AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Del Skrevet 5. april 2024 Tenk at man kjører på en 50- sone vei som svinger 90° til høyre, mens rett frem er det en parkeringsplass. Skal man da blinke til høyre i svingen, eller regnes dette som om man bare fortsetter på samme vei uten å svinge av, og derfor trenger man ikke blinke? Anonymkode: cdabf...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Del Skrevet 5. april 2024 Du skal ikke blinke i svinger. Blinklys er for å gi signal om at du skal forlate den veien du er på. Dersom du skal til parkeringsplassen skal du derimot blinke. Anonymkode: 0db94...4fe 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skal ikke blinke i svinger. Blinklys er for å gi signal om at du skal forlate den veien du er på. Dersom du skal til parkeringsplassen skal du derimot blinke. Anonymkode: 0db94...4fe Ja, det var det jeg også trodde. Men hvis man skal til parkeringsplassen, så er jo den rett frem, og da blir det vel litt rart å blinke til venstre? Anonymkode: cdabf...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Del Skrevet 5. april 2024 Svinger er vel aldri 90 grader... Skader aldri å blinke uansett i tvilstilfeller Anonymkode: f5463...c51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svinger er vel aldri 90 grader... Skader aldri å blinke uansett i tvilstilfeller Anonymkode: f5463...c51 Jo, den er faktisk 90 °. Anonymkode: cdabf...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. april 2024 #6 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Svinger er vel aldri 90 grader... Skader aldri å blinke uansett i tvilstilfeller Anonymkode: f5463...c51 Sviinger kommer i alle grader fra 0 til 180 grader... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Del Skrevet 5. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, den er faktisk 90 °. Anonymkode: cdabf...7bf Og da er det ikke en sving, men et kryss... Anonymkode: f5463...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Del Skrevet 5. april 2024 Men er den en blindvei da eller? Eller må du av veien for å komme til parkeringsplassen? For må du av veien så skal du jo blinke. Men er det en blind vei så trenger du ikke det. Det er jo lettere for dem som er på parkeringsplassen og skal ut av den å se hvor du skal å. Skal du av så kan jo dem kjøre ut på veien. Anonymkode: bae07...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Del Skrevet 5. april 2024 2 minutter siden, Hensatt said: Sviinger kommer i alle grader fra 0 til 180 grader... 0 graders sving..? 90 grader er noe annet uansett. Anonymkode: f5463...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og da er det ikke en sving, men et kryss... Anonymkode: f5463...c51 Litt rart at det er et kryss når det er en vei med en avstikker rett frem som er en parkeringsplass? 🤔 Anonymkode: cdabf...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Del Skrevet 5. april 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Litt rart at det er et kryss når det er en vei med en avstikker rett frem som er en parkeringsplass? 🤔 Anonymkode: cdabf...7bf Hvorfor er det rart? Det er da irrelevant for de andre bilene om du skal parkere eller kjøre videre når kjører høyre/venstre/høyre, de vil vite hvor du skal. Anonymkode: f5463...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det rart? Det er da irrelevant for de andre bilene om du skal parkere eller kjøre videre når kjører høyre/venstre/høyre, de vil vite hvor du skal. Anonymkode: f5463...c51 Okay, skal jeg blinke til høyre og kjøre til høyre når jeg fortsetter på samme veien da, og blinke til venstre og kjøre rett frem om jeg skal til parkeringsplassen? Anonymkode: cdabf...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #13 Del Skrevet 5. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Okay, skal jeg blinke til høyre og kjøre til høyre når jeg fortsetter på samme veien da, og blinke til venstre og kjøre rett frem om jeg skal til parkeringsplassen? Anonymkode: cdabf...7bf Men du skulle jo til høyre? Skal du til parkeringsplassen har du vikeplikt fra høyre. Du kan jo blinke til venstre hvis du har bil bak deg for å signalisere at du stopper i den situasjonen Anonymkode: f5463...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 5. april 2024 #14 Del Skrevet 5. april 2024 Har opplevd mange veier hvor forkjørsveien svinger 90 grader og du har en avkjørsel rett fram. Kjører du på forkjørsvei, trenger du ikke blinke om du følger denne. Jeg ville heller blinke til venstre om jeg skulle inn på parkeringsplassen. Da forteller du at har tenkt å svinge av veien. Sannsynligvis vil du bremse ned litt ekstra også om du skal inn på parkeringa. Du kaster deg vel ikke inn dit i 50% i timen? Og med rett bruk av blinklyset, forteller du de bak deg at du ikke har tenkt å følge hovedveien lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #15 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du skulle jo til høyre? Skal du til parkeringsplassen har du vikeplikt fra høyre. Du kan jo blinke til venstre hvis du har bil bak deg for å signalisere at du stopper i den situasjonen Anonymkode: f5463...c51 Noen ganger skal jeg til høyre og noen ganger skal jeg på parkeringsplassen. Har fått høre at det er feil å blinke i en retning jeg ikke skal. Anonymkode: cdabf...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #16 Del Skrevet 5. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Noen ganger skal jeg til høyre og noen ganger skal jeg på parkeringsplassen. Har fått høre at det er feil å blinke i en retning jeg ikke skal. Anonymkode: cdabf...7bf Blinklys er kommunikasjon som skal gjøre ferdsel mer smidig for alle. Det vil være situasjonener hvor det er riktig å blinke, slik som i denne. For mye kommunikasjon er bedre enn for lite. Anonymkode: f5463...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. april 2024 #17 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen ganger skal jeg til høyre og noen ganger skal jeg på parkeringsplassen. Har fått høre at det er feil å blinke i en retning jeg ikke skal. Anonymkode: cdabf...7bf Du skal jo av hovedveien om du skal inn på parkeringsplassen og det er heller aldri "feil" å signalisere hvor du skal så lenge du ikke svinger motsatt vei av der du blinker. Så er du i tvil er det bare å blinke og være glad og ikke overtenke det så mye 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. april 2024 #18 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og da er det ikke en sving, men et kryss... Anonymkode: f5463...c51 En sving kan da fint være 90 grader uten å være et kryss. Kan være veien går rundt et gatehjørne eller en annen grunn som gjør at svingen må være 90 grader eller mer for den del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. april 2024 #19 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 0 graders sving..? 90 grader er noe annet uansett. Anonymkode: f5463...c51 Noe annet enn hva? En sving kan ha både 90 og 180 grader og trenger ikke ha en rett vinkel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #20 Del Skrevet 5. april 2024 Kan du legge inn en lenke til Google Maps med stedet? Da blir det lettere å dømme spesifikt din situasjon. Anonymkode: 1dd76...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå