Gå til innhold

Frekt å spørre kollega om å sitte på til jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom det kun er snakk om en dag så er det bare å spørre.

Men å spørre om å sitte på fast er en uting.

Anonymkode: ee74c...289

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det tar et par minutter å gå til kollegaen, ikke til jobb...

Anonymkode: a2503...557

3 minutter siden, AnonymBruker said:

En dag.

Reagerer på at du ikke skriver all denne infoen i HOVEDINNLEGGET MED EN GANG.

Da spørr du selvsagt!!!! herregud, er det noe å lure på.........

Anonymkode: bbaed...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er snakk om et engangs tilfelle. 

Da er det innafor å spørre :) 

Anonymkode: 68aee...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjerne tatt med en kollega, og skulle ikke hatt noe for det. Bare hyggelig å kunne gjøre andre en tjeneste. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv spurt i et sånt tilfelle, da var det ikke en gang en nær kollega, men jeg var 4 mil fra jobben, måtte ha med bagasje, og bussen går upraktisk langt fra der jeg var.

Han svarte selvsagt ja, og vi hadde en hyggelig kjøretur.

De fleste synes det er helt greit å hjelpe litt til når det er en liten tjeneste det bes om, så bare spør.

Skulle kollegaen mot formodning si nei, kjenner du i så fall vedkommende litt bedre uansett, og vet å styre unna personen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom det kun er snakk om en dag så er det bare å spørre.

Men å spørre om å sitte på fast er en uting.

Anonymkode: ee74c...289

Hvorfor det? Ut fra et miljømessig synspunkt så sparer man jo både drivstoff og å belaste veinettet mer enn nødvendig. 
Jeg hadde gladelig samkjørt med en kollega eller nabo, om vi hadde tatt en uke hver eller en hadde kompensert den andre. 

Om en av oss måtte svinge innom butikken på veien, hadde ikke det vært verdens undergang heller. Blir noe annet om man skal direkte til frisøren og ta permanent rett etter jobb…

Er ikke rart det er kø…

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å be en kollega om å sitte på en dag eller en kort periode, selvfølgelig!! Hadde jeg vært den som kjørte så hadde jeg ikke tatt i mot noe betaling, men uansett hyggelig at den som sitter på tilbyr.

Anonymkode: 8733b...c39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke alle bor i storbyen, vi har ikke lokalbuss.

Jeg bor heller ikke i storbyen. 

Hvordan kommer folk seg til vidergående skole?

Anonymkode: 948fe...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det helt naturlig og vanlig her jeg bor å spørre om slike tjenester fra kollegaene. Kan gjerne kjøre i arbeidstiden for å hente bilen på verksted også, men dette er selvfølgelig pga at vi har fleksibel jobber.

Anonymkode: 9027f...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk i dag er livredde for at noen skal ringe på døra, eller komme uanmeldt, så vil tro like mange får angst av så simple spørsmål som å sitte på til jobb, så jeg tror jeg rett og slett ikke hadde turt å spørre! Folk i dag er hysteriske! Håper de innser at de ødelegger for seg selv når de begynner å tenke over hva de lærer egne barn - flr det er for sent ;) 

Anonymkode: 6ad1a...69c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om én dag, så spør i vei! Tilby deg gjerne å betale, eventuelt kjøp noe du vet din kollega liker (om det så er en baguette, kaffe, blad osv).

Jeg hadde gjerne gjort dette én dag. To også, for den saks skyld. Men jeg hadde en gang en kollega som trengte transport i 14 dager. Hun var ikke presis ved henting, jeg måtte vente på henne når jeg skulle dra, og hun verken betalte eller ga noe som helst til gjengjeld. Hun sa vel sjelden takk også.

"Heldigvis" fikk jeg omgangssyke uke to. For det var ingen ok tjeneste å gjøre en sånn person. Ikke at jeg forventer så mye altså, men takk, eventuelt litt spleising på drivstoff og å være presis, det forventer jeg faktisk når noen legger tilrette for at du skal få sitte på....

Anonymkode: 0bd60...b94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null problem med å kjøre en omvei på opptil en halvtime for å kunne hjelpe en kollega en dag eller tre, hadde ikke krevd noe for det.

Og jeg vet de hadde gjort det for meg også.

Jeg er supertrøtt på morgen, passe morgengretten og elsker alenetiden med musikk i bilen på morgen. Men jeg klarer absolutt å stille opp for kolleger når det en sjelden gang er behov!

Anonymkode: dc663...c96

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg bor heller ikke i storbyen. 

Hvordan kommer folk seg til vidergående skole?

Anonymkode: 948fe...0c4

Med skolebuss, kanskje? Og disse tar ikke alltid med andre passasjerer. Dessuten går de til skolen, som ikke nødvendigvis er i nærheten av eller i det hele tatt samme retning som jobben man skal til. 

Anonymkode: 4a0b6...3b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart er det greit for en dag! 👍☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frekt, det er jo bare fint når mennesker kan hjelpe hverandre. Vil heller si det er spesielt hvis naboen skulle si nei til dette. Du kan jo tilby litt penger så er det vinn vinn ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil på verksted - da er det helt greit. Plutselig er det de som trenger det. Og også fint å føle det er rom for å spørre om tjenester når man bor så nærme.

Fast ordning - hadde hatet et slikt spørsmål. Man blir så bundet. Liker stunden alene på morgenen og ettermiddagen. 

Betaling og penger? Nei, uaktuelt, merkelig å trekke det inn for noe slikt... 

Anonymkode: 8e97e...efb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest casca
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bor rett i nærheten av hverandre, tar to tre minutter å gå, bilen min er på verksted. Frekt å spørre om å sitte på til jobb?

Bare spør. Trenger ikke betale som noen sier, herregud

Mennesker hjelper mennesker 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å spørre,ikke frekt i det hele tatt! 
Har rett som det er en kollega jeg plukker opp i sentrum på vei til jobb og noen sitter på til sentrum etter jobb. Bare koselig det.

Har aldri tenkt at noen skal betale noe som helst,skal jo samme vei.

Anonymkode: d264d...8c6

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på kollegene det. Jeg sier ja til å svippe de fleste, men han ene tuller med å blokkere døra for meg på jobb, vil sitte på hjem HVER kveldsvakt som er forresten omvei, har dårlig hygiene så bilen måtte luftes ut den ene ganga han satt på.. ja jeg har sagt fra og han har fått beskjed, nå er han sur på meg. 😊

Anonymkode: 6d6f8...ef3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Folk i dag er livredde for at noen skal ringe på døra, eller komme uanmeldt, så vil tro like mange får angst av så simple spørsmål som å sitte på til jobb, så jeg tror jeg rett og slett ikke hadde turt å spørre! Folk i dag er hysteriske! Håper de innser at de ødelegger for seg selv når de begynner å tenke over hva de lærer egne barn - flr det er for sent ;) 

Anonymkode: 6ad1a...69c

Jeg er ikke spesielt begeistret for uanmeldt besøk, men jeg kan gjerne hjelpe en kollega i et slikt tilfelle. Og har gjort det mange ganger, med ulike kollegaer gjennom årenes løp. 😊

Anonymkode: 176ad...1b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...