AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Del Skrevet 4. april Hadde du klart å hatt et vennskap med noen med antydning til konspirasjonstenkning? Som er opptatt av alternativ medisin, yoga, meditasjon, vaksinemotstander etc. Klarer man å bygge et grunnlag når man har så ulikt syn på verden? Anonymkode: 4ab9f...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 4. april #2 Del Skrevet 4. april Du sammenligner seriøst yoga og meditasjon med kvakksalveri og konspirasjonsteorier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #3 Del Skrevet 4. april Lykkedykker skrev (1 minutt siden): Du sammenligner seriøst yoga og meditasjon med kvakksalveri og konspirasjonsteorier? "Et annet robust funn fra forskningen er at de som tror sterkt på konspirasjonsteorier er mindre tilbøyelige til å tenke analytisk. De bruker magefølelsen mer gjennomgående, sier han. Ofte tror de også på paranormale fenomener, mirakler og alternativ behandling" Kilde: forskning.no Yoga er alternativ behandling. Anonymkode: 4ab9f...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Del Skrevet 4. april Lykkedykker skrev (5 minutter siden): Du sammenligner seriøst yoga og meditasjon med kvakksalveri og konspirasjonsteorier? Yoga og meditasjon er alternativ behandling som flere konspirasjonsteoretikere slutter seg til. Overrasket, really? Anonymkode: 4ab9f...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 4. april #5 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Yoga og meditasjon er alternativ behandling som flere konspirasjonsteoretikere slutter seg til. Overrasket, really? Anonymkode: 4ab9f...008 Så du ser for deg konspirasjonsteoretikere som noen som sitter stille og mediterer. Eller driver med yoga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Del Skrevet 4. april Det er bevist at feks yoga og meditasjon kan lindre smerter, stressnivå, redusere blodtrykket. Om ikke annet er det i det minste fint å kunne finne avspenningsteknikker og få litt tid for seg selv i en travel hverdag. Jeg stiller meg mye mer positiv til venner som forsøker å bedre livene sine. Feks hvis de har trøbbel med muskelplager, så trener de, gjør yoga, slapper av med meditering. Noen har prøvd akupunktur, fotsoneterapi osv. For noen hsr det hjulpet. Jeg kan ikke bevise det, men er det ikke bra om det har hjulpet for de? Må de ha samme synspunkt som deg? Alt for mange kaster penger ette legemiddelindustrien fordi de har en pille for alt. Syns det er verre å høre på venner som klager, knasker smertestillende og ligger på sofaen hele dagen, når de kan komme seg ut i dagslys, trene, gå til fysio/annet for å få hjelp. Man må ofte gjøre noe selv for å bli frisk. Selv tok jeg ikke koronavaksinen etter det ble opplyst om problemer med syklus. Jeg prøvde å bli gravid og slet 1år med det. Så ville ikke minske sjansen ved å få en helt ustabil syklus. Dessuten er det jo faktisk funnet ut at vaksinen egentlig ikke hjelper så mye. Bra for eldre og syke, men unge og friske klarer sev uten. Husk at alle medisiner har virkning, men også bivirkninger. Så er det opp til hver enkelt hva de tenker, tror og vil. Man kan fint diskutere og være venner. Men unngå å være for bastant. Helt ok å dele sine synspunkt uten å rette på andre og si de har feil. Vøre enig om å være uenig. Også er det jo mye man kan snakke om. Man må ikke snakke om ting man er veldig uenig om. Anonymkode: 567df...607 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Del Skrevet 4. april Lykkedykker skrev (6 minutter siden): Så du ser for deg konspirasjonsteoretikere som noen som sitter stille og mediterer. Eller driver med yoga? Ja Anonymkode: 4ab9f...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Del Skrevet 4. april Lykkedykker skrev (7 minutter siden): Så du ser for deg konspirasjonsteoretikere som noen som sitter stille og mediterer. Eller driver med yoga? Hva er det du prøver å oppnå med denne kommentaren egentlig? Anonymkode: 4ab9f...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 4. april #9 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det du prøver å oppnå med denne kommentaren egentlig? Anonymkode: 4ab9f...008 Bare at du har et morsomt syn på verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #10 Del Skrevet 4. april Nå er jo Kvinneguiden stort sett fylt opp av kvinner som også generelt støtter barnevernet konsekvent selv om det er bevist at den etaten ikke er bra for barn. Bare for å nevne det. Så derfor syns jeg at de fleste her på Kvinneguiden bør svare ja på spørsmålet. Anonymkode: 7991d...17f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 4. april #11 Del Skrevet 4. april Jeg driver med yoga, på et svært lavt nivå. Har flere venner som er nesten fanatisk. Men ingen av de er konspiratorisk. Men det er min erfaring. Men har én kompis som er fanatisk opptatt av konspirasjonsteorier. NWO er hans favoritt. Han tror helt og holdent på det. Kunne sitte i evigheter å prøve å få meg til å forstå at jeg er fortapt om jeg ikke ser lyset snart. Han "våknet" opp et års tid etter 9/11 . Siden da har han vært i den tro at hvert øyeblikk går verden til helvete. Utrolig slitsomt, og vi har nesten ikke kontakt i dag. Jeg orker ikke. Det er rettåslett utmattende å høre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #12 Del Skrevet 4. april Konspirasjonsteoriene kommer jo gjerne fra de med mindre kritisk sans ironisk nok, de kjøper det som står og tolker det dit hen helt ukritisk til kilde eller fakta. Er såpass fordomsfull at jeg tenker også at det er en god knippe med livets harde skole folk, disse har desverre en god del fellesnevnere som blant annet konspirasjonsteorier. Du finner ikke Roger Johnny fra bygda på ei yogamatta men mer ved den stasjonære datamaskinen sin. Anonymkode: 0b2a6...daf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #13 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 20.44): Hadde du klart å hatt et vennskap med noen med antydning til konspirasjonstenkning? Som er opptatt av alternativ medisin, yoga, meditasjon, vaksinemotstander etc. Klarer man å bygge et grunnlag når man har så ulikt syn på verden? Anonymkode: 4ab9f...008 Yoga og meditasjon: Ja, kunne absolutt vært venner. Alternativ medisin, vaksinemotstander og liknende (5G, Gesara): Nei. Anonymkode: 92ffa...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå