AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Del Skrevet 5. april 2024 Hei! 😊 jeg ønsker å lære litt mer om natur, både planter, dyr og insekter, også kom jeg over appen "iNaturalist" og nå lurer jeg egentlig bare på om noen har noe erfaring med denne appen og vet om hvor troverdig informasjonen er? Eller eventuelt har en annen app å anbefale? Ønsker en app som har alt i en, vil ikke ha flere apper hvor en er for planter, enn annen for fugler osv, også er jeg ikke ute etter å fordype meg i enhver art, men å lære navn og noe helt generelt om hva enn jeg kommer over, det hadde vært kult! 😀 Også er det litt bra om appen tilbyr litt å lese og se uten at man er nødt å ta bilde for å få noe lesestoff opp. Muligheter for å ta/legge inn lydopptak er jo også selvsagt kult, men ikke et krav 😄 (har iphone forresten, må være tilgjengelig på App Store) Anonymkode: 7cb15...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 13. april 2024 #2 Del Skrevet 13. april 2024 Jeg har i noen år nå brukt to apper om fugler. Den ene heter BirdNET og er god til å gjenkjenne fuglesang, mens den andre heter Merlin Bird ID og er god til å gjenkjenne fugler basert på utseende. Merlin skal visst også kunne gjenkjenne fuglesang, men den funksjonen har jeg hittil ikke fått til å fungere. Egentlig svarer jo ikke dette på det du spør om, da ingen av disse er "alt i ett". Men i tilfelle du endrer mening og åpner for flere apper så vet du i hvert fall om dem. Ingen av dem er perfekte, men jeg har hatt mye glede av dem når jeg har ruslet rundt og sett/hørt fugler. Jeg gikk fra å ikke kunne noe som helst om fugler til å kunne bittelitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå