa ditt og datt, så virker det som at hun alltid prøver å støtte han ved å si at "åh, men han har det kanskje ikke så bra, gi han en sjanse til å forklare seg". også har jeg jo satt pris på at hun er en venninne som ikke bare sier "drit og dra, dump han", men nå har det gått alt for langt.. og ting han gjør gjentar seg og gjentar seg og når jeg sier at "nå dumper jeg han" så sier hun sånn "håper ikke du angrer på det da". Også kom vi til en diskusjon om dette, at jeg føler at jeg ikke får noe støtte, hun har hørt og sett alt han har gjort og det virker på meg som at hun støtter han, og ikke ønsker meg det beste og at det blir vanskeligere for meg å gå når den eneste venninnen jeg betror meg om sånt til indirekte alltid sier at jeg bare skal bite tenna sammen og fortsette å bli sparka ned i søla gang på gang, at jeg begynner å tro at det er jeg som er gal når jeg ikke får noe feeback, bare sånn "stakkars han" opplegg.. og da klikker hun jo og sier at jeg bare antar og at hun ikke vil at jeg skal komme senere å skylde på henne for at jeg dumpa han... da ble jeg ganske irritert, hvorfor skulle jeg skyldt på henne for det. Ja det er mitt valg hva jeg gjør, men jeg får ikke noe sympati rundt det han gjør, hun kjenner han ikke, har aldri møtt han, men kaster ut sympati for han selvom han har gjort de værste tenkelige ting. Jeg sier også i denne sammenheng: syns du han er snill mot meg liksom? Så sier hun igjen: åh nå antar du bare... Det må sies at jeg har vært der mye for henne også i veldig vanskelige situasjoner.. Anonymkode: 14730...121 Det største problemet her er ikke at hun mener du antar, eller at du faktisk antar. Det er jo heller at hun ikke tar deg seriøst, men umydiggjør din opplevelse av ting. Så lenge DU ikke har det bra i det forholdet, og så lenge han ikke behandler deg bra, er det jo rett og rimelig at du stikker. Er synd at hun ikke evner å støtte deg. Hvis du over all formodning skulle angre på å ha dumpet han, er det jo bare sånn det er. Du kommer vel ikke til å skylde på henne for det uansett. Personlig tror jeg ikke mange angrer på at de kvitter seg med noen som behandler dem dårlig. Anonymkode: 62c60...d05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #22 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det største problemet her er ikke at hun mener du antar, eller at du faktisk antar. Det er jo heller at hun ikke tar deg seriøst, men umydiggjør din opplevelse av ting. Så lenge DU ikke har det bra i det forholdet, og så lenge han ikke behandler deg bra, er det jo rett og rimelig at du stikker. Er synd at hun ikke evner å støtte deg. Hvis du over all formodning skulle angre på å ha dumpet han, er det jo bare sånn det er. Du kommer vel ikke til å skylde på henne for det uansett. Personlig tror jeg ikke mange angrer på at de kvitter seg med noen som behandler dem dårlig. Anonymkode: 62c60...d05 Ja, jeg har spurt henne om det egentlig handler om at hun ikke tror på det jeg forteller eller tar det jeg sier med en klype salt.. selvom jeg har vist henne filmer av hans oppførsel og vist flere meldinger. (ja jeg har tatt opptak av han i de værste scenarioene for å vise han dagen etter hvor forferdelig han er). Når jeg sier at jeg føler det sånn at hun ikke tror på det jeg sier, så antar jeg visst igjen. Jeg har sagt at jeg kunne ønske hun kunne støttet meg i dette fordi det er vanskeligere for meg som sitter der med masse følelser å gå når jeg bare får høre ting som ganger han.. da begynner jeg å mistro meg selv nesten.. at det kanskje bare er i mitt hode at han er dårlig, selvom jeg egentlig vet selv... men hun blir bare sint når jeg prøver å legge frem dette.. Anonymkode: 14730...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #23 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Okei jeg kan ta et ekte eksempel, samme det. Jeg har vært sammen med en fyr som på ingen måte har behandlet meg pent.. gjort mye dumt og er narsisistisk. Når jeg forteller henne f.eks at nå har han rusa seg igjen og han gjorde sånn og sånn og sa ditt og datt, så virker det som at hun alltid prøver å støtte han ved å si at "åh, men han har det kanskje ikke så bra, gi han en sjanse til å forklare seg". også har jeg jo satt pris på at hun er en venninne som ikke bare sier "drit og dra, dump han", men nå har det gått alt for langt.. og ting han gjør gjentar seg og gjentar seg og når jeg sier at "nå dumper jeg han" så sier hun sånn "håper ikke du angrer på det da". Også kom vi til en diskusjon om dette, at jeg føler at jeg ikke får noe støtte, hun har hørt og sett alt han har gjort og det virker på meg som at hun støtter han, og ikke ønsker meg det beste og at det blir vanskeligere for meg å gå når den eneste venninnen jeg betror meg om sånt til indirekte alltid sier at jeg bare skal bite tenna sammen og fortsette å bli sparka ned i søla gang på gang, at jeg begynner å tro at det er jeg som er gal når jeg ikke får noe feeback, bare sånn "stakkars han" opplegg.. og da klikker hun jo og sier at jeg bare antar og at hun ikke vil at jeg skal komme senere å skylde på henne for at jeg dumpa han... da ble jeg ganske irritert, hvorfor skulle jeg skyldt på henne for det. Ja det er mitt valg hva jeg gjør, men jeg får ikke noe sympati rundt det han gjør, hun kjenner han ikke, har aldri møtt han, men kaster ut sympati for han selvom han har gjort de værste tenkelige ting. Jeg sier også i denne sammenheng: syns du han er snill mot meg liksom? Så sier hun igjen: åh nå antar du bare... Det må sies at jeg har vært der mye for henne også i veldig vanskelige situasjoner.. Anonymkode: 14730...121 Hun høres slitsom ut og høres nest som hun tenker på seg selv. Hun gir råd ut fra at du ikke skal skylde på henne for ting, hum er selvsentrert. Søk etter bedre venner. Anonymkode: 2cdfc...34c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #24 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg har spurt henne om det egentlig handler om at hun ikke tror på det jeg forteller eller tar det jeg sier med en klype salt.. selvom jeg har vist henne filmer av hans oppførsel og vist flere meldinger. (ja jeg har tatt opptak av han i de værste scenarioene for å vise han dagen etter hvor forferdelig han er). Når jeg sier at jeg føler det sånn at hun ikke tror på det jeg sier, så antar jeg visst igjen. Jeg har sagt at jeg kunne ønske hun kunne støttet meg i dette fordi det er vanskeligere for meg som sitter der med masse følelser å gå når jeg bare får høre ting som ganger han.. da begynner jeg å mistro meg selv nesten.. at det kanskje bare er i mitt hode at han er dårlig, selvom jeg egentlig vet selv... men hun blir bare sint når jeg prøver å legge frem dette.. Anonymkode: 14730...121 Høres ut som en syk form for gaslighting. Magefølelsen har sjeldent feil. Og du sitter jo på videoer av ham. At venninna di ikke tror deg, skjønner jeg er vondt. Men ikke la det stoppe deg fra å dra fra noen som ikke er bra for deg. Hvorfor tror hun at hun er så spesiell, at du kommer til å bry deg om hva HUN mener hvis du uansett vet at du ikke burde være med fyren? Hun skal jo ikke bestemme det uansett om fyren er kjempesnill eller grusom. Du bestemmer hva som er rett og ikke for deg selv. Skulle nesten tro at venninna di kjente fyren, siden hun vet så mye om hvordan han er mot deg... Anonymkode: 62c60...d05 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #25 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en venninne som alltid mener at jeg "antar" ting... for eksempel hvis vi diskuterer noe og jeg føler at det hun indirekte sier at jeg er egoistisk, så svarer jeg " så du mener at jeg er egoistisk?" Så svarer hun: nå antar du bare igjen, det er så utrolig slitsomt. Så sier jeg at jeg antar jo ikke, jeg spør om det er det du mener med det du sier.. men denne klarer hun ikke å legge død, uansett hva det er så "antar" jeg... når jeg føler selv at jeg egentlig bare spør henne hva hun mener med det. Jeg har prøvd å forklare at å "anta" er å være bastant på noe om en person, ikke å spørre om det er det hun mener. Jeg får altså aldri svar på sånne type ting, eneste hun svarer meg hver gang er at hun er lei av at jeg antar. Det jeg la frem var bare et eksempel som ikke har skjedd.. det kan like gjerne være at hun sier " jeg liker kaffe, men drikker det ikke" så kan jeg svare "åja, tåler du ikke koffein?" Så har jeg antatt noe... det var også bare et eksempel som ikke har skjedd. Hun er lei av at jeg antar ting, og jeg er dritt lei av at hun alltid svarer med at jeg antar istedefor å bare svare meg på spørsmålet.. for jeg antar jo ikke noe? . Eller hva mener dere? Anonymkode: 14730...121 Men dette er jo antakelser? Du gjetter på hva du tror hun mener/har som grunn, og ber henne bekrefte/avkrefte det. Det du gjør er å konstant sette henne i forsvarsposisjon, basert på hva du tror/mener om henne. Det er ærlig talt en jævlig slitsom kommunikasjonsform å forholde seg til over tid. Spør nå heller på ordentlig måte: - hvorfor drikker du ikke kaffe? - er det en grunn til at du ikke drikker kaffe? Hadde også blitt irritert om noen konstant dreiv å kasta ut påstander om meg, som de krevde svar på. Det er ikke sånn en snakker med folk. Sånn sett, så er det faktisk du som bedriver hersketeknikker her, ikke henne. Anonymkode: 1219b...b14 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #26 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men dette er jo antakelser? Du gjetter på hva du tror hun mener/har som grunn, og ber henne bekrefte/avkrefte det. Det du gjør er å konstant sette henne i forsvarsposisjon, basert på hva du tror/mener om henne. Det er ærlig talt en jævlig slitsom kommunikasjonsform å forholde seg til over tid. Spør nå heller på ordentlig måte: - hvorfor drikker du ikke kaffe? - er det en grunn til at du ikke drikker kaffe? Hadde også blitt irritert om noen konstant dreiv å kasta ut påstander om meg, som de krevde svar på. Det er ikke sånn en snakker med folk. Sånn sett, så er det faktisk du som bedriver hersketeknikker her, ikke henne. Anonymkode: 1219b...b14 Det jeg skrev i innlegget var bare dumme eksempler som egentlig ikke ga mening ift hvordan det er. Jeg prøvde å gjøre det kort, og tenkte ikke helt over eksemplene.. Anonymkode: 14730...121 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #27 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg synes også at du heller bør spørre "hva mener du nå" eller "hvorfor det" i stedet for å komme med et forslag til hva du tror hun mener. Særlig hvis det forslaget (antagelsen) du kommer med er noe negativt ladet. Anonymkode: b3e97...d49 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #28 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes også at du heller bør spørre "hva mener du nå" eller "hvorfor det" i stedet for å komme med et forslag til hva du tror hun mener. Særlig hvis det forslaget (antagelsen) du kommer med er noe negativt ladet. Anonymkode: b3e97...d49 Jo, men eksemplene var som sagt bare noe tull... dårlige eksempler. Jeg har skrevet mer nøyaktig hvordan det foregår senere. Anonymkode: 14730...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 5. april 2024 #29 Del Skrevet 5. april 2024 Det er ikke så komplisert. Hvis hun mener at du antar feil, så har hun en mulighet til å korrigere seg - slik at du forstår. Kanskje støtter hun han på noen ting (og det må være ok uten at du tenker at hun ikke støtter deg), men det kan være greit at begge ikke har piggene ute. Vær med utforskende og nysgjerrig i dialogen fremfor krenkbar. Hvis du kun søker støtte, ikke læring, kan dette bli vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #30 Del Skrevet 5. april 2024 Nooni skrev (Akkurat nå): Det er ikke så komplisert. Hvis hun mener at du antar feil, så har hun en mulighet til å korrigere seg - slik at du forstår. Kanskje støtter hun han på noen ting (og det må være ok uten at du tenker at hun ikke støtter deg), men det kan være greit at begge ikke har piggene ute. Vær med utforskende og nysgjerrig i dialogen fremfor krenkbar. Hvis du kun søker støtte, ikke læring, kan dette bli vanskelig. Jeg skjønte ikke hva du mente med den setningen egentlig. Anonymkode: 14730...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #31 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg forsår det slik at hun alltid sier deg i mot? Jeg hadde en sånn venninne. -jeg er så sliten i dag. Hun: nei, du ser så opplagt ut. -jeg er ikke sulten. Hun: klart du er sulten, spis nå, det var så godt med mat. Jeg skulle ønske jeg skulle jobbe i helga. Hun: nei, du har bare godt å ha fri. I det uendelige. Som sagt, HADDE ei venninne. Anonymkode: 9aaba...66e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #32 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forsår det slik at hun alltid sier deg i mot? Jeg hadde en sånn venninne. -jeg er så sliten i dag. Hun: nei, du ser så opplagt ut. -jeg er ikke sulten. Hun: klart du er sulten, spis nå, det var så godt med mat. Jeg skulle ønske jeg skulle jobbe i helga. Hun: nei, du har bare godt å ha fri. I det uendelige. Som sagt, HADDE ei venninne. Anonymkode: 9aaba...66e Hm, nei er vel ikke helt sånn, men.. Anonymkode: 14730...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #33 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det jeg skrev i innlegget var bare dumme eksempler som egentlig ikke ga mening ift hvordan det er. Jeg prøvde å gjøre det kort, og tenkte ikke helt over eksemplene.. Anonymkode: 14730...121 Da foreslår jeg du heller starter en ny tråd, og forklarer hvordan det egentlig er, om du vil ha innspill basert på den reelle situasjonen. Anonymkode: 1219b...b14 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 5. april 2024 #34 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg skjønte ikke hva du mente med den setningen egentlig. Anonymkode: 14730...121 Jeg bare tenker på at noen ganger så hender det at vi tolker feil og ikke vil gi oss på det. "men du sa at ..." "det var ikke det jeg sa. Jeg sa at ...." "Nei, du sa ..." Jeg har erfart at noen ganger så kan vi være mer opptatt av å arrestere folk enn å stille spørsmål for å forstå hva de mener. Jeg mener absolutt ikke at det er noe du har gjort - jeg bare spiller inn tanken og så kan du gjøre hva du vil med den. Ha en riktig fin helg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #35 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Okei jeg kan ta et ekte eksempel, samme det. Jeg har vært sammen med en fyr som på ingen måte har behandlet meg pent.. gjort mye dumt og er narsisistisk. Når jeg forteller henne f.eks at nå har han rusa seg igjen og han gjorde sånn og sånn og sa ditt og datt, så virker det som at hun alltid prøver å støtte han ved å si at "åh, men han har det kanskje ikke så bra, gi han en sjanse til å forklare seg". også har jeg jo satt pris på at hun er en venninne som ikke bare sier "drit og dra, dump han", men nå har det gått alt for langt.. og ting han gjør gjentar seg og gjentar seg og når jeg sier at "nå dumper jeg han" så sier hun sånn "håper ikke du angrer på det da". Også kom vi til en diskusjon om dette, at jeg føler at jeg ikke får noe støtte, hun har hørt og sett alt han har gjort og det virker på meg som at hun støtter han, og ikke ønsker meg det beste og at det blir vanskeligere for meg å gå når den eneste venninnen jeg betror meg om sånt til indirekte alltid sier at jeg bare skal bite tenna sammen og fortsette å bli sparka ned i søla gang på gang, at jeg begynner å tro at det er jeg som er gal når jeg ikke får noe feeback, bare sånn "stakkars han" opplegg.. og da klikker hun jo og sier at jeg bare antar og at hun ikke vil at jeg skal komme senere å skylde på henne for at jeg dumpa han... da ble jeg ganske irritert, hvorfor skulle jeg skyldt på henne for det. Ja det er mitt valg hva jeg gjør, men jeg får ikke noe sympati rundt det han gjør, hun kjenner han ikke, har aldri møtt han, men kaster ut sympati for han selvom han har gjort de værste tenkelige ting. Jeg sier også i denne sammenheng: syns du han er snill mot meg liksom? Så sier hun igjen: åh nå antar du bare... Det må sies at jeg har vært der mye for henne også i veldig vanskelige situasjoner.. Anonymkode: 14730...121 Hva er dette for en tullediskusjon? Høres jo ut som du faktisk fosker etter at hun skal si du skal dumpe han. Der ønsker hun tydeligvis ikke , fordi hun er redd for å få skylden av deg om du angrer deg. Så jeg antar da at hun har en lignende erfaring med deg på det tidligere. Så spm er jo hvorfor velger du selv å bli i det forholdet du åpenbart ikke liker. Og hvorfor skal du presse veninden din til å si det for deg først. Jeg syntes du er litt kjip mot henne og setter henne i en unødvendig vanskelig situasjon. Og drar henne litt for langt inn i privat livet ditt. Forskjell på å fortelle om noe, og som du gjør her indirekte dra henne inn i privatlivet ditt. Høres jo ut som hun støtter deg i det du velger å gjøre. Men ikke ønsker å blande seg direkte inn i valgene du tar. Og isåfall er jeg enig med henne, dette må du finnne ut av og stå for selv. Høres også ut som hun har stor forståelse for at kjæresten din rett og slett ikke har det helt greit, av for oss ukjente grunner. Jeg syntes iallefall at du skal slutte å dytte på henne å svare hva du skal gjøre. Det svaret må du faktisk først og fremst svare på selv. Jeg hadde nok selv på et tidspunkt her glidd litt vekk fra deg. Om jeg ufrivillig blir dratt inn i et drama jeg ikke ønsker å være i. Har opplevd sånt selv og spurt hvorfor går du ikke. Vedkommende gikk, angret seg og ble fly forbanna på meg for å ha spurt . Jeg sa heller ikke at hun skulle gå. Jeg spurte, fordi det var kronisk misnøye og klaging på kjæresten. At jeg da skal lastes i ettertid for at denne personen tok steget ut iht et slikt spm. Syntes heg ikke er ok. For jeg bestemmer faktisk over andre og hvem de velger å vøre sammen med eller gå fra. Såpass må voksne folk ta ansvar for selv. Så i ettertid sier jeg di må enten velge å gå eller jobbe for at det skal fungere for begge to. Og det siste er en jobb dere må finne ut av. Da har jeg iallefall sagt begge deler. Ble ogsp beskyldt for å ikke like typen. Det er jo ikke et tema fra min side. Kan da fint se at han ikke er rett for deg siden du kronisk er i dårlig humør med han. Han kan være en fin fyr uten deg. Eller så kan problemet ligge i at du overtolker ting så alt han gjør blir feil for deg. Si unskyld til veninden din. Og si det var feil av deg å involvere henne så mye Anonymkode: c9593...666 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #36 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da foreslår jeg du heller starter en ny tråd, og forklarer hvordan det egentlig er, om du vil ha innspill basert på den reelle situasjonen. Anonymkode: 1219b...b14 Jo men jeg har skrevet om en ekte situasjon lengere ned. Anonymkode: 14730...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #37 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er dette for en tullediskusjon? Høres jo ut som du faktisk fosker etter at hun skal si du skal dumpe han. Der ønsker hun tydeligvis ikke , fordi hun er redd for å få skylden av deg om du angrer deg. Så jeg antar da at hun har en lignende erfaring med deg på det tidligere. Så spm er jo hvorfor velger du selv å bli i det forholdet du åpenbart ikke liker. Og hvorfor skal du presse veninden din til å si det for deg først. Jeg syntes du er litt kjip mot henne og setter henne i en unødvendig vanskelig situasjon. Og drar henne litt for langt inn i privat livet ditt. Forskjell på å fortelle om noe, og som du gjør her indirekte dra henne inn i privatlivet ditt. Høres jo ut som hun støtter deg i det du velger å gjøre. Men ikke ønsker å blande seg direkte inn i valgene du tar. Og isåfall er jeg enig med henne, dette må du finnne ut av og stå for selv. Høres også ut som hun har stor forståelse for at kjæresten din rett og slett ikke har det helt greit, av for oss ukjente grunner. Jeg syntes iallefall at du skal slutte å dytte på henne å svare hva du skal gjøre. Det svaret må du faktisk først og fremst svare på selv. Jeg hadde nok selv på et tidspunkt her glidd litt vekk fra deg. Om jeg ufrivillig blir dratt inn i et drama jeg ikke ønsker å være i. Har opplevd sånt selv og spurt hvorfor går du ikke. Vedkommende gikk, angret seg og ble fly forbanna på meg for å ha spurt . Jeg sa heller ikke at hun skulle gå. Jeg spurte, fordi det var kronisk misnøye og klaging på kjæresten. At jeg da skal lastes i ettertid for at denne personen tok steget ut iht et slikt spm. Syntes heg ikke er ok. For jeg bestemmer faktisk over andre og hvem de velger å vøre sammen med eller gå fra. Såpass må voksne folk ta ansvar for selv. Så i ettertid sier jeg di må enten velge å gå eller jobbe for at det skal fungere for begge to. Og det siste er en jobb dere må finne ut av. Da har jeg iallefall sagt begge deler. Ble ogsp beskyldt for å ikke like typen. Det er jo ikke et tema fra min side. Kan da fint se at han ikke er rett for deg siden du kronisk er i dårlig humør med han. Han kan være en fin fyr uten deg. Eller så kan problemet ligge i at du overtolker ting så alt han gjør blir feil for deg. Si unskyld til veninden din. Og si det var feil av deg å involvere henne så mye Anonymkode: c9593...666 Skal jeg si unnskyld for å ha involvert henne?? Altså, dette er gjensidig fra begges side. Jeg har blitt involvert i langt heftigere ting fra henne. Så nei!!? herremin hatt da? Blir helt satt ut?? Hva er det du har venner for egentlig ?? Anonymkode: 14730...121 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #38 Del Skrevet 5. april 2024 Det er ikke alle som vet hvordan narsissister er for den han angriper. For utad så er de sjarmerende og hjelpsomme. Så jeg skjønner at hun ønsker å forhindre deg fra å gjøre noe du vil angre på. Hun vet ikke det du vet. Du kan også fortelle henne at når du betror deg til henne, så trenger du omtanke og støtte. Ikke hennes ærlige mening, eller forslag på løsning av problemet. Da vil du spesifikt be om det. Og angående antakelser, så må du formulere det mer som et spørsmål. Altså ikke; "Så du synes at...?", men heller; "Synes du at...?" Anonymkode: 9498d...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #39 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Skal jeg si unnskyld for å ha involvert henne?? Altså, dette er gjensidig fra begges side. Jeg har blitt involvert i langt heftigere ting fra henne. Så nei!!? herremin hatt da? Blir helt satt ut?? Hva er det du har venner for egentlig ?? Anonymkode: 14730...121 Det er greit nok at deg er en venn. Men det er da på ingen måte hennes jobb å si du skal være med en fyr eller gå. Kjære vene, det må du klare sjøl. Og det er foresten svært slitsomt om du bruker tiden med veninden å klage på kjæresten hele tiden. Ønsker hun å se disse videoene? Så bli voksen og si unnskyld. Og ikke misbruk vennskap på denne måten Anonymkode: c9593...666 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #40 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er greit nok at deg er en venn. Men det er da på ingen måte hennes jobb å si du skal være med en fyr eller gå. Kjære vene, det må du klare sjøl. Og det er foresten svært slitsomt om du bruker tiden med veninden å klage på kjæresten hele tiden. Ønsker hun å se disse videoene? Så bli voksen og si unnskyld. Og ikke misbruk vennskap på denne måten Anonymkode: c9593...666 Helt ærlig så virker du litt narsisistisk også. Hvis det er sånn at hun ikke ønsker å høre om mitt forhold så skjønner jeg isåfall ikke hvorfor hun daglig forteller meg om sitt og sine problemer. Du vet lite om vennskapet generelt også til å mene at det hele går ut på å klage på kjæresten. Og hvem har sagt at det er hennes jobb å fortelle meg hva jeg skal gjøre? Det er jo ikke dét det handler om... Venner er blant annet til å for å hjelpe hverandre i riktig retning og se klart i vanskelige situasjoner. Man er ikke ekte venner hvis man bare deler det gode med hverandre og ikke det vonde. Men du har kanskje ikke så mange venner ANTAR jeg, nettopp pga ditt syn på vennskap... Anonymkode: 14730...121 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå