Gå til innhold

Vekttap for en drittlei slanker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det også sånn...men så faller jeg gang på gang tilbake til sjokoladesuget...og da kan ingenting stoppe meg. Da spiser jeg i bilen på vei hjem, i smug for mannen, og er ukritisk til hva jeg putter i meg. I gode perioder er jeg sååå fornøyd, og det er viktig å spise meg mett hver gang, og ingenting mellom måltidene. Jeg vil klare det

Anonymkode: 80034...0b2

Anbefaler boka «Frisk uten sukker». Har slitt med det samme, endelig funnet en løsning som fungerer for meg. Hardt, men verdt det.

Anonymkode: 74b6a...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 16.10):

Jeg tror dette narrativet ødelegger mer enn det hjelper. Å tenke at livsstilsendring, over tid, er _ekstremt_ tøft, vanskelig, krevende og slitsomt, gjør at en opplever det som nettopp det. En spinner en historie om at "dette krever for mye", "dette er FOR vanskelig". 

Dersom en i stedet kan snu det til "hvordan kan dette være lett", bruke forskning om atferdsendring til sin fordel, så tror jeg både flere hadde ønsket å gjøre det OG flere hadde lykkes. 

Å legge ut på prosjekt som er "ekstremt" noe som helst er for de færreste av oss, og en vil fort føle en har tapt før en kommer i gang. 

Anonymkode: 0739a...42f

Angående endring av egen atferd. Denne boka handler om det. https://books.google.no/books/about/Self_directed_Behavior_Self_modification.html?id=JXYP1gvOgIsC&redir_esc=y

To av hovedpoengen i boka er at man alltid har atferd, som betyr at dersom man tar bort en atferd skjer det noe annet i stedet  eller dersom man gjør noe annet får man ikke samtidig gjort det første. Med andre ord man kan for eksempel drikke kaffe , vann eller te i stedet for å spise godteri, eller man kan trimme i stedet for å spise godteri.

Poeng nr 2 er å føre logg. Watson og Tharp skriver at de som fører logg lykkes mye oftere enn de som ikke gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 time siden):

Angående endring av egen atferd. Denne boka handler om det. https://books.google.no/books/about/Self_directed_Behavior_Self_modification.html?id=JXYP1gvOgIsC&redir_esc=y

To av hovedpoengen i boka er at man alltid har atferd, som betyr at dersom man tar bort en atferd skjer det noe annet i stedet  eller dersom man gjør noe annet får man ikke samtidig gjort det første. Med andre ord man kan for eksempel drikke kaffe , vann eller te i stedet for å spise godteri, eller man kan trimme i stedet for å spise godteri.

Poeng nr 2 er å føre logg. Watson og Tharp skriver at de som fører logg lykkes mye oftere enn de som ikke gjør det. 

Ikke sant! Sånne ting! Mange små og enkle ting og brått så er en der. 

Anonymkode: 0739a...42f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

TS her:

Takk for svar og råd. Jeg skulle ønske det var så enkelt som å legge til grønnsaker og fiber. Jeg spiser ganske sunt, men så er det den sjokoladen og isen på kvelden. En periode var det alkohol, men, siden alkohol inneholder kalorier, ble det vektoppgang av det også.

Anonymkode: b542d...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS her:

Takk for svar og råd. Jeg skulle ønske det var så enkelt som å legge til grønnsaker og fiber. Jeg spiser ganske sunt, men så er det den sjokoladen og isen på kvelden. En periode var det alkohol, men, siden alkohol inneholder kalorier, ble det vektoppgang av det også.

Prøv YT proteinpudding i sjokoladesmak på kvelden - nammis! sammen med litt vaniljeyoghurt og 3-4 dadler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

agy skrev (På 13.6.2024 den 12.43):

Prøv YT proteinpudding i sjokoladesmak på kvelden - nammis! sammen med litt vaniljeyoghurt og 3-4 dadler! 

Uff. Jeg liker verken proteintilskudd eller dadler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud slutt å syt og ta deg sammen, tenk på hva kroppen trenger istedet for å trappe i deg søppel!

Anonymkode: 7b1e5...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud slutt å syt og ta deg sammen, tenk på hva kroppen trenger istedet for å trappe i deg søppel!

Anonymkode: 7b1e5...7b6

Lett å si. Vanskelig å gjøre. Du trenger ikke være frekk

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 18.30):

TS her:

Lag is av smoothie eller lag sorbet, det kan fint spises daglig, istedet for sjokolade, spis søt frukt. Og lag deg en regel at du spør deg selv om kroppen din trenger det du spiser, er viktig å skape bevissthet omkring det vi spiser. Om det er fløteis og sjokolade det går i på kveldene, så utgjør det fort over 500 kcal🤔

Anonymkode: c8317...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...