Gå til innhold

Et veldig godt dating-tips til norske menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Here we go again…

Jeg skjønner deg godt. Dette er ikke noe tips, det er slik vi egentlig er og vil være. 
Nå har det seg slik at samfunnet i Norge har endret seg drastisk, Norske menn har prøvd å tilpasse seg et samfunn som i større og større grad setter en begrensing på denne type handlinger. 

I de aller fleste land vet menn hvordan de skal være, og samfunnet er lagt opp slik - også (kanskje spesielt) USA. Her har vi blitt så like, og det har vært ønsket at det skal være slik. Det er småting du ber om, men jeg mistenker likevel at norske menn har fått det opp til halsen å bli dratt i alle retninger om hvordan vi skal være. Vi kommer aldri til å bli god nok for dere damer som sammenligner oss med menn fra andre land. Men det er en veldig urettferdig sammenligning, for spillereglene her er helt annerledes

Anonymkode: 4f516...f3f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Engel skrev (40 minutter siden):

Enig, det er normal folkeskikk å gjøre sånt, uansett om det er en date, en venn eller en kollega. Dessverre er det ikke tvil om at det som har vært normal folkeskikk er på vei ut, spesielt i dating. Og det gjelder ikke bare de unge dessverre. Men tråder som dette viser jo godt hvor lite som faktisk skal til for at menn skal lykkes bedre innen dating. Litt omtanke og folkeskikk er alt som trengs.

Dette var min erfaring med norske menn på Tinder. De ønsket helst null innsats fra sin egen side, gjerne at dama kommer hjem til dem for date, og forventet en hel del ting.

Anonymkode: 7d1a3...138

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Greit med folkeskikk ja, og det vil nok utvilsomt også hjelpe litt på date. Samtidig tror jeg nok ikke det er det som er mest avgjørende for å lykkes, det skal normalt noe mer til på date enn bare å vise normal høflighet...Det skal jo klaffe litt også, og det finne man ikke ut ved at man bare er høflige med hverandre hele tiden ;) 

Anonymkode: 4ac47...0a2

Poenget er at normal høflighet er MINIMUMSKRAV. Uteblir dette, så vil du gjerne ikke komme lenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Here we go again…

Jeg skjønner deg godt. Dette er ikke noe tips, det er slik vi egentlig er og vil være. 
Nå har det seg slik at samfunnet i Norge har endret seg drastisk, Norske menn har prøvd å tilpasse seg et samfunn som i større og større grad setter en begrensing på denne type handlinger. 

I de aller fleste land vet menn hvordan de skal være, og samfunnet er lagt opp slik - også (kanskje spesielt) USA. Her har vi blitt så like, og det har vært ønsket at det skal være slik. Det er småting du ber om, men jeg mistenker likevel at norske menn har fått det opp til halsen å bli dratt i alle retninger om hvordan vi skal være. Vi kommer aldri til å bli god nok for dere damer som sammenligner oss med menn fra andre land. Men det er en veldig urettferdig sammenligning, for spillereglene her er helt annerledes

Anonymkode: 4f516...f3f

Dansk samfunn er da ikke så forskjellig fra norsk. Like stor andel kvinner er i arbeid. Danske kvinner er frigjort og selvstendige. Likevel er det forskjell. Så nei, ikke skyld på damene. Dere gidder ikke engang å bytte ut joggebuksa med jeans, klippe håret eller dusje før date.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lava Anne skrev (Akkurat nå):

For en meggete tråd. Skjerp dere, damer og ta helg.

Det er da ikke meggete å si at menn bør skjerpe seg hvis de ikke får damer, men gjerne vil ha. Det sier vi i alle sammenhenger. Får du ikke jobb, så må du skjerpe deg og endre noe i deg selv - hvordan du fremstår, hvilken kompetanse du besitter, hvilke jobber du søker og så videre. Kommer du ikke inn på universitetet på grunn av karakterkravet, så må du heise opp karakterene. Så hvorfor skal det være annerledes med dating? Vi skriver om det vi har opplevd, slik at menn unngår å gjøre lignende tabber selv.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Poenget er at normal høflighet er MINIMUMSKRAV. Uteblir dette, så vil du gjerne ikke komme lenger.

Klart det, men poenget mitt er jo at det ikke er nok i seg selv. Det finnes for øvrig en del menn som gjør alt det, men som likevel ikke blir vurdert som aktuelle, så det er jo ikke noe nytt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dansk samfunn er da ikke så forskjellig fra norsk. Like stor andel kvinner er i arbeid. Danske kvinner er frigjort og selvstendige. Likevel er det forskjell. Så nei, ikke skyld på damene. Dere gidder ikke engang å bytte ut joggebuksa med jeans, klippe håret eller dusje før date.

Lurer litt på hvilket miljø du er i. Hos "oss" er det i alle fall ingen som går rundt med jobbebukse offentlig, håret klippes selvsagt jevnlig, tenner og kropp stelles vanlig. Selvsagt dusjer man. Det er da helt normalt for vanlige oppegående mennesker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er absolutt feminist, men det er noe fantastisk å føle seg litt "tatt vare på" og verdsatt på første date. Så enkelt som at han spør "hva vil du ha?" Og spanderer den første kaffen/ølen (og hvis det blir fler så tar jeg neste.) Han ene hadde tatt med seg en kurv med bringebær på første date. De har en slags selvfølgelighet over at de skal være en slags "vert" om dere skjønner. Og det har fått meg til å føle meg trygg, smigret og verdsatt. Alle de utenlandske har også sendt meg en melding rett etter daten og takket for den. Det setter jeg veldig stor pris på.

Anonymkode: 6e7cf...3d2

Alt du sier her legger opp til en asymmetri.

»Menn og kvinner er helt like altså, og vi skal ha millimeterpresisjon på lønn, deling arbeidsoppgaver. Meeeen… _han_ må jo få _meg_ til å føle meg litt spesiell…. gi meg en kurv bringebær, betale første drikke, takke meg for daten, være en vert, ta vare på meg.

Han skal være en _mann_ sånn at jeg kan få være en _kvinne_. Selv om begrepene mann og kvinne har opphørt å ha noen som helst verdi for oss feminister.

Anonymkode: 921cf...9c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes innlegget til ts er godt. Og min erfaring med norske menn er at de er rause og omsorgsfulle. Og så er jeg det samme tilbake. Det legger grunnlag for en god relasjon. Det skal ikke mye til. Invitere på en kaffe og spandere denne. Dele paraplyen når det regner. Tilby å hente for at det blir enklere å møtes. Osv. 

Men jeg nærmer meg 50, så kanskje menn i min generasjon er flinkere til å vise oppmerksomhet og omtanke på dater? 

Anonymkode: 1b44f...b7a

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Here we go again…

Njæ. Jeg synes hele den "feminismen har ødelagt norske menn" er en eneste stor (og dårlig) løgn og unnskyldning fra menn med elendig oppdragelse. Hvis du går som en subb, dusjer sjelden, går i kjipe klær, har en sjuskete leilighet og allikevel forventer at pene damer skal komme hjem til deg, spise takeaway-mat og gi deg sex etterpå, så handler det om en form for sosial uintelligens som aldri feministene har ønsket seg. - Som ingen har ønsket seg. 

Det har rett og slett vært en generasjon eller to for mye med foreldre med for stort fokus på selvrealisering og "ingen skal fortelle meg hvordan (dvs 'om') jeg skal oppdra unga mine". 

Det har ikke noe med feminismen å gjøre men latskap og velstand. I Norge har man blitt bedagelige fordi vi har det så bra, så det å legge inn noe egeninnsats i noe oppleves som "urettferdig" og traumatiserende. 

Og denne "identitetskrisa" rammer jo enkelte miljøer og ikke andre. Det har med sosial status å gjøre. Både de rikeste og fattigste gir faen i sosiale normer. Høyere middelklasse bryr seg mye mer om det og oppdrar unga sine. 

Anonymkode: e4d93...f65

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er tydelig enkelte i tråden føler seg truffet og lirer av seg med likestillingsprat, enklere det enn å måtte utvikle omsorgsfulle evner og ikke være en gnien egoist. Det blir som trådene hvor menn savner at damen gjør seg litt flid for han og enkelte damer raser, jeg føler meg ikke truffet fordi jeg liker å pynte meg og varte opp for den jeg liker. Hadde jeg visst at jeg var en lat egoist hadde jeg nok ropt likestilling. 

Dere gjør dere jo bare en bjørnetjeneste, ts kommer med et godt tips og dette kunne økt attraksjonen deres betraktelig. 

Anonymkode: 87c58...24c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hun som stod fram i mdia og skrøt av at hun spiste gratis pga mye dating har nok ødelagt mye😝

hun var vel fra usa - der er ting litt annerledes... 

norske menn (og kvinner) roper om likestilling - og jeg er helt for likestilling! MEN jeg er også enig med ts i at når menn tar litt ansvar på daten, betaler for den første drikken( jeg og betaler for den andre om det blir sånn), er litt mer på når det kommer til å være på denne daten, så føles det så mye bedre å være på date...  Det blir fort litt "kompisaktig" med norske menn, men hvem vil date en kompis?  En mann som vet hva han vil, som viser interesse (når han får det tilbake seff), det er fy søren meg så attraktivt.

Til deg som fikk vippskrav, gudhjelpemeg så usjarmerende!

Anonymkode: 57d03...001

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært på en del dater med norske menn, og noen utenlandske (flere fra USA). Og jeg vil bare dele mitt råd, for jeg har nesten utelukkende følt meg mye bedre med de utenlandske. Jeg er absolutt feminist, men det er noe fantastisk å føle seg litt "tatt vare på" og verdsatt på første date. Så enkelt som at han spør "hva vil du ha?" Og spanderer den første kaffen/ølen (og hvis det blir fler så tar jeg neste.) Han ene hadde tatt med seg en kurv med bringebær på første date. De har en slags selvfølgelighet over at de skal være en slags "vert" om dere skjønner. Og det har fått meg til å føle meg trygg, smigret og verdsatt. Alle de utenlandske har også sendt meg en melding rett etter daten og takket for den. Det setter jeg veldig stor pris på.

Med alle de norske har det blitt litt sånn kleint med hvem som skal bestille, betale osv. Litt som om norske menn er redd for å gjøre noe feil. Men jeg vil fortelle dere at det blir aldri feil om dere tar litt vare på dama fra aller første stund, og det betyr ikke at hun kommer til å forvente at du spanderer alt. Det trenger ikke å være å spandere en gang. Men å ha et slags fokus på henne helt fra starten, og ha en sikkerhet i din rolle. Da vil hun nok føle seg mindre usikker, og daten vil gå bedre. 

Noen som kjenner seg igjen?

Da føler jeg meg veldig utenlandsk :)  Jeg spanderer med mindre dama kaster seg over bankterminalen og prøver å fekte meg bort

Anonymkode: e3bfd...654

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har vært på en del dater med norske menn, og noen utenlandske (flere fra USA). Og jeg vil bare dele mitt råd, for jeg har nesten utelukkende følt meg mye bedre med de utenlandske. Jeg er absolutt feminist, men det er noe fantastisk å føle seg litt "tatt vare på" og verdsatt på første date. Så enkelt som at han spør "hva vil du ha?" Og spanderer den første kaffen/ølen (og hvis det blir fler så tar jeg neste.) Han ene hadde tatt med seg en kurv med bringebær på første date. De har en slags selvfølgelighet over at de skal være en slags "vert" om dere skjønner. Og det har fått meg til å føle meg trygg, smigret og verdsatt. Alle de utenlandske har også sendt meg en melding rett etter daten og takket for den. Det setter jeg veldig stor pris på.

Med alle de norske har det blitt litt sånn kleint med hvem som skal bestille, betale osv. Litt som om norske menn er redd for å gjøre noe feil. Men jeg vil fortelle dere at det blir aldri feil om dere tar litt vare på dama fra aller første stund, og det betyr ikke at hun kommer til å forvente at du spanderer alt. Det trenger ikke å være å spandere en gang. Men å ha et slags fokus på henne helt fra starten, og ha en sikkerhet i din rolle. Da vil hun nok føle seg mindre usikker, og daten vil gå bedre. 

På første date har vi som oftest gått tur, best for begge

Anonymkode: 3dcfb...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jøss! Er det så lite som skal til? Da skjønner jeg hvorfor den daten jeg hadde ute i friluft ble så vellykket, for jeg hadde uoppfordret tatt med termos med kaffe og to kopper, samt en pakke småkjeks og kurv med vaskede jordbær der stilkene var plukket av med to gafler til, mens hun selv ikke hadde med noe. :D Tenkte aldri på at å gjøre dette skulle være en god oppskrift på noe som helst, heller at det var en mer organisert greie som faller naturlig for noen. Men ja, det ble usedvanlig god stemning av det, med senkede skuldre på begge to. 😊

Til ettertanke er dette taktisk sett lurt også. For det gir noe man har "til felles" i øyeblikket, og som man kan snakke/tulle om, samt at det kan ta bort fokuset fra hverandre som ofte blir litt stivt uten distraksjoner tilstede. 

Så det skal jeg gjøre neste gang jeg gidder å engasjere meg også. Når jeg kommer ut fra dvale om 10 år eller noe sånt, sikkert... ;) 

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ønsker litt tradisjonell gentleman oppførsel, hva gir du av tradisjonell femininitet tilbake i en slik sammenheng? Og hvis du ikke vet hva det vil si eller går i forsvarsstilling så sier jo det sitt. Det jeg ikke er med på er de som vil være mann/kvinne anno 2024 men ønsker en partner med enkelte selektive "galante" trekk fra 50-tallet og før.

Menn fra en del andre land har gjerne en del av disse som mange lar seg sjarmere av, men de har også andre forventninger i et forhold som en del, om ikke de fleste, norske kvinner ikke vil finne seg i. Det går selvfølgelig an å være heldig å få begge deler, men i mange slike forhold blir det kulturkræsj.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, Lava Anne said:

For en meggete tråd. Skjerp dere, damer og ta helg.

Mengden bitre damer på Kvinneguiden er utømmelig. Her sitter de på en fredagskveld og hater menn.

Jeg har opplevd ganske mye i mitt middels lange liv, og en ting er sikkert: Kvalitetsdamer blir spandert på.

Dette gjelder før date, under date og etter date. Jeg har sett mange flere eksempler på menn som har blakket seg på bra damer, enn brukbare damer som ikke har blitt spandert på.

Så summa summarum er det vel dette kvinnene her bør spørre seg: Hvilke kvaliteter har dere?

Anonymkode: 4b9a9...419

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må ikke komme med slike type tips til menn, de er kun interessert i "kvalitet" må en vite. Så spanderer han noe du lett kunne betalt selv så er du prima vare.

Men tjener du mer, kan åpne døra selv, du får orgasme på egenhånd og har høyere utdanning?  Da kan man erklære død på datingfronten ifølge kvalitetsemenn på KG. Ser den bølgen som går i sør korea nå med 4B bevegelsen, den kommer til å treffe i Norge også. Og spesielt etter vi ser at menn i høyesteretten har erklært tre voldtektsmenn som frikjent i en gruppevoldtektsak fordi hun hadde ikke gitt motstand. Altså...og dere klarer ikke å ta imot ett enkelt dating tips uten å angripe? 

Brukbare damer, kvalitetsdamer,pulbare damer, bitre kvinner. Begynn med å omtale oss på en annen måte, begynn der før dere går ut og skal kreve deres rett blant damer.

Anonymkode: 01573...0b6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grevling skrev (57 minutter siden):

Hvis du ønsker litt tradisjonell gentleman oppførsel, hva gir du av tradisjonell femininitet tilbake i en slik sammenheng? Og hvis du ikke vet hva det vil si eller går i forsvarsstilling så sier jo det sitt. Det jeg ikke er med på er de som vil være mann/kvinne anno 2024 men ønsker en partner med enkelte selektive "galante" trekk fra 50-tallet og før.

Menn fra en del andre land har gjerne en del av disse som mange lar seg sjarmere av, men de har også andre forventninger i et forhold som en del, om ikke de fleste, norske kvinner ikke vil finne seg i. Det går selvfølgelig an å være heldig å få begge deler, men i mange slike forhold blir det kulturkræsj.

Glad du spurte. Når jeg føler meg verdsatt, så blir jeg ekstra imøtekommende og smilende, fordi jeg føler meg trygg på at jeg er likt. Jeg vet ikke om det kalles feminin energi, det er vel bare en naturlig reaksjon.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...