Gå til innhold

Stor Aldersforksjell

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sammen med ei på 23. Jeg er 35. Vi er en god match, hun er av den rolige typen.

Anonymkode: 8856a...311

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, Bromance said:

Jeg forstår ikke hva du skal med en så mye eldre mann. Biologisk så er det bedre at kvinner går ned i alder på mennene,  ikke oppover.

Er du ute etter lek og moro så kan en mann i den alderen passe deg, men søker du et langvarig forhold så er det (normalt sett) ikke liv laga.. 

Veldig kjedelig for deg å bli "sykepleier" for din aldrende mann når du selv er i din beste alder...

Fornektelse på høyt nivå? 🙉🙈

Anonymkode: f00aa...5f3

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilken biologibok er det du har lest??? Mikke Mus sin? 

Menn er kjønnsmodne litt senere enn kvinner, og fertile resten av livet mens kvinner fram til overgangsalderen. 

Menn evolusjonsmessig søker mot unge, kjønnsmodne kvinner, ikke gamle. 

Anonymkode: b13f0...3b9

Er det ikke flaut å ha så lite kunnskap som du fremviser i dette innlegget?

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (På 3.4.2024 den 19.31):

Jeg forstår ikke hva du skal med en så mye eldre mann. Biologisk så er det bedre at kvinner går ned i alder på mennene,  ikke oppover.

Er du ute etter lek og moro så kan en mann i den alderen passe deg, men søker du et langvarig forhold så er det (normalt sett) ikke liv laga.. 

Veldig kjedelig for deg å bli "sykepleier" for din aldrende mann når du selv er i din beste alder...

Biologisk sett… den må forklares🤔 jeg er heller av den oppfatning av at man ikke kan velge hva man trekkes mot.

En eldre kvinne kan godt finne seg en ung mann om tiltrekningen er tilstedet. Det samme gjelder en ung kvinne og en eldre mann. 
Historisk sett har det siste vært vanligere, men mer og mer vanlig andre veien.

Et tegn på modenhet er å gjøre det som føles riktig for deg, uten å måtte bry seg med hva andre synes. Begynn der.

Anonymkode: 7128b...1c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han sitter på gamlehjemmet, og du er fremdeles i jobb…

Anonymkode: 16aa4...677

Eller så sparer TS resten av oss for masse skattepenger med å ta seg av han etter jobb i den perioden han begynner å svikte og på heltid når hun går av med pensjon. Her snakker vi vesentlige summer.

• Nyttig 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Biologisk sett… den må forklares🤔 jeg er heller av den oppfatning av at man ikke kan velge hva man trekkes mot.

En eldre kvinne kan godt finne seg en ung mann om tiltrekningen er tilstedet. Det samme gjelder en ung kvinne og en eldre mann. 
Historisk sett har det siste vært vanligere, men mer og mer vanlig andre veien.

Et tegn på modenhet er å gjøre det som føles riktig for deg, uten å måtte bry seg med hva andre synes. Begynn der.

Menn har også en biologisk "klokke" når det gjelder kvalitet på sæden. Å få barn med eldre menn gir en større risiko for sykdommer hos barnet.

Du har rett i at alle må gjøre det som føles best. Men hva som er best her og nå er kanskje ikke best 30  år fram i tid, og det bør man ha i bakhodet hvis man velger seg menn som er 15 - 20 år eldre enn seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/3/2024 at 7:39 PM, AnonymBruker said:

Stå på. Drit i alle som sier du må være sykepleier etc. De fleste her inne har livets harde skole. Og denne skolen lærer ikke elevene sine at livet kan være uforutsigbart, at personer har andre synspunkter og ståsteder. Eller befinner seg på andre plasser i livssyklussen. Trives du så gå for det. 

Det viktigste er hva du/dere føler. Ikke hva folk her på kg mener.

Anonymkode: aabb1...8c7

Livets harde skole? Fem år på universitetet innenfor kommunikasjon her. 

Jeg har datet mange menn som er 15 år eldre. Jeg anbefaler det ikke. 3-8 år aldersforskjell passer de fleste mye bedre. 

Anonymkode: 92207...bf7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid, helt siden jeg var ung, tiltrektes av eldre menn. Jeg aner ikke hvorfor, har ingen forklaring, bortsett fra at jeg sikkert har en "type". Og mange vil sikkert si at jeg har daddy issues. Spiller uansett ingen rolle, jeg bestemmer ikke hvem jeg tiltrekkes av. Ettersom jeg har blitt eldre selv, har aldersgapet blitt mindre, og jeg er nå for første gang sammen med en som er like gammel som meg. Men han er fortsatt mye yngre enn andre jeg har datet tidligere. Om det er liv laga eller ikke, kommer an på deg og på han du er sammen med. En ting jeg lærte fort, var at alder ikke = modenhet. Fins mange man childs der ute på 40/50+, og de som ikke er det, er som regel gift og har barn på samme alder som meg. De ble "tatt" fordi de er flotte menn, gode catch. De som er single og går etter jenter som er yngre, er det ofte en grunn til. Sier ikke at det ikke finnes flotte menn på 35+ som bare rett og slett er singel uten grunn, altså. De finnes nok. Men du må sikkert navigere deg litt varsomt inn i den jungelen. Nå er jeg så gammel at hvis jeg blir sammen med en eldre mann, kommer ingen til å stusse. Men da jeg var 22, stusset selvsagt folk. Så hvis du finner en bra mann som er eldre enn deg, er det bare å belage seg på å få kommentarer. Selv brydde jeg meg ikke om det, annet enn at det ble irriterende etterhvert, for folk er jo så lite oppfinnsomme når de skal komme med slengbemerkninger. Var stort sett det samme. Jeg var golddigger, han var et svin osv. Uansett, masse lykke til. Eldre menn er fine!

K36

Anonymkode: c2c9d...84a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville ikke anbefalt deg å date en på 40-45 som har barn rundt din egen alder.

Å inngå ett seriøst forhold med noen som er så mye eldre kan fort by på problemer med hvem dere skal sosialisere dere sammen med, og at han blir pensjonist xxår før deg.

Ellers så bør du såklart ikke la alder hindre deg om du virkelig finner ditt hjertes utkårede. 

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (22 minutter siden):

Menn har også en biologisk "klokke" når det gjelder kvalitet på sæden. Å få barn med eldre menn gir en større risiko for sykdommer hos barnet.

Du har rett i at alle må gjøre det som føles best. Men hva som er best her og nå er kanskje ikke best 30  år fram i tid, og det bør man ha i bakhodet hvis man velger seg menn som er 15 - 20 år eldre enn seg selv.

Joda, men det du sier nå er at alle bør finne en på omkring samme alder. Verden er ikke og har aldri vært «perfekt». Heldigvis har alle muligheten til å finne en man liker. Dessverre er det så mange som mener så mye om hva andre mennesker gjør, som ikke angår en selv. Det er disse menneskene som gjør det vanskelig.

Men nå gikk jo også TS inn for å få alle disse meningene. Hun gjorde det vanskelig for seg selv🤷‍♂️ for her var det mye rart

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (29 minutter siden):

Måtte også sjekke påstanden din om den mannlige klokken, og kvaliteten. Viser seg at denne fortsatt tikker i mannens favør.

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Joda, men det du sier nå er at alle bør finne en på omkring samme alder. Verden er ikke og har aldri vært «perfekt». Heldigvis har alle muligheten til å finne en man liker. Dessverre er det så mange som mener så mye om hva andre mennesker gjør, som ikke angår en selv. Det er disse menneskene som gjør det vanskelig.

Men nå gikk jo også TS inn for å få alle disse meningene. Hun gjorde det vanskelig for seg selv🤷‍♂️ for her var det mye rart

Nei, jeg sier ikke at alle må finne seg en på egen alder.

Jeg sier hva som er gunstigst hvis man tenker at man skal få et langt og lykkelig samliv. 5 - 10 år opp og ned syns jeg er innenfor, men når man begynner å snakke om 20 - 30 år, så er det så mye som skal klaffe for at det er noe å satse på for noe langvarig.

TS lurer, og da trenger hun å få høre hva andre mener om både fordeler og ulemper ved et så stort sprik i alder.

AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg menn og kvinner som finner seg partnere som er minimum 15 år yngre er ganske ekkelt. Nesten perverst. Da har man iallfall noen slags form for issues. De man er sammen med kunne jo i teorien vært deres eget barn...

Anonymkode: 2c056...37a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Måtte også sjekke påstanden din om den mannlige klokken, og kvaliteten. Viser seg at denne fortsatt tikker i mannens favør.

Det som ikke tikker i mannens favør er forventet levealder. Det å lage barnet er én ting, men å oppdra barnet og holde seg i live til barnet er myndig er noe annet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Personlig synes jeg menn og kvinner som finner seg partnere som er minimum 15 år yngre er ganske ekkelt. Nesten perverst. Da har man iallfall noen slags form for issues. De man er sammen med kunne jo i teorien vært deres eget barn...

Anonymkode: 2c056...37a

Tror du ikke de vet hvem sitt eget barn er?

Har du en jevnaldrende mann? Hva om jeg sier at han i teorien kunne vært broen din? Da ser du kanskje hvor meningsløst uttrykket du brukte er.

Anonymkode: 0600a...065

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som barnevernspedagog, og set er dessverre mange triste saker som havner hos oss der far er gammel og litt uten bakkekontakt, og mor er ung og temmelig ressurssvak. Hvis far er mye eldre enn mor, er ofte mor ganske ressurssvak siden en oppegående ung kvinne hadde valgt seg en tilsvarende mann.

Anonymkode: 0eb92...a2b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk lyst å skrive bittebittelitt…

Jeg ble første gang sammen med en på 54 da jeg selv var 22. Vi var sammen i 3 år. Vi elsket hverandre virkelig men mange rundt oss som ikke fixet vårt forhold helt.. nettopp pågrunn av at vi hadde en ekstrem forskjell…kan faktisk forstå at noen ikke kunne se hva vi to delte …hehe

etter det møtte jeg en når jeg var 27 og han var 58 år.  Siste jeg var sammen med var 60 og jeg et godt stykke inn 30-åra. 

Er fortsatt i 30 åra. Neste samboer blir en på min egen alder helst. 

Du burde tenke anderledes er min mening. Han er fin og forholdet er helt til han blir over 60 og ser mer og mer fram til å slå seg skikkelig til ro og nyte pensjons tilværelsen…. Det er da du virkelig begynner å merke at han kunne bestilt bladet Vi over 60 i posten 😂 Han blir ikke yngre bare eldre og hvis du virkelig ELSKER han vil du nok slite med en sorg innerst der inne over det at du har den vissheten om at når du er 40 år og føler deg enda ung så er han da blitt i den alderen jeg snakker om.
Tror du vil se mer og mer at det er stor skjangse for at du må leve livet videre alene med tia og det om han dør eller lever fordi dere ikke kan 

Du må åsså ofte høre på kommentarer fra folk som syntes det er snodig… og hvis han har mer penger enn deg da risikerer du sterkt å bli sett på som en Daddys girl som ønsker penger.

det er heller ikke en selvfølge at penis vil være like hard. Det kan variere veldig fra mann til mann. sexlivet er på topp i 30-åra så en mann må være veldig feril for alder mener jeg😅

Å ikke glem at selv om du kanskje ikke vil være mamma nå? Så vil du nok det på et eller annet vis før eller siden. Hvis ikke du er da da fra før av ? Da er jo situasjonen litt anderledes kanskje 🙂
Jeg selv ville ikke ha barn før jeg var rundt 28-29 år og enda sterkere etter fylte ca 32. Jo mere jeg levde meg inn i at jeg kunne ha barn med typen jo mere gjikk det opp for meg at det er lite kult mot mitt eget barn å skaffe han/henne en far som er 80 år når barnet såvidt er ferdig med russetiden.

du gjør jo som du vil men ville bare dele mine erfaringer siden jeg vet hvertfall at jeg har erfart eldre… nå er jo ikke du på sååå gamle gubber som jeg har vært på😂 Men alder 40 hørtes allerede litt skummelt ut 🤭er bare 10 år så er han 50 og da bør han hvertfall være veldig opptatt av å ta vare på seg selv fra 50 til han blir 65 💪  

Tror kanskje du er ei som må passe deg litt siden hvis du nå som bare ‘’20’’ åring liker menn opp i 40 så kan den fort bli eldre den grensa der til kanskje noen på 45-47? Bare tenkte tanken… kan godt skje men påstår ikke det skjer deg.

Alikevel er det noe deilig med det hele, så kanskje en elsker istedefor som er litt opp i åra? Men det var jo ikke en elsker du var på leting etter 😅 ?

Samtidig dømmer jeg ikke at noen vil prøve uanseth alder. 

Masse lykke til uansett hva du velger 🥰

Anonymkode: a469a...1cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er 19 år eldre. Går fint det. 

Anonymkode: 9367d...426

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 1.41):

Min er 19 år eldre. Går fint det. 

Anonymkode: 9367d...426

Kanskje nå, men ikke når han drar på årene...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 19.22):

Hei! Jente 22 år her. 
Jeg kan godt treffe og date menn som er eldre enn meg. Gjerne 35-40 år.  Er dette liv laga?

tror dere man kan få et fint liv sammen, evt at menn o denne alderen kan ha interesse av meg? Mer enn bare sex?

Hadde vært gøy å hørt deres tanker

Anonymkode: 2f504...1af

Helt supert for sex. Kan funke for forhold også. Er jo ikke så stor forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...