AnonymBruker Skrevet 3. april #21 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo flere skriftlige klager, jo sterkere blir saken. Så lenge de er rimelige. Jo flere som klager, Jo bedre. Så ville ha forhørt meg med nærmeste naboer og oppfordre til å klage. Mange er for unnvikende og feige til å sende skriftlig klage. Anonymkode: 3a135...5ab Ja jeg tror folk er feige og konfliktsky på sånt dessverre. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #22 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville klaget og klaget til styret. Spurt om hva de ønsker å gjøre med dette og hva prosessen videre er. For det har faktisk gått 2 år nå. Ville presset mer på styret jeg. Spurt de om jeg skal begynne å melde til politiet. Ikke særlig gøy å få politibil her hele tiden heller (drar ned verdien hvis noen ønsker å selge). Anonymkode: f0bad...47c Tusen takk for gode råd! Ja. Dessverre så må jeg nok det hvis de fortsetter her. Har vært i kontakt med politiet i startfasen men den gidde jeg opp. Kom en gang og de fikk ingen pålegg. Kun tilsnakk Den andre gangen ble det rolig samme natt og så fortsatte de igjen kvelden etter. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #23 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bass på natta?? Idioter, hadde glatt ringt politiet, gjentatte telefoner så kan de beslaglegge utstyr. Bass drønner i vegger og tak som vibrasjoner, er heller ikke mulig å stenge ute med ørepropper, man føler det gjennom dem. Anonymkode: ae88b...693 Ja det er irriterende. Veldig. Har ringt politiet i startfasen men det ble ikke gjort annet enn tilsnakk. Problemer her er at det ikke er særlig høyt. Det har vært høyt og men det har de heldigvis roet ned etter føre klager til styret. Ja helt sant. Bruker propper på det verste. Men d går igjennom. tror ikke folk forstår d helt. Propper tar ikke bort alt Man hører så godt når den jekla basskassen er av og på. Rett etter klagen er det sååå deilig å slippe den. Men d går ikke lange tida før de durer avgårde igjen. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #24 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for gode råd! Ja. Dessverre så må jeg nok det hvis de fortsetter her. Har vært i kontakt med politiet i startfasen men den gidde jeg opp. Kom en gang og de fikk ingen pålegg. Kun tilsnakk Den andre gangen ble det rolig samme natt og så fortsatte de igjen kvelden etter. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 Fortsetter du å ringe politiet vil politiet til slutt beslaglegge anlegget til naboene dine - og trolig får de bot også, fordi de nekter å følge norsk lov og tilsnakk fra politiet. Om du engasjerer deg i borettslaget og også stiller til valg til neste styre, så får du jo også mer medvirkning enn det udugelige styret dere har nå. Eller - ring politiet igjen, hver gang naboen spiller på natt! Anonymkode: 2b3ea...69d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #25 Del Skrevet 3. april Men er det høyt i desibel? At det rumbler litt i veggene for at utbygger ikke har klart lydisolering er ikke en klage de kommer langt med. Om politiet banker på døra er det så høyt at det er snakk om fest støy? Eller at de bare ser film? Kanskje dere er av den typen som egentlig burde bo i egen bolig på landet? Hva sier de andre naboene? Anonymkode: 984e3...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #26 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men er det høyt i desibel? At det rumbler litt i veggene for at utbygger ikke har klart lydisolering er ikke en klage de kommer langt med. Om politiet banker på døra er det så høyt at det er snakk om fest støy? Eller at de bare ser film? Kanskje dere er av den typen som egentlig burde bo i egen bolig på landet? Hva sier de andre naboene? Anonymkode: 984e3...4ec Desibel sier bare noe om nårtid hørselen tar skade av støyen, den psykiske plagen kommer lenge før det. Når man bor i sameier, borettslag, tett på hverandre skal man ta hensyn lenge før det støyer over nivåene for antall desibel. Ts, klag hver gang, skriv ned, ring politiet og engasjer gjerne en advokat til å kontakte styret. Anonymkode: 80e0b...4a4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #27 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Desibel sier bare noe om nårtid hørselen tar skade av støyen, den psykiske plagen kommer lenge før det. Når man bor i sameier, borettslag, tett på hverandre skal man ta hensyn lenge før det støyer over nivåene for antall desibel. Ts, klag hver gang, skriv ned, ring politiet og engasjer gjerne en advokat til å kontakte styret. Anonymkode: 80e0b...4a4 Dette er noe av det dummeste jeg har sett, db brukes som måle-enhet for bl.a. lyd, også når det ikke er støy, den kan også brukes når man vil måle nivåforskjeller, nå sitter jeg i ett stille rom med kun varmepumpe og måler 43 db fra ei stillegående pumpe, det er langt under skadelig men det måles i db likevel. Anonymkode: 6fb01...052 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #28 Del Skrevet 4. april Du må jo ringe politiet kvar einaste gong. Til slutt så vil politiet beslaglegge. Anonymkode: cbef4...3f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #29 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men er det høyt i desibel? At det rumbler litt i veggene for at utbygger ikke har klart lydisolering er ikke en klage de kommer langt med. Om politiet banker på døra er det så høyt at det er snakk om fest støy? Eller at de bare ser film? Kanskje dere er av den typen som egentlig burde bo i egen bolig på landet? Hva sier de andre naboene? Anonymkode: 984e3...4ec Vettu dette holder jeg meg for god til å svare på! Det ingen som klager på naboer for moro skyld. Og nei det er ingen andre som man hører, så det bør fortelle deg det du trenger å vite! Urimelig blir det når det pågår over tid. Hvor høyt det er har lite med saken å gjøre så lenge flere naboer hører bassen! Vanskelig å ha empati forstår jeg, siden du ikke står i det samme selv. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #30 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vettu dette holder jeg meg for god til å svare på! Det ingen som klager på naboer for moro skyld. Og nei det er ingen andre som man hører, så det bør fortelle deg det du trenger å vite! Urimelig blir det når det pågår over tid. Hvor høyt det er har lite med saken å gjøre så lenge flere naboer hører bassen! Vanskelig å ha empati forstår jeg, siden du ikke står i det samme selv. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 Bør si det litt når det kun er denne leiligheten man hører jevnlig støy fra på natta over tid, og ingen andre. Hvorfor? Fordi oppegående folk med empati har vett og forstand til å ta hensyn til andre enn seg selv. At de velger å fortsette etter klager sier litt om intelligensen og mangel på empati. Beklager men så ærlig må jeg være! Det er ikke normalt å fortsette etter du har fått sjanse på sjanse. De fleste ville ha beklaget seg å gjort en endring. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #31 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bør si det litt når det kun er denne leiligheten man hører jevnlig støy fra på natta over tid, og ingen andre. Hvorfor? Fordi oppegående folk med empati har vett og forstand til å ta hensyn til andre enn seg selv. At de velger å fortsette etter klager sier litt om intelligensen og mangel på empati. Beklager men så ærlig må jeg være! Det er ikke normalt å fortsette etter du har fått sjanse på sjanse. De fleste ville ha beklaget seg å gjort en endring. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 Si deg skulle det stå. Anonymkode: 4d67b...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #32 Del Skrevet 4. april Ring snuten og forklar at du mistenker narkotika hos naboen. Anonymkode: 944df...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #33 Del Skrevet 4. april Bass har ingenting i blokker og boliglag hvor boliger er tilknyttet hverandre å gjøre. Skal ikke høy lyd til for å ødelegge nattesøvnen når det er bass på. Bassen bærer gjennom vegger, gulv og alt, uavhengig av lydstyrke. Helseskadelig som f å stadig leve under andres støy. Anonymkode: 812c8...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #34 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tusen takk for gode råd! Ja. Dessverre så må jeg nok det hvis de fortsetter her. Har vært i kontakt med politiet i startfasen men den gidde jeg opp. Kom en gang og de fikk ingen pålegg. Kun tilsnakk Den andre gangen ble det rolig samme natt og så fortsatte de igjen kvelden etter. Ts Anonymkode: 4d67b...3a8 Man poenget med politiet er at de gir tilsnakk noen få ganger, så tar de anlegget. Anonymkode: d8404...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #35 Del Skrevet 4. april Fortsett å send inn klage! Og gortsett å ring politiet. Vi klagde til naboen da de kunne høre på høy musikk med bass fra morgen og langt ut på natta. Holdt unger våkne osv. Var så plagsomt. Vi fikk til svar "Vi skal få leve Vi å." De var truende og ufyselige. Så vi solgte og flyttet.. ingen andre i nabolaget turte å gjøre noe, bare vi. Og vet ikke hvordan ting er der nå. Men vi kom ingen vei med det, men burde ringt politiet hver gang de holdt på. Hvis vi klagde, skrudde de av lyden og ba oss gå ut å høre fordi det var ikke fra dem. 😂🙊 selvom vi hadde vært ute og sett og hørt det er fra dem. 😅 Anonymkode: 5763b...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Triolita Skrevet 4. april #36 Del Skrevet 4. april Ville ha kontaktet politiet som flere skriver her. Kan ta det som nabobråk. Jeg derimot har en nabo som har så sterke utelys at hele stua i 1 etg lyses opp, og gangen og et soverom i 2 etg har full flombelysning. Har sagt ifra, men får ikke gjort noe med det videre 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #37 Del Skrevet 5. april Er det mulig å logge seg på trådløs høytaler? Vente til de sovner og sette på noe forferdelig musikk som vekker dem? Montere høytaler i taket, og dundre løs med jodling klokken 6 om morgenen? Hevnen er som regel søt😊 Anonymkode: afdee...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikke Kjent Skrevet 7. april #38 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 22.22): Kan jeg få litt tips og hjelp til hva nettopp DU ville gjort i en slik setting? Har du liknende erfaringer og hva hendte? Jeg har en nabo som til stadighet har spilt høy bass over tid. Både ukedager, helg og helligdager. Etter hver klage så blir det stille i omtrent en måned eller noen uker. Dette er på natta. Og det skal være ro fra 23-07. (Vertfall 06) Dette klarer de å holde etter hver klage i noen uker. Ellers foregår det på natta! Styret tar tak hver gang, siden det roer seg jo betraktelig. Akuratt som de går i hi. Men, det går aldri lange tiden før de starter igjen med å falle tilbake til samme spor. Det er ikke det at bassen er så vannvittig høy på natta, men den kan være det i perioder. Normalt er det lav bass men den høres inn. Så spørsmålet mitt blir hva tenker dere her. Skal jeg fortsette å klage til styret selv om de allerede har mottatt klager? Burde en anmeldelse være greit snart? Dette har pågått i 2 år nå. Jeg føler de holder katt og mus lek. man føler seg rett og slett holden for nær! Når kan man begynne p kreve at styret starter utkastelse prosessen? Veldig slitsomt å starte på ny klage gang etter gang, bare fordi disse idiotene ikke klarer å respektere andre. Anonymkode: 4d67b...3a8 Det er da ikke noe å vente på. Plages du av støy så klager du. Det skal være stille på natten. Jeg hadde også ringt politiet når det er ille. Skjønner det er kjedelig å skrive klage, men det er ikke noe annet en kan gjøre. Styret kan også ringe politiet. Dessverre er det de som ikke tar til seg klager og bare fortsetter i samme spor. Jeg undrer meg over hvorfor de som bor over ikke ringer politiet også. En må tåle noe lyd når flere bor "sammen", men det er fastsatt tidspunkt for når det skal være stille av en grunn. Hvorfor det er så vanskelig for noen å forholde seg til dette og ikke minst vise hensyn er vanskelig å forstå. Noe godt forhold til naboene er de hverfall ikke interessert i. Når de ikke åpner for naboer som kommer på døren har en ingen annen valg enn å ringe politiet. Viktig å informere politiet ang dette at en har prøvd å snakke med dem uten at det fører frem samt at de ikke vil åpne når en ringer på. Var selv plaget av bråk og høy musikk over en mnd fra en nabo under meg. Umulig å sove og på tross av tilsnakk fra styret og flere naboer så førte det kun til ro en natt. Politiet ble koblet inn. Fikk beskjed om å ringe igjen om det fortsatte. Noe det gjorde like etter at politiet dro. De snudde og kom tilbake. Tok vedkommende med seg for natten. Første natten jeg fikk sovet på en mnd. Styret tok kontakt med advokat og startet jobben med å få vedkommende kastet ut rett etterpå. Her snakker vi å henge ut av vinduer eller stå på verandaen og kjefte/brøle til tilfeldige forbipasserende samt biler. Anlegget på full guffe hele natten og ofte hele dagen. Flytting av møbler på verandaen og innendørs nattestid som bråket, brøyting og kjefting inne samt ute (verandaen og ut av vinduer) m.m. Vedkommende selv mente h*n ikke kunne vite h a klokken var da en nabo ba vedkommende dempe lyden 05.00. Personen levde som om i et vakuum der resten av oss ikke skulle bry seg og la vedkommende være i fred. Jeg bodde rett over og fikk det verste bråket. Tanken på å flytte eller flykte eneste løsningen jeg så om dette skulle fortsette. Vedkommende måtte flytte ut ikke lenge etter. Her var det leie så prosessen ble noe annet enn ved leie, men styret skal ta tak i slike ting. Det er derfor en har et styret. 2 år med stadig bråk er ikke ok. Du kan vel ta en prat med styret? Slik at du får informasjon ang hva de faktisk har gjort og hva de planlegger å gjøre med dette. Det har du krav på. Nå var mitt eller vårt tilfelle ekstremt, men styret der du bor skulle ha gått inn med mer tyngde for lenge siden. Som ved å gi beskjed om at de vil få vedkommende kastet ut om dette ikke tar slutt. En gang for alle. Det kan være lett for andre som ikke plages av slikt å avfeie det hele eller at de ikke tar skikkelig tak i problemet. Det er ikke greit. Noen er konfliktsky og tenker at andre får ta tak i dette. Uansett så skal en ikke finne seg i slikt over tid. Styret må gjøre jobben sin og som sagt, du ringer politiet når det er behov for det. Ellers er alternativet at en flytter selv. Du skal ikke finne løsninger slik at de kan fortsette i samme spor ved å kjøpe inn diverse for å dempe bassen/lyden, være tålmodig og vente med å klage til styret osv. 2 år er langt over grensene for tålmodighet. At ting roer seg en stund før det starter igjen forteller at de ikke tar dette seriøst. At styret snakker med dem hjelper løser med andre ord ikke problemet over tid. Skriv en klage og be om et møte med styret slik at du får sagt det du vil si, krev at de tar grep slik at dette får en løsning en gang for alle. Lykke til og så håper jeg dette ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå