AnonymBruker Skrevet 6. april #481 Del Skrevet 6. april Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden): Tror du alle de menn som gjør dette, tenker selv at de har gjort noe feil? Nei. Majoriteten av dem tenker dessverre at de er morsomme, imøtekomne og at de «bare gir komplimenter». Du ser at ei skriver at ubehagelige episoder med menn begynte da hun var 13 (nøyaktig samme alder jeg brukte som referanse) - hva leder deg til å tro at hun vil synes «fremmed mann Nr. 28363930 som bare vil snakke litt på bussen som hun har NULL interesse av» - er en hyggelig opplevelse for henne?! La henne få fred! Er det så himla vanskelig? hvorfor starter du ikke bare et privat busselskap for kvinner så kan kvinner få slippe å plages av menns nærvær overhode innen samferdsel? hadde ikke det vært noe? Anonymkode: 7e8d5...89b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 6. april #482 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du innser det kanskje ikke, men du fører en krig mot kjærligheten i seg selv med dette drittet. Hele dette samfunnet er unaturlig og jeg gleder meg til det kollapser, dette er ikke holdbart. Anonymkode: 7e8d5...89b Har lest alt men siterer bare siste del. For det første så identifiserer du deg ikke som en mann som tar kontakt med kvinner overhodet ser det ut til, samtidig som du mener dette er kvinner sin feil, fordi kvinner setter noen grenser for når de ønsker å bli kontaktet. Jeg forstår egentlig ikke hvordan det at kvinner ikke ønsker at vilt fremmede skal sjekke dem opp på bussen, hindrer deg fra å eksempelvis melde deg på match.com, eller andre dating sider. Eller å melde deg inn i en aktivitet hvor mer naturlig «mingling» oppstår, og man kan ta overgangen fra å bli kjent, til å invitere noen ut på en kaffe, glass vin eller dra på en konsert. - På hvilken måte er det kvinners grensesetting i å bli kontaktet av vilt fremmede menn i et offentlig rom, sin skyld at du ikke kan benytte deg av mer konvensjonell dating tilnæring? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april #483 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hvorfor starter du ikke bare et privat busselskap for kvinner så kan kvinner få slippe å plages av menns nærvær overhode innen samferdsel? hadde ikke det vært noe? Anonymkode: 7e8d5...89b Har ikke kvinner rett til å benytte kollektiv transport uten å bli plaget? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #484 Del Skrevet 6. april Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Har lest alt men siterer bare siste del. For det første så identifiserer du deg ikke som en mann som tar kontakt med kvinner overhodet ser det ut til, samtidig som du mener dette er kvinner sin feil, fordi kvinner setter noen grenser for når de ønsker å bli kontaktet. Jeg forstår egentlig ikke hvordan det at kvinner ikke ønsker at vilt fremmede skal sjekke dem opp på bussen, hindrer deg fra å eksempelvis melde deg på match.com, eller andre dating sider. Eller å melde deg inn i en aktivitet hvor mer naturlig «mingling» oppstår, og man kan ta overgangen fra å bli kjent, til å invitere noen ut på en kaffe, glass vin eller dra på en konsert. - På hvilken måte er det kvinners grensesetting i å bli kontaktet av vilt fremmede menn i et offentlig rom, sin skyld at du ikke kan benytte deg av mer konvensjonell dating tilnæring? jeg er en motstander av nettdating fordi det kommodifiserer pardannelse, ødelegger referansepunkter og får hjernekjemier ut av balanse. Jeg prøvde tinder en liten stund og merket fort at det var skadelig for måten jeg betraktet mennesker på og jeg kan bare forestille meg hva det gjør med folk som får mer oppmerksomhet enn det jeg gjør. Speed dating og lignende aktiviteter er noe jeg jobber meg mot å bli klar for mentalt, per nå kunne et negativt opplevelse i en så sårbar situasjon sendt meg i en negativ spiral. Helst kunne jeg tenkt meg å møtt noen helt organisk i en jobbsammenheng eller ja, til og med på bussen, men digitaliseringen og atomiseringen av samfunnet og denne fremtredende holdningen om at romantikk eller til og med sosial kontakt med fremmede er upassende utenfor eksplisitt definerte arenaer har gjort det tilnærmet umulig, som er hovedgrunnen til at jeg reagerer så negativt til denne tråden. Anonymkode: 7e8d5...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #485 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tilgi meg for at jeg ikke har så voldsomt mye sympati ovenfor de ubehagelige opplevelsene dere kvinner konstant utsettes for av menn, jeg har nemlig aldri blitt utsatt for tilsvarende. Jeg har aldri blitt tatt kontakt med av en kvinne eller mottatt seksuell eller romantisk oppmerksomhet, jeg har aldri hatt de valgene og å få dem presentert for meg som noe negativt virker går stikk i strid med min virkelighetsoppfatning, da om en kvinne hadde oppført seg mot meg på en slik måte som det klages om, nok hadde vært en av mine livs beste opplevelser. Anonymkode: 7e8d5...89b Spenstig måte å vise litt kvinnehat på. At du ikke evner å sympatisere med opplevelsene til kvinner. Og når du sier at du har gått glipp av den seksuelle opplevelsen med å bli trakassert/seksuelt krenket...hva mener du? Tenker du for eks på en helt utrolig flott og vakker fremmed kvinne som tilfeldig puser deg litt på låret og blunker til deg og kalles deg tigern? Eller ser du for deg ei sånn skikkelig burugle ala de som blir tegna i Pondus? Ei sånn ulekker veivalse som følger etter deg og roper obskøne ting, og bretter deg ned over et offentlig dass for å tørrkjøre en dildo i ræva di? Er det sånne opplevelser du føler du mangler? For poenget med uønsket seksuell oppmerksomhet (og variende alvorlighet/grovhet der) er nettopp det....uønsket. At du ønsker at fremmede kvinner skal si dirty ting til deg på bussen er noe annet. Anonymkode: 6f341...4a3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #486 Del Skrevet 6. april Helene1982 skrev (12 minutter siden): Har ikke kvinner rett til å benytte kollektiv transport uten å bli plaget? Nei, det er ingen rettighet. Og om det er et så stort problem som det antydes her i tråden er det på høy tid at vi begynner å kjønnssegregere samfunnet regelrett. Kanskje muslimene har et poeng med denne burkaen, den kunne nok avverget en rekke ubehagelige situasjoner. Anonymkode: 7e8d5...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #487 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg er en motstander av nettdating fordi det kommodifiserer pardannelse, ødelegger referansepunkter og får hjernekjemier ut av balanse. Jeg prøvde tinder en liten stund og merket fort at det var skadelig for måten jeg betraktet mennesker på og jeg kan bare forestille meg hva det gjør med folk som får mer oppmerksomhet enn det jeg gjør. Speed dating og lignende aktiviteter er noe jeg jobber meg mot å bli klar for mentalt, per nå kunne et negativt opplevelse i en så sårbar situasjon sendt meg i en negativ spiral. Helst kunne jeg tenkt meg å møtt noen helt organisk i en jobbsammenheng eller ja, til og med på bussen, men digitaliseringen og atomiseringen av samfunnet og denne fremtredende holdningen om at romantikk eller til og med sosial kontakt med fremmede er upassende utenfor eksplisitt definerte arenaer har gjort det tilnærmet umulig, som er hovedgrunnen til at jeg reagerer så negativt til denne tråden. Anonymkode: 7e8d5...89b Lykke til i modningen mot å tørre 😊 Det er vanskelig. For jeg vil også møte noen organisk og ser mange kjekkaser som kanskje eller kanskje ikke et ledige, ikke at de garantert syns jeg er fin. Men vil at offentligheten skal være trygg å ferdes i. Derfor er jeg imot vil bare prate litt. Fordi det noen ganger virker som at det må være strengt fordi folk ikke er så snille bestandig. De landene det er mest lukket kultur er også de landene det er tryggest for kvinner. Vil det skal forbli sånn. Anonymkode: 00a7c...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. april #488 Del Skrevet 6. april Helene1982 skrev (13 minutter siden): Har ikke kvinner rett til å benytte kollektiv transport uten å bli plaget? Jo, men ingen av oss har rett til å ferdes i offentligheten uten at noen snakker til oss. Ei heller til å velge hvem som skal få lov til å si hei. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): folk forstår godt det. Hva som poengteres av den andre siden er det at denne typen kommunikasjon, dvs klaging om pågående menn bidrar til å skape usikkerhet og å svekke selvsikkerheten til menn på utkikk etter en partner og at mange positive samhandlinger aldri finner sted nettopp på grunn av usikkerhet unnfanget på grunn av nettopp slike sentimenter og deres fremtreden i media. at sliktnoe gjør mer skade enn nytte og at du hadde vært i stand til å se det om du kunne sett forbi din egen nesetipp. Om vi lærer opp unge gutter at å ta kontakt med kvinner er et faux pas så gjør vi dem en ugjerning, fordi kvinner kommer sikkert som satan ikke til å ta kontakt. at slike holdninger bidrar til å skape et mer sterilt samfunn blottet for menneskelighet, hvor alle bare stirrer ned i sin egen telefon uten å noensinne snakke med noen de ikke kjenner, hvor alle ferdes som separate atomiserte enheter rund omkring til deres forhåndsetablerte grupper og nettverk uten rom for fleksibilitet. At dette stammer fra en slags selvgodhet i kvinner som tilsier at de er hevet over sosial interaksjon og at de er for verdifulle til å bli snakket med av hvem som helst. At ideen om at en ikke-voldelig, sosial samhandel kan være skadelig er overdramatisk. Tilgi meg for at jeg ikke har så voldsomt mye sympati ovenfor de ubehagelige opplevelsene dere kvinner konstant utsettes for av menn, jeg har nemlig aldri blitt utsatt for tilsvarende. Jeg har aldri blitt tatt kontakt med av en kvinne eller mottatt seksuell eller romantisk oppmerksomhet, jeg har aldri hatt de valgene og å få dem presentert for meg som noe negativt virker går stikk i strid med min virkelighetsoppfatning, da om en kvinne hadde oppført seg mot meg på en slik måte som det klages om, nok hadde vært en av mine livs beste opplevelser. Nå, jeg har heller aldri voldtatt en kvinne, eller stalket en, eller tatt kontakt med en med romantiske intensjoner, eller slått av en prat med en i det offentlige rom uten grunn, mye på grunn av at jeg ikke vil være pågående, innpåslitent eller plagsom. Det var lenge vanskelig for meg å se for meg at noen noensinne kunne være interessert i et romantisk eller seksuelt forhold med meg, så jeg snakket veldig lite med kvinner gjennom livet, og det begynner å plage meg, fordi jeg er ikke akkurat ung lenger. Hele ungdommen min gikk meg forbi blottet seksualitet eller romantikk, og det er veldig sårt for meg. Jeg har latt så mye tid gå meg forbi uten å oppleve det som gjør livet verdt å leve, bare for hensyns skyld. Bare for at jeg ikke vil oppfattes som en innpåsliten pervo som pager kvinner. og idet jeg prøver å bygge meg selv opp, prøver å få motet til å faktisk snakke med kvinner, blir jeg møtt med dritt som dette. Kvinner som klager i det uendelige om nettopp det. kaller det ord som "hårreisende". Og jeg setter svært lite pris på det. Det eneste slik klaging oppnår er å gjøre den gigantiske nevrosen jeg har i forbindelse med slike ting større. Det hjelper ikke at du slenger på en sanseløs "ikke alle menn kommentar" på slutten, fordi sentimentet og effekten forblir den samme. Du innser det kanskje ikke, men du fører en krig mot kjærligheten i seg selv med dette drittet. Hele dette samfunnet er unaturlig og jeg gleder meg til det kollapser, dette er ikke holdbart. Anonymkode: 7e8d5...89b Jeg er ikke enig i premisset om at hovedkonfliktlinjen går ved hvorvidt klaging er på sin plass. Jeg synes det er helt på sin plass å klage over at noen blotter seg eller opptrer aggressivt. Slik oppførsel tror jeg ikke heller at noen forsvarer. Det jeg derimot tror skaper usikkerhet og vanskeligere relasjoner mellom kjønnene er når en ung student tar til orde for høflige og respektfulle samtaler mellom fremmede i mer dagligdagse sammenhenger, og responsen er en kampanje mot seksuell trakassering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #489 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er ingen rettighet. Og om det er et så stort problem som det antydes her i tråden er det på høy tid at vi begynner å kjønnssegregere samfunnet regelrett. Kanskje muslimene har et poeng med denne burkaen, den kunne nok avverget en rekke ubehagelige situasjoner. Anonymkode: 7e8d5...89b Dette gir meg flere grunner til å tenke det er bra dere er redd for å prate med oss. Vi har det mindre ubehagelig enn dem, få deg en hjernekapasitet. Vi vil bli respektet og være fri. Driter I om noen syns vi er fine, ikke rør. Anonymkode: 00a7c...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april #490 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ingen rettighet. Og om det er et så stort problem som det antydes her i tråden er det på høy tid at vi begynner å kjønnssegregere samfunnet regelrett. Kanskje muslimene har et poeng med denne burkaen, den kunne nok avverget en rekke ubehagelige situasjoner. Anonymkode: 7e8d5...89b Jeg er uenig i at man ikke har rett til å ikke bli plaget på offentlig transport. Jeg er ikke enig i løsningene du kommer med som handler om at kvinner må sette opp egne busser eller dekke seg til. Jeg mener at menn og kvinner som oppfører seg normalt og har normale interaksjoner bør kunne bevege seg fritt i samfunnet, og at heller de som ikke gjør det, må ha restriksjoner. Jeg tror forresten at dette også er noe menn som har normalt hyggelige samtaler med fremmede kvinner også er tjent med, da de ikke er problemet. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april #491 Del Skrevet 6. april herzeleid skrev (1 minutt siden): Jo, men ingen av oss har rett til å ferdes i offentligheten uten at noen snakker til oss. Ei heller til å velge hvem som skal få lov til å si hei. Kan du finne sitater i denne tråden eller andre steder der kvinner ikke orker at menn sier «hei»? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 6. april #492 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): jeg er en motstander av nettdating fordi det kommodifiserer pardannelse, ødelegger referansepunkter og får hjernekjemier ut av balanse. Jeg prøvde tinder en liten stund og merket fort at det var skadelig for måten jeg betraktet mennesker på og jeg kan bare forestille meg hva det gjør med folk som får mer oppmerksomhet enn det jeg gjør. Speed dating og lignende aktiviteter er noe jeg jobber meg mot å bli klar for mentalt, per nå kunne et negativt opplevelse i en så sårbar situasjon sendt meg i en negativ spiral. Helst kunne jeg tenkt meg å møtt noen helt organisk i en jobbsammenheng eller ja, til og med på bussen, men digitaliseringen og atomiseringen av samfunnet og denne fremtredende holdningen om at romantikk eller til og med sosial kontakt med fremmede er upassende utenfor eksplisitt definerte arenaer har gjort det tilnærmet umulig, som er hovedgrunnen til at jeg reagerer så negativt til denne tråden. Anonymkode: 7e8d5...89b For de aller fleste hvor det skjer «helt organisk» så foregår det ikke som to fremmede på bussen, men heller via en felles hobby, en fest, felles vennegjeng, på skole, trening, jobb m.m. Du har med andre ord et hav av arena å boltre deg i, men legger ansvaret over på kvinner sin grensesetting, en grense du ikke en gang tråkker over, for at det ikke har lykkes for deg. Jeg synes ditt bidrag er viktig til debatten, fordi dette viser også noe kvinner ofte står i: hvis kvinner setter grenser for seg selv så sitter det menn i andre enden og mener at er det mennene som ender opp som offer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #493 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dessuten er fødselsraten på 1,4. Hvis vi skal sette opp enda flere barrierer på interaksjon mellom medlemmer i vårt samfunn så blir det bare verre. Dessuten er det litt smått absurd å bruke et yrkesliv med skattebetaling til en stat som består av andre individer som betrakter en selv med såpass stor skepsis at en ikke tåler en kort prat en gang. Hvor ynkelig er ikke det? Anonymkode: 82a2e...f02 Vi er altså på side 25 og det er fortsatt folk her inne som sitter og tygger og gnager på at det ikke tåles en kort prat. Det er ikke en kort prat det snakkes om her. Det er slibrig mas maskert som kort prat, mot noen som er opptatt med sitt. Ingen har sagt at de som ønsker å prate ikke skal få lov. Men en dialog krever minst 2 (helst villige) parter. En kvinne som leser bok/er opptatt signaliserer ganske sterkt at de er opptatte og ønsker å være i fred. En mann ville ikke blitt abrutt av jammen vil bare prateeee litt fra en annen mann. Hvorfor får ikke kvinner den respekten? Anonymkode: 6f341...4a3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. april #494 Del Skrevet 6. april Helene1982 skrev (37 minutter siden): Kan du finne sitater i denne tråden eller andre steder der kvinner ikke orker at menn sier «hei»? Hele kampanjen er rettet mot en kronikk der en ung student tar til orde for nettopp det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april #495 Del Skrevet 6. april herzeleid skrev (Akkurat nå): Hele kampanjen er rettet mot en kronikk der en ung student tar til orde for nettopp det. Jeg finner ikke sitatet som påstår dette verken i artikkelen eller tråden. Kan du vise til sitatet som påstår dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 6. april #496 Del Skrevet 6. april En attraktiv kvinne fortalte at hun ikke tok kollektivt da hun var yngre, frem til sånn 40 års alder med barnevogn på slep. Var færre pratsomme menn da. Kjørte bil eller gikk. Har faktisk sett svært mange ekstremt attraktive kvinner alene i bil og veldig få på kollektivtransport, så det er vel en greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. april #497 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det forekommer også at "vil bare prate litt"-gjengen også tar kontakt med menn, men siden ts åpenbart er en dame, så får hun jo aldri innblikk i den verdenen. Anonymkode: 82a2e...f02 Ja overraskende ofte faktisk, og det er derfor det fort fremstår litt rart når en later til å tro at en vet hva disse mennene gjør ellers. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er altså på side 25 og det er fortsatt folk her inne som sitter og tygger og gnager på at det ikke tåles en kort prat. Det er ikke en kort prat det snakkes om her. Det er slibrig mas maskert som kort prat, mot noen som er opptatt med sitt. Ingen har sagt at de som ønsker å prate ikke skal få lov. Men en dialog krever minst 2 (helst villige) parter. En kvinne som leser bok/er opptatt signaliserer ganske sterkt at de er opptatte og ønsker å være i fred. Det er nettopp en kort prat der en opptrer høflig og aksepterer avvisning på en fin måte som hele kampanjen er opprettet som en protest mot. Det er veldig fint at du er enig i at dette er greit, det tror jeg faktisk de fleste av oss er (inkludert de som delte sine historier i kampanjen), men da bør vi stå sammen mot både de som trakasserer og oppfører seg dårlig, og mot de som angriper unge mennesker for å ønske å kunne ta kontakt på en høflig og respektfull måte. Sitat En mann ville ikke blitt abrutt av jammen vil bare prateeee litt fra en annen mann. Hvorfor får ikke kvinner den respekten? Anonymkode: 6f341...4a3 Jeg tror vi er svært mange menn som har opplevd menn som gjerne vil slå av en prat når vi selv ikke er interesserte. Helene1982 skrev (7 minutter siden): Jeg finner ikke sitatet som påstår dette verken i artikkelen eller tråden. Kan du vise til sitatet som påstår dette? Sitatet som påstår hva? Kronikken kampanjen var et motsvar til er under og bærer tittelen: Er det ikke bare å si hei? https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april #498 Del Skrevet 6. april herzeleid skrev (1 minutt siden): Ja overraskende ofte faktisk, og det er derfor det fort fremstår litt rart når en later til å tro at en vet hva disse mennene gjør ellers. Det er nettopp en kort prat der en opptrer høflig og aksepterer avvisning på en fin måte som hele kampanjen er opprettet som en protest mot. Det er veldig fint at du er enig i at dette er greit, det tror jeg faktisk de fleste av oss er (inkludert de som delte sine historier i kampanjen), men da bør vi stå sammen mot både de som trakasserer og oppfører seg dårlig, og mot de som angriper unge mennesker for å ønske å kunne ta kontakt på en høflig og respektfull måte. Jeg tror vi er svært mange menn som har opplevd menn som gjerne vil slå av en prat når vi selv ikke er interesserte. Sitatet som påstår hva? Kronikken kampanjen var et motsvar til er under og bærer tittelen: Er det ikke bare å si hei? https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380 Overskriften er jo basert på et spørsmål fra en mann, ikke at vinner sier at det ikke er greit å bli sagt hei til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. april #499 Del Skrevet 6. april Helene1982 skrev (1 minutt siden): Overskriften er jo basert på et spørsmål fra en mann, ikke at vinner sier at det ikke er greit å bli sagt hei til? Som sagt er kampanjen det er snakk om startet som et svar til denne kronikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #500 Del Skrevet 6. april Raven.Writingdesk skrev (1 time siden): Har lest alt men siterer bare siste del. For det første så identifiserer du deg ikke som en mann som tar kontakt med kvinner overhodet ser det ut til, samtidig som du mener dette er kvinner sin feil, fordi kvinner setter noen grenser for når de ønsker å bli kontaktet. Jeg forstår egentlig ikke hvordan det at kvinner ikke ønsker at vilt fremmede skal sjekke dem opp på bussen, hindrer deg fra å eksempelvis melde deg på match.com, eller andre dating sider. Eller å melde deg inn i en aktivitet hvor mer naturlig «mingling» oppstår, og man kan ta overgangen fra å bli kjent, til å invitere noen ut på en kaffe, glass vin eller dra på en konsert. - På hvilken måte er det kvinners grensesetting i å bli kontaktet av vilt fremmede menn i et offentlig rom, sin skyld at du ikke kan benytte deg av mer konvensjonell dating tilnæring? At du har et behov for å sitte i fred i det offentlige rom, uten å risikere interaksjon med en av det annet kjønn som ønsker å bli kjent får så være. Men ikke legg dine premisser og dine issues over på alle kvinner, for det stemmer virkelig ikke. Mange av oss er faktisk sosiale og kan fint takke nei til kontakt om det oppstår. Samtidig i dette virker du å skulle diktere når og hvor det er best for menn å sjekke opp damer fordi deg passer DEG bedre, javel. Men vær litt realistisk i det minste, ikke alle ønsker å sjekke opp DEG selv om de bare ønsker å snakke litt med deg. Være sosial eller bare skape kontakt. Denne umyndiggjøringen av kvinner er rett og slett skammelig, og jeg skjemmes på dine vegne. Overtrampere finnes i alle samfunnsklasser, også blant kvinner selv om personlig har levd i en boble og aldri hørt om de. Å skulle skape et samfunn der menn ikke kan tillate seg å snakke med damer er for meg helt bak mål, så får enkelte gjøre noe med sine indre demoner. De er ikke majoriteten her og er svært urettferdig for menn å bli satt i denne båsen! Anonymkode: 2352d...ee2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå