AnonymBruker Skrevet 5. april #1 Del Skrevet 5. april Er det flere som opplever at IVF-forsøkene ender som tidlige spontanaborter? Har opplevd SAer rett etter positiv blodprøve 5 ganger… Er det noen som har erfaring med dette og har fått noen forklaring fra sykehuset/klinikken på hva som kan være grunnen? Og om det finnes noen løsning annet enn å bare fortsette prøvingen? Det begynner å ta på det her.. 😔 Anonymkode: 91d6b...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #2 Del Skrevet 5. april Det er like "vanlig" etter ivf som naturlig dessverre ❤️ Men etter 5 stk på rad så burde de gjøre noen undersøkelser for å se om det kan skyldes årsaker som kan gjøres noe med eller ikke. Anonymkode: bc8a7...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Del Skrevet 8. april Er i samme båten her… 😞 som prøverør hadde jeg SA på første forsøk og 2 kjemisk. Ble gravid naturlig på første gang i januar men endte som kjemisk graviditet også. Bestemte å få ny utredning på Aleris med tanke på å utelukke årsak for implantasjon problemer som endometriose, osv. Legen var hyggelig og lett å snakke med. Hun anbefalt en endometritest som sjekker for kronisk endometritt og økt antall naturlig killercell (sjekk det på Aleris sin nettside) som hørtes veldig greit ut. Men dette dekker bare en ting, hvis man har autoimmune sykdom eller kronisk endometritt. Som jeg har sjekket på nett er det noen klinikker på Storbritannia som ikke anbefaler dette til alle prøverør pasienter med mindre de har gjentatte mislykket IVF forsøk eller/og autoimmune sykdommer fordi for det meste er mislykket forsøk grunnet av embryo, genetisk faktor, endometriose osv. Og det er akkurat av dette grunnen hvorfor jeg ikke skal gjøre testen. Jeg vil helst gå til et klinikk som kan gjøre dette og genetisk testing av embryo. Dessverre er gen testing ikke lov i Norge. Men selvfølgelig kan du vurdere dette selv. Jeg synes at du kan vurdere ny utredning. Og endometritest koster 6000kr forresten. Så jeg vurderer å gjøre min neste forsøk i utlandet. Stor klem Anonymkode: 5d994...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Del Skrevet 9. april Søsteren min opplevde dette. Hun responderte godt på medisiner og fikk fine blastoer. 4 ganger på rad opplevde hun kjemisk. Viste seg at hun hadde adenomyose som direkte påvirker embryoets implantasjonsevne. Kan lett ses på MR for å eventuelt utelukke det. Hun fikk en heftig dose støttemedisiner etter diagnosen og da satt det Anonymkode: 5171d...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #5 Del Skrevet 9. april Av 8 Ivf ble jeg gravid 7 ganger. Av de 7 ble det to barn.. Klinikken så ikke på de kjemiske som noe udelt negativt. Anonymkode: 35baf...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #6 Del Skrevet 9. april Hatt 5 kjemiske og 1 MA, to av de med IVF, resten spontant. Fikk tilslutt prednisolon (på privatklinikk), da jeg har autoimmune sykdommer. Nå er jeg gravid i uke 21, og tviler på at jeg kunne blitt det uten prednisolonen. Anonymkode: b8d33...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #7 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 13.45): Er det flere som opplever at IVF-forsøkene ender som tidlige spontanaborter? Har opplevd SAer rett etter positiv blodprøve 5 ganger… Er det noen som har erfaring med dette og har fått noen forklaring fra sykehuset/klinikken på hva som kan være grunnen? Og om det finnes noen løsning annet enn å bare fortsette prøvingen? Det begynner å ta på det her.. 😔 Anonymkode: 91d6b...bf1 Ikke ivf her. Men gjentatte kjemiske og spontanaborter og MA. Fikk progynova og lutinus i store doser. Det fungerte på første forsøk. De er usikre på hvorfor. Men det kan rett og slett hende jeg hadde lite østrogen… Anonymkode: fa787...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #8 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 19.31): Hatt 5 kjemiske og 1 MA, to av de med IVF, resten spontant. Fikk tilslutt prednisolon (på privatklinikk), da jeg har autoimmune sykdommer. Nå er jeg gravid i uke 21, og tviler på at jeg kunne blitt det uten prednisolonen. Anonymkode: b8d33...486 Ts her, takk for svar og gratulerer med graviditeten ❤️ Jeg har også en autoimmun sykdom, men dette er ikke noe de har vært opptatt av på sykehuset. Kan jeg spørre hvilken sykdom du har? Anonymkode: 91d6b...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #9 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ts her, takk for svar og gratulerer med graviditeten ❤️ Jeg har også en autoimmun sykdom, men dette er ikke noe de har vært opptatt av på sykehuset. Kan jeg spørre hvilken sykdom du har? Anonymkode: 91d6b...bf1 Har astma, atopisk eksem og allergi. Riksen brydde seg niks nada om det, lo av meg når jeg foreslo prednisolon. Jeg opplevde at jeg fikk eksemutbrudd i ansiktet for hver gang jeg ble gravid, så tror kroppen jobbet hardt med å kvitte seg med embryo. Gikk privat på Hausken og ble hørt og forstått, og fikk da prednisolon. Opplevde ikke eksemutbrudd denne gangen 👍🏼 Anonymkode: b8d33...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå