Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #1 Del Skrevet 11. november 2002 Dama mi har noen ganger oppdaget blod i skjeden etter vi har hatt sex. Somregel har hun avfeid dette med at hun nettopp har avsluttet mensen. Men igår var hun så midt i perioden som det går an. Det jeg lurer på er om det er andre som har det problemet ? Jeg tror at det må være rift i skjeden som kan/må være årsaken. Er dette skadlig og hva annet enn å passe på at hun er tilstrekklig våt kan være forebyggende ? Hun er veldig imot og oppsøke lege, det kommer ikke på tale før hun blir gravid, og det er ikke noe vi satser på nå for å si det sånn. Takknemlig for gode råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 11. november 2002 #2 Del Skrevet 11. november 2002 hei du det er meget vanlig at kvinder kan små bløde efter samleie, der kan være irreteret slimhinde eller en lille rift, hvis dette bliver generende for en kan man gå ind og brænde væggen ( bliver gjort med laser) hvis nødvendigt, men hvis ingen av dere to føler ubehag eller er plaget av det så er det helt ok....går heller ikke ut fra at din kæreste har nogel smert, hvis det er tilfeldet er det nok bedst at opsøge læge... lykke til dere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 11. november 2002 #3 Del Skrevet 11. november 2002 Det er ikke min mening å skremme hverken deg eller dama di, men det er desverre sånn at småblødninger under samleie kan (og jeg sier KAN )- være et tegn på celleforandringer i skjeden/livmoren. Og det er det svært viktig å få sjekka ut snarest mulig. Det kan behandles, og et lite legebesøk er en billig livsforsikring når det gjelder dette. Du skriver at dama di ikke er interessert i å gå til legen, men dette er det faktisk særlig i hennes interesse, men også i din, at hun faktisk gjør! Sannsynligvis er det "bare" litt tørre slimhinner som er problemet, men så lenge det finnes en liten risiko for at det kan være mer alvorlig enn som så, er det utrolig dumt å ikke sjekke det ut! Så få damen til lege. Pronto! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #4 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg vil takke for at dere tok dere tid til og svare. Skal vise henne hva som har blitt skrevet så kommer hun foråpentligvis på bedre tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. november 2002 #5 Del Skrevet 11. november 2002 Det bør nok kanskje sjekkes opp ja - det behøver slett ikke å være noe, men det kan være greit å få det gjort. Jeg har skrevet det her mange ganger før og gjør det igjen! ALLE seksuelt aktive bør gå og få en legesjekk. Er du voksen nok til å ha sex, er du voksen nok til å ta ansvar å gå til lege også. Man kan aldri stole på at den andre alltid har brukt kondom, amn kan ha som i dette tilfelle, litt blødninger som man ikke tør å sjekke opp, og det koster mye uro og unødvendige tanker. Jenter bør ta en kreftundersøkelse minst hvert tredje år, om ikke oftere. Jenter som går på p-piller skal også en gang i året at alt er ok. Bruk SUSS eller Helsestasjon for ungdom hvis du ikke har en fastlege du kan stole på. Det var dagens moraltale fra Tante Tusenfryd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå