Gå til innhold

Et veldig godt dating-tips til norske menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere menn må forstå at likestilling er ikke det samme som at vi kvinner skal date kvinner. Likestilling handler ikke om at kvinner skal betale for seg selv og går kledd som menn, skal jeg ha på rutete skjorte og en jeans og kort hår null sminke? Kanskje manne parfyme i tillegg? Nei da løper nok alle menn i motsatt retning tross for likestilling. Poenget er at det er visse forskjeller som skal ivaretas og hylles. Ja vi kan begge tjene like mye og jobbe som politi. Men jeg er fortsatt mer feminin og du mer maskulin. Vi skal ikke alle bli feminine fordi det er likestilling. 

Anonymkode: c2a16...9e6

Kult. Så hva legger du i hhv. "feminin" og "maskulin", da? Ut over at maskulin betaler?

Anonymkode: 37cc7...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 8.56):

Jeg har vært på en del dater med norske menn, og noen utenlandske (flere fra USA). Og jeg vil bare dele mitt råd, for jeg har nesten utelukkende følt meg mye bedre med de utenlandske. Jeg er absolutt feminist, men det er noe fantastisk å føle seg litt "tatt vare på" og verdsatt på første date. Så enkelt som at han spør "hva vil du ha?" Og spanderer den første kaffen/ølen (og hvis det blir fler så tar jeg neste.) Han ene hadde tatt med seg en kurv med bringebær på første date. De har en slags selvfølgelighet over at de skal være en slags "vert" om dere skjønner. Og det har fått meg til å føle meg trygg, smigret og verdsatt. Alle de utenlandske har også sendt meg en melding rett etter daten og takket for den. Det setter jeg veldig stor pris på.

Med alle de norske har det blitt litt sånn kleint med hvem som skal bestille, betale osv. Litt som om norske menn er redd for å gjøre noe feil. Men jeg vil fortelle dere at det blir aldri feil om dere tar litt vare på dama fra aller første stund, og det betyr ikke at hun kommer til å forvente at du spanderer alt. Det trenger ikke å være å spandere en gang. Men å ha et slags fokus på henne helt fra starten, og ha en sikkerhet i din rolle. Da vil hun nok føle seg mindre usikker, og daten vil gå bedre. 

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 6e7cf...3d2

Kjenner meg ikke igjen nei. Dette er bare ekstremt gammeldagse holdninger. Jeg vil også bli tatt vare på. Jeg kan også være usikker. Fokuset vil alltid være på daten uansett, så det er heller ikke noe nytt. Kommer langt med vanlig folkeskikk. Det går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere menn må forstå at likestilling er ikke det samme som at vi kvinner skal date kvinner. Likestilling handler ikke om at kvinner skal betale for seg selv og går kledd som menn, skal jeg ha på rutete skjorte og en jeans og kort hår null sminke? Kanskje manne parfyme i tillegg? Nei da løper nok alle menn i motsatt retning tross for likestilling. Poenget er at det er visse forskjeller som skal ivaretas og hylles. Ja vi kan begge tjene like mye og jobbe som politi. Men jeg er fortsatt mer feminin og du mer maskulin. Vi skal ikke alle bli feminine fordi det er likestilling. 

Anonymkode: c2a16...9e6

Jeg bruker tidvis rutete skjorte, jeans, null sminke. Har langt hår da, men hva så om det var kort. Finnes damer som ser helt smashing ut med kort hår og ikke en palme sånn som meg. Kler best unisex-parfymer og spanderer hvis jeg har råd, på venner og. Opplever ikke at menn løper i motsatt retning. Ser selvfølgelig ut som en kvinne likevel, men er ikke opptatt av utpreget macho menn heller. Og ja, man kan fremdeles godt se at jeg er hunkjønn.

Ulike menn for ulike damer og motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...