AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #321 Del Skrevet 5. april 2024 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Så du sier at å «bare snakke litt» med en fremmed jente er det samme som å voldta henne? Jøss. Nei, nå fortsetter løgnene dine. Kanskje grunnen til at du sliter med relasjoner er at du ikke klarer å holde ærlig samtale? Anonymkode: 5c827...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 5. april 2024 #322 Del Skrevet 5. april 2024 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker said: Case in point: sør-europa og latin-amerika. Jeg har jobbet med noen sånne og mange av dem synes vi er et nitrist folkeslag. En vanlig buss har 52 seter, dvs 26 dobbelt-seter. I Norge så setter de 26 første seg på hvert sitt dobbelt-sete. Når den 27. passasjeren kommer på så må han og en annen stakkar sette seg sammen. I latin-Amerika så setter passasjer #2 seg sammen med #1. Og de smiler mer enn Nordmenn. Anonymkode: 5c827...88f I Latin Amerika blir også kvinner trakkasert veldig mye av menn, og må forholde seg til veldig mye dritt i hverdagen. Likevel presterer nordmenn å klage mer og anser seg selv som større ofre fordi en ukjent høflig tok kontakt med dem på bussen for en liten prat. Endret 5. april 2024 av Bigote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 5. april 2024 #323 Del Skrevet 5. april 2024 Bigote skrev (7 minutter siden): 100 % enig med dette. Jeg tror egentlig de fleste er det, selv om de som ikke er det kanskje gjør uforholdsmessig mye ut av seg. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor slenger du ikke bare på at de gruppevoldtar henne også, for virkelig å understreke at du ikke ønsker å ærlig tak i hva andre sier? Anonymkode: 5c827...88f Ja det blir litt vanskelig å forholde seg til såpass lite rasjonelle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 5. april 2024 #324 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, nå fortsetter løgnene dine. Kanskje grunnen til at du sliter med relasjoner er at du ikke klarer å holde ærlig samtale? Anonymkode: 5c827...88f Det er interessant at du reagerer så voldsomt på dette eksemplet, for det er kun et eksempel på hva du og en del menn faktisk forsvarer her inne: at fremmede gutter/menn må kunne ta kontakt med fremmede jenter/kvinner, i hvilken som helst arena, også arena hvor kvinner mener de må kunne gå gå i fred. Det er du som forsvarer at disse mannfolka må kunne få sette i gang denne samtalen under det H.I viser til: at de «bare vil snakke litt». Det er umulig å vite alderen på den fremmede jenta, så at hun er 13 er faktisk ikke usannsynlig. Jeg har selv blitt kontaktet av fremmede menn, på bussen, som 13 åring. Jeg har selv jentebarn som er 14, som har blitt ropt etter, gått etter og snakket til, av fremmede gutter. Dette er jo NØYAKTIG hva du forsvarer! Så hvorfor er det da plutselig et problem for deg å få et slik eksempel konkretisert? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #325 Del Skrevet 5. april 2024 herzeleid skrev (Akkurat nå): Jeg tror egentlig de fleste er det, selv om de som ikke er det kanskje gjør uforholdsmessig mye ut av seg. Det er forøvrig ofte lurt å være høflig, ydmyk og lydhør. Spesielt hvis du er en kjønnsmoden mann og hun en ung, vakker kvinne. Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #326 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Dette er og har alltid vært et problem, umulig å reise alene som kvinne Anonymkode: 9646e...e58 Er ille når de flokker seg rund deg...huff Anonymkode: b9786...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #327 Del Skrevet 5. april 2024 Raven.Writingdesk skrev (16 minutter siden): Så hvis ei jente på 13 år tar bussen alene bør hun være klar på at en gjeng gutter på 18-20 år setter seg tett på henne for å «bare snakke litt». Edit: og det er hun som er ansvarlig for å eventuelt «avvise på en hyggelig måte» slik at gutta ikke blir krenket. Hun har heller ikke lov til å synes at dette er ubehagelig, fordi «såpass må hun takle» Ja, det er lurt at datteren din lærer seg å takle ulike situasjoner. Du får ikke fjernet ubehagelige mennesker eller situasjoner fra verdens overflate. Uansett hvor mye vi diskuterer om menn kan si hei eller ikke. Anonymkode: 62b66...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 5. april 2024 #328 Del Skrevet 5. april 2024 herzeleid skrev (1 minutt siden): Jeg tror egentlig de fleste er det, selv om de som ikke er det kanskje gjør uforholdsmessig mye ut av seg. Ja det blir litt vanskelig å forholde seg til såpass lite rasjonelle svar. Rasjonelle svar? Du brukte selv begrepet «yngre» mennesker. Tror du virkelig ikke at ei jente på 13 år kan se eldre ut for tenåringsgutter/unge menn? Hva er problemet ditt med at jenta på 13 blir snakket til, av alle argumenter du selv har servert i denne tråden om at dette er jo så harmløst og uproblematisk? Er det greit når hun er 14? 15? 17? 20? Hele poenget er jo at siden den ene part er fremmed så har man null forutsetning for å vite hvordan det oppleves for den som blir utsatt for uønsket oppmerksomhet, hvem vedkommende er (alder, historikk m.m) - og det «respektfulle» er å stort sett: la henne være i fred. Ufattelig hvor fort alle «gode argumenter» forsvant nå. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 5. april 2024 #329 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er lurt at datteren din lærer seg å takle ulike situasjoner. Du får ikke fjernet ubehagelige mennesker eller situasjoner fra verdens overflate. Uansett hvor mye vi diskuterer om menn kan si hei eller ikke. Anonymkode: 62b66...7b0 Er det ikke like viktig å lære gutter/menn at fremmede jenter/kvinner man ønsker å sjekke opp bør man i utgangspunktet la være i fred om det er en arena kvinner forventer å få være i fred? Hvor kvinnen synlig holder på med sitt og ikke fremstår kontaktsøkende? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #330 Del Skrevet 5. april 2024 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Det er interessant at du reagerer så voldsomt på dette eksemplet, for det er kun et eksempel på hva du og en del menn faktisk forsvarer her inne: at fremmede gutter/menn må kunne ta kontakt med fremmede jenter/kvinner, i hvilken som helst arena, også arena hvor kvinner mener de må kunne gå gå i fred. Det er du som forsvarer at disse mannfolka må kunne få sette i gang denne samtalen under det H.I viser til: at de «bare vil snakke litt». Det er umulig å vite alderen på den fremmede jenta, så at hun er 13 er faktisk ikke usannsynlig. Jeg har selv blitt kontaktet av fremmede menn, på bussen, som 13 åring. Jeg har selv jentebarn som er 14, som har blitt ropt etter, gått etter og snakket til, av fremmede gutter. Dette er jo NØYAKTIG hva du forsvarer! Så hvorfor er det da plutselig et problem for deg å få et slik eksempel konkretisert? Jeg reagerer på at du sier her: Sitat Så du sier at å «bare snakke litt» med en fremmed jente er det samme som å voldta henne? Jøss. Jeg sier ikke det, og det synes som om du enten har dårlig leseforståelse eller bruker en stråmann aktivt. Herzeleid sa fornuftig: Sitat Jeg synes vi skal akseptere at (unge) mennesker snakker sammen og blir kjent, og jeg tror vi må tåle at mennesker tar kontakt på en hyggelig og respektfull måte. Men heller enn å svare det bekreftende eller avkreftende så lagde du en historie: Så hvis ei jente på 13 år tar bussen alene bør hun være klar på at en gjeng gutter på 18-20 år setter seg tett på henne for å «bare snakke litt». Dette er en stråmann hvor du feilaktig omtolker Herzeleid. Han sa aldri noe om å sette seg «tett på» eller at det skulle være en «gjeng gutter» i voksen alder som henvendte seg til en jente som knapt har nådd puberteten. For å vise hvordan du etter min mening lagde en falsk fremstilling av posten, så prøvde jeg å illustrere hvordan diskusjonsteknikken din framstår uærlig med en overdrivelse: Hvorfor slenger du ikke bare på at de gruppevoldtar henne også, for virkelig å understreke at du ikke ønsker å ærlig tak i hva andre sier? Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #331 Del Skrevet 5. april 2024 Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Er det ikke like viktig å lære gutter/menn at fremmede jenter/kvinner man ønsker å sjekke opp bør man i utgangspunktet la være i fred om det er en arena kvinner forventer å få være i fred? Hvor kvinnen synlig holder på med sitt og ikke fremstår kontaktsøkende? Man kan vel ha flere tanker i hodet samtidig? Lære døtre hensiktsmessige måter å møte situasjoner på og ikke minst gi frihet og selvstendighet til å lære og erfare på egen hånd, lære gutter respekt for kvinner og sosiale antenner, sørge for at sosial kontakt mellom mennesker ikke innskrenkes av irrasjonelle redsler og mistenksomhet. Anonymkode: 62b66...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #332 Del Skrevet 5. april 2024 Orker ikke lese gjennom 17 sider med krangling, men så på første side at noen etterlyser at menn snakker med menn. Og som mann tenkte jeg bare å nevne det skjer titt og ofte med oss og. Har slått av en prat med mange menn på de merkeligste stedene, og baktanker har de nok aldri hatt. Opplever og at damer slår bare av en prat og. Jeg er IKKE blant de kjekke mennene folk snur seg etter på gata, så kan ikke skylde på mer enn at noen ganger vil folk bare prate litt. Anonymkode: 3c7af...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. april 2024 #333 Del Skrevet 5. april 2024 A new man skrev (28 minutter siden): Fint at du fungerer såpass st du orker å ta bussen da. Men jeg tenker folk som deg er i mindretall og at man ikke nødvendigvis skal ha en kadaverdisiplin for å tekke de svært introverte på bussen. Men hvorfor kan ikke disse mennene som "bare-vil-prate-litt" sette seg sammen med andre menn? Hvorfor må de mase på en enslig dame som ikke har lyst å holde en samtale gående? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #334 Del Skrevet 5. april 2024 Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden): Rasjonelle svar? Du brukte selv begrepet «yngre» mennesker. Tror du virkelig ikke at ei jente på 13 år kan se eldre ut for tenåringsgutter/unge menn? Hva er problemet ditt med at jenta på 13 blir snakket til, av alle argumenter du selv har servert i denne tråden om at dette er jo så harmløst og uproblematisk? Er det greit når hun er 14? 15? 17? 20? Det er ikke en binær grense. Men gutter på 18-20 vet stort sett selv at de er mye eldre enn en jente på 13. De aller, aller fleste har heller ikke noen kjønnslig interesse for en jente som faktisk er 13 eller som ser ut som om hun er 13. Hvis det er en gjeng av gutter så blir det en asymmetri som forsterker asymmetrien i alder. Datteren min er på den alderen, og om en voksen guttegjeng sier «hei» i forbifarten eller kommer med en uskyldig kommentar er det helt greit. Om flere gutter/menn på 18-20 år setter seg tett inntil henne så blir det veldig fort en ubehagelig situasjon, og slett ikke noe jeg har oppdratt sønnen min til. Det er også en situasjon jeg som middelaldrende ville ha reagert på om det var fremmede ungdommer ved å spørre henne om alt var greit og å avvæpnende si til gutta at det kanskje var best å gå videre. Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 5. april 2024 #335 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg reagerer på at du sier her: Jeg sier ikke det, og det synes som om du enten har dårlig leseforståelse eller bruker en stråmann aktivt. Herzeleid sa fornuftig: Men heller enn å svare det bekreftende eller avkreftende så lagde du en historie: Så hvis ei jente på 13 år tar bussen alene bør hun være klar på at en gjeng gutter på 18-20 år setter seg tett på henne for å «bare snakke litt». Dette er en stråmann hvor du feilaktig omtolker Herzeleid. Han sa aldri noe om å sette seg «tett på» eller at det skulle være en «gjeng gutter» i voksen alder som henvendte seg til en jente som knapt har nådd puberteten. For å vise hvordan du etter min mening lagde en falsk fremstilling av posten, så prøvde jeg å illustrere hvordan diskusjonsteknikken din framstår uærlig med en overdrivelse: Hvorfor slenger du ikke bare på at de gruppevoldtar henne også, for virkelig å understreke at du ikke ønsker å ærlig tak i hva andre sier? Anonymkode: 5c827...88f Fordi at en gruppe gutter setter seg tett på ei jente på 13 år for å «bare snakke litt» er nøyaktig et scenario det dere forsvarer, ikke at hun blir «gruppevoldtatt»; det er du som drar inn den stråmannen. Men problemet er altså at jeg skrev «setter seg tett på». Du får se bort fra den delen da, også synes du det er greit? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man kan vel ha flere tanker i hodet samtidig? Lære døtre hensiktsmessige måter å møte situasjoner på og ikke minst gi frihet og selvstendighet til å lære og erfare på egen hånd, lære gutter respekt for kvinner og sosiale antenner, sørge for at sosial kontakt mellom mennesker ikke innskrenkes av irrasjonelle redsler og mistenksomhet. Anonymkode: 62b66...7b0 Jeg tror faktisk stort sett alle jenteforeldre lærer jentene det du snakker om, og få diskuterer ansvaret gutter har for å ikke sette jenter i ubehagelige situasjoner, og det er dessverre stort sett menn som har deltatt i denne tråden med sin retorikk (avsporinger, invalidering m.m) - som setter kjepper i hjulet for den diskusjonen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #336 Del Skrevet 5. april 2024 Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden): Er det ikke like viktig å lære gutter/menn at fremmede jenter/kvinner man ønsker å sjekke opp bør man i utgangspunktet la være i fred om det er en arena kvinner forventer å få være i fred? Hvor kvinnen synlig holder på med sitt og ikke fremstår kontaktsøkende? Nei, gutter og menn må ha ytringsfriheten til å gjøre så mange damer og jenter så ubehagelige og redde de bare vil. Jenter må da ta ansvar for seg selv og ikke bli redde, slutte å tro stygt om alle de stakkars gutta som bare prøver å være hyggelig med å spørre hvor hun skal, om hun er alene, om hun er her ofte, om hun har truse på under kjolen. Må ikke jenter ta seg så nær av menn. De er jo bare hyggelige når de viser henne opperksomhet! Å stryke noen over kneet har da ikke skadet noen! Er ikke noe å være redd for.. selv om hun er 13 og han 34.. Det er jo aldri mannens feil kan du vite.. det er jentene som må tåle så inderlig vel.. det ikke gutta får kjenne selv.. Anonymkode: 88bc1...341 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #337 Del Skrevet 5. april 2024 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Men hvorfor kan ikke disse mennene som "bare-vil-prate-litt" sette seg sammen med andre menn? Hvorfor må de mase på en enslig dame som ikke har lyst å holde en samtale gående? Det er kanskje vanskelig å vite før de har hatt et minimum av kontakt? Du sa tross alt «jeg vil ikke ha et hei heller»: Da er det ikke så lett å skille deg fra andre, mer utadvendte mennesker. I en ideell verden så ville kanskje ekstremt introverte ha et tegn (binders i jakkeslaget?) som symboliserte «jeg vil aldri kontaktes på noen som helst måte». Men fram til vi kan bli enige om noe sånt så må du kanskje tåle et minimum av sosial kontakt som du kan avvise for så å rimelig kunne forvente at samtalen stopper. Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #338 Del Skrevet 5. april 2024 Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden): Fordi at en gruppe gutter setter seg tett på ei jente på 13 år for å «bare snakke litt» er nøyaktig et scenario det dere forsvarer, Kan vi være enige om at jeg snakker for meg og ikke du? For hvis det er du som bestemmer hva jeg sier så kan vi ikke ha en meningsfull diskusjon. Sitat ikke at hun blir «gruppevoldtatt»; det er du som drar inn den stråmannen. Det var ikke en stråmann. Det var en illustrasjon av at du besvarer poster uærlig. Noe som synes som en gjennomgangstråd med deg. Sitat Men problemet er altså at jeg skrev «setter seg tett på». Du får se bort fra den delen da, også synes du det er greit? Jeg tenker at jeg besvarte det ganske utfyllende i posten som du quotet men tydeligvis ikke leste? Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #339 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): de stakkars gutta som bare prøver å være hyggelig med å spørre … om hun har truse på under kjolen. Å stryke noen over kneet har da ikke skadet noen! Er ikke noe å være redd for.. selv om hun er 13 og han 34.. Anonymkode: 88bc1...341 Disse passasjene er helt uakseptable og det hadde blitt månelyst om sønnen min gjorde noe sånt. Anonymkode: 5c827...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #340 Del Skrevet 5. april 2024 On 4/3/2024 at 5:05 PM, AnonymBruker said: Det er et kjent problem i vårt samfunn at damer blir konfrontert av fremmede menn som "bare vil prate litt". Damene føler det som et problem og mennene blir krenka og sier at de ikke mente noe med det. Javel? Hvorfor går aldri de mennene bort til andre menn for å "prate litt"? De vil altså bare "prate litt" med pene damer men aldri med stygge menn? Spar meg! Ikke prøv å si at de ikke har baktanker, de er like lette å lese som en åpen bok...... Anonymkode: dd7c2...50d Hvordan i huleste vet du at de ikke prater med menn? Som vanlig dikter folk her inne opp historier for å skape debatt. Anonymkode: 8cd34...c04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå