Gå til innhold

Hvor mange kilo er det mulig å gå ned på en måned?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer jo an på hva du veier i utgangspunktet Med periodisk faste og 2 måltider med 600 kalorier mellom 12 og 18, gikk jeg ned 9 kg første måned. Utgangspunkt 118 kg

Anonymkode: 0098a...fd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg mann 107 kg gjekk ned til 87 kg på 3-4 mnd. Gjekk lange turer i denne perioden rund 30000 skritt. Forbrenning mellom 3k og 4k. Mistet masse muskelmasse, men fult mulig med 5 kg i uka.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk ned 6 kg på 1 mnd ble legen bekymret. Med god grunn, til tross for at jeg er 174 høy og veide 90 kg (fra 96). Det er ikke bra for verken kropp eller psyke å gå ned så mye. Samma om det er frivillig eller ufrivillig. 

Max 4 kg i mnd, aka 1 kg i uka. Helst holde seg jevnt 0.5 kg om man skal gå ned. Kan gå ned mer om bmi er 33 og over, men husk at man mister hovedsakelig muskelmasse om man er under 33 i bmi og går ned så mye. 

Du ønsker muskelmasse. Selv om vekta er den samme, har en trent person med 30 i bmi en helt annen kroppsfasong enn en utrent person. 

Anonymkode: dc725...eec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hva målet ditt er. Skal det være varig eller har du et raskt mål som er viktig for deg?
Jeg oppdaget at jeg ikke fikk lukket bunaden i fjor, helt umulig og flere cm i sprik,  en måned før konfirmasjon av barn og jeg ønsket virkerlig å bruke bunaden min (og alle systuer hadde ikke kapasitet på då kort tid på den årstiden). Jeg startet strengt regime med meg selv, måtte justere litt underveis for å fungere i hverdagen og på jobb uten å få hodepine, men jeg klarte å gå ned 6kg på en måned og nok cm til at bunaden passet. Så hvis du feks har mål om bunad skal passe på en måned så kan det gå. Jeg spiste sunt og ikke godteri, spiste meg mett på mye grønnsaker og knekkebrød, og siste uken før målet så unngikk jeg salt og spiste lite karbohydrater for å unngå å binde vann i kroppen. Det gikk. Og bunaden passet. Men det går ikke i lengden og når jeg startet å spise normalt sunt igjen så gikk jeg opp igjen. 

Anonymkode: fcb87...d60

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da jeg gikk ned 6 kg på 1 mnd ble legen bekymret. Med god grunn, til tross for at jeg er 174 høy og veide 90 kg (fra 96). Det er ikke bra for verken kropp eller psyke å gå ned så mye. Samma om det er frivillig eller ufrivillig. 

Max 4 kg i mnd, aka 1 kg i uka. Helst holde seg jevnt 0.5 kg om man skal gå ned. Kan gå ned mer om bmi er 33 og over, men husk at man mister hovedsakelig muskelmasse om man er under 33 i bmi og går ned så mye. 

Du ønsker muskelmasse. Selv om vekta er den samme, har en trent person med 30 i bmi en helt annen kroppsfasong enn en utrent person. 

Anonymkode: dc725...eec

Har du kilder på det her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp

Anonymkode: 458df...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold. 

Matas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...