Gå til innhold

Be om erstatning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 16.22):

Jeg fikk sms, om vi hadde lagt deres klær til tørk. De så at vi hadde vasketid etter dem. Jeg spurte min mann og da viste det seg at han hadde lagt deres tøy på tørk. Så da svarte jeg henne at det var min mann som hadde klart å legge deres tøy til tørk.(Til hans forsvar så hadde de ikke fjernet tøyet sitt fra vaskemaskinen når vi hadde vasketid.) Jeg beklager selvfølgelig og svarer at jeg håper alt er i orden med tøyet. 

Ca. En uke senere får jeg ny mld om at 3 tskjorter har krympet. Da svarer jeg på nytt "beklager så mye, og det må vi selvfølgelig erstatte. Hvor mye blir det?"

Så jeg vil selvfølgelig erstatte, men reagerer litt på beløpet. Jeg hadde som nevnt aldri bedt om erstatning.

Anonymkode: b141f...380

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes det hele er både merkelig og smålig av dem å forlange en slik sum. Kan de ha ment det som en spøk…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sommerkroppen skrev (4 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes det hele er både merkelig og smålig av dem å forlange en slik sum. Kan de ha ment det som en spøk…?

Og så beholdt pengene?

Anonymkode: e7e28...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (På 6.4.2024 den 8.47):

Jeg synes det er helt greit at dere betaler for din manns sløvhet. Jeg verner om mine plagg her hjemme. Mann i hus, får ikke sette på tørketrommel, når jeg har vasket tøy. For selv om enkelte plagg vaskes sammen, betyr det ikke at alt kan i tørketrommelen. Bomull kan krympe og bli misformet av tørketrommelen.

En ting er verdien av plaggene, en annen ting er at man må ut og erstatte dem. Du kan ikke se på tilbudsprisen, da det ikke er sikkert de ble kjøpt på tilbud i utgangspunktet. Tid koster også penger. Det å reise ut og skaffe disse t-skjortene tar tid også.

Leier du bil, sjekkes det sammen med utleier om det er skade på bilen før du tar den med deg. Kanskje er det ei skrape på venstre side av støtfanger. Så er du så uheldig at du skraper opp høyre side av samme del. Mange blir sure fordi de da får et krav som skal dekke hele delen. Men selv om det er en skade et sted, betyr det ikke at du kan skrape opp resten av delen, uten å måtte erstatte den. 

Hva med tiden ts og mannen har sittet gratis barnevakt? Er deres tid mindre verdt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegger man noe slikt med et uhell så er det klart man tilbyr seg å dekke det 🙂

I dette tilfellet der man vet merke og størrelse ville jeg heller tilbudt meg å gå ut å kjøpe nye.

Anonymkode: 9671c...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 4.4.2024 den 21.51):

Så fordi du er en dørmatte uten selvrespekt, forventer du det samne av andre? Jeg er stort sett ganske tilgivelse og tar lett på mye, men her handler om å ødelegge andres eiendeler med bevisste handlinger (selv om det selvfølgelig ikke var intensjonen) som burde vært oppdaget i tide og unngått, vi er et par hakk forbi hendig uhell. Jeg lurer fortsatt på hvordan dette kunne skje i utgangspunktet...

Enig, men… HENDIG uhell 😂

Anonymkode: 6fa0a...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og så beholdt pengene?

Jeg vet ikke. Slik som det står beskrevet over her, hvordan hele hendelses-forløpet utartet seg, så vil jeg mene det hele er merkelig ja. Kjenner ikke folkene men man vet aldri når det kommer til penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva med tiden ts og mannen har sittet gratis barnevakt? Er deres tid mindre verdt da?

Alltid vanskelig med slike greier som dette. Det er når noe uforutsett som dette dukker opp du blir kjent med dine venner og bekjente.

Jeg forstår kravet fra naboene ut fra den enkle episoden.

Så kommer andre ting som barnevakt eller andre tjenester man gjør for hverandre.

Er TS barnevakt, eller er barnet/barna til naboen ofte over og de føler seg som barnevakt? Er TS dumsnill som passer andres barn uten å forlange noe for dette.

Jeg har sagt det før her inne og sier det igjen. Jeg er ofte dumsnill. Gjør tjenester for andre, uten å kreve noe for det. Sier det er greit om jeg har tatt med naboungen på kino, men vippser alltid uten oppfordring når mine barn er med andre på kino.

Så kanskje TS her er dumsnill, som passer andres unge og tar for gitt at ting skal gå begge veier. 

Hadde det vært venner av oss, så er det ikke sikkert jeg ville krevd penger for å ha ødelagt mine t-skjorter, selv om jeg i prinsippet er enig med dem som gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, sommerkroppen said:

Pengene har de beholdt, så spøk er det ikke. Vi hadde før dette skjedde invitert inn til selskap. De kommer også i selskapet. jeg tror ikke jeg hadde følt meg vel i å dukke opp i selskap hvor både mat og drikke er inkl. når jeg har bedt om erstatning for noen tskjorter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pengene har de beholdt, så spøk er det ikke. Vi hadde før dette skjedde invitert inn til selskap. De kommer også i selskapet. jeg tror ikke jeg hadde følt meg vel i å dukke opp i selskap hvor både mat og drikke er inkl. når jeg har bedt om erstatning for noen tskjorter...

Du må jo trolle? Mannen din ødela jo disse skjortene, selvsagt skal de erstattes! Synes ikke 1000 kr er urimelig når man må kjøpe tre nye tskjorter. Naboene har jo ikke gjort noe galt her, så ingen grunn til at de ikke skal være komfortable med å dukke opp i selskapet. At dere har måtte erstatte noe dere ødela, har jo ingenting med at dere også som vertskap selvsagt stiller med mat og drikke å gjøre...

Anonymkode: fde21...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...