AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #81 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med de fleste utenlandske menn føler jeg nesten jeg fornærmer de hvis jeg spanderer, de føler seg liksom mindre mann. Jeg har blitt så vant til i Norge å betale for meg selv og spandere at det aldri føles helt rett. Med en norsk mann føles det som 50/50 regningen allerede starter på første date, vi skal bære så innmari likestilte at det blir som et profesjonelt partnerskap. Jeg har utenlandsk kjæreste nå og det er så søtt, han vil holde og kysse hånden min hele tiden overalt, er bare sånne små ting som gjør forskjellen, får en til å føle seg komfortabel og satt pris på. 🥰 Spiller ikke så stor rolle hvem betaler, det er jo bare gesturer som fører til at man føler seg satt pris på som er viktige. Anonymkode: bc3be...fbb Men klarer du å se hvorfor det er blitt slik som det er i Norge? Klarer du å sette deg litt inn i mannen her, eller mener du bare at det er mannen som skal forstå deg? Jeg er helt enig med at ting burde vært annerledes, men damer som mener slikt som deg tier når debatten står på Anonymkode: 4f516...f3f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #82 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor sitter det så langt inne å spandere på noen? Jeg kan spandere på venninner, kolleger, eller andre bekjente, det gir meg mye glede å gi. Og jeg synes det er veldig hyggelig når noen spanderer på meg. Mennesker som er egoistiske og gjerrige er det gjerne på mange andre fronter i livet enn bare det med penger. Jeg har sett den type mennesker, og jeg kunne aldri tenke meg et forhold med en sånn person. Anonymkode: 589e9...d67 Det handler om å spandere på damer. Jeg vil heller spandere på familie, venner, kolleger. Blir bare helt feil i en datingsituasjon. Hun skal evt like meg basert på min reelle attraktivitet, væremåte etc, ikke hvorvidt jeg spanderer på henne eller ikke, skynder meg slik at jeg rekker å åpne dører for henne osv. Hvis damer tror at jeg er gjerrig, så tar de feil. Jeg brenner heller opp en hundrelapp enn å for eksempel spandere en øl, med mindre jeg vet nok om henne til at jeg vet at hun er typen til å spandere og like gjerne kunne spandert på meg. Anonymkode: b6567...724 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 6. april 2024 #83 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler om å spandere på damer. Jeg vil heller spandere på familie, venner, kolleger. Blir bare helt feil i en datingsituasjon. Hun skal evt like meg basert på min reelle attraktivitet, væremåte etc, ikke hvorvidt jeg spanderer på henne eller ikke, skynder meg slik at jeg rekker å åpne dører for henne osv. Hvis damer tror at jeg er gjerrig, så tar de feil. Jeg brenner heller opp en hundrelapp enn å for eksempel spandere en øl, med mindre jeg vet nok om henne til at jeg vet at hun er typen til å spandere og like gjerne kunne spandert på meg. Anonymkode: b6567...724 Hm, ble visst anonym. Jeg svarer også i en annen tråd nå og der er jeg anonym. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #84 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og denne mannen ser etter en kvinne som også er trygg i seg selv, som kan vise interesse og omtenksomhet osv.. En dame som stadig trenger bekreftelse, som ikke klarer å ta vare på seg selv, som ikke tar noe initiativ er ikke mye å trakte etter. Bare lurer… kan det tenkes at du bare ikke har møtt den riktige, norske mannen for deg? At du ikke så lett utvikler følelser?Eller er det slik at du lett blir sjarmert og før følelser for utenlandske menn? Jeg har vært på utallige dater med norske kvinner, og i stedet for klage og syte over den norske kvinnen, så aksepterer jeg heller at det tar litt tid å finne en god match Anonymkode: 4f516...f3f Du har misforstått totalt, og sånn sett er ditt innlegg en bekreftelse på det både jeg og TS skriver. Det er ikke sånn at fordi om man er svak for det jeg vil kalle maskulin energi og trygghet, at man som kvinne ikke klarer å ta vare på seg selv eller trenger veldig masse bekreftelse. Dette handler om å tenne en gnist hos hverandre. En del norske menn (nei, langt fra alle) blir dessverre for tafatte og har litt å lære når det gjelder flørting og romantikk. Du trenger forresten ikke å bekymre deg for meg; jeg er veldig lykkelig gift (med en svenske). Anonymkode: 30e45...628 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #85 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det handler om å spandere på damer. Jeg vil heller spandere på familie, venner, kolleger. Blir bare helt feil i en datingsituasjon. Hun skal evt like meg basert på min reelle attraktivitet, væremåte etc, ikke hvorvidt jeg spanderer på henne eller ikke, skynder meg slik at jeg rekker å åpne dører for henne osv. Hvis damer tror at jeg er gjerrig, så tar de feil. Jeg brenner heller opp en hundrelapp enn å for eksempel spandere en øl, med mindre jeg vet nok om henne til at jeg vet at hun er typen til å spandere og like gjerne kunne spandert på meg. Anonymkode: b6567...724 Slutt nå da. Dette handler ikke om penger, men om å tørre å ta regien i en situasjon. Anonymkode: 30e45...628 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #86 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har misforstått totalt, og sånn sett er ditt innlegg en bekreftelse på det både jeg og TS skriver. Det er ikke sånn at fordi om man er svak for det jeg vil kalle maskulin energi og trygghet, at man som kvinne ikke klarer å ta vare på seg selv eller trenger veldig masse bekreftelse. Dette handler om å tenne en gnist hos hverandre. En del norske menn (nei, langt fra alle) blir dessverre for tafatte og har litt å lære når det gjelder flørting og romantikk. Du trenger forresten ikke å bekymre deg for meg; jeg er veldig lykkelig gift (med en svenske). Anonymkode: 30e45...628 Jeg skjønner godt hva du mener, men det håpløse her er jo at du med mange kvinner ikke ser at dere har vært med å forme dagens mann til det vi er i dag. Jeg er glad på dine vegne også, for at du har funnet deg en svenske. Den romantikken dere etterspør er noe vi mer enn gjerne gir, men ikke før vi har blitt litt kjent. Vi har dette inne i oss, og vi vil gjerne få det ut. Dessverre er det fort gjort at dette havner i kategorien «uønsket oppmerksomhet». Det er et håpløst tema å ta opp når den som ønsker noe overhode ikke er interessert i å prøve å forstå hvorfor det ikke er så enkelt å gi dette. Jeg kan jo selvsagt si det samme, at det er lettere for meg å være den mannen jeg vil være i utlandet. Men jeg foretrekker en norsk dame. Og ja, det finnes heldigvis oppegående damer her i landet Anonymkode: 4f516...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #87 Del Skrevet 6. april 2024 Melder meg ut her etter dette: Måten dere omtaler norske menn bare er nedbrytende. Dette gjør bare at vi trekker oss unna og mister interessen. Da må hver så god det store utland ta dere 🤷♂️ Anonymkode: 4f516...f3f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobTheNoob Skrevet 6. april 2024 #88 Del Skrevet 6. april 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Mann her. Jeg er så enig i med deg, men her får jeg inntrykk om at du snakker du mer om date med noen du allerede har møtt om eller når du er i et forhold. Da er det helt klart naturlig å gi det lille ekstra.æ (snakker om spandere). Alle de andre faktene er normal folkeskikk alle burde vise. Første møte igjennom nettdating / app dating derimot er en annen sak. Anonymkode: 39992...d95 Jeg tar egentlig for meg hele spekteret fra folk jeg ikke kjenner, til første date og kjæreste. Mye av det andre kaller "gentleman" er hva jeg kaller minimum folkeskikk og jeg liker å føle at jeg tar vare på andre - og særlig daten/kjæresten. Men glad for å se vi er flere med tilsvarende holdninger. 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #89 Del Skrevet 6. april 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Du har misforstått totalt, og sånn sett er ditt innlegg en bekreftelse på det både jeg og TS skriver. Det er ikke sånn at fordi om man er svak for det jeg vil kalle maskulin energi og trygghet, at man som kvinne ikke klarer å ta vare på seg selv eller trenger veldig masse bekreftelse. Dette handler om å tenne en gnist hos hverandre. En del norske menn (nei, langt fra alle) blir dessverre for tafatte og har litt å lære når det gjelder flørting og romantikk. Du trenger forresten ikke å bekymre deg for meg; jeg er veldig lykkelig gift (med en svenske). Anonymkode: 30e45...628 Sal man tenne en gnist, så må man åpne lommeboka. Anonymkode: 4b9a9...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #90 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor dette er så vanskelig for mange damer å forstå. Disse damene fremstår for meg virkelighetsfjern og ekstremt selvsentrerte. Mistenker at disse mennene som klager på at de ikke får seg dame, ikke ønsker seg en slik dame. Og til dere damer som ikke ser kvaliteten i norske menn, men som blendes av sjarmen til den utenlandske (danske) mannen - det er mange flere utenlandske menn enn norske! Dra ut og finn en da 🤷♂️ Anonymkode: 4f516...f3f Vi har gjort nettopp det. Anonymkode: 7d1a3...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #91 Del Skrevet 6. april 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Melder meg ut her etter dette: Måten dere omtaler norske menn bare er nedbrytende. Dette gjør bare at vi trekker oss unna og mister interessen. Da må hver så god det store utland ta dere 🤷♂️ Anonymkode: 4f516...f3f Er jo de erfaringer bi har hatt da 🤷♀️ Anonymkode: bc3be...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #92 Del Skrevet 6. april 2024 Majer skrev (11 timer siden): Dersom ingen menn spanderer så forsvinner usikkerheten rundt det. Forskjellen på menn som spanderer og menn som drar på bordeller er at mennene på sistnevnte er ærlige Wtf. Anonymkode: 16109...fed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #93 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er jo de erfaringer bi har hatt da 🤷♀️ Anonymkode: bc3be...fbb Joda, men da trenger du vel strengt tatt bare å lese litt om noen menns erfaringer med den norske kvinnen for å forstå hvorfor norske menn er som de er 🤷♂️ For med den late og ignorante generaliseringen som fremgår her tilsier i så fall at norske menn og kvinner burde holde seg unna hverandre. En fant seg en partner her, en annen der. Det er sånn det er. Og de som er så heldig med å finne ser noen, burde holde seg for god til å rakke ned på alle andre som ikke gjør dette. Et standard råd som gis her og andre steder er. Gå litt i deg selv om livet butter imot, og ikke forvent at andre skal endre seg. Dette gjelder like mye meg som for alle andre Anonymkode: 4f516...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #94 Del Skrevet 6. april 2024 Tips til norske kvinner: Fokuser mer på dere selv og hvordan dere selv kan fremstå som attraktive. Bruk mindre energi på å fortelle menn hvordan de skal være. Det er likestilling i Norge, og dette er ikke en buffet hvor man velger de aspektene man drar fordel av, og forkaste de aspektene man ikke liker. At du skal få penger av menn fordi du har vagina er det motsatte av likestilling, ferdig snakka. I andre land hvor kvinner får mer penger av menn må kvinner også gi noe tilbake. Kvinner som er underordnet mannen kan få penger, med mindre det er slik du vil ha det må du betale 50/50. Anonymkode: fd3cd...415 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #95 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tips til norske kvinner: Fokuser mer på dere selv og hvordan dere selv kan fremstå som attraktive. Bruk mindre energi på å fortelle menn hvordan de skal være. Det er likestilling i Norge, og dette er ikke en buffet hvor man velger de aspektene man drar fordel av, og forkaste de aspektene man ikke liker. At du skal få penger av menn fordi du har vagina er det motsatte av likestilling, ferdig snakka. I andre land hvor kvinner får mer penger av menn må kvinner også gi noe tilbake. Kvinner som er underordnet mannen kan få penger, med mindre det er slik du vil ha det må du betale 50/50. Anonymkode: fd3cd...415 Likestilling er frihet til å skape eget liv. Det finnes garantert menn som vil betale mer, folk er ulike. Som det er kvinner som betaler mer. Ts kan finne noen som er tradisjonelle for seg. Du bruker også energi på å fortelle hvordan kvinner skal være, selvinnsikt? Anonymkode: 16109...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #96 Del Skrevet 6. april 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, men da trenger du vel strengt tatt bare å lese litt om noen menns erfaringer med den norske kvinnen for å forstå hvorfor norske menn er som de er 🤷♂️ For med den late og ignorante generaliseringen som fremgår her tilsier i så fall at norske menn og kvinner burde holde seg unna hverandre... Anonymkode: 4f516...f3f 🤣 Anonymkode: bc3be...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 6. april 2024 #97 Del Skrevet 6. april 2024 Det er når jeg leser sånt om dagens norske menn at jeg skjønner jeg er blitt gammel . . . . say no more . . . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #98 Del Skrevet 6. april 2024 17 minutter siden, senior said: Det er når jeg leser sånt om dagens norske menn at jeg skjønner jeg er blitt gammel . . . . say no more . . . Ja ikke sant. Kvinner skal holde seg på kjøkkenbenken, menn skal være forsørger. Anonymkode: fd3cd...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #99 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 9.43): Takk for at du bekrefter at norske feminister sier de ønsker likestilling, men egentlig bare når det passer de selv. Anonymkode: 4424b...880 Men herregud, hva trodde du feminisme er? 😄 Anonymkode: aab37...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #100 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja ikke sant. Kvinner skal holde seg på kjøkkenbenken, menn skal være forsørger. Anonymkode: fd3cd...415 Du forsørger ingen ved å spandere en kaffe. Jeg har spandert lunsj, kake og kaffe på mor, venner, kolleger, barnas venner. Betyr det at jeg forsørger dem, eller kan jeg kreve sex tilbake? Og en annen ting - når du kommer på middagsbesøk til en dame, betaler du henne halvparten av det produktene kostet og halvparten av arbeidet med tilberedning av maten? Hvis ikke - hvorfor snylter du? Dama er ikke forpliktet til å forsørge deg? Anonymkode: 7d1a3...138 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå