Gå til innhold

Et veldig godt dating-tips til norske menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lissi2020 skrev (5 minutter siden):

Dette er ikke tull,- men slik som naturen fungerer! Men er du en gjerrig mann, vil du alltid sette pengene høyere enn damen og DET er turn off!

Om vi skal følge naturen som du sier, så kan jeg altså gå ut og bære med meg en dame hjem om jeg vil 😅 jeg har en ganske så overlegen styrke. Jo, det er tull. Det er bare slik du ønsker verden skulle vært.

Anonymkode: 4f516...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lissi2020 skrev (1 time siden):

Dette er ikke tull,- men slik som naturen fungerer! Men er du en gjerrig mann, vil du alltid sette pengene høyere enn damen og DET er turn off!

Naturen fungerer slik at hvis alle menn bestemte seg her i verden for å kverke hver eneste dame, så kunne mennene gjort det. Så dere lever på mennene sin nåde. Liker du "naturen" så langt? 

Naturen var også slik før at man kunne ta hardt tak i håret ditt og pounde deg hardt så lenge man vil om man går langt bak nok i naturen 😂 Digg natur, det eller?

Eller vi kan satse på litt Project2025 Handmaid's Tale de neste 4 årene for dine amerikanske "medsøstre" nå som Trump tar over på mandag. 

Så over til Norge og samfunnet her. Man hadde trodd at vi som mennesker har blitt mer "siviliserte", men jeg ser nolduser og troll som deg som alltid går tilbake til "naturen" for å forklare ting på en retard-måte. Hvis vi faktisk bare er dyr og skal oppføre oss som dyr i en rettsstat (der rettsstat var et fremmedord tidligere), så kan vi bare kjøre på med "naturen" og avvikle retts- og velferdsstaten med en gang. 

Slutt å være en patetisk jævla Princess baby som tydeligvis må ha "Strong Papi". Det er faen meg ikke kødd det mange menn sier nå for tiden og det er at den eneste ekte kjærligheten man nå for tiden kan oppleve, er fra sin egen mor. Resten er bare noldus bitches hele gjengen - gone wild med sine apps på mobilen, reality TV, sosiale medier og alt annet sick shit, som ikke engang eksisterte for kun 25 til 30 år siden.

Anonymkode: cbfe7...ccb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gift så å fly rundt på dater er noe jeg heldigvis ikke gjør lengre. Men jeg får jo med meg hva mine single medsøstre opplever på dates nå om dagen og jeg er dermed veldig glad for at jeg er gift 😆😆

Noe som er meget vanlig å oppleve på dater nå om dagen er vist :

- slaskete bekledning, som i ustelt, klær som ikke passer sammen, joggebukse, skitten bukse/genser, ustelt på håret, dusjet, lukter 'stramt"

- Hinting om sex, sexpress, komentarer om pupper, kropp ol

- vipskrav på 30 kr for en kopp kaffe

Dette er forøvrig oppegående damer med sosial kompetanse, som er i jobb og har både venner og familie rundt seg. 

Så etter og hørt hva de opplever fra svært mange som da i flertallet av menn så synes jeg ikke at det er så rart at det er så mange ufrivillige single og barnløse menn rundt om.. Mye av dette er det jo rett og slett enkelt og gjøre noe med. Ta en dusj, ta på rene vanlige pene klær som en jeans og en skjorte..og klipp håret regelmessig i en pen frisyre og bruk gele om det er nødvendig, spander en kopp kaffe, eller foreslå og gå en tur istedet. Vis interesse for den du er på date med, bli kjent med dama, dropp sleivete sex komentarer eller hint om alt som har med sex eller kroppen hennes og gjøre, men heller si at du synes at hun både er flott, vakker og interessant. Da oppleves du ikke som ekkel og sexfiksert men heller som hyggelig, grei og en som gir fine komplimenter.

Takk pent for daten og si at du har kost seg og håper at hun synes det samme og at du svært gjerne vil treffe henne igjen, foreslå lunsj, en tur eller annet, eller spør henne om det er noe hun liker og har lyst til å gjøre. Stikkordet er ofte rett og slett å vise interesse og gjøre en liten innsats 👍👍

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
avent skrev (28 minutter siden):

Nå er jeg gift så å fly rundt på dater er noe jeg heldigvis ikke gjør lengre. Men jeg får jo med meg hva mine single medsøstre opplever på dates nå om dagen og jeg er dermed veldig glad for at jeg er gift 😆😆

- slaskete bekledning, som i ustelt, klær som ikke passer sammen, joggebukse, skitten bukse/genser, ustelt på håret, dusjet, lukter 'stramt"

Dette er forøvrig oppegående damer med sosial kompetanse, som er i jobb og har både venner og familie rundt seg. 

Så etter og hørt hva de opplever fra svært mange som da i flertallet av menn så synes jeg ikke at det er så rart at det er så mange ufrivillige single og barnløse menn rundt om.. Mye av dette er det jo rett og slett enkelt og gjøre noe med. Ta en dusj, ta på rene vanlige pene klær som en jeans og en skjorte..og klipp håret regelmessig i en pen frisyre og bruk gele om det er nødvendig, spander en kopp kaffe, eller foreslå og gå en tur istedet. Vis interesse for den du er på date med, bli kjent med dama, dropp sleivete sex komentarer eller hint om alt som har med sex eller kroppen hennes og gjøre, men heller si at du synes at hun både er flott, vakker og interessant. Da oppleves du ikke som ekkel og sexfiksert men heller som hyggelig, grei og en som gir fine komplimenter.

Takk pent for daten og si at du har kost seg og håper at hun synes det samme og at du svært gjerne vil treffe henne igjen, foreslå lunsj, en tur eller annet, eller spør henne om det er noe hun liker og har lyst til å gjøre. Stikkordet er ofte rett og slett å vise interesse og gjøre en liten innsats 👍👍

Rart hvordan menn og damer opplever datinglivet ulikt. Du sier dine venninner er oppegående med sosial kompetanse. Jeg vil påstå at jeg og mine venner også er oppegående med sosial kompetanse. Likevel ender vi opp med slike diskusjoner som dette her 🙄 hvorfor tror du det? 
En ting er sikkert, du er heldig som har funnet deg en mann du har det godt sammen med. Håper han har det godt sammen med deg også. For datinglivet er ikke noe å trakte etter. Men singellivet er ikke så aller verst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beste dating tips for både kvinner og menn er å være seg selv. Sånn smisk og tull for senere å vise seg og være en helt annen gidder jeg ikke. Første date løser man fint med en gåtur eller noe annet som ikke koster penger, så slipper man den kleine situasjonen om hvem som skal betale. Det viktigste er jo og møtes, få vite mer om hverandre og bli kjent.

Anonymkode: 50324...ebf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Naturen fungerer slik at hvis alle menn bestemte seg her i verden for å kverke hver eneste dame, så kunne mennene gjort det. Så dere lever på mennene sin nåde. Liker du "naturen" så langt? 

Naturen var også slik før at man kunne ta hardt tak i håret ditt og pounde deg hardt så lenge man vil om man går langt bak nok i naturen 😂 Digg natur, det eller?

Eller vi kan satse på litt Project2025 Handmaid's Tale de neste 4 årene for dine amerikanske "medsøstre" nå som Trump tar over på mandag. 

Så over til Norge og samfunnet her. Man hadde trodd at vi som mennesker har blitt mer "siviliserte", men jeg ser nolduser og troll som deg som alltid går tilbake til "naturen" for å forklare ting på en retard-måte. Hvis vi faktisk bare er dyr og skal oppføre oss som dyr i en rettsstat (der rettsstat var et fremmedord tidligere), så kan vi bare kjøre på med "naturen" og avvikle retts- og velferdsstaten med en gang. 

Slutt å være en patetisk jævla Princess baby som tydeligvis må ha "Strong Papi". Det er faen meg ikke kødd det mange menn sier nå for tiden og det er at den eneste ekte kjærligheten man nå for tiden kan oppleve, er fra sin egen mor. Resten er bare noldus bitches hele gjengen - gone wild med sine apps på mobilen, reality TV, sosiale medier og alt annet sick shit, som ikke engang eksisterte for kun 25 til 30 år siden.

Anonymkode: cbfe7...ccb

Ta det rolig,- jeg forstår deg. Kvinnene har forandret seg for mye fra det, som er naturlig. Så det er der ubalansen har startet. Prøv å lete der feminine kvinner finnes. Det er ennå noen i kirkene, hvis du ikke hater Kristendom. Muslimene ser også på feminitet og samliv på en annen måte enn det vestlige samfunnet. Problemet er at samfunnet vårt mangler noe å tro på og da starter ubalansen for alvor.Kvinner vil være som menn og menn mister lysten av det.Hele den naturlige balansen er forskjøvet. Mange kvinner oppfører seg som sexgale domina-hekser og det moderlige er i ferd med å forsvinne. Noen utenlandske kvinner, som har annen kultur enn den norske, fører seg med femininitet, verdighet og eleganse og kan gi menn noe, som norske kvinner ikke evner. Føler at du sa noe viktig her, som er selve grunnen til at norske menn ikke føler at det er verdt å være romantiske overfor norske kvinner. Føler kontakt her. Håper at flere menn følger etter deg ned innlegg, så kan kan kanskje flere kvinner forstå problematikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

avent skrev (2 timer siden):

Jeg er også glad for at jeg er gift, så jeg slipper allt dette. Jeg blir litt overrasket over at de mener flertallet av menn er sånn, kunne ikke falle meg inn om standarden er så lav. Men ikke vet jeg som ikke ser det. Problemet for menn er vell det å få en date i dagens samfunn. Det var det vanskelige ikke selve daten og hvordan man oppfører seg og viser seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 8.56):

Jeg har vært på en del dater med norske menn, og noen utenlandske (flere fra USA). Og jeg vil bare dele mitt råd, for jeg har nesten utelukkende følt meg mye bedre med de utenlandske. Jeg er absolutt feminist, men det er noe fantastisk å føle seg litt "tatt vare på" og verdsatt på første date. Så enkelt som at han spør "hva vil du ha?" Og spanderer den første kaffen/ølen (og hvis det blir fler så tar jeg neste.) Han ene hadde tatt med seg en kurv med bringebær på første date. De har en slags selvfølgelighet over at de skal være en slags "vert" om dere skjønner. Og det har fått meg til å føle meg trygg, smigret og verdsatt. Alle de utenlandske har også sendt meg en melding rett etter daten og takket for den. Det setter jeg veldig stor pris på.

Med alle de norske har det blitt litt sånn kleint med hvem som skal bestille, betale osv. Litt som om norske menn er redd for å gjøre noe feil. Men jeg vil fortelle dere at det blir aldri feil om dere tar litt vare på dama fra aller første stund, og det betyr ikke at hun kommer til å forvente at du spanderer alt. Det trenger ikke å være å spandere en gang. Men å ha et slags fokus på henne helt fra starten, og ha en sikkerhet i din rolle. Da vil hun nok føle seg mindre usikker, og daten vil gå bedre. 

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 6e7cf...3d2

Mine 2 cents:

Jeg kunne fint tatt med bringebær på en date. Men, ikke fordi jeg tenker "nå skal jeg varte opp daten", men fordi det er en hyggelig og uventet gest som sier litt om meg selv og min maskulinitet (bringebær kommuniserer en opposisjon til en typisk "carnivore-mann" som skal spise mest mulig kjøtt hele tiden). Betale for en date? Helt OK. Ikke fordi "jeg er mann og skal varte opp damen", men fordi det sannsynligvis er jeg som har tatt kontakt og det er soleklart i min interesse at hun ikke sier nei pga økonomiske prioriteringer. Som i tilsvarende settinger mellom venner - vil du ha med kameraten din på kino, er den sikreste måten å få det til på å betale billettene til begge to.

Men, jeg ville også observert om det var et mønster hvor det alltid var jeg som betalte - gitt at vi har noen lunde lik økonomi. I så fall, ville det vært et minus på sikt. Menn liker ikke å føle seg som noens kredittkort/lommebok og spandabiliteten blir tatt for gitt fremfor tatt imot med genuin takknemlighet.

Når det gjelder hvem som bestiller, ville jeg ikke blandet meg - og jeg ser virkelig ikke hvorfor det skal være mannens oppgave. Man blir jo bare et unødvendig mellomledd, og tar implisitt rollen som den som har siste ord - noe jeg opplever kvinner ikke setter stor pris på. Hun kan da fint klare å si "jeg vil ha en stor nummer nitten" selv - uten at jeg trenger involveres i den prosessen.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 9.01):

De fleste norske menn er gjerrige, egoistiske og driver ikke med noe som helst romantikk. Ta vare på dama gjør de ikke lengre, men tenker bare på egne behov. Triste saker. 

Anonymkode: 8dbe2...9a7

Enig. Alt er ødelagt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (3 timer siden):

Mine 2 cents:

Jeg kunne fint tatt med bringebær på en date. Men, ikke fordi jeg tenker "nå skal jeg varte opp daten", men fordi det er en hyggelig og uventet gest som sier litt om meg selv og min maskulinitet (bringebær kommuniserer en opposisjon til en typisk "carnivore-mann" som skal spise mest mulig kjøtt hele tiden). Betale for en date? Helt OK. Ikke fordi "jeg er mann og skal varte opp damen", men fordi det sannsynligvis er jeg som har tatt kontakt og det er soleklart i min interesse at hun ikke sier nei pga økonomiske prioriteringer. Som i tilsvarende settinger mellom venner - vil du ha med kameraten din på kino, er den sikreste måten å få det til på å betale billettene til begge to.

Men, jeg ville også observert om det var et mønster hvor det alltid var jeg som betalte - gitt at vi har noen lunde lik økonomi. I så fall, ville det vært et minus på sikt. Menn liker ikke å føle seg som noens kredittkort/lommebok og spandabiliteten blir tatt for gitt fremfor tatt imot med genuin takknemlighet.

Når det gjelder hvem som bestiller, ville jeg ikke blandet meg - og jeg ser virkelig ikke hvorfor det skal være mannens oppgave. Man blir jo bare et unødvendig mellomledd, og tar implisitt rollen som den som har siste ord - noe jeg opplever kvinner ikke setter stor pris på. Hun kan da fint klare å si "jeg vil ha en stor nummer nitten" selv - uten at jeg trenger involveres i den prosessen.

Du har mistet din maskulinitet;- kalkulatoren går hele tiden inne i hodet ditt med beregninger om å få penger ut av damen, i stedet for å tenke:» hva kan jeg gi henne for å vise at jeg liker henne og vil ta vare på henne»? Dersom du ikke mestrer denne kunsten, bør du kanskje heller finne deg en mann, for det kan jo tenkes at det vil passe deg og din tankegang bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perle skrev (3 timer siden):

Enig. Alt er ødelagt. 

Kanskje flere menn heller dypest sett ønsker seg en partner av samme kjønn? Det har jo vært så mye fokus på dette de siste årene, at mange kan ha blitt påvirket av den rosa propagandaen. I bunn og grunn virker det som at menn ikke lenger vil være menn, men hen, med færre plikter og større homogenitet seg imellom ( minst mulig forskjell). Her passer ikke kvinnens følelser inn. Resultatet er at menn og kvinner blir fremmedgjort overfor hverandre og følgelig går fødselstallene kraftig ned og etter hvert forgubbes vi og dør ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissi2020 skrev (7 minutter siden):

Du har mistet din maskulinitet;- kalkulatoren går hele tiden inne i hodet ditt med beregninger om å få penger ut av damen, i stedet for å tenke:» hva kan jeg gi henne for å vise at jeg liker henne og vil ta vare på henne»? Dersom du ikke mestrer denne kunsten, bør du kanskje heller finne deg en mann, for det kan jo tenkes at det vil passe deg og din tankegang bedre.

Jeg tror ikke de fleste kvinner i dag ser etter en mann som kan betale for en kaffe for å vise at han investerer i dem. Dating handler om å bli kjent for å finne ut om det kan bli en romanse eller et forhold. De fleste menn har viktigere ting å bidra med enn en femtilapp til en kaffe. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lissi2020 skrev (24 minutter siden):

Kanskje flere menn heller dypest sett ønsker seg en partner av samme kjønn? Det har jo vært så mye fokus på dette de siste årene, at mange kan ha blitt påvirket av den rosa propagandaen. I bunn og grunn virker det som at menn ikke lenger vil være

Ja litt enig. Tar man vekk sex og kjærlighet, så ville et daglig samliv men en kompis vært best? 
Fisketur? Kult

Fotballkamp? Selvfølgelig på tv. Med øl til. 
ingen dør av at et par sokker overnattet i sofaen før de havner i skittentøyet? Begge forstår hvordan doringen fungerer og han ta den ned ved behov.?

Anonymkode: f3926...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er merverdien mas, kjefting og dårlig stemning? Hvorfor skal noen bli i det? Det er slitsomt å være sint eller irritert hele tiden. Det er like kjipt å måtte takle dette. 

Den lille sexlysten som er igjen redder forholdet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er merverdien mas, kjefting og dårlig stemning? Hvorfor skal noen bli i det? Det er slitsomt å være sint eller irritert hele tiden. Det er like kjipt å måtte takle dette. 

Den lille sexlysten som er igjen redder forholdet? 

Ingen burde bli i et forhold som kun er mas, kjeft og dårlig stemning. Jeg tror også at om man mener som heterofil at alle av det motsatte kjønn kun har dårlige egenskaper, burde man vurdere å leve alene eller med venner av samme kjønn som man faktisk liker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 10.44):

Er feminist. Liker at begge betaler. Men det er oppførseler rundt betaling, som er turn off og skaper distanse. Men sånn vanlig, en spanderer, så spanderer den andre, så deler vi men begge tilbyr, den er grei. Men nevn likestilling i negativt lys og du er ute.

Anonymkode: 16109...fed

namm namm, hyklerfitte

Anonymkode: ecc10...e42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 9.43):

Takk for at du bekrefter at norske feminister sier de ønsker likestilling, men egentlig bare når det passer de selv. 

Anonymkode: 4424b...880

Du har åpenbart ikke skjønt helt hva likestilling handler om. Hint - det er ikke å sende Vippskrav for en kopp kaffe. Heller ikke at kvinner og menn skal være "like" i alt og ett. Det er ikke rart at det er vanskelig å date hvis man er så fokusert på penger millimeterrettferdighet at man glemmer å ha det gøy og glemmer å leke og flørte litt. Noe av poenget med å date er jo også å fremstille seg selv i et fordelaktig lys, og det gjør man jo ikke hvis man framstår som gnien. Du/menn kan gjerne ha i bakhodet at om man er gnien økonomisk, så er man ofte gnien på andre områder også.

Jeg er faktisk ganske sikker på at norske kvinner flest har som utgangspunkt at man deler på utgiftene på en date, men som en annen bruker var inne på, så handler det om måten man gjør det på. 

Anonymkode: 84ff9...786

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har åpenbart ikke skjønt helt hva likestilling handler om. Hint - det er ikke å sende Vippskrav for en kopp kaffe. Heller ikke at kvinner og menn skal være "like" i alt og ett. Det er ikke rart at det er vanskelig å date hvis man er så fokusert på penger millimeterrettferdighet at man glemmer å ha det gøy og glemmer å leke og flørte litt. Noe av poenget med å date er jo også å fremstille seg selv i et fordelaktig lys, og det gjør man jo ikke hvis man framstår som gnien. Du/menn kan gjerne ha i bakhodet at om man er gnien økonomisk, så er man ofte gnien på andre områder også.

Jeg er faktisk ganske sikker på at norske kvinner flest har som utgangspunkt at man deler på utgiftene på en date, men som en annen bruker var inne på, så handler det om måten man gjør det på. 

Synes det er ganske interessant dette. For både damen og mannen er det lurt å ta en titt på hvordan de fremstår. Det er jo ikke bare damen som vurderer mannen - noe jeg har inntrykk av at er en handling ide å ha. 
Min opplevelse av dating etter mange år nå er at mannen skal lede veien fra start til slutt, mens damen er en gratis passasjer i den forstand at hun ikke har et fiber av initiativ i kroppen. Jeg har opplevd damer som er flinke til å ta initiativ, men det er så få i det store bildet. Disse få damene er de damene jeg investere i. 
Har lest at damer får så mye oppmerksomhet fra menn, og bruker det som en unnskyldning til å la all jobben falle på mannen. Det kan jeg godt forstå, for det er slik det er å være bortskjemt. Da er det også bra at hun har mange menn etter seg, men jeg melder meg ut av den jobbsøkeprosessen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dauer av å spandere en kaffe, heller ikke damer. Dette er ikke et stort problem, med mindre man gjør det til et. En del nordmenn tror alltid de er i ferd med å havne på gata. De er redd for pengene sine. Har man reellt dårlig økonomi, gå en tur der penger ikke er involvert. Er man for usikker på problemstillingen, gjør det samme.

Vær den du er, vær litt raus, ikke vær så engstelig for småpenger, vær litt kreativ hvis du ikke har så mye å rutte med. Ikke gjør likestilling eller tradisjon til et samtaleemne tidlig i dating, særlig ikke knyttet til hvem av dere som skal betale for hva. Viser mannen seg etter hvert å være gnien eller dama en snylter som vil forsørges, er det jo bare å ta en samtale om det eller si nei takk til videre dating.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes det er ganske interessant dette. For både damen og mannen er det lurt å ta en titt på hvordan de fremstår. Det er jo ikke bare damen som vurderer mannen - noe jeg har inntrykk av at er en handling ide å ha. 
Min opplevelse av dating etter mange år nå er at mannen skal lede veien fra start til slutt, mens damen er en gratis passasjer i den forstand at hun ikke har et fiber av initiativ i kroppen. Jeg har opplevd damer som er flinke til å ta initiativ, men det er så få i det store bildet. Disse få damene er de damene jeg investere i. 
Har lest at damer får så mye oppmerksomhet fra menn, og bruker det som en unnskyldning til å la all jobben falle på mannen. Det kan jeg godt forstå, for det er slik det er å være bortskjemt. Da er det også bra at hun har mange menn etter seg, men jeg melder meg ut av den jobbsøkeprosessen der.

Jeg er ikke uenig, men nå svarte jeg spesifikt den brukeren som påsto at kvinner ville ha likestilling bare når det passer dem. Da er det på sin plass å si noe om hva likestilling er - og ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...