AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Del Skrevet 5. april 2024 Vi gifter oss i juni og fortalte om datoen for ett år siden. Den gangen sa min niese at hun skulle til Nice med ei venninne den helga og derfor ikke kunne komme. Jeg ble litt perpleks, men tenkte kanskje hun endret planene når det nærmet seg. Hun er en av mine nærmeste fordi søsteren min ikke er i bildet og ikke har vært det siden niese var liten. Jeg har derfor vært en slags reservemor i oppveksten. Jeg er så utrolig lei meg for å ikke kunne dele denne dagen med henne. Hvordan unngår jeg at dette ødelegger bryllupet og relasjonen fullstendig? Anonymkode: e626c...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Del Skrevet 5. april 2024 Dere la bryllupet til en dato hvor hun allerede hadde booket tur med en venninne. Det er ikke alltid bare bare å flytte. Sånn kan skje, det er ikke akkurat så hun sier nei takk fordi hun ikke gidder. Anonymkode: 278bc...762 43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Del Skrevet 5. april 2024 Du må alltid regne med at noen ikke kan komme. Ikke la det ødelegge dagen din. Husk at et bryllup er mest viktig for brudeparet, ikke andre mennesker. Selv melder jeg avbud til det meste pga kronisk sykdom. En venninne ble dødelig fornærmet over at jeg ikke kom i konfirmasjon til barnet hennes, som jeg er fadder til. Var virkelig for syk, og det visste hun godt. Husk at ikke alle kan, eller vil, stille på alt man blir invitert til. Bryllup, barnedåp, konfirmasjon, store bursdagsfeiringer, skolegjenforeninger osv. Sånn er det bare. Årsakene kan variere. Selv har jeg fysisk sykdom. Andre kan ha sosial angst, andre planer osv. Kos deg med bryllup 🙂 Anonymkode: d357f...1d5 9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Del Skrevet 5. april 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan unngår jeg at dette ødelegger bryllupet og relasjonen fullstendig? Ved å ikke gjøre dette til en big deal! Det er bare en dag i året hvor hun tilfeldigvis ikke hadde mulighet. Hun hadde allerede planer. Og for å være ærlig, du skjønner nok at ferie med venninne er mer gøy enn bryllup med eldre slektninger? Anonymkode: 6bdba...a23 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Del Skrevet 5. april 2024 Kos deg med dagen og la henne få ha ferien uten dårlig samvittighet. Hun hadde ferieplaner som hun informerte om og sånt kan ikke nødvendigvis flytte. Det er sårt men livet kan være sånn. Anonymkode: d99e8...6ca 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Del Skrevet 5. april 2024 Sorry, men du kan faktisk ikke forvente at hun og venninnen hennes legger om ferieplanene de allerede hadde lagt når du inviterer til bryllup! Anonymkode: 0c762...e76 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Del Skrevet 5. april 2024 Hvis hun hadde bestilt ferien allerede,så forstår jeg henne. Hvis ikke og hun lett kunne flyttet på datoen kan jeg forstå du er skuffet. Hvis det er noe som er viktig for mine nærmeste,så prøver jeg å strekke meg langt for å få det til. Anonymkode: 8225f...b96 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi gifter oss i juni og fortalte om datoen for ett år siden. Den gangen sa min niese at hun skulle til Nice med ei venninne den helga og derfor ikke kunne komme. Jeg ble litt perpleks, men tenkte kanskje hun endret planene når det nærmet seg. Hun er en av mine nærmeste fordi søsteren min ikke er i bildet og ikke har vært det siden niese var liten. Jeg har derfor vært en slags reservemor i oppveksten. Jeg er så utrolig lei meg for å ikke kunne dele denne dagen med henne. Hvordan unngår jeg at dette ødelegger bryllupet og relasjonen fullstendig? Anonymkode: e626c...084 Så du har tenkt å la dette ødelegge dagen din? Samt å bli så lei deg at du ikke kan fortsette å ha et nært og godt forhold til henne? Det høres ikke sunt ut og følelsene dine overfor henne virker utrygge og skjøre. Da er det vanskelig å tro at du har fungert som en ekte reservemor for henne. Du setter et forbehold i din relasjon overfor henne og det er ikke en ekte kjærlighet. Det virker mer som du har vært «flink pike» og gjort plikten din. Og nå forventer du belønning. Tenk på at du med slike følelser kan være med på å ødelegge ferien hennes i Nice. Din niese kan ende opp med å tusle rundt i vakre omgivelser og svelge tungt grunnet dårlig samvittighet fordi reservemoren ikke klarte å la denne negative energien være skjult. Anonymkode: f3762...34d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Del Skrevet 5. april 2024 Du kunne jo flyttet din egen dato hvis det var så viktig at hun kom. Anonymkode: 1d7d9...fa5 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi gifter oss i juni og fortalte om datoen for ett år siden. Den gangen sa min niese at hun skulle til Nice med ei venninne den helga og derfor ikke kunne komme. Jeg ble litt perpleks, men tenkte kanskje hun endret planene når det nærmet seg. Hun er en av mine nærmeste fordi søsteren min ikke er i bildet og ikke har vært det siden niese var liten. Jeg har derfor vært en slags reservemor i oppveksten. Jeg er så utrolig lei meg for å ikke kunne dele denne dagen med henne. Hvordan unngår jeg at dette ødelegger bryllupet og relasjonen fullstendig? Anonymkode: e626c...084 Ganske enkelt. Du slutter å tenke kun på deg selv og innser at folk har et liv uteom deg. Hun har lagt planer FØR du kom fram til dette bryllupet. Hvis hun er så forbanna viktig for deg som du påstår, har DU mulighet til å flytte datoen på bryllupet et år i forveien. Sorry altså, men de er den kjipe her og må jobbe med relasjonen for niesen din er uskyldig her. Prøv å se lengre fram enn din egen nesetipp. Kjenner jeg blir litt forbanna på sånne som projektrer sin egen skuffelse og følelser over på andre. Manipulerende er det. Anonymkode: 1d8ed...903 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Del Skrevet 5. april 2024 Se det fra din niese sitt perspektiv: hun har planlagt en ferie med en venninne, er det virkelig rettferdig at venninnen skal avlyse sin ferie på grunn av ditt bryllup? Jeg skjønner at det er veldig kjipt at hun ikke kommer, og det er lov å føle på, men du kan ikke forvente at ditt bryllup skal gå foran planer som allerede er satt. Det handler ikke nødvendigvis om hva din niese har mest lyst til, men også om respekt for andre som din niese har avtalt med. Om dette ødelegger for dagen eller relasjonen er jo opp til deg og hvilken innstilling du velger å møte dette med. Anonymkode: 01752...4df 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Del Skrevet 5. april 2024 Det var ikke mulig å endre datoen, dessverre, det er en stor logistikk rundt å få det til å passe. Jeg var naiv og trodde halvannet års varsel var nok. Jeg forventer ingen premie for å ha bært flink i oppveksten hennes, nei, det ga selvsagt meg like mye som henne å være der. Nå føles det som at jeg har lagt mer i relasjonen vår og jeg er skikkelig såret. Ikke sint, det er fint at hun har sitt liv, men jeg hadde håpet på andre prioriteringer. Det ødelegger mye av dagen fordi jeg savner mye familie. Jeg har ikke mange. TS Anonymkode: e626c...084 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. april 2024 #13 Del Skrevet 5. april 2024 Du ble perpleks over at hun har et liv og legger planer du ikke vet om...? Hadde hun booket ferien etter at du hadde informert om datoen kunnet jeg skjønt at du ble lei deg, men her var hun allerede opptatt og sa fra om det med en gang. Sånt skjer og det kan være mange grunner til at hun ikke kan eller vil endre de planene. At du tok for gitt at hun ville prioritere bryllupet, uten å engang snakke med henne om det er ikke hennes feil. Hun har vært åpen og ærlig om sine planer, om dette går ut over forholdet deres er det kun din egen feil. Jeg meldte avbud til min nieses konfirmasjon, på grunn av ting som dukket opp lenge etter at vi hadde fått vite datoen, fordi det dukket opp noe som var vanskelig å flytte på og som for meg var viktigere å prioritere. Jeg synes det var veldig trist, men det var likevel den beste løsningen totalt sett for meg - og både konfirmanten og hennes mor hadde forståelse for det. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #14 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg uttrykker selvsagt ikke min skuffelse direkte til henne, ei heller andre i familien. Følelsene er der likevel, derfor denne tråden (og endeløse samtaler med mannen min). TS Anonymkode: e626c...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 5. april 2024 #15 Del Skrevet 5. april 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det var ikke mulig å endre datoen, dessverre, det er en stor logistikk rundt å få det til å passe. Jeg var naiv og trodde halvannet års varsel var nok. Jeg forventer ingen premie for å ha bært flink i oppveksten hennes, nei, det ga selvsagt meg like mye som henne å være der. Nå føles det som at jeg har lagt mer i relasjonen vår og jeg er skikkelig såret. Ikke sint, det er fint at hun har sitt liv, men jeg hadde håpet på andre prioriteringer. Det ødelegger mye av dagen fordi jeg savner mye familie. Jeg har ikke mange. TS Anonymkode: e626c...084 Du skjønner vel selv at dette er irrasjonelle følelser? Hun har allerede planer denne datoen, de er to personer som har satt av ferie og bestilt tur, og du mener altså at hun skal avbestille turen og med det både 1. potensielt tape ganske mye penger og 2. lage problemer for veninnen sin? Her lager du deg problemer som ikke finnes - at du er «skikkelig såret» og «har lagt mer i relasjonen». Nei, du har ikke det - hun har allerede gjort en avtale FØR du kom med din dato, det betyr ikke at du betyr mindre for henne. Du har to alternativer: endre bryllupsdato eller kom over dette ikke-problemet. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #16 Del Skrevet 5. april 2024 Man kjenner trollet på lukten. Anonymkode: f3815...614 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #17 Del Skrevet 5. april 2024 Du må også innse at for henne er du bare en tante. Hun er ung og gleder seg til å dra på venninnetur. Klart det er viktigere for henne enn ditt bryllup. Anonymkode: ae81f...096 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #18 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Man kjenner trollet på lukten. Anonymkode: f3815...614 Tydeligvis ikke. Hvorfor må du gjøre narr av livet mitt? AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du må også innse at for henne er du bare en tante. Hun er ung og gleder seg til å dra på venninnetur. Klart det er viktigere for henne enn ditt bryllup. Anonymkode: ae81f...096 Tja, hun er 30. Og irrasjonelle følelser er også følelser? Du la kanskje merke til at jeg ba om råd til å håndtere dette, ikke til å overtale henne? TS Anonymkode: e626c...084 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #19 Del Skrevet 5. april 2024 TS, jeg skjønner at du er skuffet. Virker også litt merkelig at de hadde bestilt reise så lang tid i forveien? Det kan jo dukke opp mye uforutsett i løpet av så lang tid. For min del ville jeg ikke hatt mulighet til å gjøre det, på grunn av jobb etc. Men, om dette virkelig er reelt, så får du bare ta det som skjedde til etterretning, og gjennomføre bryllupet sammen med mannen din og de andre som kommer, bare kose deg og la tankene fare. Det er ikke noe du får gjort med dette likevel. Hvis det var så veldig viktig at hun kom, burde dere kanskje ha snakket sammen før du og mannen fastsatte dato. Anonymkode: 25912...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #20 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det var ikke mulig å endre datoen, dessverre, det er en stor logistikk rundt å få det til å passe. Jeg var naiv og trodde halvannet års varsel var nok. Jeg forventer ingen premie for å ha bært flink i oppveksten hennes, nei, det ga selvsagt meg like mye som henne å være der. Nå føles det som at jeg har lagt mer i relasjonen vår og jeg er skikkelig såret. Ikke sint, det er fint at hun har sitt liv, men jeg hadde håpet på andre prioriteringer. Det ødelegger mye av dagen fordi jeg savner mye familie. Jeg har ikke mange. TS Anonymkode: e626c...084 Hvis hun allerede hadde planlagt og bestilt turen er det naturlig at hun ikke kan delta i bryllupet ditt. Jeg skjønner at du er lei deg, men her må du jobbe med egne følelser. Dette handler om ditt eget savn etter familie, ikke spesifikt denne niesen. Anonymkode: 51aab...f7f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå