AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #61 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg glemte en begrunnelse. Det er så utrolig lett for kvinner å utnytte denne forventningen til at mannen skal spandere. Ved å droppe denne forventningen så kan man sile ut alle de som dater kun for å få noe gratis. Anonymkode: 39992...d95 Men hvorfor ikke heller invitere på date det man ikke trenger å kjøpe noe? Anonymkode: 7d1a3...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #62 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): De fleste norske menn er gjerrige, egoistiske og driver ikke med noe som helst romantikk. Ta vare på dama gjør de ikke lengre, men tenker bare på egne behov. Triste saker. Anonymkode: 8dbe2...9a7 Ikke min erfaring. Menn er også forskjellige Anonymkode: 1f0d1...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #63 Del Skrevet 6. april 2024 Ts her Nå ble det veldig fokus på å spandere her. Det er ikke alltid poenget, altså. Med han forrige daten min (utenlandsk), så betalte faktisk jeg begges øl først, for det var noe morsomt vi hadde chattet om på forhånd. Neste runde tok han, så jeg, så han, så jeg. Poenget er egentlig ikke hvem som spanderer mest. Men det var noe med hans sikkerhet i rollen sin på daten. Typ at han spurte hva jeg ville ha og bestilte det. Og at han fikk meg til å føle meg veldig satt pris på, at han tok et slags ansvar for at jeg skulle ha det bra. Det et vel poenget mitt Anonymkode: 6e7cf...3d2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6. april 2024 #64 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg håper virkelig dette er tull. Er det ikke det så er det et soleklart tegn på at kvinner flest ikke ønsker likestilling. Flertallet her inne er enige med ts. Aner dere hvor store problemer tankegangen deres forsårsaker? Ikke rart menn blir usikre Dette her kan i ytterst konsekvens være en del av grunnlaget for partnervold og drap rett og slett. Ikke kall dette felmimisme. Dere skulder alle menn med dårlig psykisk helse og alle kvinner som blir utsatt for sinte menn å bestemme dere. Dette er noe av det drøyeste jeg noen gang har lest her inne Å spandere på kvinnen er faktisk et forsøk på å kjøpe henne. Det er objektiviserende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #65 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg glemte en begrunnelse. Det er så utrolig lett for kvinner å utnytte denne forventningen til at mannen skal spandere. Ved å droppe denne forventningen så kan man sile ut alle de som dater kun for å få noe gratis. Anonymkode: 39992...d95 Det er vel ingen som gidder å sitte gjennom en date man ikke er interessert i "for å få noe gratis"? Folk flest tar nåvel heller to brødskiver på kjøkkenbenken hjemme fremfor et påspandert måltid til 5-800 kroner hvor man må bruke x antall dager på å snakke sammen på forhånd, så må bruke energi på å ordne seg og så må spille interessert i 3-4 timer? Det er dårlig timesbetalt det. Med minde du disher ut celine-vesker på datene dine så kan du nok slå deg til ro med at hun var interessert nok til å gå ut med deg, og at dersom hun etter det ikke var interessert så var det bare ikke daten/mannen for henne. Det er helt greit det også. Anonymkode: ba380...148 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6. april 2024 #66 Del Skrevet 6. april 2024 Dersom ingen menn spanderer så forsvinner usikkerheten rundt det. Forskjellen på menn som spanderer og menn som drar på bordeller er at mennene på sistnevnte er ærlige 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #67 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ts her Nå ble det veldig fokus på å spandere her. Det er ikke alltid poenget, altså. Med han forrige daten min (utenlandsk), så betalte faktisk jeg begges øl først, for det var noe morsomt vi hadde chattet om på forhånd. Neste runde tok han, så jeg, så han, så jeg. Poenget er egentlig ikke hvem som spanderer mest. Men det var noe med hans sikkerhet i rollen sin på daten. Typ at han spurte hva jeg ville ha og bestilte det. Og at han fikk meg til å føle meg veldig satt pris på, at han tok et slags ansvar for at jeg skulle ha det bra. Det et vel poenget mitt Anonymkode: 6e7cf...3d2 Mannen min spør alltod hva jeg vil ha før servitøren kommer, så brstiller han for meg. Så sexy. Da har han selvfølgelig først ordna seg, sørga for at jeg får ro til å ordne meg, sørget for reservasjoner, gitt meg det beste setet og dratt ut stolen for meg. Og vi er begge uttalte feminister. Anonymkode: ba380...148 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 6. april 2024 #68 Del Skrevet 6. april 2024 Angående dating. Har inntrykk av at mange menn kun er ute etter sex. De legger ikke skjul på det og viser det ganske kjapt. Passer dårlig for meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #69 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dansk samfunn er da ikke så forskjellig fra norsk. Like stor andel kvinner er i arbeid. Danske kvinner er frigjort og selvstendige. Likevel er det forskjell. Så nei, ikke skyld på damene. Dere gidder ikke engang å bytte ut joggebuksa med jeans, klippe håret eller dusje før date. Anonymkode: 7d1a3...138 Hvor mange ganger har du virkelig opplevd å møte opp på date og han du møter stiller skitten i joggebukse? Mener du virkelig at dette er den vanlige norske mannen? I så fall har du ikke noe med norske menn å gjøre, du har bare forakt for dem Anonymkode: 4f516...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #70 Del Skrevet 6. april 2024 Min første date med norsk mann. Han bestiller meg en kopp kaffe av den billigste sorten. Jeg var veldig sulten, bestilte til slutt en pizza selv og sa han kunne få halve om han var sulten. 🙄 Min andre date med norsk mann: han snakker om masse creepy ting jeg insisterer på å betale min del, fordi jeg skal ikke skylde den creep noe. Min tredje date med norsk mann, kaffe igjen, men han betalte denne gang, var i det minste ikke creep. Dette er alle mine norske dates. Anonymkode: bc3be...fbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #71 Del Skrevet 6. april 2024 Majer skrev (51 minutter siden): Dersom ingen menn spanderer så forsvinner usikkerheten rundt det. Forskjellen på menn som spanderer og menn som drar på bordeller er at mennene på sistnevnte er ærlige Så en mann som spandere middag eller kaffe lyver? Han burde helle kjøpt sex? Anonymkode: 1f0d1...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #72 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Alt du sier her legger opp til en asymmetri. »Menn og kvinner er helt like altså, og vi skal ha millimeterpresisjon på lønn, deling arbeidsoppgaver. Meeeen… _han_ må jo få _meg_ til å føle meg litt spesiell…. gi meg en kurv bringebær, betale første drikke, takke meg for daten, være en vert, ta vare på meg. Han skal være en _mann_ sånn at jeg kan få være en _kvinne_. Selv om begrepene mann og kvinne har opphørt å ha noen som helst verdi for oss feminister. Anonymkode: 921cf...9c1 Jeg forstår ikke hvorfor dette er så vanskelig for mange damer å forstå. Disse damene fremstår for meg virkelighetsfjern og ekstremt selvsentrerte. Mistenker at disse mennene som klager på at de ikke får seg dame, ikke ønsker seg en slik dame. Og til dere damer som ikke ser kvaliteten i norske menn, men som blendes av sjarmen til den utenlandske (danske) mannen - det er mange flere utenlandske menn enn norske! Dra ut og finn en da 🤷♂️ Anonymkode: 4f516...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6. april 2024 #73 Del Skrevet 6. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så en mann som spandere middag eller kaffe lyver? Han burde helle kjøpt sex? Anonymkode: 1f0d1...e38 Det den aktuelle mannen underbevisst sier er enten at han oppfatter deg som et objekt eller at han har et gammeldags kvinnesyn. Han kjøpte deg AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min første date med norsk mann. Han bestiller meg en kopp kaffe av den billigste sorten. Jeg var veldig sulten, bestilte til slutt en pizza selv og sa han kunne få halve om han var sulten. 🙄 Min andre date med norsk mann: han snakker om masse creepy ting jeg insisterer på å betale min del, fordi jeg skal ikke skylde den creep noe. Min tredje date med norsk mann, kaffe igjen, men han betalte denne gang, var i det minste ikke creep. Dette er alle mine norske dates. Anonymkode: bc3be...fbb Hvorfor klarte du ikke å bestille kaffe selv? Det er ikke så vanskelig. Har du noen gang prøvd det? Endret 6. april 2024 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #74 Del Skrevet 6. april 2024 Som mann i dating verdenen vil jeg si at jeg leser hver kvinne utifra situasjonen. Er hun smellvakker og har høy status blant menn spanderer jeg gladelig. Er hun en grå mus med bilder som ikke stemmer overens blir det ikke ett tema engang!! Kanskje kynisk, men det er jo det meste i verden idag.....dessverre Anonymkode: d63b8...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #75 Del Skrevet 6. april 2024 Dette handler ikke om å spandere eller ikke, eller om likestilling. Det handler om at det de fleste kvinner ser etter i en mann er en trygghet i seg selv, en slags maskulin energi, en som kan ta vare på familien sin og ordne opp når det trengs. Det signaliseres tidlig ved at han ikke er redd for å ta ledelsen, ved for eksempel å foreslå type date (som gjerne kan være en tur), ved å vise interesse og omtenksomhet osv. Vi er nå en gang to kjønn, og den spennende dynamikken kan man savne med noen norske menn. Anonymkode: 30e45...628 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #76 Del Skrevet 6. april 2024 24 minutter siden, Majer said: Det den aktuelle mannen underbevisst sier er enten at han oppfatter deg som et objekt eller at han har et gammeldags kvinnesyn. Han kjøpte deg Hvorfor klarte du ikke å bestille kaffe selv? Det er ikke så vanskelig. Har du noen gang prøvd det? 🤣🤣🤣 lolllll Anonymkode: bc3be...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #77 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette handler ikke om å spandere eller ikke, eller om likestilling. Det handler om at det de fleste kvinner ser etter i en mann er en trygghet i seg selv, en slags maskulin energi, en som kan ta vare på familien sin og ordne opp når det trengs. Det signaliseres tidlig ved at han ikke er redd for å ta ledelsen, ved for eksempel å foreslå type date (som gjerne kan være en tur), ved å vise interesse og omtenksomhet osv. Vi er nå en gang to kjønn, og den spennende dynamikken kan man savne med noen norske menn. Anonymkode: 30e45...628 Og denne mannen ser etter en kvinne som også er trygg i seg selv, som kan vise interesse og omtenksomhet osv.. En dame som stadig trenger bekreftelse, som ikke klarer å ta vare på seg selv, som ikke tar noe initiativ er ikke mye å trakte etter. Bare lurer… kan det tenkes at du bare ikke har møtt den riktige, norske mannen for deg? At du ikke så lett utvikler følelser?Eller er det slik at du lett blir sjarmert og før følelser for utenlandske menn? Jeg har vært på utallige dater med norske kvinner, og i stedet for klage og syte over den norske kvinnen, så aksepterer jeg heller at det tar litt tid å finne en god match Anonymkode: 4f516...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #78 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette handler ikke om å spandere eller ikke, eller om likestilling. Det handler om at det de fleste kvinner ser etter i en mann er en trygghet i seg selv, en slags maskulin energi, en som kan ta vare på familien sin og ordne opp når det trengs. Det signaliseres tidlig ved at han ikke er redd for å ta ledelsen, ved for eksempel å foreslå type date (som gjerne kan være en tur), ved å vise interesse og omtenksomhet osv. Vi er nå en gang to kjønn, og den spennende dynamikken kan man savne med noen norske menn. Anonymkode: 30e45...628 Dette. 💯 Har datet og vært i forhold med både norske og utenlandske menn. Kan bekrefte at mitt inntrykk er det samme som trådstarters. Han jeg giftet meg med er fra et annet europeisk land. Han er maskulin, raus, omtenksom og spandabel. Får meg til å føle meg trygg og ivaretatt. Synes ikke det har noe med likestilling og feminisme å gjøre, men mer om biologiske forskjeller som gir en «spennende dynamikk» som nevnt i innlegget over. Anonymkode: 9d1f2...0e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #79 Del Skrevet 6. april 2024 Med de fleste utenlandske menn føler jeg nesten jeg fornærmer de hvis jeg spanderer, de føler seg liksom mindre mann. Jeg har blitt så vant til i Norge å betale for meg selv og spandere at det aldri føles helt rett. Med en norsk mann føles det som 50/50 regningen allerede starter på første date, vi skal bære så innmari likestilte at det blir som et profesjonelt partnerskap. Jeg har utenlandsk kjæreste nå og det er så søtt, han vil holde og kysse hånden min hele tiden overalt, er bare sånne små ting som gjør forskjellen, får en til å føle seg komfortabel og satt pris på. 🥰 Spiller ikke så stor rolle hvem betaler, det er jo bare gesturer som fører til at man føler seg satt pris på som er viktige. Anonymkode: bc3be...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #80 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette. 💯 Har datet og vært i forhold med både norske og utenlandske menn. Kan bekrefte at mitt inntrykk er det samme som trådstarters. Han jeg giftet meg med er fra et annet europeisk land. Han er maskulin, raus, omtenksom og spandabel. Får meg til å føle meg trygg og ivaretatt. Synes ikke det har noe med likestilling og feminisme å gjøre, men mer om biologiske forskjeller som gir en «spennende dynamikk» som nevnt i innlegget over. Anonymkode: 9d1f2...0e6 Så bra for deg 😊 da bør du avsløre dette landet, for alle menn fra dette landet er vel slik som du beskriver? Anonymkode: 4f516...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå